Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za jan 14, 2006 4:28 pm

Barney begon weer wat moeizaam en Adams lekker, maar de laatste 7 legs speelt onze Hagenees echt het niveau dat iig ik van hem verwachtte. Hij geeft Adams nog nauwelijk kans.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za jan 14, 2006 7:10 pm

SICK, EEN NEDERLANDSE FINALE!!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jan 14, 2006 7:34 pm

Mooie prestatie van Klaasen, hoop dat hij morgen wint. :xyxthumbs:

PcR

Bericht door PcR » za jan 14, 2006 9:16 pm

:cheer: :cheer: Heb nog helemaal niks van het toernooi gezien dit jaar maar dit is SUPER! Nu zorgen dat ik het morgen ergens kan zien... :cheer:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jan 15, 2006 3:51 am

PcR schreef::cheer: :cheer: Heb nog helemaal niks van het toernooi gezien dit jaar maar dit is SUPER! Nu zorgen dat ik het morgen ergens kan zien... :cheer:
http://www.bdodarts.com/bdoworldpro.html

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jan 15, 2006 8:58 pm

Wat een finale!!! Wat een winnaar !! :cheer: :cheer: :cheer:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jan 15, 2006 8:59 pm

Mooie finale, schitterende overwinning voor die Klaassen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 15, 2006 9:00 pm

Respect voor Klaasen zeg, wat een wereldprestatie! :cheer:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 15, 2006 9:06 pm

Wat moet die Luinge nou met z'n mediageile bek? :pukey:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2006 9:08 pm

Huh?? Luinge? Gooit die tegenwoordig ook al pijltjes??

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » zo jan 15, 2006 9:17 pm

en pas 21 hoevaak zal deze jongen lakeside winnen
ps er was ook nog een ventje van 15 uit nl die zich gekwalificeert had maar die was te jong
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 15, 2006 9:25 pm

Steef schreef:Wat moet die Luinge nou met z'n mediageile bek? :pukey:
Inderdaad zeg, elke keer als er iemand daar in Engeland geïnterviewd wordt staat hij met zn bakkes in beeld.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo jan 15, 2006 9:53 pm

Beetje jammer dat alle oranje supporters daar allemaal voor Klaasen waren. De hele darts rage in Nederland is geheel te danken aan Barney. Zonder Barney was er nooit een Klaasen geweest. Die supporters hadden beide spelers maar moeten steunen, vind ik. Een beetje respect was wel op z'n plaats geweest.

Al die oranje dartensupporters doen me denken aan al die meelopende Ajax supporters van rond de tijd van 1994-1997, zeg maar. Ze zijn voor Barney, en dan weer niet als d'r een nieuwe langs komt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2006 9:59 pm

Die klanten zitten er vooral voor die vreselijke oranje sfeer. Er zullen best echte dart fans tussen het publiek zitten maar een groot gedeelte van dat soort gasten zit volgende week net zo makkelijk met dat oranje pak naar schaatsen, tennis of voetbal te kijken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 15, 2006 10:05 pm

Tsja, van de andere kant is iedereen Jelle Klaasen over twee weken weer vergeten natuurlijk. van Barneveld heeft het toernooi al vier keer gewonnen, staat daar een of ander jezus-figuur te imiteren als ie wint en dan is het leuk als een jongen van 21 dat toernooi even komt winnen.
Darten interesseert me alleen in de tweede week van januari, verder mag Barney echt alles van me winnen hoor.

Die broer van Klaasen is wel een ontzettende josti trouwens.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 15, 2006 10:41 pm

Marillion schreef:Die klanten zitten er vooral voor die vreselijke oranje sfeer. Er zullen best echte dart fans tussen het publiek zitten maar een groot gedeelte van dat soort gasten zit volgende week net zo makkelijk met dat oranje pak naar schaatsen, tennis of voetbal te kijken.
Klopt, daarom verlang ik ook wel weer een beetje terug naar de Embassy van een jaar of 15 geleden, toen de zaal nog gewoon vol zat met Engelsen, dat vind ik een veel leuker sfeertje als nu met die maffe boeren met een klomp of een molen op hun hoofd. Daarom vind ik het ook leuker om de WK bij de PDC (de andere bond van Phil Taylor) te volgen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jan 16, 2006 12:55 am

Ik neem dan aan dat je dan niet de wedstrijden van Taylor bedoelt? Hoog niveau weliswaar, maar veegpartijen tot en met.

Ik zie dan toch veel liever een Nederlandse finale zoals nu bij de BDO, die bloedje spannend is. Ook al betekend dat dan dat er wat randdebielen hier en daar zitten. Vooral briljant hoe snel hij de laatste checkout gooide. Ruim 2 uur pijltjes gooien was ineens zo voorbij.

En is hij echt niet zomaar vergeten hoor. Die kop van Co kent ook iedereen, terwijl ie jaren geen knikker meer raakt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 16, 2006 9:05 am

Barney had kampioensspeech al klaar

FRIMLEY GREEN - Enkele uren voor de finale stapte de manager van Raymond van Barneveld de perskamer van de Lakeside Country Club binnen. Hij wilde even van een computer gebruik maken om de kampioensspeech van de darter uit te printen. Het afdrukken van de toespraak lukte, het kampioen worden niet.

Nadat Van Barneveld na de 7-5 nederlaag tegen Jelle Klaasen de spelersruimte was binnengekomen, sloot hij zich direct op in het toilet. Daar verbleef hij enkele minuten. Toen hij er eenmaal uit was, liep hij naar de camera's van SBS6, de televisiezender waarmee hij onlangs een sponsorcontract afsloot.

,,Ik miste te veel dubbels'', zei hij daar, zichtbaar aangeslagen. ,,Ik zette steeds de deur open om Jelle terug in de wedstrijd te laten komen. Zo heb ik drie sets weggegeven. Hij raakte op stoom. Ik denk dat heel Nederland nu aan zijn voeten ligt.''

Daarna beende hij de zaal uit richting zijn hotel. Een verslaggever van Radio 1 liep nog enkele honderden meters door de buitenlucht met hem mee, maar kreeg geen antwoord op zijn vragen.

Van Barneveld was de afgelopen week een flink eind op weg om de Lakeside voor de vijfde keer op zijn naam te schrijven. Alleen de Engelse dartslegende Eric Bristow had dat ooit gepresteerd. 'Barney' was er enorm op gebrand de Brit te evenaren. Soms stak hij na een maximumscore van 180 zijn vingertje in de lucht, een symbolisch gebaar naar Bristow, die dat ook altijd deed.

Op verzoek van de Hagenaar bezocht de Engelsman gisteren de finale. Eerst wilde hij niet, maar na een telefoontje van Silvia van Barneveld reisde hij toch naar Frimley Green.

,,Toen ik net was begonnen met darten, keek ik altijd naar Bristow op televisie. ik heb ook weleens een setje Eric Bristow-pijlen gekocht, omdat ik hem de beste speler van de wereld vond. Ik wilde net zo goed worden als hij. Wanneer ik hem op de buis had gezien, ging ik naar boven om een fictief partijtje tussen Bristow en Van Barneveld te gooien.

Bristow toonde zich gisteravond een groot aanhanger van de Hagenaar. ,,Hij is met afstand de beste van deze bond’’, merkte hij vooraanvang van de eindstrijd op..,, Hij zou dit toernooi al acht of negen keer gewonnen moeten hebben. Ik voorspel dat hij de finale met 7-3 of 7-4 wint. Daar kun je me op afrekenen’’, aldus de Engelsman. Het liep dus heel anders.

De Haagse darter was van plan bij een eventuele overwinning de beker die hij in 2003 op (toen nog) de Embassy won, aan zijn jeugdidool te schenken. Dat vertelde hij zaterdag na zijn 6-2 zege in de halve finale op Martin Adams. In dat duel liet Van Barneveld voor het eerst dit toernooi zijn kampioensvorm zien.

Na afloop was hij vol vertrouwen over de eindstrijd. ,,Ik heb nu het gevoel dat het goed gaat komen'', sprak hij. ,,Zeven sets winnen van Raymond van Barneveld is een hele opgave.'' Het waren voorlopig de laatste woorden die hij wisselde met de schrijvende pers.
www.ad.nl
Laatst gewijzigd door Duke op ma jan 16, 2006 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jan 16, 2006 9:22 am

Barney is een uitstekende darter, maar hij is gewoon een enorme eikel en flink omhoog gevallen. Daarom is hij niet zo populair Bryan !

Bij de grote dartsevents loopt iedere topper tussen het publiek en praat men met iedereen, op één persoon na...zo maak je geen vrienden.

Mede daarom was ook ik voor Jelle en hij deed het fantastisch :worshippy:
Inderdaad apart om zo'n meeslepend gevecht zo abrupt te zien eindigen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 16, 2006 9:42 am

Ik ben het wel een beetje eens met Bryan. Waar heeft Barney het aan verdiend om uitgefloten te worden? Hij heeft de sport groot gemaakt in Nederland, sterker nog, hij heeft de Embassy een nieuwe impuls gegeven. Het is niet voor niets dat een aantal van de Britse topspelers onder contract staat bij een Nederlandse sponsor. Dat hebben ze niet te danken aan Co Stompé. En zonder Barney had Jelle daar gisteravond echt niet gestaan. Jelle gaf trouwens wel het verdiende respect aan Barney. :xyxthumbs:

Hij is misschien wat afstandelijker dan de anderen, maar dat heeft hij blijkbaar nodig om te presteren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 16, 2006 11:27 am

Ik verheug me nu al op een wedstrijd tussen Taylor en Klaasen. Gelijk weer met de beide beentjes op de grond, dan. Sowieso is die andere bond vele malen interessanter met spelers als Mardle, Baxter, Taylor, Painter en Part. Deze Embassy was allesbehalve hoogstaand vond ik, al was het wel spannend.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jan 16, 2006 11:42 am

Wat is dat nu voor lulverlangen? Jelle is heel nuchter gebleven tot nu toe onder alle belangstelling, dus hij staat echt nog met beide voetjes op de grond.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jan 16, 2006 11:42 am

Duke schreef:Hij is misschien wat afstandelijker dan de anderen, maar dat heeft hij blijkbaar nodig om te presteren.
Hij is echt niet wat afstandelijker hoor, hij is gewoon een arrogante lul.
De huidige beste darters ter wereld staan zo goed als altijd klaar voor de fans, in binnen- en buitenland. Barney kijkt de fans niet eens aan, hij negeert ze en loopt ze voorbij., Daarna gaat hij gooien en verdwijnt meteen weer. Of hij moet winnen, dan wil hij nog wel even zijn kop op de tv laten zien.

Dan moet je niet vreemd opkijken als de meerderheid het na een tijdje aardig gehad heeft met je...het is echt volledig zijn eigen schuld.
De Engelse toppers zijn door hun beleefdheid, vriendelijkheid en gastvrijheid richting de fans ondertussen zelfs populairder in Nederland, daar kan Barney nog heel veel van leren.

PS: Peter, wat is er interessant aan om Taylor iedereen weg te zien vegen ?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 16, 2006 12:45 pm

Baseman schreef:
Duke schreef:Hij is misschien wat afstandelijker dan de anderen, maar dat heeft hij blijkbaar nodig om te presteren.
Hij is echt niet wat afstandelijker hoor, hij is gewoon een arrogante lul.
Waar is de Baseman van de nuance gebleven? :D

Ik hoorde hem vanochtend op radio 2, en daar had ie toch wel een reëel verhaal. En los van zijn persoonlijkheid vind ik dat hij op basis van zijn verdiensten voor de Dartssport (in Nederland) wel wat mee respect had verdiend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jan 16, 2006 1:18 pm

Duke schreef:Waar is de Baseman van de nuance gebleven? :D
Die stop ik af en toe onder het tapijt ;)
En los van zijn persoonlijkheid vind ik dat hij op basis van zijn verdiensten voor de Dartssport (in Nederland) wel wat mee respect had verdiend.
Maar respect heeft hij ook, hij had zelfs bij zo ongeveer iedereen erg veel respect afgedwongen. Maar als je je daarna als een superster gaat gedragen, dan raak je in de dartswereld dat opgebouwde respect erg snel weer kwijt. Daar is men nu eenmaal totaal niet gediend van kapsones, darts is en blijft een kroegsport.

Een vriend van mij is vorig jaar naar de Masters of Darts gegaan in Hengelo en dat vond hij geweldig, een beetje darts kijken en gezellig wat ouwehoeren met mensen als Stompé, King, Hankey en Adams. Of je nu verstand hebt van darten of niet, die toppers zijn bijna altijd vriendelijk en in voor een praatje. Barney nooit, die kijkt je notabene niet eens aan.

Dus vandaar dat de meeste Nederlanders voor Jelle waren, waaronder ik. Had Barney echter tegen een niet-Nederlander gespeeld dan had de meerderheid Barney wel gesteund.

Plaats reactie