Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo apr 05, 2006 9:31 pm

Begrijp me niet verkeerd Henk, vond het ook erg indrukwekkend wat Boonen liet zien. Maar ik heb liever dat er een felle strijd is om de ereplaatsen, en dat niet iedereen 10 kilometer voor het eind het al opgeeft. Dan zit ik op het puntje van mijn bank in dit geval.

Trouwens kwam vanmiddag halverwege binnen in een interview op België met Marc Wauters. Wat ik ongeveer uit de laatste zinnen kon begrijpen was dat hij gaat stoppen? Iemand die stom toevallig ook dit interview heeft gezien.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo apr 05, 2006 9:33 pm

niet gezien, niet gehoord, maar de andere media hebben het ook niet gemeld dus zal het wel niet zo zijn.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 09, 2006 4:16 pm

Dat was even genieten, zeg. :yes:

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » zo apr 09, 2006 4:42 pm

Inderdaad, een pracht van een wedstrijd. Vooral in vergelijking met vorige week in Vlaanderen. Cancellara was vandaag ver uit de sterkste, geen twijfel mogelijk, hij is op het juiste moment gegaan. Boonen toonde zijn menselijk kantjes, hij was woensdag ook al zwak en vandaag kon hij ook niks extra's brengen, terwijl iedereen wel naar hem keek in de kopgroep. Zijn ploeg was ook niet sterk, na het bos, was iedereen weggeslagen. Zelfs toen ze met 5 man op kop kwamen van het achtervolgende groep, konden ze het niet bolwerken.

Leif Hoste was weer sterk, het was vrij indrukwekkend hoe hij demarreerde bij iedereen vandaan, alleen Van Petegem kon volgen. Maar te laat om Cancellare te achterhalen.

Weinig nieuws van de Nederlandse renners, alleen Joost Posthuma heeft voor lange tijd vooruitgereden. Van de rest van de renners van weinig gehoord.

Marchanta heeft de ronde van het Baskenland gewonnen, in de laatste tijdrit pakte hij de winst. Boogerd stapte niet op, hem werd rust gegund.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2006 8:32 pm

Het was een mooie afvalrace, ondanks het mooie weer een echte Parijs-Roubaix. Hoewel ik Boonen een fantastische renner vind ben ik blij dat er vandaag iemand anders heeft gewonnen. Anders zou zijn overmacht wel heel erg groot zijn. Cancellara heeft aangevallen en verdiende de zege, ik denk dat ze hem ook zonder de overlast met de spoorbomen niet meer voor de finish hadden teruggezien.

En dan is het nu tijd voor de AGR en LBL. Persoonlijk vind ik dat leukere wedstrijden omdat gemiddeld genomen de factor geluk een minder grote rol speelt. We gaan in ieder geval andere renners voorin zien.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 09, 2006 8:42 pm

Marillion schreef:En dan is het nu tijd voor de AGR en LBL. Persoonlijk vind ik dat leukere wedstrijden omdat gemiddeld genomen de factor geluk een minder grote rol speelt. We gaan in ieder geval andere renners voorin zien.
..daar zijn hopelijk geen spoorweg-overgangen.. :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo apr 09, 2006 8:53 pm

Ik zag trouwens op de Belgische TV dat de nummers 2 tot en met 5 (of zo, in ieder geval Hoste en Van Petegem) zijn gediskwalificeerd omdat ze tussen de gesloten spoorbomen zijn doorgereden. Boonen is nu tweede geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2006 8:54 pm

Laten we het hopen. Het gebeurd af en toe bij wielerwedstrijden en ik snap nooit zo goed waarom. Ik denk dat ze Cancellara niet meer hadden teruggehaald maar hierna was het wel helemaal over en sluiten. Het is toch niet zo moeilijk om zo'n trein een paar minuten te laten wachten? Doen we in Nederland ook zo vaak... :yes:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 10, 2006 7:30 am

Boonen is inderdaad tweede geworden. De anderen zijn uit de einduitslag geschrapt.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo apr 16, 2006 4:22 pm

Effe over baanwielrennen..Theo Bos is wereldkampioen sprint geworden..Tfoeee wat is die gozer goed!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 16, 2006 4:26 pm

Sterk staaltje inderdaad.

Amstel Gold Race was trouwens ook genieten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo apr 19, 2006 6:56 pm

Valverde heeft de Waalse Pijl gewonnen. Kroon reed weer sterk.

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo apr 19, 2006 9:07 pm

Dat Rabobank heeft nergens de winnaars voor. Wordt een beetje moe van die ploegleiding. Ze presteren dit seizoen dramatisch eigelijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo apr 19, 2006 11:00 pm

Tja, het voorseizoen was aardig maar in de klassiekers komt de Rabobank tekort. Nu vind ik niet dat ze het in alle klassiekers echt slecht hebben gedaan. Milaan San Remo is een klassieker van niks, daar gingen ze voor Freire en dat leek mij ook de beste optie. Bij Vlaanderen en Parijs-Roubaix had Rabobank geen echte favorieten maar hooguit outsiders. Daar zijn anderen gewoon beter.

De ploeg is op papier het meest geschikt voor de AGR, de Waalse pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Gek genoeg gaat het daar tot op heden juist mis.

In de AGR klopte de tactiek niet. Ze reden met bijna de hele ploeg voorin totdat het er om ging, toen was er niemand thuis. Boogerd mocht niet rijden omdat ze voor Freire kiezen. Nu weet ik dat Boogerd geen afmaker is maar hij stond nu wel voor de 7e keer op het podium terwijl deze koers voor Freire gewoon te zwaar is. Waarom dan niet proberen om de koers hard te maken en vol voor Boogerd gaan? Die koers is hem op het lijf geschreven. Of hij het kan afmaken is de vraag maar van Freire is bekend dat het net even te zwaar is voor hem.

Vandaag zat er op het beslissende moment helemaal niemand meer voorin. De aanval van Freire vond ik dom, bij deze koers valt de beslissing nu eenmaal altijd op de muur van Huy. Waarom ga je in hemelsnaam al op 60km van de finish in de aanval?

Nu blijft zondag Luik-Bastenaken-Luik nog over. Gezien het budget van de ploeg en de beschikbare renners vind ik dat je best mag verwachten dat de ploeg een klassieker pakt. Dat moet dan zondag maar gebeuren. Nu duidelijk is dat Boogerd wederom de enige is die met de beste mee kan lijkt het mij duidelijk dat de hele ploeg in zijn dienst moet rijden, inclusief Freire. Maak de koers maar hard zodat er weinig renners overblijven voor de finale.

Di Luca komt volgens mij niet, Rebellin is niet sterk, Bettini leek zondag wel erg goed maar op het einde was het beste er af. Valverde is natuurlijk ook een kandidaat maar op de steile heuvels kan Boogerd hem lossen. Ook in deze race zit hij al jaren voorin en wat mij betreft verdient hij een zege in deze prachtige klassieker.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 20, 2006 1:57 pm

Marillion schreef:Milaan San Remo is een klassieker van niks
:redcard:

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Boogerd is de kopman en zal nu ook eindelijk eens weer een klassieker moeten gaan winnen. Het is sowieso geen tijd voor excuses, want qua selectie is het tiptop voor mekaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 20, 2006 2:03 pm

Nou ja, tip-top... Vorig jaar lagen Freire en Dekker er na een kwart van de koers af. :redcard: En wie kreeg er de schuld van dat Voigt en Vinokoerov wegreden? Boogerd natuurlijk.

Als Boogerd netjes aan de voet van de St. Nicolas afgezet was, had hij die koers gewonnen. Boogerd faalt bijna nooit, de ploeg daarentegen...

Vorige week ook weer. De 'kopman' Freire kan niet mee, en Boogerd zit weer geïsoleerd. Valt reuze mee met al die wereldtoppers bij Rabobank.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do apr 20, 2006 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 20, 2006 2:06 pm

Vorig jaar inderdaad. Maar ik bedoel ook meer dit jaar. Rabobank heeft goed geïnvesteerd en van mannen als DekkerI. II en Freire mag je ook wat verwachten. In vergelijk met vorig jaar is men er toch weer op vooruitgegaan, vandaar dat ik een nog hoger verwachtingspatroon heb.

Edit: Ik probeer ook geen vergelijk te maken met de LbL van vorig jaar.

Edit2: Vorige week heeft men zich weer laten opnaaien door niet mee te springen in een ontsnapping. De halve ploeg werd toen opgeofferd, terwijl ik toch denk dat als men meer zorgvuldig met de krachten (Flecha bijvoorbeeld) om kan gaan er toch meer oranje in een finale kan komen.
Laatst gewijzigd door peter op do apr 20, 2006 2:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 20, 2006 2:10 pm

Zie mijn edit. Ook in de Amstel was Boogerd (een van) de sterkste(n). Maar hij zat wel geïsoleerd. En dan ben je 9 van de 10 keer kansloos.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 20, 2006 2:11 pm

Zie mijn edit ook maar weer. We editten wat af. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 20, 2006 2:20 pm

Daar heb je gelijk in. Zeker de Dekkers verrichtten veel onodig werk.

Maar Freire, laat ik hem eruit pikken, was wel de kopman. Het viel me tegen dat hij niet meekon toen het moest. Anders zat Rabo met twee man mee, en had het de koers kunnen winnen. Zijn rol was van cruciaal belang.

(Ook vorig jaar werd Freire overigens onterecht als kopman uitgespeeld. Om er een week later na een kwart van de koers af te liggen. Lozen die vent.)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 20, 2006 2:28 pm

Ach, Freire is op zich een prima renner. Hij is alleen niet geschikt om als kopman te dienen voor wedstrijden als AGR en LBL. Dit zijn beide hele selectieve wedstrijden waar slechts een paar renners echt voor de overwinning kunnen rijden. Voor Freire zijn deze wedstrijden net te veel van het goede, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar in andere wedstrijden kan hij wel degelijk winnen.

Daarnaast kan hij ook in deze wedstrijden wel van waarde zijn alleen niet als kopman. Boogerd is op dit moment de enige in de Rabobank ploeg die het vermogen heeft om dit soort koersen te winnen. Hij heeft weliswaar geen goede eindsprint en hij is vaak te enthousiast maar hij heeft wel de capaciteit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 20, 2006 2:30 pm

Peter schreef:
Marillion schreef:Milaan San Remo is een klassieker van niks
:redcard:
Het viel me vorige keer al op dat jij Milaan San Remo wel kan waarderen. Wat vind je er zo bijzonder aan? Mijn bezwaar is dat de koers niet selectief genoeg is. Als bijna ieder jaar zo'n grote groep in de finale overblijft is de koers wat mij betreft niet zwaar genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 20, 2006 2:32 pm

Marillion schreef:Daarnaast kan hij ook in deze wedstrijden wel van waarde zijn alleen niet als kopman.
Dat zou hij moeten kunnen, inderdaad. En dat mag-ie zondag laten zien. :eusa_pray:

Alle ballen op Boogerd. :worshippy:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 2:32 pm

heeft Boogerd eigenlijk wel eens een echte topklassieker gewonnen?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 20, 2006 2:35 pm

Pal schreef:heeft Boogerd eigenlijk wel eens een echte topklassieker gewonnen?
AGR.

Plaats reactie