Tour de France

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jul 05, 2006 4:30 pm

Dat noemen we met 2 vingers in de neus winnen, wat een overmacht had McEwen. Freire deed het niet eens zo slecht met zijn derde plaats, nog voor Hushovd en Boonen.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo jul 05, 2006 4:31 pm

Erg overtuigend! Raar dat Boonen niet mee kan komen in deze sprint.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jul 05, 2006 5:16 pm

Boonen koos vandaag ook voor een andere tactiek, volgens mij zit hij niet helemaal lekker in z'n vel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jul 05, 2006 5:46 pm

Volgens mij steekt hij niet in grootse vorm want voor de bocht lag hij 2de en daarna werd hij nog ingehaald door Galvez, Freire, Hushovd. Dan wordt je simpelweg op pure snelheid geklopt, dus lijkt het mij dat hij de benen van eerder in het seizoen niet heeft. Misschien heeft hij zijn kruit al verschoten.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 05, 2006 5:47 pm

Boonen heeft geen parcourskennis, zo leek het. McEwen wist precies wanneer hij moest gaan en de anderen dachten dat de finish een stuk verder zou liggen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo jul 05, 2006 6:18 pm

McEwen heeft betere EPO.

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo jul 05, 2006 6:22 pm

EPO is EPO. Betere EPO bestaat niet. Het gaat om het moment van nemen, volgens mij.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo jul 05, 2006 6:29 pm

Daarom zei ik het ook.

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » wo jul 05, 2006 6:53 pm

Dan begrijp ik het niet helemaal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jul 05, 2006 7:32 pm

Is gewoon het standaard gezeur over wielrenners. Wacht maar tot het moment dat er ook namen van voetballers en andere topsporters genoemd gaan worden. Dan is het misschien een keer over met die flauwe opmerkingen over het wielrennen. Doping komt voor in alle sporten.

McEwen is op dit moment duidelijk de sterkste sprinter. Ik snap overigens nooit zo goed dat al die sprintersploegen op kop gaan rijden om het tot een massasprint te laten komen. Als er één of twee bovenuit steken zou ik de ploegen van die renners het werk laten doen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jul 05, 2006 8:50 pm

Marillion schreef:Is gewoon het standaard gezeur over wielrenners. Wacht maar tot het moment dat er ook namen van voetballers en andere topsporters genoemd gaan worden. Dan is het misschien een keer over met die flauwe opmerkingen over het wielrennen. Doping komt voor in alle sporten.
Die namen gaan komen, tennis, voetbal, atletiek en formule 1 worden genoemd in het dopingschandaal rond die Spaanse arts
McEwen is op dit moment duidelijk de sterkste sprinter. Ik snap overigens nooit zo goed dat al die sprintersploegen op kop gaan rijden om het tot een massasprint te laten komen. Als er één of twee bovenuit steken zou ik de ploegen van die renners het werk laten doen.
Je weet het nooit Marillion, kijk naar etappe 1 waarbij Jimmy Casper, normaal toch een sprintertje voor rond de 10de plek, de winst pakte. Voor dat soort kansjes willen de sprintploegen van mindere sprinters ook wel een trap extra doen. Er gebeurd zoveel in een sprint, McEwen kan ook een keer uit de beugel schieten zoals Hushovd van de week, dan heeft een mindere god ook een kans. Niet geschoten is altijd mis.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jul 05, 2006 10:15 pm

Je hebt altijd een hele kleine kans maar de ploegen van renners als McEwen en Boonen gaan toch wel rijden. De kans op een massasprint blijft groot alleen dwing je die ploegen om extra energie te verbruiken. Je kunt dan zelf beter een man meesturen met een ontsnapping en achterover gaan zitten. Als Quick Step en Lotto het gat dan dichtrijden kun je alsnog hopen op je sprinter.

Van de tactiek van de ploegen snap ik wel vaker vrij weinig. Neem nou de Rabobank in de etappe naar Valkenburg. Waarom zit er nou niemand in die ontsnapping? Daar moet gewoon Posthuma of Weening meezitten.

En ook in de finale doen ze het weer verkeerd. We hebben nu al meerdere malen gezien dat Freire niet sterk genoeg is op de Cauberg om het verschil te maken. Nu laten ze Boogerd zichzelf opblazen en staan ze met lege handen. Kun je beter proberen om hem weg te laten rijden zoals Kessler nu deed. Of hij had kunnen winnen weet ik niet want Kessler was wel heel erg sterk en Boogerd heeft natuurlijk moeite met afmaken. Maar de kans was toch groter geweest dan met Freire. Er zijn er maar weinig die een fitte Boogerd op dat terrein kunnen volgen. Nu was hij leeg en moest ie Kessler en Gilbert laten rijden.

Nu ze niet in die ontsnapping meezaten had Rabobank beter die groep eerder terug kunnen halen om al in België de koers harder te maken bij het begin van de beklimmingen. Dan hadden ze met Boogerd een betere kans gemaakt dan nu met Freire.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 8:59 am

Weenink heeft geprobeerd mee te zitten met wat ontsnappingen maar hij had pech, en probeerde Boogerd niet op de cauberg weg te rijden? Volgens mij wel, maar lukte het hem net niet.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jul 06, 2006 9:10 am

Henk de Gier schreef:Weenink heeft geprobeerd mee te zitten met wat ontsnappingen maar hij had pech, en probeerde Boogerd niet op de cauberg weg te rijden? Volgens mij wel, maar lukte het hem net niet.
Volgens mij wilde Rabobank net gaan rijden toen Dekker viel. Boogerd reed er in ieder geval naast.

Vorig jaar of het jaar ervoor had er toch zo'n gekke Amerikaan met een gebroken sleutelbeen de tour uijtgereden?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jul 06, 2006 9:11 am

McEwen gebruijkt toch nooit een treintje van zijn ploeg om te sprinten? Hij zoekt juijst altijd het wiel van de andere sprintkanonnen en lanceert zich van daaruijt.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 9:19 am

Ye' Mighty Oak schreef:
Vorig jaar of het jaar ervoor had er toch zo'n gekke Amerikaan met een gebroken sleutelbeen de tour uijtgereden?
dat is al weer 3 jaar geleden, Tyler Hamilton staat sinds de olympische spelen 2004 aan de kant, schorsing vanwege (bloed)doping.

Overigens was het geen gebroken sleutelbeen, er zal "alleen maar" een scheurtje in het sleutelbeen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tyler_Hamilton
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 9:23 am

Henk de Gier schreef:Weenink heeft geprobeerd mee te zitten met wat ontsnappingen maar hij had pech, en probeerde Boogerd niet op de cauberg weg te rijden? Volgens mij wel, maar lukte het hem net niet.
Tja, beetje geluk moet je wel hebben met die ontsnappingen. Maar nu reden ze de hele dag achter de feiten aan. Hadden ze nog beter die groep meteen terug kunnen halen. Als Voigt er bij zit weet je bijna zeker dat het een lange ontsnapping gaat worden.

Boogerd probeerde op de Cauberg voornamelijk het tempo omhoog te gooien. Hij zat veel te vroeg op kop voor een aanval. Het plan was om niemand weg te laten rijden en zo via Freire in de sprint te kunnen winnen omdat niet alle sprinters de klim goed verteren. Als Boogerd had aangevallen had hij dat op dezelfde plek als Kessler gedaan want dat is het meest lastige stuk van de klim. Daar heeft hij in het verleden ook altijd aangevallen.

Ach, het was ook zeker geen garantie geweest voor succes. Maar als ze de koers harder hadden gemaakt en vol voor Boogerd waren gegaan waren de kansen denk ik beter geweest. Ze hadden er in ieder geval meer indruk mee gemaakt. Dit vond ik vrij armoedig ogen.

Overigens was de versnelling van Kessler wel erg indrukwekkend. Hij was echt beresterk daar. Ik stond precies in die bocht te kijken en je kon zien dat iedereen daar echt vol doortrok. Als je dan zo weg kunt rijden ben je wel heel sterk.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 9:26 am

Het was vooraf al een "mission impossible" voor Boogerd, het hele peleton hield hem in de gaten want iedereen wist dat dit de etappe voor Boogerd zou moeten zijn.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 9:37 am

Ja, het was zeker een lastig verhaal. Maar als je dan wat wilt proberen, maak de koers dan hard en zorg dat de strijd bij de eerste heuvels begint. Dan zijn er gewoon maar een beperkt aantal renners die dat kunnen volgen. Het had wel geholpen als het parcours nog wat selectiever was geweest. De heuvels die nu in de finale zaten in Limburg waren eigenlijk te licht om echt het verschil te maken. Ik had graag gezien dat ze de Keutenberg nog even hadden meegepakt. Dan was er maar een klein groepje overgebleven aan de voet van de Cauberg.

Maar goed, misschien kan ie nog wat proberen in de loop van de ronde. Boogerd heeft een goede vorm te pakken. Er zijn alleen niet zo veel ritten die geschikt zijn om wat te doen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat ze niet wat meer hebben geprobeerd in de rit naar Valkenburg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 06, 2006 9:38 am

Het was sowieso een mission impossible voor Boogerd, want Rabo trok de kaart Freire.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 9:40 am

Marillion schreef:Ja, het was zeker een lastig verhaal. Maar als je dan wat wilt proberen, maak de koers dan hard en zorg dat de strijd bij de eerste heuvels begint. Dan zijn er gewoon maar een beperkt aantal renners die dat kunnen volgen. Het had wel geholpen als het parcours nog wat selectiever was geweest. De heuvels die nu in de finale zaten in Limburg waren eigenlijk te licht om echt het verschil te maken. Ik had graag gezien dat ze de Keutenberg nog even hadden meegepakt. Dan was er maar een klein groepje overgebleven aan de voet van de Cauberg.
Dat is leuk voor een klassieker, maar niet in het begin van een grote ronde. Ik snap de filosofie van de tourdirectie wel.

De keutenberg, goh, wat zal ik die als amateur vaak opgereden zijn zeg.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 10:06 am

Ik snap de gedachte van de tour directie ook wel maar toch vind ik het jammer. Als je een rit wat selectiever kunt maken zou ik het toch doen. Nu zitten we waarschijnlijk anderhalve week naar massasprints te kijken.

Ik had ze toch wel eens over de keutenberg willen zien rijden. Had leuk geweest in de eerste bochten. De reclame karavaan had wel even een stukje moeten omrijden. :yes:

En als de keutenberg dan niet geschikt is hadden ze ook nog de Fromberg kunnen toevoegen. Daar zijn ze nu 'onderlangs' gereden. Of de Eyserbosweg i.p.v. de Eyserweg (=Cote du Trintelen). Ik heb maandag zelf de 136km versie van deze etappe gereden. Door de hitte was het wel zwaar maar ik had het toch leuk gevonden als de finale iets lastiger was geweest. Daarvoor moet ik maar weer wachten op de klassiekers.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 10:08 am

over een paar dagen wordt er geklommen, das zwaar genoeg.

136 km in die hitte, ik moet er niet aan denken. Vroeger was het een dagelijks trainingsritje maar die conditie heb ik niet meer :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 10:14 am

Ja, dat moet je goed bijhouden anders ben je het zo kwijt. Op de Cauberg moesten er een heleboel van de fiets af en sommige waren zo stuk dat ze niet eens meer lopend omhoog kwamen. In die hitte moet je er ook alleen aan beginnen als je goed bent getraind, anders is het gewoon onverantwoord.

Ik heb tijdens de rit 8 bidons naar binnen gewerkt. Da's een halve liter per 17 kilometer.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 10:18 am

toen ik nog fanatiek koerste en ik nog een veelbelovend talent was (jaja, Henkie kon aardig fietsen) kon ik de hitte aardig verteren. Ik rij nu nog wel eens ritjes van een kilometer of 80, door het vlakke Noordhollandse landschap, en heb al moeite met het kopje van Bloemendaal ;) De heuveltjes in Limburg vond ik wel altijd leuk, net als fietsen in de Ardennen maar een echt klimtalent was ik niet.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie