Tour de France

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 10:35 am

Henk de Gier schreef:toen ik nog fanatiek koerste en ik nog een veelbelovend talent was (jaja, Henkie kon aardig fietsen)
Nou nou, geen spijt dat je bent gestopt?

Ik rij eigenlijk puur voor mezelf. Omdat ik het leuk vind. Wel schrijf ik me in voor een aantal koersen zoals de Amstel Gold Race en nu de Tour etappe omdat ik dan een goed doel heb om te trainen. Het klimmen vind ik het leukste en dat probeer ik dan ook regelmatig te doen. Onlangs heb ik in Frankrijk voor het eerst echte serieuze beklimmingen gedaan en dat ging best goed. Ik heb alleen nog wel eens wat moeite met die hele stijle stukken. In Limburg en de Ardennen red je het altijd wel op de macht vanwege de beperkte lengte maar in Frankrijk is dat een ander verhaal. Dan ben je al 10 tot 15 kilometer aan het klimmen en komt er nog even een slot met percentages die oplopen tot zo'n 18%. Dan ben ik toch wel erg blij dat ik een bergversnelling tot mijn beschikking heb.

Sinds ik zelf zo fanatiek rij is mijn respect voor de beroepsrenners alleen maar toegenomen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 10:42 am

nee, geen spijt. Ik kon een (klein) profcontract tekenen maar ik was op dat moment net bezig met het opzetten van mijn eigen zaak en zag daar meer toekomst in. Als ik nu terug kijk denk ik nog steeds dat ik toen de juiste keuze heb gemaakt. Ik had niet de kwaliteiten voor een kopman, dus ik zou nooit verder zijn gekomen dan knecht. Wellicht had ik 1 of meerdere tours mee kunnen maken, dat had me wel mooi geleken net als een paar mooie voorjaarsklassiekers maar als knecht en in die periode had het me nooit de financiele zekerheid en onafhankelijkheid opgeleverd die ik nu heb. Bovendien is het maar de vraag of ik na mijn wielercarriere nog de kans had gehad om een eigen zaak op te zetten.

Natuurlijk droom ik wel eens weg en vraag me af hoe het was geweest als ik een andere keuze had gemaakt. Ik reed met jongens als Rob Harmeling, John Thalen, Gerrit de Vries, Tom Cordes bij de amateurs en kon bij Superconfex terecht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 10:57 am

Ok. Nou ja, toch wel leuk om te hebben meegemaakt lijkt mij. Rob Harmeling heeft nog eens een touretappe gewonnen.

Voor de etappe van vandaag is er overigens een 'gezondheidscontrole' geweest:

Code: Selecteer alles

Deze ochtend werd bij 54 renners uit het Tourpeloton een bloedcontrole uitgevoerd. Agritubel, Cofidis, Crédit Agricole, Discovery Channel, Saunier Duval en Française des Jeux kregen allen de dopingbrigade op bezoek, maar geen enkele renner werd ongezond bevonden.
We gaan vandaag dus zonder uitvallers op weg naar de volgende massasprint. Weer McEwen of is er vandaag iemand die hem te slim af is? Ik gok op zijn derde ritzege.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 11:00 am

Marillion schreef:Ok. Nou ja, toch wel leuk om te hebben meegemaakt lijkt mij. Rob Harmeling heeft nog eens een touretappe gewonnen.
in Bordeaux. Maar Rob was dan ook een betere renner dan ik, anders had ik wel in zijn plaats naar Seoul geweest. Dat ik niet naar de spelen ben geweest vind ik wel eeuwig jammer, ik was er wel dichtbij :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 06, 2006 11:20 am

EUFEMIANO FUENTES reageert op Spaanse radio
,,De Tour is hypocriet''

Dokter Dracula laat opnieuw van zich horen. De Spaanse arts Eufemiano Fuentes, spilfiguur in het Spaanse bloeddopingschandaal, was te horen op de Spaanse radiozender Cadena Ser. ,,De Tour is hypocriet. Ze stuurden renners huiswaarts met wie ik nooit werkte en er rijden tegelijk nog renners in het Tourpeloton met wie ik dat wel deed.''

Fuentes noemt geen namen. Sinds 27 mei is hij vrij op borgtocht en één van de strikte voorwaarden is dat hij het onderzoeksgeheim niet mag schenden. Het weerhield hem er alvast niet van om op de Spaanse radiozender Cadena Ser, die in mei de eerste was om te berichten over Operacíon Puerto , een paar pittige uitspraken te doen. ,,Ik heb genoeg van die hypocrisie in de Tour'', zei Fuentes in een (dikbetaald) interview. ,,De Tourdirectie weerde renners die ik nooit heb behandeld. En er rijden nu nog renners in het peloton die wél klant waren. Ik ben woedend. Er zijn namen genoemd die ik niet eens ken maar er werden er ook verzwegen.''

En daarbij zouden volgens Fuentes wel degelijk voetballers, tennissers en atleten zijn. ,,Er werd selectief gelekt. Ik behandelde ook een aantal Spaanse voetbalteams, zowel uit eerste als tweede klasse.''

Volgens Fuentes deelde voorlopig alleen het wielrennen in de klappen en blijven de andere sporten buiten schot. Met die uitlatingen spreekt Fuentes de Spaanse staatssecretaris van Sport tegen, die dinsdag benadrukte dat noch voetballers noch tennissers zouden betrokken zijn. Fuentes meldde ook dat hij geen graten ziet in bloeddoping, een praktijk die hij overigens niet wil bestempeld zien als doping. Als het van de Madrileense dopingarts afhangt, hebben we het laatste nog niet van hem gehoord of gelezen. Fuentes is immers van plan zijn louche praktijken te boek te stellen en zo profijt te halen uit de hele affaire. Als een bloedzuiger.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 11:40 am

laat hem maar openheid van zaken geven, namen, data, alles open en bloot op straat.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 11:47 am

tja, wat is doping Berend? ;)

trainingsschema's uit die tijd heb ik niet meer, misschien dat Marillion je kan helpen aan e.e.a.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » do jul 06, 2006 11:50 am

You tell me, Henk. Of ben jij ook onderdeel van de ongeschreven regel dat je niet uit de school klapt na beëindiging van je wielerloopbaan?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 11:52 am

ik ben nooit prof geweest he, en in mijn tijd was het nog niet zo streng als nu (zowel de dopinglijst, als de controle's) maar ik geloof niet dat er jongens zijn die zonder hulpmiddelen de tour (of Giro, of Vuelta) uitrijden. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal aan de doping zitten, want sommige hulpmiddelen mogen wel, andere niet. Maar puur natuur een tour onder deze omstandigheden rijden is onmogelijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » do jul 06, 2006 12:03 pm

Staat Ventolin/Salbutamol op de lijst, Henk?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 12:13 pm

ja, Salbutamol wel, Ventolin niet

http://www.doping.nl/dopinglijst/stoffenlijst2006
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » do jul 06, 2006 1:26 pm

Berend staat in ieder geval alvast genoteerd in mijn Tourploegje voor 2007. :xyxthumbs:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 1:32 pm

en wat dacht je van Marillion?

Afbeelding
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » do jul 06, 2006 1:32 pm

:D

Bedankt voor het vertrouwen, JC! Ik zal het niet beschamen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 06, 2006 1:33 pm

Berend is de bastaard broer van Prins Bernhard? :scared:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 1:35 pm

hij woont in de achterhoek, dus hij is in ieder geval een bastaard boer, maar of hij ook een bastaard broer is weet ik niet.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 1:47 pm

ik zag er wel iets staan over "het buijtenhuijs" :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Berend Stoker
Berichten: 3583
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 2:33 pm

Bericht door Berend Stoker » do jul 06, 2006 1:55 pm

Hehe...

Voor koffie en gebak. En ik maar denken dat ik de slagroom was.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 2:55 pm

veel gebakjes zijn gemaakt van slagroom.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » do jul 06, 2006 4:06 pm

Marillion schreef: We gaan vandaag dus zonder uitvallers op weg naar de volgende massasprint. Weer McEwen of is er vandaag iemand die hem te slim af is? Ik gok op zijn derde ritzege.
Ik denk dat Boonen vandaag z'n eerste rit pakt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 06, 2006 4:14 pm

Het is dus Freire geworden. Wel verrassend, ik had niet gedacht dat hij in staat zou zijn om McEwen en Boonen te verslaan.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jul 06, 2006 4:26 pm

Machtige jump van Freire, zeker als je ziet dat hij nog om die Lotto-renner heen moest sturen. Maar voor Rabo is de grootste druk nu dus weg.
***

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do jul 06, 2006 4:38 pm

Waar was bennati vandaag?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 06, 2006 9:21 pm

Mooie overwinning voor Freire en de Rabo's, het zat er ook een beetje aan te komen, de laatste paar etappes eindigde Freire telkens steeds korter van plek 1.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 06, 2006 9:28 pm

Mooi voor Rabo inderdaad. Wel ironisch trouwens dat ze ooit Robbie M hebben weggestuurd omdat ie niet goed genoeg was. Blijft altijd de vraag: was ie dat toen niet of lag het aan de ploeg?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie