Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 2:40 pm

Frank schreef:
MvBH schreef:Thanx :D al moet ik er niet aan denken om samen met mijn broertje achterv de tafel te zitten :hypocrite:
Nouja.... X'C

Dan hoeven we ook niet meer naar een restaurantje te gaan, geloof ik.... ;)
Laat maar, begrijp nu ook pas je laatste opmerking (hoop dat ik morgen scherper ben :D ) Had natuurlijk moeten zijn; moet er niet aan denken om met mijn broertje achter de jurytafel te zitten.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo feb 14, 2007 3:01 pm

ik wist dat je er zelf wel achter zou komen... :D

Ik heb overigens geen interesse om (na een behoorlijk grote hoeveelheid dartgelegenheden en koor-uitvoeringsaccomodaties) ook nog eens alle sporthallen van Nederland van binnen te zien. Ik hoef niet zonodig achter die jurytafel... ;)

Ik zag trouwens dat Madrid en Rode Ster elkaar alweer in de kwartfinales van de Ulebcup tegenkomen? Kunnen weer leuke wedstrijden worden...

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 4:02 pm

Speel je zelf ook basketball, MvBH?
Bertje for President!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo feb 14, 2007 4:06 pm

Ik kan wel antwoord gaan geven, maar ik heb geen idee wat hij hier wel en niet kwijt wil.... :blush:

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:08 pm

Kaboem! schreef:Speel je zelf ook basketball, MvBH?
Niet meer, heb jaren gerolstoelbasketbald. Ben dit seizoen tussentijds gestopt omdat mijn schouder niet meer mee wil. Ben een paar jaar actief geweest in de Nederlandse rolstoeleredivisie toen die nog wat voorstelde en ben van daar uit mijn werkveld gaan verleggen naar het jureren. Ben daarin van de rayonwedstrijden rustig aan 'opgeklommen' tot de wedstrijden die ik nu doe en zit in de luxe positie dat ik de leuke wedstrijden er uit kan pikken. Heb inmiddels al diverse EK's en WK's achter de jurytafel mee mogen maken (op rolstoelvlak dan he) en het streven is om ook nog een Olympische spelen mee te gaan maken. Bejing lijkt me heel leuk maar praktisch onuitvoerbaar. Gelukkig komen de spelen van Londen eraan en daar wil ik echt wel een poging gaan wagen om daar achter de tafel te zitten.
Laatst gewijzigd door MvBH op wo feb 14, 2007 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 4:10 pm

Op niveau? Het Nederlands team is jaren een grootmacht geweest. Ik weet trouwens niet of dat nog steeds zo is. Ik volg het, zeg maar, niet meer op de voet. ;)
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:21 pm

Kaboem! schreef:Op niveau? Het Nederlands team is jaren een grootmacht geweest. Ik weet trouwens niet of dat nog steeds zo is. Ik volg het, zeg maar, niet meer op de voet. ;)
Was mij vorige post nog even aan het editten. Op niveau?? Dat ligt eraan wat je daarmee bedoeld, is een zeer relatief begrip :D Heb jaren eredivisie gespeeld maar moet daarbij wel aantekenen dat ik maar een zeer beperkt aantal minuten kreeg. Voor het nederlands team was ik niet goed genoeg, heb wel een jaar in het Nederlands Jeugdteam gespeeld.

Als je de prestaties van het Nederlands team van de laatste WK (gespeeld in Amsterdam in 2006) erbij pakt (Nederland werd 3e) zou je genegen zijn te denken dat Nederland nog steeds een grootmacht is. Schijn bedriegt in deze. Omdat ze een hele goede center (koen Janssens) nog een keer bereid hebben gevonden om vanuit Sidney over te komen hebben ze deze positie kunnen bereiken. Realiteit leert dat het zonder hem (topscoorder van het tournooi met volgens mij een gemiddelde van zo'n 30 pt per wedstrijd) een stuk minder zou zijn geweest. Een betere graadmeter voor de Nederlandse prestaties zijn denk ik de diverse euopese competities voor clubteams. Daarin is de laatste 5 a 6 jaar niets noemenswaardig gepresteerd.

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:28 pm

...enige nuancering vwb de cijfers van Koen Janssens is geloof ik wel op zijn plaats; een check van de stats van dat tournooi leert dat Koen over het hele tournooi 174 punten maakte en 95 rebounds pakte. Een gemiddelde van 21.8 pten en 11.9 rebounds per wedstrijd. Cijfers waar ik voor zou tekenen overigens :D

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo feb 14, 2007 4:34 pm

Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren met dat Nederlands Rolstoelbasketballteam....

Het zegt mijns insziens genoeg dat ik in de selectie van het laatste toernooi slechts een nieuwe naam in het team ontdekte ten opzichte van de tijd dat ik het nog wat meer volgde. De rest kende ik allemaal nog uit jouw Eindhovense periode.... :blush:

Aangezien de Nederlandse Competitie tegenwoordig ook weinig meer voorstelt heb ik er een hard hoofd in.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 4:44 pm

Nou, dat is dus op niveau, als je het mij vraagt! Netjes, hoor! :xyxthumbs:

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, maar ik teerde steeds achterover. Ik ben niet zo bedreven in een rolstoel, geloof ik. :blush:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:44 pm

Frank schreef:Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren met dat Nederlands Rolstoelbasketballteam....

Het zegt mijns insziens genoeg dat ik in de selectie van het laatste toernooi slechts een nieuwe naam in het team ontdekte ten opzichte van de tijd dat ik het nog wat meer volgde. De rest kende ik allemaal nog uit jouw Eindhovense periode.... :blush:

Aangezien de Nederlandse Competitie tegenwoordig ook weinig meer voorstelt heb ik er een hard hoofd in.
Wat betreft de Nederlandse competitie heb je gelijk. Drie (!!) teams in de hoogste divisie is een lachertje. Maar desondanks zijn er wat kleine lichtpuntjes. Bij sommige clubs rijden echt wel talentjes rond. Was van de week bij Antilope (voor niet ingevoerden in het Rolstoelwereldje; de club is vernoemt naar het diertje en het is geen flauwe verwijzing naar het niet kunnen lopen) en daar rijden best wel jonge jochies rond die toekmst hebben. Er moet alleen meer tijd in gestoken worden. In de wandelgangen doet ook een gerucht dat in die zin wel eens goed zou kunnen zijn voor het Nederlandse rolstoelbasketball. Gert Jan van der Linden, ooit Nederlands beste RBB-er èn op dit moment coach van Binnenland Dames 1 zou overwegen om te stoppen met zijn dames en zich helemaal gaan storten op het RBB. Misschien dat met zijn inzet het zaakje vlot getrokken kan worden.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 4:45 pm

De broertjes nemen onze topic over, Jabu!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:46 pm

Kaboem! schreef:Nou, dat is dus op niveau, als je het mij vraagt! Netjes, hoor! :xyxthumbs:

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, maar ik teerde steeds achterover. Ik ben niet zo bedreven in een rolstoel, geloof ik. :blush:
Moet je het nu nog eens gaan proberen. De ontwikkeling van de stoelen is inmiddels zo ver dat een stoel nu bestaat uit 6 wielen. Twee kleine voorwielen, twee grote wielen op schouderhoogte èn twee kleine wieltjes aan de achterkant. Je bent echt een hele grote jongen als je als leek het nu nog voor elkaar krijgt om achterover te vallen.

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:49 pm

Kaboem! schreef:De broertjes nemen onze topic over, Jabu!
Ben gerust, heb inmiddels alles verteld wat er (nog) over rolstoelbasketball te vertellen is :sad: Ga me weer gewoon met commentaar op en over het 'normale' basketball bezig houden. Maar dat zal wel morgen zijn. Mijn baas verwacht me zodadelijk om ook daar nog iets nuttigs te gaan doen.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo feb 14, 2007 4:51 pm

Ik heb geen bezwaren. Ben verheugd dat Jabu, Frank, Dubbel en ik niet de enige posters zijn hier! Wees van harte welkom! :yes:
Bertje for President!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo feb 14, 2007 4:52 pm

Kaboem! schreef:De broertjes nemen onze topic over, Jabu!
:D

Het leek me juist wel leuk om wat meer mensen in deze topic te krijgen, in plaats van merendeels Kaboem!, Jabu en Dubbel.... ;)

mm, weer eens te laat met mijn opmerking, zie ik

Gebruikersavatar
MvBH
Berichten: 74
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 1:35 am

Bericht door MvBH » wo feb 14, 2007 4:53 pm

Laat me ook zeker niet wegjagen :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr feb 16, 2007 12:20 pm

Net het openlijk toegeven homo te zijn van ex-basketballer John Amaechi, reageerde de ooit fantastische basketballer Tim 'Bug' Hardaway met enkele harde opmerkingen:
Retired NBA star Hardaway says he hates 'gay people'

Former Miami Heat guard Tim Hardaway said on a radio show Wednesday afternoon that he would not want a gay player on his team.

You know, I hate gay people, so I let it be known," Hardaway said. "I don't like gay people and I don't like to be around gay people. I am homophobic. I don't like it. It shouldn't be in the world or in the United States."

Hardaway was a guest of Miami Herald columnist Dan Le Batard on Miami sports radio station WAXY-AM and was asked how he would deal with a gay teammate. When asked if he would accept an active player's coming out, such as that of retired NBA center John Amaechi, Hardaway replied: "First of all, I wouldn't want him on my team.

"And second of all, if he was on my team, I would, you know, really distance myself from him because, uh, I don't think that's right. And you know I don't think he should be in the locker room while we're in the locker room. I wouldn't even be a part of that," he said.

NBA commissioner David Stern, upon learning of the remarks Wednesday, banished Hardaway from All-Star weekend in Las Vegas.

"It is inappropriate for him to be representing us given the disparity between his views and ours," Stern said in a statement Thursday.

Stern said he had not spoken with Hardaway, who left Las Vegas on Thursday, but he planned to do so.

While Stern said a discussion about openly gay players could be part of future rookie orientation programs, he doesn't see a need to address the league.

"This is an issue overall that has fascinated America. It's not an NBA issue," Stern said, pointing to the ongoing debate over gay marriage at the state and federal levels.

"This is a country that needs to talk about this issue," he said. "And, not surprisingly, they use sports as a catalyst to begin the dialogue."

Hardaway apologized for his comments, which came a week after Amaechi became the first former NBA player to say he was gay.

"As an African-American, I know all too well the negative thoughts and feelings hatred and bigotry cause," Hardaway said Thursday in a statement issued by his agent. "I regret and apologize for the statements that I made that have certainly caused the same kinds of feelings and reactions.

"I especially apologize to my fans, friends and family in Miami and Chicago. I am committed to examining my feelings and will recognize, appreciate and respect the differences among people in our society," he said. "I regret any embarrassment I have caused the league on the eve of one of their greatest annual events."

Hardaway, who played in five All-Star Games during the 1990s, was already in Las Vegas and scheduled to make a series of public appearances this week on behalf of the league. He attended an NBA Cares event at a Las Vegas YMCA with Knicks forward Jerome Williams on Tuesday. The ex-U.S. Olympian was also originally scheduled to be an assistant coach at a wheelchair game Thursday night and later appear at the fan-oriented Jam Session.

Le Batard, who also writes for ESPN The Magazine, quoted Amaechi in a Miami Herald column saying the ex-NBA player was grateful for Hardaway's words.

"Finally, someone who is honest," he said. "It is ridiculous, absurd, petty, bigoted and shows a lack of empathy that is gargantuan and unfathomable. But it is honest. And it illustrates the problem better than any of the fuzzy language other people have used so far."

Thursday morning, on ESPN Radio's Mike & Mike in the Morning, Amaechi said although the reaction to his coming out has been "overwhelmingly positive," Hardaway's comments seemed to trigger similar statements from others.

"Every comment that [Hardaway] made is labeled with hate," Amaechi said. "The percentage of e-mails I've received overnight that are going to have to go into a little box somewhere just in case I end up dead are unbelievable. He's been a lightning rod for people to finally open the floodgates and decide that they can say some pretty awful stuff.

"I will say this about the Tim Hardaway comments and the comments of people like him ... these are the loud comments that pollute the air," Amaechi said. "These are the comments that create the atmosphere that allow some of the tragic incidents of homophobia that we've seen. This is what makes the lives of gay and lesbian young people in schools miserable. It's what stops gay and lesbian people in the workplace from coming out as well as the fact they can be fined in 33 states for being gay. These are part of the problem."

Hardaway apologized late on Wednesday for the remarks during a telephone interview with Fox affiliate WSVN-TV in Miami.

"Yes, I regret it. I'm sorry. I shouldn't have said I hate gay people or anything like that," he said. "That was my mistake."

Hardaway played for five NBA teams from 1990-2003 and was a five-time All-Star. He finished with averages of 17.7 points and 8.2 assists.

On Mike & Mike on Thursday morning, Amaechi also said he was heartened by the NBA's response to Hardaway's comments.

"I think Commissioner Stern is absolutely right. ... I've been in contact with the NBA offices and it is not the views of the NBA as an organization," he said. "I don't think that people give NBA players enough credit ... some of them definitely don't agree with those views"

Two major gay and lesbian groups denounced Hardaway's remarks.

"Hardaway's comments are vile, repulsive and indicative of the climate of ignorance, hostility and prejudice that continues to pervade sports culture," said Neil Giuliano, president of the Gay & Lesbian Alliance Against Defamation. "And by apologizing not for his bigotry but rather for giving voice to it, he's reminding us that this ugly display is only the tip of a very large iceberg."

Said Matt Foreman, president of the National Gay & Lesbian Task Force: "Hardaway is a hero to thousands of young people. And that's what makes his comments so troubling. Sadly, his words simply put the pervasive homophobia in the NBA on the table."

Amaechi taped a spot Thursday for PBS' gay and lesbian program "In the Life." He said the anti-gay sentiment remains despite Hardaway's apology.

"It's vitriolic, and may be exactly what he feels," he said. "Whether he's honest or not doesn't inoculate us from his words. It's not progress to hear hateful words."
ESPN

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr feb 16, 2007 4:18 pm

Timmie is wel erg in mijn aanzien gedaald...

Dwaas....


Overigens..gisteren de eerste ronde van de top-16 in de Euroleague:

Groep D:

Maccabi Tel Aviv-TAU Ceramica 68-79
Lottomatica Roma-PAU Orthez 78-68

Groep E:

Partizan Beograd-Olympiakos 84-92
CSKA Moskva-Joventud 81-69

Groep F:

Panathinaikos-Efes Istanbul 84-57
Barcelona-Prokom Trefl 92-73

Groep G:

Aris Saloniki-Dynamo Moskva 74-86
Unicaja Malaga-Benetton Treviso 75-61

Opvallend: Pana begint ERG overtuigend. Olympiakos wint IN Servie. Maccabi verliest thuis van TAU. Sterke Russen weer...

Ben benieuwd...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 4:44 pm

Wat een idioot zeg. En dan achteraf waarschijnlijk met een stalen gezicht beweren dat hij het niet meende.
It's what stops gay and lesbian people in the workplace from coming out as well as the fact they can be fined in 33 states for being gay. These are part of the problem.
En dit is dan zogenaamd het land van de vrijheid, bla bla bla.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:37 pm

Hij geeft wel eerlijk zijn mening natuurijk..... :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr feb 16, 2007 8:16 pm

Verdien een extra plek in de PLAY-OFFS!

Het organiserend commitee van de onderlinge AT Basketball competitie heeft besloten om dit jaar aan alle deelnemers een extra mogelijkheid te bieden voor het bereiken van de play-offs. Heeft uw team zich nog niet geplaatst let dan helemaal goed op!

Zoals bekend is het NBA All Star weekend. Zondag a.s. speelt Oost tegen West. Voorspel de einduitslag. De extra play-off plaatsen gaan naar die deelnemers die de score van West of de score van Oost juist voorspellen.

In het onwaarschijnlijke geval dat iemand zowel de score van Oost als van West goed heeft dan krijgt die deelnemer er twee play-off plaatsen bij.

De extra play-off plek is ook te verdienen door hen die door een periiodetitel al een play-off plek op zak hebben. Het zou dus theoretisch kunnen dat Thomas, Deli of Monkey Tonk na dit weekend 3 play-off plaatsen heeft.

NB: De extra teams worden aan het eind van de regluiere competitie toegewezen aan de hand van de bestaande statuten. Dus; van onder af en in dezelfde Conference.

Om mee te dingen naar deze 'All Star wildcards' dient uw voorspelling uiterlijk maandag om 02:00 uur Amsterdamse tijd in deze topic worden gepost.

Overige mededelingen:
Wegens het gebrek aan een sponsor is de Knicks franchise vrij gekomen. Heeft u nog geen team in deze competitie en wilt u toch deelnemen? Dan kunt u de Knicks adopteren. Volgens het w.h.e.k.w.h.e.m. principe.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 8:19 pm

Leg eens uit joh :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr feb 16, 2007 8:21 pm

Alaindebanaan schreef:Leg eens uit joh :blush:
Graag. Waar wil je precies toelichting op?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr feb 16, 2007 8:24 pm

Bijvoorbeeld dat w.h.e.k.w.h.e.m principe :blush:

Plaats reactie