Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di jun 01, 2004 2:02 pm

Frank schreef:
Buijtendijk schreef:De keren dat er in de Nederlandse competitie boven de 70 punten wordt gescoord zijn hoegenaamd op één hand te tellen... :pukey:
Zeg Buijtendijk, je kunt ook overdrijven he.... ;)

Tulip Den Bosch heeft dit seizoen slechts vijf keer (2x MPC, 2x Demon Astr. en 1x Fun3All) minder dan 70 punten gescoord... De overige (45?) wedstrijden hebben ze meer dan 70 punten gescoord. Ik weet niet hoeveel vingers jij aan een hand hebt, ikke maar vijf :D

Als je bedoeld dat er maar mondjesmaat boven de 100 punten gescoord wordt, daar heb je wel gelijk in...
Kleine overdrijving om mijn punt te maken! Mijn intenties waren slechts goed. De bedoeling is door jou prima opgevat. Daarbij moet worden aangetekend dat Den Bosch een ploeg is die weldegelijk aanvallend basketball durft te spelen. Ook was het een verwijzing naar de halve finale Play-offs tussen Amsterdam en Groningen, als ik mij niet vergis ( :hypocrite: )is daar de score nooit boven de 70 uitgekomen. Amsterdam scoorde in één wedstrijd slechts 56 punten, het lijkt eerder een aantal dat in het damesbasketball veelvuldig voorkomt. Die genoemde halve finales waren het aanzien niet waard, dan kun je nog beter naar het Ajax van Koeman (sorry ZZ, de naam is gevallen) gaan kijken!

En dan de opmerkingen van de heer ZZ. De reden voor het uitblijven van de Nederlanders NBA-ers in Nederland, is een verzekeringstechnisch verhaal. De bond zou de dure heren moeten verzekeren en dat kost een hoop geld! Smits zal wel tot in de eeuwigheid in de VS blijven, hij voelde zich in Nederland niet op zijn gemak door zijn enorme lengte, plagerijen waren niet van de lucht! In Amerika wordt hij wel gerespecteerd.

De lage scores zijn te wijten aan de verdedigende stellingen, wat dat betreft is Ton Boot een trendsetter!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 02, 2004 7:54 pm

En weer gaan de Pistons en de Pacers in de lage scores, maar ach, een finaleplaats is binnen voor de Pistons. Na 14 jaar mogen ze eindelijk weer eens proberen de titel te winnen...

Destination Reached
The Pistons joined the Lakers in the NBA Finals after a fourth-quarter rally Tuesday finished the Pacers 69-65 and clinched the Eastern Conference title in six games. Richard Hamilton and Tayshaun Prince fueled the charge for Detroit, which visits L.A. for Game 1 Sunday (8:30 p.m. ET, ABC

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo jun 02, 2004 8:21 pm

Ah, the Pistons, the return of the Bad Boys! Buijtenkenner, wat verwacht jij van de finale?

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 02, 2004 8:41 pm

Mijn verwachting is dat de Lakers er met de titel vandoor zullen gaan. Hoewel de verdediging van de Pistons alom geroemd wordt!
Als ik het goed heb ligt het thuisvoordeel bij de Lakers, dat is op zich een belangrijk gegeven. Daarnaast zijn de Lakers inside sterker, met dank aan anti-basketballer Shaq. En in the end zal blijken dat de heren uit Los Angeles de beschikking hebben over een completere ploeg.
Ik hoop dat het een lange en spannende serie gaat worden, maar ik vrees voor een simpele 4-2 Lakersoverwinning ! De Pistons zijn niet uitgebalanceerd en compleet genoeg, hoewel hun strijdlust ongekend is. Maar de Lakers zullen, mochten zij op voorsprong komen dit niet meer uit handen gaan geven. De reeds opgedane finalservaring is hiervoor niet onbelangrijk.
Maargoed, al met al vind ik het erg leuk dat de Pistons eindelijk weer hun opwachting maken in de finaleserie en heb ik ergens (diep van binnen) de hoop dat zij zich boven de Lakers uit zullen vechten...

Kortom, maakt u zich maar op voor een Hollywoodfeestje in Dokkum, heer ZZ!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jun 03, 2004 2:55 pm

Ik volg de NBA eigenlijk al een tijd niet meer zo intensief. Na de periode van Michael Jordan ben ik een beetje blijven hangen bij de Chicago Bulls maar die presteren al jarenlang helemaal niets meer.

Wat betreft de finale: Op één of andere manier gun ik het de Lakers niet zo. Daar lopen wat mij betreft net iets te veel sterren rond, een beetje het 'real madrid gevoel' zal ik maar zeggen.

Ik hoop voor deze finale op de Detroit Pistons onder het motto: "Offense wins games, Defense wins championships!".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 03, 2004 5:11 pm

Weliswaar een zeer twijfelachtig en eigenaardig motto voor een ajacied (of teminste dat was het altijd wel!). Ik vrees dat Buijtenbocht het hier niet mee eens zal zijn!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do jun 03, 2004 5:49 pm

Ik snij een stukje af en neem dit keer de binnenbocht. Ik hoop op een spannende finale, maar zoals al eerder gezegd, ben ik bang voor een sweep! Het verdedigende spel van de Pistons kan mij niet uitermate bekoren, maar mocht die speelstijl de Lakers doen verbleken, dan strijk ik voor één keer met mijn hand over mijn hart!

De discussie omtrent het Nederlandse basketball staat een beetje los van de finales in Amerika...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 03, 2004 5:50 pm

Hoezo is er zo veel niveauverschil dan? :D
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do jun 03, 2004 5:53 pm

Ook! Maar meer en vooral gaat het om het uit het slop trekken van het Nederlandse basketball. Dat valt alleen te bereiken dmv sponsors, welke alleen zullen komen als er media-aandacht is!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jun 03, 2004 5:56 pm

Ik ben voor de lakers, sinds ik er 4 jaar gelden bij ben geweest ben ik 'verliefd' geworden op het geweldige goude shirt!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do jun 03, 2004 6:05 pm

De Lakers hebben nog steeds een plaatsje in mijn hart, ookal is het alweer jaren geleden dat ik van ze kon smullen. Nu staat het basketball met Shaq in the paint mijn erg tegen...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr jun 04, 2004 6:27 pm

Navraag bij de kenners uit de buijtencategorie heeft mij geleerd dat de feesttent in Dokkum inmiddels opgetuigd kan worden! De Pistons hebben geen schijn van kans, en met de door mij voorspelde 4-2 nederlaag mogen ze erg blij zijn...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12981
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 04, 2004 6:40 pm

Tja, de Lakers zullen wel winnen. En dat zal denk ik ook de laatste titel zijn van deze super-ploeg. Want volgend jaar stort de bende daar in.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 04, 2004 11:26 pm

sportsillustrated.cnn.com

Staat een leuke analyse van de matchups tijdens de playoffs.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 05, 2004 10:41 am

Spaan geeft punten:

10 Ton Boot

Het basketball in Nederland volg ik niet echt. Vroeger wel! De tijd van Kees Akerboom, Hank Smith, Owen Wells en Ton Boot. Een jaar of twee was ik niet uit de apollohal weg te slaan. Maar toen gebeurden er op financieel gebied nare dingen met de firma Kinzo, dus was het afgelopen met de feestjes bij Theo Kinsbergen en ook met de dure Amerikanen in Amsterdam. Die gingen naar Venetië, Barcelona en Madrid. Intussen bleef Ton Boot maar aan de slag. Zijn prestatie om nu wéér kampioen te worden met een nieuwe club, moet uniek zijn in de wereld. Ze zouden hem een voor het Nederlands elftal moeten zetten!
Bron: Parool
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za jun 05, 2004 11:18 am

Buijtendijk schreef:Navraag bij de kenners uit de buijtencategorie heeft mij geleerd dat de feesttent in Dokkum inmiddels opgetuigd kan worden! De Pistons hebben geen schijn van kans, en met de door mij voorspelde 4-2 nederlaag mogen ze erg blij zijn...
Alvorens tot dergelijke werkzaamheden over te gaan, zou ik graag een nadere uitleg willen hebben van bovenstaande, heer Buijtenring! Alhoewel ik, ook na het lezen van het artikel dat maartoe postte, vertrouwen heb, kan een balletje raar rollen in de NBA. Lakers beginnen thuis, maar zijn ze roestig? Is de LA-diesel snel genoeg in full swing?
Nu staat het basketball met Shaq in the paint mijn erg tegen...
Omdat hij tegenstanders simpelweg overpowerred? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar mij staat het 'hack 'n' Shaq óók erg tegen! Misschien werkt hij dat door zijn imposante verschijning en hopeloze free throw-shooting in de hand, maar als ze hem al bij de middellijn gaan knuffelen...:nooo: Madsen leek wel verkering met the Shaq-attack te hebben! Valt dit niet onder de categorie technical of uiteindelijk zelfs een flagrant foul?

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » za jun 05, 2004 11:40 am

Bedankt voor het plaatsen van dit stukje tekst, heer Lucas! :xyxthumbs:

Dat Spaan het basketball niet volgt had hij niet zo expliciet hoeven melden, dat zag ik zo wel! Gedeeltes van zijn tekst komen mij wel heel erg bekend voor...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » za jun 05, 2004 11:46 am

KENNER UIT DE BUIJTENCATEGORIE

How do the Pistons overcome their underdog status? How will the Lakers slow down Rip Hamilton? Doc Rivers and Dr. Ramsay give their prescriptions (Rx's) for Sunday's Game 1 of The Finals (8:30 p.m. ET, ABC, ESPN Radio).

THE DOCTORS' PRESCRIPTIONS

Doc Rivers' Rx for Detroit:
The first thing Larry Brown will tell them is that they are going to win ... not that they can win, but that they will win. I've always thought if a coach tells his team they "can" win, what that means is they have to play perfectly to win. He won't say this publicly, but privately he's got to get them to believe they will win.
The Pistons have to score some points, and they will score more than they did against Indiana. The Lakers are a good defensive team, but not a great one. Detroit is not a fastbreak team, but they have to push the ball up court whenever possible.
If Detroit averages 95 points per game, they will win the series. But to do that, they have to play turnover-free basketball and not give the Lakers any easy baskets.
We're going to find out if the Eastern Conference Finals was bad offense or great defense, and I think we'll discover Detroit and Indiana were playing amazing defense.
On defense, Detroit will throw as many big guys at Shaq as possible. They have a lot of fouls to exhaust and it still won't hurt their team.
A bigger problem is Detroit's matchup with Kobe. Nobody matches up well with him. Prince has the size but not the speed, while Hamilton has the speed but not the size. Dr. Ramsay's Rx for Detroit:

Larry Brown will tell them this is a chance that comes along not too often and they need to jump on the opportunity. History will tell them the underdog has won many Finals and they can be one of those teams. He will remind his team they have been acknowledged as the best defense in the NBA and defense wins championships. They have to forget what others are saying.
Detroit's first decision is how to defend Shaq. You can't let him get the ball in the paint. Of course, that's the objective and it's easier said than done. They will likely have Ben Wallace in front of Shaq with Rasheed Wallace on the weakside playing in the lane or even right up in back of Shaq. They have plenty of bodies to accumulate fouls on Shaq if need be.
Detroit's second problem is Kobe. He scores from everywhere, but if anyone gives him problems, it's someone with length, and Tayshaun Prince's wingspan is equal to Shaq's: 7-2. He is a good defender who is tenacious. He needs to make Kobe shoot tougher shots further from the basket than he wants.
Offensively, the Pistons will run a lot of screens and rolls to get Shaq involved, making decisions on the floor.
Being underdogs, it's an advantage to start on the road. If they can steal one in L.A., they'll be all fired up.

Doc Rivers' Rx for the Lakers:

Phil Jackson has to convince his team this will be a tough, hard-fought series. Secondly, he has to get the Lakers to respect the Pistons' offense. Everyone thinks Detroit can't score.
Offensively, everything goes through Shaq. He needs lots of touches because the Pistons don't start a true center.
Despite the Hall of Fame lineup, the Lakers' bench could be a big factor, especially Derek Fisher and Kareem Rush. They will have to play well.
It will be interesting to see who guards Rip Hamilton. If he is the NBA's best athlete, then Kobe is second. I think Kobe will guard Hamilton a lot, so that will be interesting to watch. Dr. Ramsay's Rx for the Lakers:

Phil Jackson will tell his team to take nothing for granted. He'll say, "We all know what we're after and we didn't come this far to waste the season. Let's get this done."
Phil is very good at getting players to understand what they need to do and get motivated to play a team game. Players trust him that the plan will work.
The Lakers don't have to change their game in any regard. If you look at the matchups, there should no way the Pistons can keep Shaq under control.
My guess is that Kobe will want to play Hamilton, but it takes a team to guard him. The Pistons will run Hamilton off baseline screens and side court screens on the same play, so Kobe will need help from his teammates.

Doc Rivers' Series Diagnosis:
The Lakers have more talent and the Pistons are tougher mentally. It'll go deeper than people think -- six or seven games. Dr. Ramsay's Series Diagnosis:
If the Lakers play efficiently and without the peaks and valleys that frequently accompany their game, they should win in five.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma jun 07, 2004 8:26 am

Detroit 87, L.A. Lakers 75
Billups, Pistons Swipe Home-Court Advantage
LOS ANGELES, June 6 (Ticker) -- Cancel the coronation, stop planning the parade route and don't start taking ring sizes just yet for the Los Angeles Lakers. The Detroit Pistons have come to play.

Led by their trademark daunting defense and some timely offense from Chauncey Billups, the Pistons turned The Finals upside down with a shocking 87-75 victory over the heavily-favored Lakers in Game 1.

The pressure-tested Pistons withstood a big game from Shaquille O'Neal and a bad game from Richard Hamilton to ambush the Lakers, who came into this series as odds-on favorites.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 07, 2004 10:01 am

Those jokes about the Detroit Pistons' inability to do the simplest of things -- like putting that round orange object into the orange rim -- don't seem so funny anymore to the locals.


"Hey, we don't care. As long as we win, people can make fun of us," Lindsey Hunter said. "They can talk about how it's ugly basketball. Who cares? We just want to win."
/
Een Boot fan?

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma jun 07, 2004 11:31 am

Maar in deze situatie valt het meer te rechtvaardigen dan bij Boot. De NBA ligt immers niet op haar gat, het nederlands basketball wel. Wanneer Ajax zich in de CL (uitwedstrijden) meer verdedigend opstelt valt dat ergens ook nog wel te begrijpen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 07, 2004 11:09 pm

Op Aruba weten weinig wat het betekent om supporter te zijn. Men is zeg maar voor het team dat ze denken dat gaat winnen(als het over sport in het buitenland gaat dan). Ofterwijl de Lakers, de Yankees, Real Madrid, Brazilie(WK), Frankrijk(EK). Reden te meer voor mij om dus tegen dit soort teams te zijn met hun dreamteam illusies(de nationale elftallen kunnen hier weliswaar niets aan doen). De Pistons hebben gewoon een aardig team met Rachid- en Ben Wallace, Hamilton, maar ook Prince en Billups. Ik heb gisteravond met Rijswijk 1(hockey) hier zitten kijken en ze waren gewoon beduidend beter dan de Lakers en straften het anti-basketball met die vreselijke Shaq af. Ook Malone was niet in vorm, maar de ster van Detroit(Hamilton) was ook niet in al te goede doen, dus het was een echte teamprestatie. Dat kunnen we wel weer eens gebruiken na al die jaren van die schele reus en die convict.

:worshippy: Detroit Pistons :worshippy:

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di jun 08, 2004 11:29 am

Zéér doordachte reactie, Godenzoon!


Randy Wiel nieuwe coach EiffelTowers
NIJMEGEN - Randy Wiel wordt de nieuwe coach van EiffelTowers. De oud-international, ex-bondscoach en speler van onder meer Kinzo Amstelveen en Parker Leiden in Nederland, assistent-coach van North Carolina, hoofdcoach van UNC Asheville, Middle Tennessee State en meest recent scout van de LA Lakers, vervangt Scott Neely, op zijn beurt interim voor Marco van den Berg.



Randy Wiel was de absolute eerste keus van de ploeg uit Nijmegen. Twee maanden geleden al dook zijn naam op. Dat was kort nadat Van den Berg zijn taken had neergelegd. Het ging overigens toen al voor het nieuwe seizoen. Het contact tussen EiffelTowers en Wiel liep via RH Consultancy van basketballmakelaar Ruud Harrewijn. Wiel had echter zijn twijfels en was bovendien kandidaat voor een topteam in de tweede divisie van de NCAA. Harrewijn: 'Dat wilde hij graag afwachten en bovendien wist hij niet of hij wel terug wilde komen naar Nederland, ook al in verband met zijn gezin.'

Intussen circuleerden vanuit het Land van Maas en Waal allerlei namen, maar zoals dat schijnt te horen werd alles ontkend. Geen Eddie Casteels. Geen sprake van, werd gemeld, hoewel Casteels werd gesignaleerd met een vertegenwoordiger van de club. Wiel was ook niet aan de orde. Recentelijk dook de naam op van Toon van Helfteren, maar die viel af, mede omdat Kees Akerboom niet met hem meekwam, maar voor MPC Capitals koos. Dit weekeinde dook weer een naam op, die van de Israëliër Ginzberg.

In de tussenliggende tijd viel Randy Wiel af in de NCAA en werd het dus toch Nijmegen, waar hij een vrijwel compleet nieuwe ploeg moet opbouwen. Slechts vier spelers (Frederiks, Cortenraede, Van der Holst en Mims) hebben een doorlopend contract en vast staat al dat Ryan Robertson en Mate Milisa zeker niet terugkeren in het team van EiffelTowers. Niet in de laatste plaats, omdat de geldkraan een stukje is dichtgedraaid, hoewel daar nog voldoende blijft uitdruppelen om een luxe bad te kunnen nemen.

Voor de Nederlandse basketballwereld wordt het dus een weerzien met de zeer sympathieke paardenliefhebber (hij heeft een ranch in North Carolina) Randy Wiel. In 1979 studeerde de op Curaçao geboren Wiel af aan de fameuze Amerikaanse University of North Carolina at Chapel Hill. Wie kan zeggen dat hij ooit het beroende lichtblauw van de Tarheels droeg heeft een zekere status.

Als basketballer met een Nederlandse achtergrond was hij interessant voor de Nederlandse eredivisie, waar hele batteljons Nederlandse Amerikanen naar toe werden gehaald, in gang gezet door Theo Kinsbergen. Voor diens ploeg Kinzo speelde Wiel dan ook. Later kwam hij uit voor Parker Leiden, waar meer spelers actief waren met een Amerikaanse dan met een Leidse tongval. In die jaren speelde hij in totaal 53 interlands.

Na zijn actieve loopbaan keerde hij terug naar zijn alma mater in de groene heuvels van North Carolina, waar hij assistent werd van de beroemde Dean Smith. Van hem leerde hij de kneepjes van het coachvak. In 1991 werd het tijd om op eigen benen te gaan staan. De band met Nederland was er natuurlijk nog altijd en de NBB stelde hem aan als bondscoach.

Randy Wiel debuteerde met Oranje op 10 november 1991 in een wedstrijd tegen Polen in Eindhoven. Die werd gewonnen met 85-70, maar het record van Wiel in twee seizoenen zou negatief uitpakken(9-17). Op 27 juni 1993 sloot hij zijn periode bij het Nederlandse team af met een nederlaag tegen Oekraine in Wenen. Een duel voor een EK-kwalificatie, die Oranje niet haalde.

Terug naar de VS. Naar North Carolina natuurlijk, zijn tweede vaderland. Hij werd hoofdcoach van UNC Asheville, een job die hij vier jaar zou volhouden. Zijn tweede school als headcoach stond in Murfreesboro, Tennessee. Die school, Middle Tennessee State, zou in de Nederlandse sportliteratuur terecht komen. Mart Smeets, wiens zoon Tjerk er honkbalde, kwam er vaak en beschreef het leven daar fraai in Murfreesboro Blues.

Wiel bleef zes jaar op Middle Tennessee State, waar zijn voorlaatste jaar heel moeilijk was. Zijn record: 5-22, vooral omdat de school dat jaar overstapte van de Ohio Valley Conference naar de veel sterkere Sun Belt Conference. In het jaar erop draaide hij bijna quite (14-15), maar besloot toch zijn contract - dat nog twee jaar doorliep - in te leveren.

Hij deed even niets. Hield zich ongetwijfeld bezig met zijn groot hobby, de paarden. De laatste jaren was hij scout voor de Los Angeles Lakers in het zuidelijk deel van de VS. Tussen de Nijmeegse bedrijven door zal hij diensten blijven verlenen aan de ploeg, die momenteel in de finales van de NBA staat. Want ook bij de Lakers hebben ze door dat er in Europa leuk talent rondloopt en dan is het handig om een mannetje dicht bij het vuur te hebben.

JAN VAN DER NAT
met dank voor de cijfers aan Jacob Bergsma (www.debasketballsitevannederland.nl)




Afbeelding

Wellicht redenen voor heer ZZ om het nederlands basketball wat intensiever te gaan volgen!!

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » di jun 08, 2004 11:49 am

Mijn interesse voor basketbal is vervaagd sinds het afscheid van iconen als Jordan, Barcley, Bird, Magic e.d. Nooit een kenner geweest hoor, wel keek ik graag naar NBA wedstrijden.
In a 1988 game against the Utah Jazz, he dunked over 6' 1", 175 lb. John Stockton. A Jazz fan heckled him, saying, "Why don't you dunk on somebody your own size?" The next trip down the floor, Jordan dunked again, this time on 6' 11", 285-lb. center Melvin Turpin. He then turned to the fan and said, "Was he big enough?"
Laatst gewijzigd door Eric op di jun 08, 2004 12:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di jun 08, 2004 12:17 pm

Ja, Jordan was een fenomeen! Eigenlijk is hij dat nog steeds en zal het ook wel altijd blijven. Enkele rookies van na het tijdperk Jordan werden bestempeld als de nieuwe Jordan, maar tot op heden heeft niemand die belofte kunnen inlossen. Voor hen een eeuwig durende strijd!

Ik begrijp je punt, Eric! Ik heb met hetzelfde probleem te maken. De NBA is lang niet zo interessant meer als de dagen waaraan jij memoreert. De ego's worden al groter en groter, maar er zijn echter tekenen van een kentering, dit mede door de toetreding van vele Europeanen in de NBA!

Om je liefde voor Jordan en de zijnen te prikkelen zou je eens filmpjes kunnen downloaden. Laatselijk heb ik de tien mooiste assist van Jordan gedowned én de tien mooiste dunks (de dunk waar jij het over hebt staat daar ook tussen). Welk een genot!

Plaats reactie