Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 10:26 pm

Er was toch ooit een Australier betrapt? Kan even niet op zijn naam komen.

wo 01 jul 2009, 22:34 DEKKER MORGEN IN DE TELEGRAAF Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Thomas Dekker reageert donderdag in De Telegraaf op het nieuws rond zijn positieve dopingtest, waardoor hij de Tour de France mist en door zijn ploeg Silence-Lotto op non-actief is gesteld. Verder in Telesport nog een tweede dopinggeval.
telegraaf


Place your bets. :liberty:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48036
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo jul 01, 2009 10:31 pm

Sutherland was ook van Rabobank ja. Klopt! :headbang.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » wo jul 01, 2009 10:33 pm

Ik dacht de Rabobank ooit heeft gezegd dat als de ploeg met doping in verband wordt gebracht dat ze dan uit het wielrennen zouden stappen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » wo jul 01, 2009 10:36 pm

Dit jaar hopelijk iig. minder/geen geleuter over 'het nieuwe wielrennen'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 10:38 pm

Jawel, want in etappe 14 en 17 gaan ze zonder oortjes fietsen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » wo jul 01, 2009 10:38 pm

Voor de aerodynamica? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:46 pm

brigade zuid schreef:Ik dacht de Rabobank ooit heeft gezegd dat als de ploeg met doping in verband wordt gebracht dat ze dan uit het wielrennen zouden stappen.
Ja, belofte maakt schuld. :666.gif:

Een peddelende pillenpot, die Dekker.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 10:48 pm

Dan hadden ze er beter nooit aan kunnen beginnen. :smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » do jul 02, 2009 1:18 am

Iemand het interview met Breukink bij de NOS gezien? Werd wel duidelijk uit dat ze bij Rabobank allang wisten hoe laat het was en ze hem daarom zo makkelijk hebben laten vertrekken vorige jaar. Breukink kwam niet verder dan 'daar kan ik niets over uitlaten' als hem werd gevraagd waarom Dekker wegging.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 7:42 am

THOMAS DEKKER NIET NAAR TOUR DOOR POSITIEVE CONTROLE OP KERSTAVOND 2007

„IK WORD GEFLIKT”

MONACO, donderdag

De carrière van Thomas Dekker hangt aan een zijden draadje. Gistermiddag kreeg de Noord-Hollander van de internationale wielerunie te horen dat hij op 24 december 2007 positief heeft getest op dynepo. Zijn ploeg Silence-Lotto heeft hem direct uit de Tourploeg gehaald en op non-actief gesteld. Volgens de UCI waren verdachte bloedwaarden van Dekker in 2008 en 2009 een reden voor het internationale dopingagentschap WADA om de urinestaal van 2007 met nieuwe verbeterde methoden te onderzoeken. Daarmee werd aangetoond dat Dekker dynepo (een nieuwe generatie epo) heeft gebruikt.

„Dit is een heel raar verhaal”, verklaarde Dekker gisteravond tegenover deze krant. „Ik werkte nog een laatste training rondom Lucca af voordat ik in de namiddag naar Monaco zou vliegen. Toen ik terugkwam van de training werd ik door Anne Gripper (antidopingmanager van de UCI, red.) gebeld. Zij vertelde me dat ik in december 2007 positief had getest op epo. Ik heb het hele verhaal aangehoord. Dan zak je wel even door de grond. Ik heb vervolgens direct de ploeg op de hoogte gesteld.”

Hoe Dekker positief kan testen op epo begrijpt hij niet. „Ik vind het allemaal heel vreemd. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik heb het gevoel dat ik geflikt word. Op de dag dat ik naar de Tour vertrek komt ineens dit verhaal opduiken. Hoe kan een staal die in 2007 is onderzocht en negatief is verklaard nu opeens opnieuw worden getest? Hier klopt iets niet. Ik ben in Milaan om met mijn advocaat te overleggen welke stappen ik kan ondernemen.”

De renner uit Dirkshorn is de eerste topsporter die anderhalf jaar na een controle positief wordt bevonden op een dopingmiddel. Tevens is hij de eerste sporter die op dynepo is betrapt. De UCI verklaarde dat zij via het biologisch paspoort twee bewijzen tegen de 24-jarige renner heeft kunnen vinden. Via zijn hematocrietwaarden (aantal rode bloedlichaampjes) en een laboratoriumrapport waarin dynepo in een urinestaal werd gevonden.

De UCI verklaart dat diverse wetenschappers zijn bloedwaarden hebben onderzocht en dat er in 2008 en 2009 verdachte waarden zijn aangetroffen. Dit is opvallend omdat de renner in dat anderhalf jaar slechts driemaal out-ofcompetition is gecontroleerd. Dit betekent dat de antidopinginstanties hem niet op de korrel hadden.

Naar aanleiding van de verdachte resultaten werden alle urinestalen van Dekker die zijn verzameld sinds de invoering van het biologisch paspoort nogmaals onderzocht. Afgelopen dinsdag vond het WADA-laboratorium in Keulen sporen van dynepo in de urinestaal van Dekker van 24 december 2007. Overigens werd de detectie van dynepo op deze manier pas twee maanden geleden waterdicht bevonden. Dynepo is gemaakt op basis van menselijke cellen en daardoor bijna niet te onderscheiden van lichaamseigen epo.

Dekker heeft de schijn tegen. Er was de afgelopen jaren veel te doen over zijn samenwerking met de beruchte Italiaanse trainer Luigi Cecchini. In de zomer van 2007 brak hij onder druk van de UCI met Cecchini, maar bleef wel in Lucca wonen en persoonlijk contact met diens familie houden. Vorig jaar werd hij door Rabobank halverwege het seizoen uit de ploeg gezet. Direct na de Tour de France werd bekend dat er bij Dekker variabele bloedwaarden waren aangetroffen. UCI-dokter Zorzoli zette echter zwart-op-wit dat alle resultaten van bloedtesten van Thomas Dekker, die de UCI van 2008 in haar bezit heeft, geen limieten overschreden waardoor de UCI genoodzaakt was om stappen te ondernemen richting de renner.

Dekker antwoordde destijds op dit vraagstuk: „Schommelingen in het bloed komen bij ieder mens voor. Ik ben blij dat de UCI direct bevestigd heeft dat ik niet bij een groep verdachte renners hoor. Ik ben dit jaar slechts twee keer out-ofcompetition gecontroleerd. Dat zegt volgens mij genoeg. Renners die verdachte bloedwaarden hebben, worden immers met de gerichte controles veelvuldig opgezocht.”

Nu blijkt dus dat Dekker wel op de lijst met verdachte renners stond. Op kerstavond 2007 werd de inmiddels 24-jarige renner gecontroleerd in het Brabantse Luyksgestel, waar de renner al jaren bij een familie verblijft wanneer hij in Nederland is. In de topsport is het bekend dat atleten juist buiten het seizoen een epokuur volgen omdat de hele procedure nogal omslachtig is.

Buiten het seizoen zorgen deze gedrogeerde sporters dat het aantal rode bloedlichaampjes (die voor het zuurstoftransport in de spieren zorgen) door toediening van epo omhoog wordt gebracht. Vervolgens tappen ze een of twee zakken bloed (eenheden van 450 ml) af die bij -180 graden Celsius worden ingevroren. Het bloed is dan tot vijftien jaar bruikbaar. In het seizoen vindt een bloedtransfusie plaats waardoor de sporter voor een belangrijke wedstrijd meer rode bloedlichaampjes in zijn bloed heeft. Een methode die in de medische wereld ook voor belangrijke operaties wordt gevolgd.

Dekker blijft strijdvaardig. „Dit mag niet het einde van mijn wielercarrière betekenen”, zei hij gisteravond. „Er kloppen veel zaken niet. Ik zal mijn naam moeten redden. Dat zal niet gemakkelijk zijn.”
De reacties zijn ook altijd hetzelfde .. ik heb niks gedaan, kwist nergens van, en ik ben geflikt ..
Rabo-renners Rasmussen en Dekker betrapt op dynepo

MONACO, donderdag

Rabobank had in 2007 twee renners in dienst die positief testten op dynepo. Naast de positieve plas van Thomas Dekker op 24 december 2007, waren er ook al serieuze aanwijzingen dat Michael Rasmussen het wondermiddel gebruikte. De Deen werd destijds als geletruidrager uit de Tour de France gestuurd en ontslagen, omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaats. In september van dat jaar maakte het Franse antidopingagentschap AFLD bekend dat Rasmussen zeer waarschijnlijk in de Tour dynepo had gebruikt. Omdat er destijds nog geen waterdichte test bestond voor het middel, werd Rasmussen daar niet voor gestraft. „Wat moet ik hier op zeggen”, zei Rabobank-woordvoerder Eisenga.

„Dit valt rauw op ons dak”, vervolgt Eisenga, die niet kon aangeven of de hernieuwde test van een urinestaal van Dekker uit 2007 aanleiding is om ook urinemonsters van andere Raborenners in dat jaar opnieuw te laten onderzoeken.

Hoofd sponsoring van Rabobank Heleen Crielaard: „We hebben met de ploeg duidelijke afspraken. Bij individueel dopinggebruik van een renner krijgt hij direct ontslag. Tot aan zijn vertrek bij de Raboploeg zijn de dopingtests van Dekker altijd negatief geweest, dus de ploeg heeft wat dit betreft niet eerder kunnen acteren.”

De positieve test van Dekker volgt op een roerig jaar van de Noord-Hollander. Eind juni 2008 werd hij door Rabobank uit de Tour de France gehouden. Vormverlies was destijds de reden. Zo antwoordde manager Harold Knebel vorig jaar voor de start van de Tour tot drie keer toe dat er geen ethisch probleem tussen Rabobank en Dekker was. Later liet hij wel tussen de regels door blijken dat ’variabele bloedwaarden’ één van de redenen van de breuk was, die in augustus vorig jaar definitief werd.

Het ’schildpaddengedrag’ dat Rabobank destijds toonde, was geheel tegenstrijdig met de beloftes die het onder het nieuwe management deed. Na de affaire Rasmussen werd transparantie en openheid beloofd. Op het moment dat daar rond de breuk met Dekker om werd gevraagd, volgde van beide kanten een stilte die deed vermoeden dat er meer speelde.

Intussen gonsde het ook van de geruchten dat renners van Rabobank betrokken waren in de affaire rond de Weense bloedbank HumanPlasma. Dit jaar nog werd in de Duitse en Oostenrijkse media de naam van Dekker al genoemd en tevens die van Rasmussen en Michael Boogerd, die eveneens voor Rabobank reden. Van de coureurs die nog onder contract staan, doen ook de namen van Denis Menchov, Joost Posthuma en Pieter Weening de ronde.

Overigens zijn er meer exrenners van Rabobank die tegen de lamp liepen, ofwel geruchtmakend waren. Zo was er in 1999 de zaak Erik Dekker, die een te hoge hematocrietwaarde (52) had. En in 2005 was er de epo-zaak rond Marc Lotz, die Rabobank had verruild voor QuickStep. In mei van dat jaar werd bij hem epo in zijn koelkast gevonden. Lotz bekende en nam ontslag bij de ploeg. In datzelfde jaar werd Rory Sutherland in dienst van Rabobank gepakt op het hormoon clomifeen.

De positieve test van Dekker volgt op een aantal oudcoureurs die in het epo-tijdperk zondigden. Steven Rooks en Gert Jacobs gaven onlangs toe dat ze epo hadden gebruikt, zoals Mathieu Hermans dat impliciet deed. Dekker is echter de eerste Nederlandse renner die direct op epo betrapt wordt. Waar de Nederlanders de afgelopen jaren bij allerlei dopingzaken de dans ontsprongen, blijken de oranje wielrenners toch niet schoner dan de rest van de wereld.
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 02, 2009 7:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 7:45 am

L’hotellerie ook positief

MONACO, donderdag

De Fransman Clément L’hotellerie heeft positief getest op een middel waarvoor hij geen attest had. Dat heeft een bron bij de Franse wielerfederatie verklaard. Om welk middel het gaat, werd niet kenbaar gemaakt. Wel werd gezegd dat diverse renners om medische redenen met een doktersverklaring dit product kunnen gebruiken.

L’hotellerie komt dit jaar uit voor de Nederlandse Vacansoleil-ploeg. Vorig jaar was hij nog in dienst bij SkilShimano. Doordat hij tweemaal niet op een afspraak verscheen, besloot Skil-Shimano het contract met de klimmer te ontbinden.

• Het internationale antidopingagentschap WADA gaat sporters voor twee jaar schorsen op basis van verdachte waarden. Vanaf de start van deze Tour de France zal deze nieuwe regeling in gaan. Sporters die verdachte epo-waarden hebben in combinatie met verdachte bloedwaarden of verdachte where-abouts, zullen aangepakt worden. Dit betekent dat atleten niet eens meer positief hoeven te testen op een verboden middel om buitenspel te worden gezet.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Baseman » do jul 02, 2009 7:46 am

De meeste sporters hebben inderdaad altijd dezelfde smoesjes, ben een vent en geef het gewoon toe :excited.gif:
Ajax Rules schreef:Volgens mij zijn er twee opties:

1. Het volledig vrij geven van alle vormen van doping.
Het allerbeste wat ze kunnen doen is het heel goed doornemen en aanpassen van de dopinglijst !
Die lijst klopt namelijk van geen kanten, wat veel experts al vele jaren aangeven. De officiele instanties weigeren echter nog altijd om de dopinglijst aan te passen.

Verder mogen enkele vormen van doping van mij rustig vrijgegeven worden, zoals epo. Onder begeleiding van een arts is er namelijk niets mis met epo, het zorgt voor een hogere zuurstofopname en een sneller herstel. Dit kan ook op een natuurlijke wijze verkregen worden (hoogtestage), maar het effect duurt dan veel minder lang. En bijv. 3 weken fietsen in de Tour is slopend, ook omdat het publiek elk jaar veeleisender wordt.

PS: En natuurlijk is doping niet alleen een probleem in de wielersport, integendeel.

Dit vind ik vrij belachelijk trouwens:
• Het internationale antidopingagentschap WADA gaat sporters voor twee jaar schorsen op basis van verdachte waarden. Vanaf de start van deze Tour de France zal deze nieuwe regeling in gaan. Sporters die verdachte epo-waarden hebben in combinatie met verdachte bloedwaarden of verdachte where-abouts, zullen aangepakt worden. Dit betekent dat atleten niet eens meer positief hoeven te testen op een verboden middel om buitenspel te worden gezet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 8:21 am

Doping vrijgeven, jaja .. zie je het al voor je dat ELKE sporter in elke sport vanaf jongsaf aan aan de zware middelen gaat zitten ?.Man man wat gaat dat een zooitje worden .. en dan kun je wel steeds roepen van " onder goede begeleiding van een arts " .. probleem is dat de arts er niks mee te maken heeft . het gaat er dan om wie het verste durft te gaan om eerste te worden .. dan kan ik je nu al vertellen dat men het steeds verder gaat oprekken .. Jantje pakt een snuifje, pilletje maar de Pietjes pakken er twee ( want de Pietjes blijken daar nog net goed op te reageren ) .. dan de Jantjes er ook meer twee ( met alle risico's ) .. en daar gaan de Pietjes natuurlijk weer overheen . want hij heeft net een nieuwe villa gekocht ..

Dan krijg je dat Psv en AJAX om mee te moeten kunnen doen spelers moeten gaan verplichten om te grijpen naar dit soort gevaarlijke drugs, en het jaar erop is er weer een nieuwe drug ..

Doping vrijgeven is het stomste wat je kan doen ..

Sporters zouden elkaar eens het licht in de ogen moeten gunnen en elkaar eens niet zo te zitten besodemieteren.Sporters ( zeker deze wielrenners ) zouden ook een tevreden moeten zijn met MINDER.Minder kilometers, maar ook minder geld .. en wil je dat niet dan ga je toch een GEWOON vak leren ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48036
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do jul 02, 2009 8:33 am

L’hotellerie dus. Vond ik altijd veel potentie hebben.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » do jul 02, 2009 10:21 am

Rabobank heeft in het geval met Dekker natuurlijk wel perfect gehandeld.Op het moment dat bekend werd (zomer 2008) dat Dekker verdachte bloedwaarden had, hebben ze geen risico genomen, hem direct geweerd uit de Tour en zijn ze op een nette manier (verschil van mening) van hem afgekomen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48036
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do jul 02, 2009 10:56 am

Noem het slim, maar het kan je ook aan het denken zetten. Waarom moest men via een lulsmoes die Dekker buiten de deur zetten als je weet dat hij doping heeft gepakt. Maak het openbaar en zet hem keihard op de keien in dat geval. Of hebben ze wat te verbergen?

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » do jul 02, 2009 11:07 am

Er was natuurlijk nog geen enkel bewijs toen. Dus als ze Dekker aan de kant hadden gezet omdat ze hem ervan verdachten doping te gebruiken, hadden ze zo een rechtzaak aan de broek gehad.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » do jul 02, 2009 11:09 am

Waarschijnlijk omdat ze het ook niet zeker wisten op dat moment.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door LouisXIV & co » do jul 02, 2009 1:01 pm

Hoeladans schreef:Er was natuurlijk nog geen enkel bewijs toen. Dus als ze Dekker aan de kant hadden gezet omdat ze hem ervan verdachten doping te gebruiken, hadden ze zo een rechtzaak aan de broek gehad.
Denk ook dat dat de reden is. En ik vraag me af of ze nu alsnog de ware reden mogen noemen. Daarom doen ze volgens mij nog steeds zo geheimzinnig in hun verklaringen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 6:00 pm

'Mogelijk nog vier tot zeven positieve gevallen'
MONTE CARLO - Vlak voor de start van de Ronde van Frankrijk komen mogelijk nog vier tot zeven positieve dopinggevallen naar buiten. Dit meldt de Franse krant L'Equipe donderdag.

Volgens het dagblad gaat het over positieve controles uit de dit jaar verreden Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië. Nog voor begin van de Tour zaterdag in Monaco zouden de namen worden bekendgemaakt.

Thomas Dekker werd woensdag uit de Tour-ploeg van Silence Lotto gezet omdat hij op epo is betrapt. De woordvoerder van de internationale wielrenunie UCI had geen informatie over mogelijke nieuwe gevallen. „Ik kan niet bevestigen dat er na het geval Dekker nog meer renners worden uitgesloten van de Tour”, aldus de zegsman.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 02, 2009 8:24 pm

Ik kan hierover niks vinden op de site van l'equipe.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33999
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do jul 02, 2009 9:51 pm

'Dekker niet weg bij Rabo om epo'
MONACO - Harold Knebel wilde donderdag alsnog reageren op het nieuws dat Thomas Dekker is betrapt op het gebruik van de epo-variant dynepo.

Een dag nadat Dekker door de ploegleiding van Silence-Lotto op non-actief was gesteld, sprak de baas van de Raboploeg zich uit. ,,Het is een schok voor de wielersport en een extra schok voor ons, omdat Thomas voor Rabobank heeft gereden.''

Rabobank en Dekker gingen vorig jaar, kort na de Tour, uit elkaar, nadat een vertrouwensbreuk was ontstaan. Knebel botste met Dekker, maar houdt vol dat de ontbinding van het contract niets te maken had met de schommelingen in de bloedwaarden van de renner die vorig jaar werden geconstateerd.

,,Die variaties riepen vragen op, maar wij hebben destijds aan de boodschapper, de UCI, uitdrukkelijk gevraagd of er een probleem was. Thomas was niet verdacht en er was dus ook geen sprake van een startverbod.''

Het vertrek van de renner had volgens Knebel alles te maken met het veranderde beleid naar aanleiding van de affaire-Rasmussen. De Deense renner werd in de zomer van 2007 door de ploeg ontslagen omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaatsen voor de Tour van dat jaar. Dat gebeurde op het moment dat hij in het geel door Frankrijk fietste.

Later maakte het Franse antidopinglab AFLD bekend bij de Deen sporen van dynepo te hebben gevonden, een epovariant die op dat moment niet strafbaar was, maar inmiddels door aangepaste normen wel tot een schorsing leidt. Dekker is betrapt op hetzelfde middel.

,,Ik snap dat er nu druk gespeculeerd wordt maar er is geen verband tussen die twee zaken. Het is alleen zo dat door de affaire rond Rasmussen nieuw beleid is ontwikkeld. Vanaf toen zijn er duidelijke regels ingevoerd waarmee Thomas zich vanaf het begin niet comfortabel voelde.’’

Knebel begrijpt de speculaties dat Dekker wel degelijk bij Rabobank moest vertrekken vanwege de verstoorde verhoudingen in zijn bloed.

,,Maar nogmaals: de UCI spreekt nu van een patroon in de bloedwaarden van 2008 en 2009 dat heeft geleid tot het besluit een urinestaal uit 2007 opnieuw te controleren. Op het moment dat Thomas bij ons reed was die test negatief en waren er ook geen concrete aanwijzingen dat hij verdacht zou zijn.’’

Een waardeoordeel over Dekker wilde de directeur van de Rabobankploeg niet geven. Beide partijen spraken bij de ontbinding van het contract af niet in het openbaar over de affaire te spreken. Op overtreding staat een forse boete.

Knebel: ,,Met de affaire-Rasmussen heeft iedereen kunnen zien hoeveel schade een renner de wielersport kan toebrengen. Over Thomas houd ik me op de vlakte, ook over de ontbinding van het contract. Dat dit speculaties oproept neem ik voor lief, wij houden ons aan afspraken.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do jul 02, 2009 9:56 pm

Thomas zegt dat ie het niet gedaan heeft, misschien is ie toch gewoon geflikt dan.. ik had toch altijd het idee dat Nederlanders niet pakken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 02, 2009 10:00 pm

Hij heeft bij mijn weten niet ontkend dat hij gebruikt heeft. Hij zegt wel dat hij de gang van zaken vreemd en tegenstrijdig vindt

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door LucaS » do jul 02, 2009 10:13 pm

brigade zuid schreef:Thomas zegt dat ie het niet gedaan heeft, misschien is ie toch gewoon geflikt dan.. ik had toch altijd het idee dat Nederlanders niet pakken.
Dit meen je niet!?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie