Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 14, 2004 8:58 pm

Gisteravond gaf ongeveer hetzelfde wedstrijdbeeld als de vorige, behalve dat Shaq nu wel goed speelde. Het wint geen schoonheidsprijs wat O'Neal doet, maar hij was gisteravond de enige speler van de Lakers die top was. Dit is denk ik een mix van factoren. De rustfactor is er wel degelijk 1 van, maarja de Pistons zouden daar dan ook last van moeten hebben, maar lijken zowaar topfit. Ofterwijl de verdienste van de boys from the hood. Ook denk ik dat de manier waarop de Pistons spelen ideaal is tegen de Lakers. Kijk maar naar Kobe die het de laatste 2 wedstrijden ongelofelijk moeilijk heeft gehad. Het enige wat The Pistons nog op kan breken is de vrij zwakke bank (denk aan Cambell). Maar ik denk eerlijk gezegd dat het nu 4-1 wordt. Met een beetje meer geluk stond het nu namelijk al 4-0.
Nog even 1 iets. De manier waarop al die spelers voorgesteld worden aan het publiek is toch wel spectaculair.

It's time 4 the world 2 sheed Wallace!
B-B-B-Ben Wallace!
Richard, Rip Hamilton!

:D
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jun 14, 2004 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jun 14, 2004 9:30 pm

Rip Hamilton, niet Rick. :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 14, 2004 9:34 pm

Nogmaals het bewijs dat ik niet helemaal bij de les ben :blush: Gisteravond na de wedstrijd tot 4 uur 's ochtends in de boeken gezeten. Mijn excuses... :nooo:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jun 14, 2004 9:40 pm

je gaat een keer te ver godenzoon ;)

zo veel fouten op een dag :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 14, 2004 9:43 pm

Ja idd. :Ultiemdiepeschaamtesmiley: Ik stuur straks nog ff die lijst binnen voor de poule...kan ik nog voor spek en bonen meedoen :D

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jun 14, 2004 9:56 pm

mail ff naar raymon

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 15, 2004 8:48 am

De Lakers hadden game 4 voor het oprapen, en hadden in de rust zo'n 10 punten voor moeten staan. Shaq deed het zoals verwacht prima, en dat was genoeg geweest (de Pistons spelen hem een tegen een), als Kobe niet zo zelfzuchtig had gespeeld. Alles wat Bryant had hoeven doen was de bal naar Shaq te gooien, maar nee hoor, hij schoot liever zelf vanuit allerlei hoeken en standen mis.

Verder waren de scheidsrechters wel heel erg op de hand van de Pistons. Bij precies dezelfde overtredingen werd er wel tegen de Lakers gefloten en niet tegen de Pistons. Ik heb dat nog nooit in zo'n mate gezien in de NBA finals. In feit is deze wedstrijd vanaf de streep beslist.

Game 5 is weer na maar een rustdag. Niet goed voor Shaq dus. De battle of the boards zal nu helemaal naar de Pistons doorslaan (forget Malone). De Lakers zullen er alles aan doen, maar in de slotfase aan de vermoeidheid tenondergaan. De Pistons hebben in de serie tot nu toe ieder vierde kwartier gewonnen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jun 15, 2004 4:00 pm

Hmm, bij EPSN waren ze er juist van overtuigd dat LA ontzettend veel 'onnodige' fouten (om maar weer eens een tennisterm te gebruiken) maakten op plaatsen waar het helemaal niet nodig was.

Met andere woorden: dat LA de foutenlast helemaal aan zichzelf te danken hadden, niet aan de scheidsrechters.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 15, 2004 11:31 pm

Ja, weet ik. Tot op zekere hoogte hebben ze gelijk. De Lakers zijn verdedigend vaak te langzaam. Maar als je ziet wat bijvoorbeeld zo'n Prince voor overtredingen maakte op Kobe, dat was niet normaal. Pas op het allerlaatst kreeg hij eindelijk een foul. Bij ESPN zul je zelden of nooit kritiek op de scheidsrechters horen. Michael Cooper, lid van de Lakers van weleer, zei verschillende keren dat er 'something fishy' gaande was. Nou is hij voor de Lakers, maar als commentator zal hij zoiets echt niet zo snel zeggen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo jun 16, 2004 5:29 am

Zo, dat is ook afgelopen.

Kan ik me mooi gaan voorbereiden op de Fantasy Football-draft vanaf nu. :cheer:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo jun 16, 2004 9:03 am

Detroit Pistons verrassende kampioen NBA

Uitgegeven: 16 juni 2004 09:41
Laatst gewijzigd: 16 juni 2004 09:42

AUBURN HILLS - Detroit Pistons is de verrassende kampioen in de Amerikaanse basketbalcompetitie. De ploeg versloeg dinsdagavond Los Angeles Lakers voor de vierde keer in de finalereeks. In Auburn Hills eindigde het duel in 100-87, waardoor de eindstand op 4-1 kwam. De laatste titel van de Pistons dateerde van 1990.

De winnende ploeg uit Detroit was zeker niet de favoriet voor de eindzege. Maar het collectief van coach Larry Brown speelde de vedetten van de Lakers in in vier van de vijf wedstrijden weg. Belangrijk daarbij was de zege in Los Angeles, direct aan het begin van de kampioensserie. Voor Larry Brown was het zijn eerste titel. Phil Jackson van de Lakers moet weer een seizoen wachten op een mogeljke tiende kampioensring.

Pistons

Brown beschikte bij de Pistons over een sterk collectief, dat vooral verdedigend weinig steken liet vallen. "We wisten dat we kansen hadden als we als een team zouden opereren. Niet alleen aanvallend, maar ook verdedigend. Coach Larry Brown heeft Amerika laten zien hoe basketbal gespeeld dient te worden", verklaarde Richard Hamilton na het binnenhalen van de titel. Hamilton was goed voor 21 punten. Ben Wallace kwam tot 18 punten, maar ook nog eens 22 rebounds.

LA Lakers stond dinsdag voor een moeilijke opdracht. In de geschiedenis van de NBA was het nog niet voorgekomen dat een team een achterstand van 1-3 in de finale goedmaakte. De opdracht was ook dit keer te moeilijk. De ploeg die drie keer in de afgelopen vier jaar de titel greep, moest het ook doen zonder Karl Malone, die teveel last had van een knieblessure. De 40-jarige vedette zat zich op de bank te verbijten. Een uur voor de wedstrijd nam Malone de beslissing niet in actie te komen.

Toch startten de Lakers, onder meer door acht punten van Medvedenko, de vervanger van Malone, goed. Maar in het tweede kwart namen de Pistons al ruim afstand (55-45). De Lakers kwamen niet meer dichterbij dan negen punten. Maximaal bedroeg de achterstand zelfs nog een keer 28 punten. Chauncey Billups werd gekozen tot waardevolste speler.

:cheer: :cheer: :cheer:
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 16, 2004 1:07 pm

Sensationeel!

Mijn foute voorspelling wat betreft de finale van de NBA sterkt mij in mijn gedachten dat ik óók verstand van voetbal heb...
...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13003
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo jun 16, 2004 1:09 pm

Maar vriend Buijtendijk, wat kan jij er aan doen dat de Lakers verliezen. :aai: Het is niet jouw schuld dat je verkeerd hebt gegokt. Het is de schuld van Kobe, Shaq, Gary en Karl.
Tijd voor iets nieuws.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 16, 2004 6:03 pm

Top! Ik had er zelfs een aantal weddenschappen op staan. The Pistons moeten nu hun best doen om Hamilton, Ben en Rachid Wallace, Billups en Prince te behouden en een aantal nieuwe jongens om te rouleren te halen. Jermain O'Neill (Pacers), Kevin Garnett (Timberwolves), Latrell Sprewell (Timberowolves), Kidd (Nets), Vince Carter (Raptors), Allen Iverson (Sixers), LeBron James(Cavaliers), Dirk Nowitzki (Mavericks),
Dwyane Wade (Heat), Marquis Daniels (Mavericks), Carmelo Anthony (Nuggets)
:D

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo jun 16, 2004 6:31 pm

Buijtendijk schreef:Mijn foute voorspelling wat betreft de finale van de NBA sterkt mij in mijn gedachten dat ik óók verstand van voetbal heb...
Ja, leuk, maar wat moet ik nu met die enorme Buijtentent? Een rouwsessie houden? X'C

Ik heb -door omstandigheden- nauwelijks iets van de finale gezien, maar tsjongejonge, dit is zo goed als een sweep. Daar gaat de droom van Malone en Payton. Is het toch weer die 'vervloekte' defensieve kracht die tot een ring leidt...

Maar wel een verfrissende kampioen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 18, 2004 8:32 am

Peter van Paassen naar Cape Holland

DEN HELDER - Peter van Paassen speelt de komende twee seizoenen voor Cape Holland. De oorspronkelijk uit Den Haag afkomstige forward moet een hoeksteen worden bij het bouwen van een nieuw team in Den Helder, waar eerder al Eric van der Sluis, Brian Dux, Tjoe de Paula en Niels Voorenhout hun krabbel onder een contract zetten. Peter van Paassen werd opgeleid in de VS bij Saint Bonaventure en kwam na zijn studie terecht bij Oostende. Daar kwam hij twee seizoenen terug weinig aan spelen toe door een zware blessure. Afgelopen seizoen kwam hij uit voor Mellila, een tweede-divisieploeg spelend in een Spaanse enclave in Marokko.

http://www.basketballsite.nl

:xyxthumbs: Gaat er goed uitzien in Den Helder.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr jun 18, 2004 4:11 pm

maartoe schreef:Niels Voorenhout
PillenNiels...
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jun 19, 2004 10:00 am

Buijtendijk schreef:
maartoe schreef:Niels Voorenhout
PillenNiels...
Idd :rofl: Pillen Niels!!!

Ik bedoelde eigenlijk ziet er goed uit met Eric van der Sluis, Tjoe de Paula en Peter van Paassen. Bovendien heeft de Amerikaanse guard Brian Dux het zker niet slecht gedaan. Maar Pillen Niels.......... :cokesmile:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 21, 2004 9:32 am

Kobe Bryant is free agent!! Zal mij benieuwen naar welk team hij gaat.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jun 21, 2004 1:00 pm

Het lijkt erop dat de Lakers helemaal uit elkaar gaan vallen.

Shaq wil weg (wil betrokken worden in een spelersruil); Kobe (Lakers denken trouwens dat Bryant gewoon blijft), Medvedenko, Russell en Malone free agents; Phil Jackson weg.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma jun 21, 2004 1:31 pm

PillenNiels moet welhaast een érg goede basketballer zijn dat clubs nog steeds naar zijn diensten vissen. Maartoe, kun jij daar wat over zeggen?
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 21, 2004 9:46 pm

Buijtendijk schreef:PillenNiels moet welhaast een érg goede basketballer zijn dat clubs nog steeds naar zijn diensten vissen. Maartoe, kun jij daar wat over zeggen?
Op bepaalde punten buiten het basketball gelegen is hij erg goed, is zeg maar een echte sfeermaker. ;)

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di jun 22, 2004 11:34 am

Sfeermaker van beroep? Hmmm..., ik ken er dan nog wel een paar! Wat verdient zo'n jongen nu eigenlijk?
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 22, 2004 4:54 pm

Buijtendijk schreef:Sfeermaker van beroep? Hmmm..., ik ken er dan nog wel een paar! Wat verdient zo'n jongen nu eigenlijk?
Wat hij verdient of wat hij krijgt? Vast teveel. Pillen Niels kan redelijk mikken, maar is voor de rest voor zover ik weet niet buitengewoon getalenteerd.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di jun 22, 2004 6:19 pm

maartoe schreef:
Buijtendijk schreef:Sfeermaker van beroep? Hmmm..., ik ken er dan nog wel een paar! Wat verdient zo'n jongen nu eigenlijk?
Wat hij verdient of wat hij krijgt? Vast teveel. Pillen Niels kan redelijk mikken, maar is voor de rest voor zover ik weet niet buitengewoon getalenteerd.
Beste Maartoe, ik verbeter je niet graag, maar in deze moet het toch echt: het is buijtengewoon en niet buitengewoon!

Een welmikkende sfeermaker! Een soort Co Stompé dus?!
...

Plaats reactie