WK Snooker

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 25, 2011 9:40 pm

Volgt iemand het WK nog een beetje, dit jaar?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK Snooker

Bericht door LucaS » ma apr 25, 2011 9:45 pm

Alleen als Jimmy White de finale haalt. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 25, 2011 9:48 pm

LucaS schreef:Alleen als Jimmy White de finale haalt. :hypocrite.gif:
:ajaxsmiley.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 25, 2011 9:54 pm

Overigens is Ronnie O'Sullivan mijn favoriete speler, sinds Jimmy over the hill is. Die gozer is geniaal (en soms een beetje gek). Heeft zich zojuist gekwalificeerd voor de kwartfinale.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK Snooker

Bericht door LucaS » ma apr 25, 2011 9:55 pm

Die was toch heel lang geschorst wegens coke gebruik?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

WK Snooker

Bericht door raymon » ma apr 25, 2011 10:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgt iemand het WK nog een beetje, dit jaar?
Een beetje. Moeilijk om niet te volgen hier :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Khraa » ma apr 25, 2011 10:05 pm

Ronnie the rocket is geweldig. Die geeft tenminste wat kleur aan het snookeren.

Mijn recordbreak is 25. Ik heb behoorlijk respect voor die mannen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 25, 2011 10:10 pm

Khraa schreef:Ronnie the rocket is geweldig. Die geeft tenminste wat kleur aan het snookeren.

Mijn recordbreak is 25. Ik heb behoorlijk respect voor die mannen.
Tijdens mijn studie speelde ik het vrij veel; kwam tot 43 als hoogste break. De doodenkele keer dat ik het nu nog doe, kom ik nog wel tot het potten van een enkele bal, maar een serie wegzetten lukt me niet meer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » ma apr 25, 2011 10:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens is Ronnie O'Sullivan mijn favoriete speler, sinds Jimmy over the hill is. Die gozer is geniaal (en soms een beetje gek). Heeft zich zojuist gekwalificeerd voor de kwartfinale.
O'Sullivan vind ik een fenomeen. Ik kan me niet heugen dat ik ooit zo'n goede speler gezien heb. Davies niet, Hendry niet, ook White niet (hoe spectaculair ook) of wat er daarna allemaal is langsgekomen. Wat een klasbak, absolute buitencategorie. Jammer genoeg is ie inderdaad een beetje gek. Ronnies grootste vijand is O'Sullivan zelf.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 25, 2011 10:14 pm

LucaS schreef:Die was toch heel lang geschorst wegens coke gebruik?
Is dat zo? Kan ik me niet voor de geest halen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Khraa » ma apr 25, 2011 10:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Khraa schreef:Ronnie the rocket is geweldig. Die geeft tenminste wat kleur aan het snookeren.

Mijn recordbreak is 25. Ik heb behoorlijk respect voor die mannen.
Tijdens mijn studie speelde ik het vrij veel; kwam tot 43 als hoogste break. De doodenkele keer dat ik het nu nog doe, kom ik nog wel tot het potten van een enkele bal, maar een serie wegzetten lukt me niet meer.
Dat was ook tijdens mijn studie. Elke donderdag bij het pool/snookercentrum bij het Roeterseiland (nieuwegracht?). Laatste keer was ongeveer een jaar terug. Toen ik 3 ballen achter elkaar potte was mijn avond goed.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » ma apr 25, 2011 10:20 pm

LucaS schreef:Alleen als Jimmy White de finale haalt. :hypocrite.gif:
:blub.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door brigade zuid » di apr 26, 2011 3:17 pm

Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens is Ronnie O'Sullivan mijn favoriete speler, sinds Jimmy over the hill is. Die gozer is geniaal (en soms een beetje gek). Heeft zich zojuist gekwalificeerd voor de kwartfinale.
O'Sullivan vind ik een fenomeen. Ik kan me niet heugen dat ik ooit zo'n goede speler gezien heb. Davies niet, Hendry niet, ook White niet (hoe spectaculair ook) of wat er daarna allemaal is langsgekomen. Wat een klasbak, absolute buitencategorie. Jammer genoeg is ie inderdaad een beetje gek. Ronnies grootste vijand is O'Sullivan zelf.
Ik denk dat het wel de speler is met het meeste talent ooit, hij heeft alleen nooit het maximale eruit gehaald. Stephan Henry vind ik de beste speler ooit.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » di apr 26, 2011 3:24 pm

brigade zuid schreef: Ik denk dat het wel de speler is met het meeste talent ooit, hij heeft alleen nooit het maximale eruit gehaald. Stephan Henry vind ik de beste speler ooit.
Oh zeker. Hendry is in de combinatie klasse én prestaties natuurlijk de absolute topper geweest. Maar qua begaafdheid en genialiteit vind ik O'Sullivan beslist een paar levels boven de andere grootheden staan. Jammer dat zijn bovenkamer hem soms zo in de weg zit.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: WK Snooker

Bericht door InnerHarbour » di apr 26, 2011 3:55 pm

Ik zie Mark Williams en die jonge knul Trump graag spelen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » di apr 26, 2011 10:26 pm

brigade zuid schreef:
Zuidema schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens is Ronnie O'Sullivan mijn favoriete speler, sinds Jimmy over the hill is. Die gozer is geniaal (en soms een beetje gek). Heeft zich zojuist gekwalificeerd voor de kwartfinale.
O'Sullivan vind ik een fenomeen. Ik kan me niet heugen dat ik ooit zo'n goede speler gezien heb. Davies niet, Hendry niet, ook White niet (hoe spectaculair ook) of wat er daarna allemaal is langsgekomen. Wat een klasbak, absolute buitencategorie. Jammer genoeg is ie inderdaad een beetje gek. Ronnies grootste vijand is O'Sullivan zelf.
Ik denk dat het wel de speler is met het meeste talent ooit, hij heeft alleen nooit het maximale eruit gehaald. Stephan Henry vind ik de beste speler ooit.
Ik ga liever voor Steve Davis. Zo smooth.
Hendry is natuurlijk fantastisch, maar een soort ambtenarensnooker.
De leukste is by far The Hurricane die met zijn manke poot als een geagiteerd beest rond de tafel hobbelt en de ene na de andere magnifieke pot neerlegt.

Maar mijn absolute favoriet is Jimmy White. Dan gebeurde er iets aan de tafel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

WK Snooker

Bericht door raymon » di apr 26, 2011 11:42 pm

Wat zo knap is van O'Sullivan is dat hij zowel linkshandig als rechtshandig kan potten. Ga er maar eens aan staan.

Een paar maanden geleden had jij een perfect break maar voordat hij de laatste zwarte bal er in pot vraagt hij aan de empire of er nog een geldprijs aan een perfect break hing. Dat was niet er geval waarna hij dus weg wilde lopen zonder de bal te potten. Typisch.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door brigade zuid » wo apr 27, 2011 11:54 am

Selby is ook wel een geinige kerel, alleen af en toe een beetje over de top met zn maniertjes om leuk te willen doen, maar ik mag graag een wedstrijd van hem zien. Verder vind ik spelers als Ebdon fijn om naar te kijken, van die tactische spelers waarbij een frame soms wel meer dan een uur duurt met telkens snookertjes leggen enzo.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » wo apr 27, 2011 12:08 pm

Zeux schreef: Ik ga liever voor Steve Davis. Zo smooth.
Hendry is natuurlijk fantastisch, maar een soort ambtenarensnooker.
Werkelijk? Grappig hoe verschillend dat dan beleefd wordt. Ik vond juist dat Davis snookerde als een boekhouder. Topklasse, dat wel natuurlijk. Maar ook vaak heel erg op safe. Psv-achtig. Het was voor mij een verademing dat Hendry met wat meer lef en risico in zijn spel die hegemonie van Davis wist te doorbreken.
Maar mijn absolute favoriet is Jimmy White. Dan gebeurde er iets aan de tafel.
Oh zeker, geweldig spectaculaire speler. Jammer dat hij daarvoor nooit de wereldtitel heeft kunnen pakken als bekroning. Aan de andere kant: dat drama draagt toch ook wel een stukkie bij aan de mythe rond Jimmy. Een vurige wens die nooit vervuld werd.
Raymon schreef:Wat zo knap is van O'Sullivan is dat hij zowel linkshandig als rechtshandig kan potten. Ga er maar eens aan staan.
Inderdaad, ongelooflijk. Links als rechts, maakt niet uit. Net zo gemakkelijk. En ook net zo rap. Verbazingwekkend.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » wo apr 27, 2011 6:03 pm

Zuidema schreef:
Zeux schreef: Ik ga liever voor Steve Davis. Zo smooth.
Hendry is natuurlijk fantastisch, maar een soort ambtenarensnooker.
Werkelijk? Grappig hoe verschillend dat dan beleefd wordt. Ik vond juist dat Davis snookerde als een boekhouder. Topklasse, dat wel natuurlijk. Maar ook vaak heel erg op safe. Psv-achtig. Het was voor mij een verademing dat Hendry met wat meer lef en risico in zijn spel die hegemonie van Davis wist te doorbreken.
Ja, ik begrijp dat je het zo ziet, maar het 'safety'-spel heeft wat mij betreft ook heel veel schoonheid, misschien wel net zoveel als de spectaculaire longpot.

Het totale gemak waarmee Davis speelde. Heerlijk. Totaal in controle. Maar ik begrijp ook dat je het saai vindt (al is een verwijzing naar psv onder de gordel. :ajaxsmiley.gif: ).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK Snooker

Bericht door LucaS » wo apr 27, 2011 6:36 pm

Hendry beheerste het op safety spelen ook als geen ander
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » wo apr 27, 2011 7:45 pm

LucaS schreef:Hendry beheerste het op safety spelen ook als geen ander
Absoluut. Kan ook niet anders als je tig keer wereldkampioen wordt.

Misschien is het wel dat ik bij Hendry altijd het idee dat hij naar zijn werk ging en Davis (die natuurlijk ook graag verdiende) veel meer vanwege het spelletje aan het snookeren was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » wo apr 27, 2011 8:44 pm

In hun toptijd vond ik Hendry en Davis niet voor elkaar onder doen in keiharde kilheid en zakelijkheid. Er kon bijna alleen een glimlachje van af als ze de zoveelste beker en vette cheque in ontvangst mochten nemen.

Nu in hun nadagen zie ik wel een sterk verschil. Davis kwettert ogenschijnlijk met veel plezier over snooker voor de BBC en speelt zijn potjes ook nog steeds met het nodige enthousiasme. Van Hendry heb ik sterk de indruk dat hij het spelletje en het circus eromheen flink zat is en compleet verzadigd en plichtmatig zijn tijd nog wat uitzit, met wat weemoed peinzend over zijn gouden tijden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 28, 2011 9:02 am

Fok! Nu ligt Ronnie eruit!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: WK Snooker

Bericht door InnerHarbour » do apr 28, 2011 9:18 am

Zuidema schreef:In hun toptijd vond ik Hendry en Davis niet voor elkaar onder doen in keiharde kilheid en zakelijkheid. Er kon bijna alleen een glimlachje van af als ze de zoveelste beker en vette cheque in ontvangst mochten nemen.

Nu in hun nadagen zie ik wel een sterk verschil. Davis kwettert ogenschijnlijk met veel plezier over snooker voor de BBC en speelt zijn potjes ook nog steeds met het nodige enthousiasme. Van Hendry heb ik sterk de indruk dat hij het spelletje en het circus eromheen flink zat is en compleet verzadigd en plichtmatig zijn tijd nog wat uitzit, met wat weemoed peinzend over zijn gouden tijden.
Zag laatst zijn peers over hetzelfde praten. Een daarvan zei, Davids is een fan van snooker, Henry van winnen.
YNWA

Plaats reactie