Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 25, 2019 6:07 pm

Marillion schreef:Duidelijk verhaal dus. Geen enkele ambities voor het klassement. Dan kun je jezelf beter ook echt op achterstand laten zetten want hij krijgt dus straks alle ruimte als hij een mooie bergrit uitzoekt.
Ja, dat zou kunnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma aug 26, 2019 8:37 am

Geeft ook wel weer te denken, want ik denk dat Sunweb hem wel op het oog heeft als 'kopman'. Soort van Fugslang. Voorjaar en grote ronde rijder.

Wel leuk dat ze met Roche nu een succesje hebben. Voor de rest een jaar om heel snel te vergeten daar.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 26, 2019 8:56 am

Is Poels niet gewoon meesterknecht?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma aug 26, 2019 9:39 am

Poels kan grote etappes winnen en kleine rondes. Dus je kunt hem prima kopman maken, maar niet voor algemeen klassement grote ronde. Als hij zijn dag heeft, zijn er weinig die hem bijhouden bergop (incl zn kopman froome)
Bij Sunweb zou het prima passen. Als Kelderman een keer zn potentieel kan laten zien, heb je Poels voor assistentie. En anders kan Poels mooie ritten voor je winnen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 26, 2019 6:52 pm

Ik denk inderdaad dat Sunweb hem wil binnenhalen. Op zich helemaal niet gek zolang je 'm inderdaad maar niet wil uitspelen als kopman in een ronde van drie weken. Een klassieker die bij hem past, een etappekoers van een week of mooie bergritten. En daar is helemaal niets mis mee.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » ma aug 26, 2019 9:25 pm

Ik vind Poels overschat. Hij spaart zich doorgaans in de eerste twee weken van een grote ronde om dan in de derde week, als de rest op apegapen ligt, uit te pakken. Denk dat heel veel renners hetzelfde zouden kunnen, met dezelfde strategie.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma aug 26, 2019 10:15 pm

Veel renners kunnen ook LBL winnen? Of tijdrit Parijs Nice, ronde van Valencia. Er zijn veel renners die jaloers zijn op het potentieel en succes van Poels.

Hij heeft gewoon hele hoge pieken, maar is niet in staat dat 3 week vast te houden. Fysiek, maar zeker ook mentaal is een grote ronde een specialiteit op zich.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di aug 27, 2019 7:47 am

LBL was een huzarenstukje. Wat een gave koers was dat toen. Het verloop en de omstandigheden waren in place en dat heeft ertoe geleid dat hij deze pakte. Ik snap wel een beetje wat Johnk zegt, hoor. Die overwinning in LBL voelde voor mij wel als een 'one hit wonder'. Alles zat mee. Weinig mensen kunnen zo'n koers winnen, maar je hebt altijd wel verrassingen erbij. Iglinsky, Poels en wellicht ook Jungels. En in mindere mate Dan Martin. Laatstgenoemde gaat overigens naar Israel Cycling Academy. Een overstap die ik dus echt niet zag aankomen.

Ik weet niet of Poels in staat is om als 'grote meneer' te koersen bij Sunweb. Bij Ineos sta je altijd in de schaduw en is het zelfs op het onderdanige af. Om uit die schaduw te stappen lijkt mij vrij lastig. Het prijskaartje zal er wel naar zijn, dus de verwachtingen zijn vrij hoog gespannen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di aug 27, 2019 6:17 pm

Jakobsen. Heel straf. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di aug 27, 2019 6:26 pm

Ja, leuk voor 'm. Gelijk prijs in zijn eerste grote ronde.

Wat Poels betreft. Het is toch precies duidelijk wat die jongen wel en niet kan? Pak zijn erelijst er maar bij. Dan kun je nog meenemen dat hij zich regelmatig heeft moeten opofferen. Maar in grote lijnen is het wel duidelijk. Volgens mij heeft ook helemaal niemand de verwachting dat hij in een grote ronde wel even podium gaat rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di aug 27, 2019 7:59 pm

Marillion schreef:
Wat Poels betreft. Het is toch precies duidelijk wat die jongen wel en niet kan? Pak zijn erelijst er maar bij. Dan kun je nog meenemen dat hij zich regelmatig heeft moeten opofferen. Maar in grote lijnen is het wel duidelijk. Volgens mij heeft ook helemaal niemand de verwachting dat hij in een grote ronde wel even podium gaat rijden.

Geen trap teveel de eerste dagen. Veertien minuten achter inmiddels. Morgen knalt hij de Javalambre op? (met een schuin oog op de bollentrui?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » wo aug 28, 2019 5:02 pm

Prachtige etappe vandaag. Geweldige Jetse Bol die de grootste kans uit z'n carrière krijgt op ritwinst maar nu 2e wordt. Doodzonde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 01, 2019 9:14 pm

Sowieso een leuke Vuelta tot nu toe. De strijd om de eindzege ligt volledig open met een aantal renners die elkaar niet veel ontlopen. Roglic voor mij wel de favoriet voor de eindzege maar het kan nog alle kanten op.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 01, 2019 9:22 pm

Marillion schreef:Sowieso een leuke Vuelta tot nu toe. De strijd om de eindzege ligt volledig open met een aantal renners die elkaar niet veel ontlopen. Roglic voor mij wel de favoriet voor de eindzege maar het kan nog alle kanten op.

Jammer dat het stuk over het gravel door slecht weer buiten beeld viel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 01, 2019 9:39 pm

Ja, er is nogal wat gebeurd buiten beeld. Zowel Lopez als Roglic zijn op die gravelsectie gevallen. Roglic kennelijk door stilgevallen motoren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di sep 10, 2019 7:14 pm

Of Van der Poel een beetje in vorm begint te komen voor het WK? Mwah...

https://www.youtube.com/watch?v=qe9jbghhR-Y

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 10, 2019 9:28 pm

Ik zit er iedere keer weer met oprechte verbazing naar te kijken. Die jongen heeft zo'n unieke combinatie van pure explosiviteit en het vermogen om dat langer dan normaal vol te houden. Echt ongekend goed. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di sep 10, 2019 9:50 pm

Ik ook. Echt een o gekend talent. Zo bizar, het het oogt allemaal zo simpel, ff veldrijden, ff mountainbiken, ff een klassieker op de weg om vervolgens het hele peloton aan gort te rijden.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » wo sep 11, 2019 4:18 pm

Prachtige etappe vandaag weer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 11, 2019 4:59 pm

Ja, met een mooie slag voor Kelderman. Gaat naar 6 in het klassement. Dat is toch echt wel heel behoorlijk gezien zijn moeizame seizoen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo sep 11, 2019 7:30 pm

Gesink omschrijft het als top 3 zwaarste dag op fiets, 185km met gemiddelde van 345 watt!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 14, 2019 10:52 am

Laatste bergrit in de Vuelta vandaag. Normaal gesproken geen enkele zorgen voor Roglic want hij is gewoon de sterkste en heeft een ruime marge. Op de fiets blijven zitten lijkt me zijn belangrijkste opdracht en dan wint hij morgen zijn eerste grote ronde.

Maar hopelijk nog wel een mooie aanval van Movistar of Astana zodat we een mooie etappe kunnen zien. Wellicht nog een aanval van Poels die een wel heel anonieme ronde aan het rijden is?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za sep 14, 2019 11:06 am

Marillion schreef:Wellicht nog een aanval van Poels die een wel heel anonieme ronde aan het rijden is?
Poels rijdt een slechte ronde. Als het steiler omhoog gaat dan de 2e Cat moet hij passen.

Rare ronde hoor, maar daarom zo leuk. Drie echte massasprints tot nu toe. Misschien morgen nog één. Dat zijn er 4 op 21 ritten. Da's niet veel.

Ik kan me voorstellen dat een aantal sprinters denkt: waarom ben ik in godsnaam mee en zwoeg ik over al die bergen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za sep 14, 2019 12:59 pm

Movistar verloor gisteren het resterend stukje krediet dat ze hadden.
En achteraf doen alsof ze dit al als plan hadden om op dat moment aan te vallen

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » za sep 14, 2019 3:53 pm

VdP pakt ondertussen ook nog de laatste etappe in Engeland. Die wint gewoon 40% van de wedstrijden die hij meedoet.

Is Roglic trouwens niet beter dan Dumoulin? Dit jaar sowieso maar ook voor volgend jaar wordt het interessant. Wie speel je wanneer uit? Haalt Movistar nog wat terug voor Carapaz en Quintana?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie