F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Re: F1

Bericht door Frank » za mar 24, 2012 1:42 pm

Ja Baseman, dat weet je toch. Als het goed gaat ligt dat helemaal aan de coureur, als het slecht gaat helemaal aan de auto.... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 24, 2012 6:39 pm

Voor het eerst zes wereldkampioenen die het tegen elkaar opnemen dit jaar. Aan gebrek aan niveau zal het niet liggen. Op dit niveau is het minstens 95% de auto, 5% de coureur. Dat weet je. De laatste jaargang die ik een beetje serieus heb gevolgd was die met Villeneuve en Schumacher, gewonnen door de Canadees. Prachtig drama tot op de laatste dag, waarbij Schumi na expres inrijden op zijn concurrent al zijn punten mocht inleveren.

Deze jaargang ziet er veelbelovend uit. De McLarens zijn het snelst, maar Mercedes en Red Bull Renault zitten er niet ver achter. Dat zijn al zes coureurs die een race kunnen winnen. En dan heb je Alonso in een slechte Ferrari.

Heerlijk al die opgefokte motoren, vooral bij de start.

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 25, 2012 9:17 am

Het regent :biggthumpup.gif:
Was ik heel erg benieuwd of Schumi nu wel zijn kwaliteiten waar kon maken (hij was altijd geweldig in de regen), wordt hij aangetikt vlak na de start...

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 25, 2012 9:28 am

Helaas, de wedstrijd tijdelijk stop gezet...het regent te hard.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo mar 25, 2012 9:41 am

Baseman schreef:Het regent :biggthumpup.gif:
Was ik heel erg benieuwd of Schumi nu wel zijn kwaliteiten waar kon maken (hij was altijd geweldig in de regen), wordt hij aangetikt vlak na de start...

Ontslag voor die Fransoos! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 25, 2012 9:52 am

Zet ik één keer weer de tv aan voor de formule 1 en dan rijden ze niet omdat het regent. Wat is dat toch een flauw spelletje geworden.

Is er overigens iets veranderd aan de regels mbt de auto's? Die Red Bulls waren vorig jaar verreweg de snelste en nu zijn ze die voorsprong ineens kwijt.
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 25, 2012 9:55 am

Flauw spelletje? Afbeelding

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 25, 2012 10:04 am

Ja, die sport mist karakter. Het is een optocht van snelle auto's geworden. Van een afstandje ziet het er misschien nog aardig uit. Maar om in te halen hebben ze tegenwoordig een inhaalknop voor extra vermogen en als het regent stoppen ze in plaats van gewoon regenbanden te monteren.
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 25, 2012 10:06 am

Bij de meesten lagen die banden erop hoor; jij houdt meer van geschaats op de baan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 25, 2012 10:16 am

Nee, dat is nog flauwer.... :smallgrin.gif:

Ik vind het gewoon zonde dat formule 1 ten onder gaat aan haar eigen regelgeving en het stellen van verkeerde prioriteiten. Als de omstandigheden slecht zijn komt het aan op de kunde van de coureur. Beheersing van de auto. Dat is juist het moment waarop je het verschil kunt maken.

En die inhaalknop is helemaal een drama. Hoe kun je zo iets nu verzinnen?

Geef mij maar de tijd waarin de coureur meer het verschil kon maken en er ook echte karakters in de auto zaten.
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 25, 2012 10:21 am

Tja, waar zijn de Lauda's en Senna's gebleven...
Veiligheid boven alles, vind ik.
Verder heb je wel gelijk met dat gemierenneuk allemaal; toch vind ik het ook wel weer boeiend dat er meer bij komt kijken dan rijden alleen en tactiek ook een rol speelt.

Ennieweee...es geht wieder lossss... :headbang.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 25, 2012 11:44 am

Mooie wedstrijd met die verschillende omstandigheden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 25, 2012 12:42 pm

Wat een race! Met alles erop en eraan, behalve voorspelbaarheid. Met dank aan het weer. :headbang.gif:

Alonso super. Eerste met een slechte auto. Wat wil je nog meer? Massa met dezelfde wagen helemaal achteraan. Die gaat het niet halen in dit circus. Alleen Perez had het Alonso nog moeilijk kunnen maken maar die reed even rechtdoor toen er net zo'n bocht aankwam.

Frank

Bericht door Frank » zo mar 25, 2012 6:40 pm

Perez rijdt met een Ferrari motor zijn rondjes. Denk je nu echt dat die Alonso in had mogen halen? :hypocrite.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 26, 2012 10:22 am

Wat er achter de schermen gebeurt weet ik niet. Het enige wat mij daar opviel was die bloedmooie vriendin van Hamilton.

Ramona

Bericht door Ramona » ma mar 26, 2012 3:04 pm

Wat dat betreft zijn die coureurs niet echt 't beloeren waard idd! :smallgrin.gif: :666.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mar 27, 2012 8:23 am

Het blijft een aparte sport. Gooi een sausje paardekrachten over wat onooglijke mannetjes, en het vrouwlijk schoon is niet meer te houden. Het oorverdovend kabaal van een neergedrukt pedaal net zo hypnotisch als de Beatles. In iedere vrouw schuilt een punk. Onuitwisbaar oerinstinct.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 29, 2012 8:59 am

Marillion schreef:en als het regent stoppen ze in plaats van gewoon regenbanden te monteren.
Ik ben het grotendeels met je kritiek eens, maar deze tijdelijke stop van de race was logisch. Het regende dermate hard dat het te gevaarlijk werd, er ontstonden grote plassen op de baan en dat is niet zo handig als je tegen de 300 per uur rijdt...

Maar regenraces zijn geweldig, juist omdat dan de techniek en snelheid minder belangrijk worden en de kwaliteiten van de coureurs doorslaggevender worden.
Monkey Tonk schreef:In iedere vrouw schuilt een punk. Onuitwisbaar oerinstinct.
Een salaris met 6 nullen wil ook helpen :kwijl.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 01, 2012 7:12 am

Baseman schreef:
Monkey Tonk schreef:In iedere vrouw schuilt een punk. Onuitwisbaar oerinstinct.
Een salaris met 6 nullen wil ook helpen :kwijl.gif:

O ja. Zit ik weer romantisch te mijmeren. Een punk in iedere vrouw... Mooi niet dus.

Geld helpt. Ook met zo'n Grand Prix. Als je inzet is het nooit meer saai. Eerste week had ik Vettel bij de eerste drie, voor een verassend goede prijs. Hele race in het teken van zijn opmars. En voor race twee had ik Vettel 'niet op het podium' en ook wat op Raikonen bij de eerste drie. Uit de trainingstijden, en vooral uit het commentaar van de coureurs na de trainingen is een hoop op te maken.

Verder vraag ik me, als ik zo de bergweg afscheur, vol verbazing af waar de Nederlandse coureurs zijn. Er worden een paar landen overgeslagen bij Formula One. Echt geen flauw idee waarom bijvoorbeeld Finnen steevast meedoen. Als er eens bij hoge uitzondering een kaaskop achterin mag meerijden is het altijd zo'n lulletje. Waar worden de echte coureurs geboren in Europa? Is het op de Autobahn, de Route National, en ander eindeloos asfalt waar de borden aan de kant van de weg er niet toe doen? Zijn Nederlanders verworden tot filerijders? Niks van dit alles. Het geheim is de ouderwetse skelterbaan. De go-carts. Als je goed kan skelteren, dan wordt je wereldkampioen Formule 1. Ik kon vroeger best goed skelteren, a la Fred Flintstone, maar daar is na de skippybal de klad in gekomen. Met die skippybal heb ik nog wel een racebaan, een puike Fleischmann, gewonnen. Alleen was dat toch niet genoeg motivatie.

Volgende week staat China op het programma. Zeker weten dat die Chinezen voor geen meter kunnen rijden. Dat is een fietsland. Hahaha. Alles op de fiets...

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 01, 2012 7:59 am

Je moet nog een weekje langer wachten MT. Shanghai is de 15e pas...

Formule 1 Grand Prix van China 2012

13 apr 2012

04:00-05:30 Eerste vrije training
08:00-09:30 Tweede vrije training
14 apr 2012
05:00-06:00 Derde vrije training
08:00-09:00 Kwalificatie
15 apr 2012
09:00 Race

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 15, 2012 6:25 pm

China gemist? Niet veel aan deze keer, behalve wat inhalen achter de winnaar in de laatste rondes. En een hele hoop rubber waar de rijders omheen moesten.

Ramona

Bericht door Ramona » ma apr 16, 2012 3:31 pm

Ja. Helaas. Beelden op de BBC gezien later.
Jammer dan Schumi door bandengedoe moest uitvallen. Damn.
En dat Vettel ingehaald werd door... :eusa_silenced.gif:
...moet toegeven, dat was wel een mooie actie.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 13, 2012 9:29 pm

Duke schreef:Ik zou het leuk vinden wanneer Kimi en Williams het goed gaan doen.
:onfire.gif:

Helaas is er ook minder goed nieuws over het Williams-team:
Brand bij viering Formule 1-zege Maldonado eist zwaargewonde
door Peter Zantingh

Bij een brand in de pitbox van het Formule 1-team van Williams is een zwaargewonde gevallen. Het slachtoffer werd met ernstige brandwonden naar een ziekenhuis in Barcelona gevlogen. Vijftien anderen raakten gewond, veelal door het inademen van rook.

Vijf van hen zijn naar een lokaal ziekenhuis vervoerd, tien anderen werden op het Circuit de Catalunya behandeld.

De BBC merkte de brand op tijdens het filmen van de live-uitzending:
http://www.youtube.com/watch?v=H9QLET_u ... r_embedded

De brand ontstond toen het Britse team de zege van Pastor Maldonado van vandaag aan het vieren was. Teambaas Frank Williams gaf op dat moment een speech ter ere van de eerste zege van het team sinds 2004. De verlamde teambaas werd door teamleden de pitbox uitgebracht. Maldonado droeg zijn neef Manuel, wiens been in het gips zat, weg van het vuur.
www.nrc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 14, 2012 10:37 am

Race was door Alonso gewonnen als hij niet op een dwaze achterligger was gestuit. Koste seconden.

Wat een start. Die Maldonado die Alonso praktisch van de weg duwt, en zich toch laat inhalen; op het thuiscircuit van de Spanjaard.

De banden overheersen iedere race. Alles draait om de duur en grip van de banden en het op tijd verwisselen. De zachte banden maken maar een paar ronden topsnelheden mogelijk, voordat het voordeel alweer weg is. Beetje raar voor al het supertechnische vernuft dat in de bolides wordt gestoken, maar de races worden er wel interessanter door.

Ramona

Bericht door Ramona » zo mei 27, 2012 9:18 am

Strakkies een van de mooiste race van het seizoen, dames en heren... de F1 Grand Prix van Monaco! :cool.gif:

Plaats reactie