F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Begint dat tegenwoordig nog steeds om 14.00?
Wel leuk om for old times sake nog een keertje te kijken (als ik niet buiten en :-) )
Wel leuk om for old times sake nog een keertje te kijken (als ik niet buiten en :-) )
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Vettel!
Heerlijke race; jammer dat wachten op start nieuwe seizoen weer zo lang duurt.
En moet ik daarvoor gaan betalen, wil ik de wedstrijden live kunnun volgen op tv, that's the question...!

En moet ik daarvoor gaan betalen, wil ik de wedstrijden live kunnun volgen op tv, that's the question...!

Ja, dat was knap van Vettel. Volledig verdiend.Ramona schreef:Vettel!![]()
![]()
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je kan toch BBC, Belg of Duitser ofzoeken Ramona?
Ik zag op teletekst als mijn geheugen me niet in de steek laat 5 wereldkampioenen bij de eerste 5 staan in de eindrangschikking. Is dat eerder gebeurd?
Ik zag op teletekst als mijn geheugen me niet in de steek laat 5 wereldkampioenen bij de eerste 5 staan in de eindrangschikking. Is dat eerder gebeurd?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
BBC heeft maar een beperkt aantal races, de rest zit achter een Sky decoder.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
beelzebub schreef:Je kan toch BBC, Belg of Duitser ofzoeken Ramona?
Volgens mij zit 't in België en Duitsland al achter decoder. Hoor graag als dat onjuist is.
Onderstaande las ik een paar dagen terug elders, Beelzebub...
Formule 1 verdwijnt achter decoder
http://frontpage.fok.nl/nieuws/573069/1 ... coder.html
De Formule 1 zal in Nederland voor de komende drie seizoenen achter de decoder gaan verdwijnen.
RTL-commentator Olav Mol heeft in het radioprogramma Ruuddewild.nl laten weten dat Sport1 de races uit zal gaan zenden.
-
Die gast had wel alle geluk van de wereld in de eerste bocht gisteren. Normaliter verlies je een stuk van je ophanging, maar Vettel kon gewoon doorrijden.Zeux schreef:Ja, dat was knap van Vettel. Volledig verdiend.Ramona schreef:Vettel!![]()
![]()
Whitey on the moon.
www.rtl.nlVijf vragen over autocoureur Giedo van der Garde
Autocoureur Giedo van der Garde heeft voor komend seizoen een stoeltje in de Formule 1 bemachtigd. De Amsterdammer gaat rijden voor de Britse renstal Caterham, waar hij vorig seizoen test- en reserverijder was. Sportverslaggever Marcel Maijer beantwoordt vijf vragen.
1. Wat is dat, een stoeltje?
Met een stoeltje wordt een felbegeerde plek in de Formule 1 (FIA Formula One World Championship) bedoeld. Wereldwijd, maar vooral in Europa, wordt de Formule 1 als de koningsklasse van de autosport gezien. In ieder team zijn maar twee stoeltjes beschikbaar. Er rijden in de Formule 1 maar 11 tot 12 teams dus dat zijn maximaal 25 plekken. Als je daar mag rondrijden, schrijf je geschiedenis.
2. Wat zijn de kansen van Giedo in de F1?
Giedo is op zich een goede coureur, maar geen uitblinker. Hij rijdt al jaren in de eerste divisie en heeft het stoeltje wat mij betreft verdiend. Maar om eerlijk te zijn is de kans groot dat hij vooral in de achterhoede blijft rijden, zijn auto is veel te langzaam om voorop te racen.
Wat Giedo mee heeft is zijn talent om in samenwerking met autotechnici, zijn racewagen te verfijnen. Hij kan goed analyseren wat er aan de auto veranderd moet worden om hem sneller te maken. Denk aan het afstellen van de wielen. Aan dat soort rijders hebben F1-teams heel erg veel.
3. Hoe is Giedo bij de Britse renstal Caterham binnengekomen?
Dat is een combinatie van goed rijden maar vooral: een flinke zak geld meebrengen. Giedo is de zoon van Marcel Boekhoorn, een steenrijke ondernemer met een vermogen dat door zakenblad Quote 500 wordt geschat op 1200 miljoen euro. Zijn vader heeft hem flink wat toegestopt en door de jaren heen ook heel wat sponsors binnengehaald. Rijden voor een Formule 1-team kost jaarlijks zo'n 5 miljoen euro.
4. Is het behalen van de F1 een bijzonder prestatie voor een Nederlander?
Zeker, Van der Garde is de eerste Nederlander in de koningsklasse van de autosport sinds Christijan Albers in 2007. Albers hield het maar een jaar vol. Daarvoor reed Jos Verstappen vanaf 1994 in diverse Formule 1-wagens. Hij reed ruim 100 Grans Prixs. Jos heeft na 2003 geen stoeltje bij een team kunnen bemachtigen.
5. Maken er nog meer Nederlanders kans in de F1 te rijden?
Er is nog een racetalentje dat we in de gaten moeten houden: Robin Vrijns. Vrijns is pas 21 jaar, maar doet het heel goed. Hij is momenteel ook test- en reserverijder voor een team in de Formule 1. Als er komend seizoen iemand uitvalt, kan het zomaar zo zijn dat hij op een stoeltje wordt geschoven. Als Van der Garde dan ook nog rijdt, zouden er twee Nederlanders in de F1 rijden. En dat is sinds de jaren vijftig niet meer gebeurd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat blijft toch een merkwaardige wereld. De zogenaamde topklasse van de sport maar bij de meeste teams zijn ze vooral geïnteresseerd in de vraag hoeveel geld je mee kunt brengen als coureur.
Nil volentibus arduum
Toch knap dat er op de website van RTL in zo'n klein stukje zoveel fouten kunnen zijn. Marcel Boekhoorn is de vader van Giedo van der Garde...? Ehmm nee, laatstgenoemde doet het wel al jaren met Boekhoorn zijn dochter.
Christijan Albers reed maar één jaartje rond? Klopt ook niet. Sinds de jaren 50 geen 2 Nederlandse F1 coureurs tegelijk meer gehad? Volgens mij waren Robert Doornbos en Christijan Albers toch echt tegelijkertijd actief in deze klasse...
Christijan Albers reed maar één jaartje rond? Klopt ook niet. Sinds de jaren 50 geen 2 Nederlandse F1 coureurs tegelijk meer gehad? Volgens mij waren Robert Doornbos en Christijan Albers toch echt tegelijkertijd actief in deze klasse...
www.nusport.nlVan der Garde: 'Er zit nog meer in'
Giedo van der Garde heeft zaterdag voor het eerst in zijn Formule 1-loopbaan de eerste schifting bij een kwalificatie overleefd. Tot zijn grote vreugde start hij zondag bij de Grand Prix van Monaco vanaf de vijftiende plaats.
"Dit is het mooiste moment in mijn Formule 1-loopbaan tot nu toe. Als je met deze auto naar de vijftiende tijd rijdt, is dat gewoon werelds.”. En ik wil het hele team bedanken. Dit voelt fantastisch, maar het maakt allemaal deel uit van mijn leerproces", aldus Van der Garde na afloop. Caterham-teambaas Tony Fernandes was de Nederlander even daarvoor om de nek gevlogen, zo trots was de Maleisiër op zijn pupil.
Nico Rosberg zette in Monte Carlo voor de derde keer op rij de snelste tijd neer in de kwalificatie. Van der Garde profiteerde onder meer van het feit dat Jules Bianchi en Felipe Massa vanwege materiaalpech geen tijd neer konden zetten. De Nederlander bleef ook zijn ploeggenoot bij Caterham Charles Pic ruim voor. De Fransman werd achttiende.
Progressie
"Ik heb vanaf het begin van het seizoen gezegd dat ik progressie maak, vandaag heb ik laten zien hoe ver ik al ben na zes races. En er zit nog meer in", glunderde van der Garde.
"Er wordt bij de race van zondag droog weer voorspeld. Maar als het tijdens de race gaat regenen, zou het wel eens heel interessant kunnen worden. Ik heb er vertrouwen in. In Monaco kan er altijd van alles gebeuren. Als er een paar mensen uitvallen kun je met een beetje geluk zomaar in de buurt van de top-tien eindigen. Dat zou voor Caterham een uniek resultaat zijn."
De vijftiende plaats van Van der Garde is de eerste keer sinds de GP van Europa in Valencia in juni van vorig jaar dat er een Caterham tot Q2 doordringt. Toen lukte dat de Fin Heikki Kovalainen.
http://video.sport1.nl/partner/clips/33 ... -in-monaco

Salvador Dali
Salvador Dali
www.gpupdate.nlMaria de Villota dood gevonden in hotelkamer
11 oktober 2013
Maria de Villota is overleden. Zo berichten Spaanse media en is inmiddels ook door haar familie bevestigd. De voormalig testrijdster van Marussia is vrijdagochtend dood gevonden in een hotelkamer in Sevilla. De Villota is 33 jaar geworden.
De Villota werd rond 7.30 uur gevonden door personeel van het hotel. Pogingen om haar te reanimeren mochten niet meer baten. De dochter van voormalig Formule 1-coureur Emilio de Villota zou maandag haar biografie presenteren.
De Villota was in 2012 testrijdster van Marussia en beleefde dat jaar een bizar ongeluk tijdens een rechtelijntest op het oude militaire vliegveld van Duxford. De Spaanse kwam net terug van haar allereerste run in een Formule 1-auto toen zij de controle over de wagen verloor, versnelde en tegen een truck botste. Ze kwam met haar helm tegen de laadklep terecht, die naar beneden stond, en raakte daardoor zwaargewond. Als gevolg van het ongeluk verloor zij haar rechteroog.
Sinds dit jaar was De Villota actief voor de Spaanse autosportbond.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De berichten rondom Schumi worden steeds slechter. Gaat 'ie het halen?
'Schumacher verkeert in levensgevaar'
De toestand van voormalig Formule 1-coureur Michael Schumacher is verslechterd. De Duitser zou zelfs in levensgevaar zijn.
Foto: ANP
Dat melden diverse Franse media.
Schumacher raakte zondag aan zijn hoofd gewond na een ski-ongeluk in de Franse Alpen.
NU
Ja. Vanmiddag werd het nog aardig gedownplayed. Hij had een helm op en er zou wat hoofdletsel zijn. Nu zou hij al buiten bewustzijn zijn toen hij bij het ziekenhuis arriveerde, een hersenbloeding hebben gehad en al in coma liggen.
Wel cru. Jarenlang relatief veilig binnen de lijntjes gebleven met meer dan 300 kilometer per uur en dan tijdens het (off piste) skiën net ongelukkig terechtkomen.
Wel cru. Jarenlang relatief veilig binnen de lijntjes gebleven met meer dan 300 kilometer per uur en dan tijdens het (off piste) skiën net ongelukkig terechtkomen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent