Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo nov 23, 2014 7:19 pm

De Ieren en de Welsh zingen het volkslied inderdaad prachtig mee, om kippenvel van te krijgen.

Je ziet het toch steeds met de All Blacks, tegen Engeland en nu ook tegen Wales weer; tot aan de rust gaat het redelijk gelijk op en dan na rust gaan ze nog even een versnellinkje omhoog. Ze hebben ook zo'n brede selectie, een vervanging na rust is meestal geen verzwakking. En mentaal zijn ze zó ongelofelijk sterk.
Ik kijk ook alweer uit naar de WK volgend jaar. Prachtig om die teams van het zuidelijk halfrond in aktie te zien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2015 3:30 pm

Kijktip, vanavond om 20:30uur Six Nations op BBC1: Wales - Engeland!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr feb 06, 2015 6:32 pm

Yes! Het begint weer, leuk. En dit keer is Tim Visser er wel bij voor Schotland. Hij begint net weer een beetje in vorm te komen. (Edinburgh doet het ook goed in de Europese competitie)

Ik moet morgen voor een week naar de VS, dus mis de wedstrijden dit weekend en volgend weekend grotendeels. :-(

Maar vanavond is wel een kraker, die pak ik nog effe mee.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 07, 2015 10:15 am

Engeland met de winst dus. Het gaat te ver om dat een verrassing te noemen maar ik had gedacht dat Wales thuis de winst zou pakken. Mooie comeback na de snelle achterstand.

Vandaag nog Italië - Ierland en Frankrijk - Schotland. Ik ben ook wel beniewd naar Schotland met Tim Visser. De laatste oefenwedstrijden leek Schotland wat sterker geworden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma feb 23, 2015 12:00 pm

Ik moest een weekje langer in de VS blijven en heb dus niks van het tournooi gezien tot nu toe. Ik ga er komend weekend weer voor zitten.

Wat Schotland betreft; het lijkt erop dat ze wat sterker zijn geworden, maar ze missen net dat laatste beetje om wedstrijden over de streep te trekken. Met 3 punten verschil verliezen van Wales is niet gek, maar toch weer verloren. Maar goed, als ze beetje bij beetje beter worden is dat prima natuurlijk. Hopelijk helpt het om deze wedstrijden te spelen en dan beter voor de dag te komen in de Worldcup later in het jaar.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za mar 14, 2015 4:33 pm

Leuke wedstrijd tussen Wales en Ierland bezig nu. Zo naar de pub om Engeland-Schotland te kijken. Dat wordt een dikke overwinning voor Engeland natuurlijk, maar de sfeer in de pub is daar over het algemeen niet minder om. (Ze zijn wat gewend hier :-)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 5:13 pm

Gave wedstrijd he? Ik zit ook te genieten. Hard werken zo want op het andere scherm was Parijs-Nice ook een mooie koers. Ik gun het Ierland nog wel eigenlijk. Spannend slot!

Schotland zal inderdaad wel tekort komen. Toch opvallend dat ze zo achterblijven bij landen als Ierland en Wales. Ik zou als buitenstaander denken dat ze dichterbij moeten kunnen komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za mar 14, 2015 7:23 pm

Heb voor de tweede helft ingeschakeld en Schotland komt er totaal niet aan te pas.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za mar 14, 2015 11:43 pm

Ok, ben net terug van de pub, en het was errug gezellig :-) ;Hoogtepunt was het uitzetten van het geluid tijdens het Engelse volkslied.... Dus jah, als dat het hoogtepunt is, dan is het duidelijk dan Schotland duidelijk te kort kwam.

Verder werd het me opnieuw duidelijk dat er een scheiding is tussen voetbal- en rugby supporters. De voetbal supporters vinden het vooral een klasse-ding, waarbij ze best wel voor Schotland zijn, maar er ook niet wakker van liggen als schotland verliest. Ik werd vooral aangemoedigd om maar Hibs, Hearts, of Rangers supporter te worden vanmiddag :-)

Wales - Ierland was wel een geweldige pot zeg, prachtig.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo mar 15, 2015 2:46 pm

Marillion schreef:Schotland zal inderdaad wel tekort komen. Toch opvallend dat ze zo achterblijven bij landen als Ierland en Wales. Ik zou als buitenstaander denken dat ze dichterbij moeten kunnen komen.
In Schotland leeft rugby vooral in the Borders, waar veel Schotse rugbyers vandaan komen. (plaatsen als Galashiels, Melrose, Hawick) Daar is rugby echt sport nr1, maar het is een gebied waar niet zoveel mensen wonen. In de 'Central Belt', zeg maar waar Glasgow en Edinburgh in vallen, is voetbal veel populairder. Daar is rugby meer voor de Upper Class. Dat zal ermee te maken hebben denk ik. In Wales en Ierland speelt dat klasse-gedoe wat minder geloof ik.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za mar 21, 2015 7:14 pm

Mooie strijd gaande op de BBC, England moet met 26 punten verschil winnen van France om het 6 landen binnen te slepen. Vooralsnog is het nog feest in Dublin, maar dat kan zo weer veranderen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za mar 21, 2015 7:25 pm

Ja, mooi kijkspel weer. Gaat spannend worden. :biggthumpup.gif:

In Schotland zitten ze inmiddels waarschijnlijk alweer een tijdje in de pub om de nederlaag tegen Ierland weg te spoelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za mar 21, 2015 7:37 pm

Engeland heeft nog 8 punten nodig met een kwartier te spelen.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za mar 21, 2015 7:38 pm

Oeps try Frankrijk. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za mar 21, 2015 7:57 pm

En de winnaar is......... Ierland. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za mar 21, 2015 7:57 pm

Frankrijk had kennelijk geen zin in een feestje. Maar gave wedstrijd. Als de WK later dit jaar net zo spannend gaat worden dan gaan we nog wat beleven.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » vr jun 05, 2015 1:20 pm

Jerry Collins en vrouw omgekomen bij auto-ongeluk bij Narbonne. Dochtertje van een paar maanden verkeert in levensgevaar. Zo triest...

Nicolai
Berichten: 302
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Rugby

Bericht door Nicolai » za sep 19, 2015 6:46 pm

Het WK is ondertussen begonnen en op de tweede dag al een grote verrassing. Japan wint van Zuid-Afrika. Prachtig dat Japan in de laatste minuut nog de try maakte.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za sep 19, 2015 6:50 pm

Ja, wat een slot zeg. Gave wedstrijd!

Meer van dat werk graag de komende weken. Dan gaat het een mooi toernooi worden. Ik had vooraf niet zo'n goed beeld van de kracht van Japan eigenlijk. Maar puur op basis van de reputatie van Zuid Afrika dacht ik eigenlijk dat ze dit redelijk eenvoudig zouden winnen. De vraag is nu of Japan zo sterk was of dat Zuid Afrika tegenviel. Maar wat geeft het, het was in ieder geval een leuke wedstrijd om te zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za sep 19, 2015 7:39 pm

Niemand had verwacht dat Japan ook maar enige kans had tegen Zuid Afrika. Een geweldige stunt. Japan speelde met zoveel durf, geweldig om te zien! Helemaal op het eind, toen ze een penalty kregen en besloten om niet voor de kick te gaan. Gutsy stuff. Zuid Afrika viel tegen, dat wel.
Woensdag speelt Schotland tegen Japan, met waarschijnlijk Tim Visser in het team. De eerste Nederlander op een Rugby WK. :biggthumpup.gif: Ze zullen goed moeten zijn om Japan te verslaan.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo sep 20, 2015 9:18 am

Zuid-Afrika te oud. En Japan maar tacklen, geweldige prestatie van die gasten. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 9:36 am

En fysiek ook helemaal topfit. Anders kun je niet de hele wedstrijd zo blijven gaan. Vaak zie je ook dat kleinere landen het op dat aspect op enig moment niet meer kunnen bolwerken tegen een grotere tegenstander. Maar daar had Japan geen last van.

Vanmiddag de eerste wedstrijd van de All Blacks tegen Argentinië. Daar ga ik ook wel even voor zitten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo sep 20, 2015 9:43 am

Marillion schreef: Vanmiddag de eerste wedstrijd van de All Blacks tegen Argentinië. Daar ga ik ook wel even voor zitten.
Ik ga ook rugby kijken. Ajax kan me gestolen worden.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo sep 20, 2015 4:44 pm

Mooi man, 90.000 toeschouwers in het Wembley stadium voor New Zeeland - Argentinie.

Haka coming up. :ajaxtalk.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 4:50 pm

Mooi in beeld gebracht!

Hopen op een mooie wedstrijd nu. Ik heb wel zin in een beetje spektakel.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie