Wielrennen
Moderator: mods
Nu gebleken is dat Rasmussen niet alleen onbereikbaar was maar ook nog eens bewust de dopingjagers om de tuin heeft geleid, is hij zo in opspraak gekomen dat hem verder laten fietsen weinig zin meer heeft.Spijker schreef:Ik begrijp weinig van deze beslissing. Het eerste aankomende succes voor de Rabobank en je gooit je beste renner er drie dagen voor het einde eruit? Die heeft wat uit te leggen aan de RvC. Weet jij veel waarom ie loog? Misschien wilde hij zich in alle rust voorbereiden?
Maar ach, hij is natuurlijk niet de enige.
Koerts: Ik heb doping gebruikt
LOURDES - Voormalig professioneel wielrenner Jans Koerts heeft woensdagavond bekend in zijn actieve loopbaan dope te hebben gebruikt. De renner zei dat in NOS-programma De Avondetappe.
Koerts gaf aan dat hij geen spijt heeft van de doping. "Nee, dat heb ik niet. Je komt op een gegeven moment op een punt in je loopbaan dat je moet kiezen. Of je beschouwt je loopbaan als mislukt of je doet mee. Ik heb meegedaan."
Koerts was professional van 1992 tot 2005 en won ondermeer een etappe in de Ronde van Spanje en werd in 2001 Nederlands kampioen. Koerts reed voor diverse ploegen waaronder PDM, Festina, Rabobank, Domo-Farm Frites, Bankgiroloterij Chocolade Jacques en Cofidis.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik begrijp zo iemand wel. Hoe lang kent Smeets Michael Boogerd al? Of Theo de Rooij? Die mensen zijn zowat familie van hem geworden. Smeets Smeets ziet wat de renners ervoor doen. Hoe ze lijden, want laten we wel wezen, ook met doping moet er nog wel even gefietst worden. En dan wordt iemand van de Rabobank-ploeg beschuldigd of gepakt en helemaal afgemaakt, terwijl alle anderen ook gebruiken. Smeets is niet dom, die weet wel hoe het zit. Maar hij weet ook dat de hele wielrennerij in elkaar dondert als uitkomt op welke schaal er gebruikt wordt, en dat alle renners van nu, de ploegleiders en de entourage (ook journalisten) daar de dupe van worden.Thomas schreef: En voor Mart Smeets, die uhber-lul die constant z'n afgunst toont voor voetbal en alles er omheen. Haha, het hele peleton in de Tour de France staat stijf van de doping, terwijl men preekte over een schone tour. Dat is pas dalen tot een trieste diepte.
Dat is het probleem. Niemand gelooft echt dat het anders kan.
TelegraafRabo houdt slag om de arm: Boogerd wil naar huis
AMSTERDAM - Michael Boogerd weet het niet meer. De Nederlandse Raborenner, bezig aan een uitstekende Tour, liep vannacht verdwaasd door het Mercure-hotel, waar de Raboploeg zich bevindt. Het besluit om Michael Rasmussen uit koers te halen en te ontslaan, sloeg bij hem in als een bom. "Ja, wat denk je? Dat ik hier nog verder rijd voor Jan lul? Nee, man. Ik ga naar huis, het liefst nu meteen nog."
Is al bekend of de Rabobank-ploeg stopt?
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Volgens rasmussen was hij tot en met de rustdag al 14x gecontroleerd en elke dag negatief.... Had het binnenskamers uitgevochten met Rasmussen en had Boogeerd en Dekker en Menchov een mooie tour gegund.. Die 3 hebben zich te pletter gereden voor hun kopman en wat krijgen ze? Ik had vandaag lekker naar huis gegaan en mijn advocaat erop gezet en eens te kijken of ik niet mijn contract zou kunnen inleveren.... Nee volgens mij heeft de Rabobank alleen maar gedacht aan de "naam Rabobank" en wat voor consequenties dit heeft/zou kunnen hebben voor de naam. Schande Rabobank en ik ben er nog pashouder ookBeloki schreef:Ik voel vooral voor Boogerd, was zo blij als een kind dat hij in zijn laatste tour nog een gele trui in de ploeg kon winnen. Krijgt hij dit. Hij was als eerste de vergadering uit en keek woedend. Die jongen had ik een leuker einde van zijn carriere gegund.

Vandaag laat ik de TV maar uit. Ik heb vanaf dag 1 de tour gevolgd maar nu....
FF een andere vraag die Contador is toch ook genoemd bij de spaanse arts? hoe zit het daarmee dan?
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Kom op zeg. Uit slordigheid niet opgeven waar je bent, ala, ongeloofwaardig in die wereld, maar het kan nog. Maar liegen over waar je bent, kan maar 1 reden hebben, namelijk onvindbaar zijn voor controleurs (en ploegleiding?). En dat is echt niet omdat hij dan stiekem een sigaretje kan roken
I think I lost my fucking headache
Rabo-renners gaan door
Uitgegeven: 26 juli 2007 00:22
Laatst gewijzigd: 26 juli 2007 10:19
PAU - De overgebleven renners van de Rabobankploeg vertrekken donderdag in de zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft ploegleider Erik Breukink bevestigd.
Het was lang onduidelijk of de ploeg nog aan de start van de rit tussen Pau en Castelsarrasin (188 km) zou verschijnen.
De renners hebben woensdagnacht vergaderd in een hotel in Pau of ze ook donderdag in de Ronde van Frankrijk starten. Reden voor de spoedbijeenkomst was het ontslag van Michael Rasmussen.
Boogerd
Rabobank ontsloeg de klassementsleider woensdagavond omdat hij de UCI in de aanloop van de Ronde van Frankrijk heeft misleid over zijn verblijfplaats. Michael Boogerd heeft de vergadering snel verlaten. Boogerd ontweek de media en keek woedend. De Hagenaar, bezig aan zijn laatste Tour, vluchtte naar zijn hotelkamer.
Advocaat
De renners hebben in het hotel inmiddels gezelschap gekregen van advocaat Harro Knijff en de belangrijkste communicatieadviseur van de bank, Vincent Pijpers. De wielrenners beraden zich over de te nemen stappen.
Bron: www.nu.nl
Vreemd. Zou er zelf totaal geen zin meer in hebben. Je hebt je twee weken het snot voor je ogen gereden om de gele trui in de ploeg te houden. Met welk doel rij je dan?
Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?
Uitgegeven: 26 juli 2007 00:22
Laatst gewijzigd: 26 juli 2007 10:19
PAU - De overgebleven renners van de Rabobankploeg vertrekken donderdag in de zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft ploegleider Erik Breukink bevestigd.
Het was lang onduidelijk of de ploeg nog aan de start van de rit tussen Pau en Castelsarrasin (188 km) zou verschijnen.
De renners hebben woensdagnacht vergaderd in een hotel in Pau of ze ook donderdag in de Ronde van Frankrijk starten. Reden voor de spoedbijeenkomst was het ontslag van Michael Rasmussen.
Boogerd
Rabobank ontsloeg de klassementsleider woensdagavond omdat hij de UCI in de aanloop van de Ronde van Frankrijk heeft misleid over zijn verblijfplaats. Michael Boogerd heeft de vergadering snel verlaten. Boogerd ontweek de media en keek woedend. De Hagenaar, bezig aan zijn laatste Tour, vluchtte naar zijn hotelkamer.
Advocaat
De renners hebben in het hotel inmiddels gezelschap gekregen van advocaat Harro Knijff en de belangrijkste communicatieadviseur van de bank, Vincent Pijpers. De wielrenners beraden zich over de te nemen stappen.
Bron: www.nu.nl
Vreemd. Zou er zelf totaal geen zin meer in hebben. Je hebt je twee weken het snot voor je ogen gereden om de gele trui in de ploeg te houden. Met welk doel rij je dan?
Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?
Laatst gewijzigd door columbus op do jul 26, 2007 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Er was al heel veel druk op de Rabobankploeg toen bekend werd dat Rasmussen twee waarschuwingen had gehad omdat hij niet bereikbaar was voor dopingcontroles. Als dan blijkt dat hij toen ook nog niet op de plek was waar hij beweerde te zijn, dan weet je dat daar rottigheid uit gaat komen, als dat naar buiten zou komen (en daar kon je op rekenen, met de huidige sfeer in het peloton). Rasmussen heeft dus gelogen tegen zijn eigen ploegleiding, en dat kan (normaal gesproken) maar één reden hebben: doping.
Theo de Rooij had dus feitelijk geen keuze.
Theo de Rooij had dus feitelijk geen keuze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Waarom zegt zo'n Rasmussen nou dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië bivakkeerde? Waarom zou je daar in vredesnaam om gaan liegen? Zeker als je al niet bereikbaar bent voor 2 dopingcontroles, dan wek je een boel argwaan.
Ik vind er nu trouwens niet al te veel meer aan, hoor. Ga nog wel kijken, maar het competitie element is helemaal weg. Het wordt nu dus Contador, Evans of Leipheimer en wellicht had Klöden wel de tour gewonnen als Astana niet was opgestapt. Tsja, we zien het allemaal wel weer.
Ik vind er nu trouwens niet al te veel meer aan, hoor. Ga nog wel kijken, maar het competitie element is helemaal weg. Het wordt nu dus Contador, Evans of Leipheimer en wellicht had Klöden wel de tour gewonnen als Astana niet was opgestapt. Tsja, we zien het allemaal wel weer.
Ja, zo kan ik het ook. Hij heeft zich aan controles onttrokken, is dat misschien de reden dat hij clean is?Columbus schreef:Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?
- mattie
Ik zat dus gisteren naar de Tour te kijken. 1 van de commentatoren had 'n formulier gekregen van de UCI. De vragen die daarop stonden was "te absurd"voor woorden.Peter schreef:Precies. Waarom zegt zo'n Rasmussen nou dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië bivakkeerde? Waarom zou je daar in vredesnaam om gaan liegen? Zeker als je al niet bereikbaar bent voor 2 dopingcontroles, dan wek je een boel argwaan.
Een quote van Tankink met zijn vrouw in het AD van vandaag " vrouw aan Tankink : Ik vind het ook belachelijk dat je het hele jaar door moet geven waar je uithangt. Kan ik je nooit meer verrassen met een weekendje weg"
Antwoord"Nou ja, dat kan 2x. Dan krijg ik eerst een waarschuwing als ze langs zouden komen. Of je moet het faxen. Maar het gaat wel erg ver".
Dit staat er vandaag letterlijk in het AD tussen Tankink en zijn vrouw.
Is de volgende stap 24 uur een chip in je lichaam vanwaar je bent? waar gaat dit heen.

- mattie
Ben ik helemaal met je eens. Elke dag maar weer denken ooohh zouden ze vandaag komen om mij te controleren? Als renner heb je dan nu totaal geen bewegings vrijheid meer....Daarnaast die jongen is zo vaak voor en tijdens de tour gecontroleerd. Dan had het er echt wel uitgekomen. Nee naamszuivering van de sponsor "tenminste als je het mij vraagt" Er is waarschijnlijk een enorme druk op de ploeg/sponsor gelegd en dan lekker al die franse dagbladen die van alles mogen schreeuwen en lopen te zuigen.....joey schreef:Ja, zo kan ik het ook. Hij heeft zich aan controles onttrokken, is dat misschien de reden dat hij clean is?Columbus schreef:Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?

Daar hebben ze het zelf naar gemaakt.mattie schreef:Elke dag maar weer denken ooohh zouden ze vandaag komen om mij te controleren? Als renner heb je dan nu totaal geen bewegings vrijheid meer....
Overigens vind ik het maar vreemd dat net wordt gedaan alsof Mexico de rimboe is. Daar hebben ze ook gewoon telefoon en internet. Mexico is Nieuw-Guinea niet!
Maar niet vaak genoeg dus. Tussentijdse dopingscontroles ondergaan is verplicht. Zoals Luuk zegt, er zal wel een reden zijn waarom hij beweert in Mexico te zijn en niet in de Dolomieten.Daarnaast die jongen is zo vaak voor en tijdens de tour gecontroleerd.
Nee hoor. Er zijn genoeg manier om dopinggebruik te maskeren.Dan had het er echt wel uitgekomen.
Maar blijkbaar wilde Rasmussen even een paar weken niet gecontroleerd worden. Zal wel een reden voor zijn.
Ongetwijfeld. En terecht. Maar ook de Rabobank zal een afweging hebben gemaakt. Ze hadden hem liever de Tour laten winnen, denk je ook niet?Nee naamszuivering van de sponsor "tenminste als je het mij vraagt"
De Franse sportkranten hebben steeds gezegd dat er meer aan de hand was en ze hebben gelijk gekregen. Degenen die het gedrag van Rasmussen hebben gebagatelliseerd daarentegen ongelijk. Het gaat niet aan de Franse sportkranten de schuld te geven. Zij hebben de boel niet geflest, Rasmussen heeft dat gedaan.Er is waarschijnlijk een enorme druk op de ploeg/sponsor gelegd en dan lekker al die franse dagbladen die van alles mogen schreeuwen en lopen te zuigen.....
Je hebt wel een punt, tuurlijk is de link naar dopinggebruik snel gelegd. Alleen heb ik mijn vraagtekens bij die link. Vooropgesteld, ik weet helemaal niet van doping en de werking ervan. Maar hij was dus in de maand juni niet waar hij zei dat hij was. Stel, hij heeft inderdaad in juni troep gebruikt, dan heeft hij met dope getraind. Nu gedurende de tour is hij constant gecontroleerd en iedere is er niets gevonden...joey schreef:Ja, zo kan ik het ook. Hij heeft zich aan controles onttrokken, is dat misschien de reden dat hij clean is?Columbus schreef:Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?
Het hele apatische gezoek naar verboden middelen is te gek voor woorden. Iedere minuut van de dag heb je meldingsplicht. De hele wielerwereld is een tijdbom. Accepteer dat een menselijk lichaam niet clean zo'n prestatie als de tour aan kan. Stel een norm en handel daarnaar.
Maar goed, nogmaals, snap er werkelijk geen reet van :)
Zo is het maar net, hij zou 3 keer vergeten zijn om op een doping controle te verschijnen ..LucaS schreef:Kom op zeg. Uit slordigheid niet opgeven waar je bent, ala, ongeloofwaardig in die wereld, maar het kan nog. Maar liegen over waar je bent, kan maar 1 reden hebben, namelijk onvindbaar zijn voor controleurs (en ploegleiding?). En dat is echt niet omdat hij dan stiekem een sigaretje kan roken
Blij met de punten ...
Misschien is het later niet meer traceerbaar?Columbus schreef:Stel, hij heeft inderdaad in juni troep gebruikt, dan heeft hij met dope getraind. Nu gedurende de tour is hij constant gecontroleerd en iedere is er niets gevonden...
Ik ben ook geen kenner, maar waarom zou hij niet zeggen dat hij in de Dolomieten is terwijl hij in de Dolomieten is? Hij neemt een groot risico, daar zal hij wel een reden voor hebben.
Apathisch zal niet het woord zijn dat je zoekt..Het hele apatische gezoek naar verboden middelen is te gek voor woorden. Iedere minuut van de dag heb je meldingsplicht.
Hoe dan ook, de regels zijn duidelijk. En die regels zijn er omdat renners BLIJKBAAR zich drogeren in periodes van training. Wie tijdens die periodes van trainingen niet gecontroleerd kan worden, stelt zichzelf buiten de orde. Als bij dit soort overtredingen niet ingegrepen wordt, zit het hele peloton binnenkort in Alaska.
Mee eens. Maar hoe?De hele wielerwereld is een tijdbom. Accepteer dat een menselijk lichaam niet clean zo'n prestatie als de tour aan kan. Stel een norm en handel daarnaar.
Mexico of Italie, dat is nogal een verschil...
ligt (volgens mij
) niet naast elkaar
Je weet dat je het moet opgeven, PUNT!
een weekendje weg met je vrouw, dat is een ander iets... dat je daar een waarschuwing voor vangt, kan ik dan nog begrijpen...
maar hij is gespot in de dolomieten, TRAINEND !!!
Typisch gevalletje van moedwillig liegen, en waarom......................dope!
Jammer, de sport is naar zijn grootje...
elke renner die constant presteert in de bergen heeft de schijn tegen...
het is heel simpel, als je een tour wilt leiden en controleren kan dat niet op een Appel en een Ei. daar zijn meer middelen voor nodig.
dus of volledig uitbannen die dope (en dan krijg je dus dit) mensen die proberen toch met dope te winnen of volledig legaliseren en dan heb je ook weer de sterkste...
alleen dat laatste gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren...
ligt (volgens mij

Je weet dat je het moet opgeven, PUNT!
een weekendje weg met je vrouw, dat is een ander iets... dat je daar een waarschuwing voor vangt, kan ik dan nog begrijpen...
maar hij is gespot in de dolomieten, TRAINEND !!!
Typisch gevalletje van moedwillig liegen, en waarom......................dope!
Jammer, de sport is naar zijn grootje...
elke renner die constant presteert in de bergen heeft de schijn tegen...
het is heel simpel, als je een tour wilt leiden en controleren kan dat niet op een Appel en een Ei. daar zijn meer middelen voor nodig.
dus of volledig uitbannen die dope (en dan krijg je dus dit) mensen die proberen toch met dope te winnen of volledig legaliseren en dan heb je ook weer de sterkste...
alleen dat laatste gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Columbus, die norm is al gezet.Renners mogen al meer waardes hebben in hun lijf.Het is niet zo dat je bij elke verhoging betrapt wordt.Als je niet wilt hebben dat je je aan deze regels wil houden zoek dan een andere sport.Columbus schreef:Je hebt wel een punt, tuurlijk is de link naar dopinggebruik snel gelegd. Alleen heb ik mijn vraagtekens bij die link. Vooropgesteld, ik weet helemaal niet van doping en de werking ervan. Maar hij was dus in de maand juni niet waar hij zei dat hij was. Stel, hij heeft inderdaad in juni troep gebruikt, dan heeft hij met dope getraind. Nu gedurende de tour is hij constant gecontroleerd en iedere is er niets gevonden...joey schreef:Ja, zo kan ik het ook. Hij heeft zich aan controles onttrokken, is dat misschien de reden dat hij clean is?Columbus schreef:Vind het ook wel wat. Niet betrapt worden op doping maar wel ontslagen worden omdat je niet op de plaats van bestemming bent waar je zegt dat je bent. Erg krom allemaal. Maakt toch geen fuck uit waar je uithangt of waar je traint. Tot op heden is hij clean, toch?
Het hele apatische gezoek naar verboden middelen is te gek voor woorden. Iedere minuut van de dag heb je meldingsplicht. De hele wielerwereld is een tijdbom. Accepteer dat een menselijk lichaam niet clean zo'n prestatie als de tour aan kan. Stel een norm en handel daarnaar.
Maar goed, nogmaals, snap er werkelijk geen reet van :)
Alles is natuurlijk terug te voeren op het feit dat men binnen een x-jaren financieel afhankelijk wil zijn.Na je 40ste niet meer hoeft te werken.Flink veel geld scoren in een zeer korte tijd, en dan wil het grijpen naar zo'n fles wel eens helpen.De vraag blijft natuurlijk is het dan nog SPORT en de ware zin van het woord, of krijg je zodadelijk dat iedereen die de geldmiddelen heeft naar dat spul gaat grijpen met alle gevolgen van dien.Dan zit je niet meer naar menselijke prestaties te kijken maar fietsende epo junkies.
Verder blijft het me verbazen het gemak hoe men er mee omgaat.Net zoals gisteravond toen Koers effe nochalant vertelde dat ie ook gebruikte en ene Smeets er bij zit als of het de gewoonste zaak van de wereld is.
En wat voor degene die wel willen gaan wielrennen maar echt niet willen gebruiken, die zijn ( als je de doping vrij laat ) bij voorbaat kansloos.Ik vind dat de omgekeerde wereld.Degene die oprecht clean willen sporten worden zo gedwongen of wel mee te gaan doen in het dopingwereldje of niet te gaan sporten .. te gek voor woorden ... en laten we het maar niet hebben of de doden die gaan vallen want ik denk dat velen ( voor het grote geld ) heel ver zullen gaan in het gebruiken van allerlei combinaties van doping artikelen ...
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Misschien liep de voorbereiding wel niet optimaal, aangezien hij ook nog een heup heeft gebroken. In de Giro was het echt pet en heeft hij werkelijk waar niets laten zien. Op alle fronten kreeg hij veel minuten aan de broek en hij finishte op ruim anderhalf uur van de winnaar. Zegt niets, want het was voorbereiding, maar wie weet was de vorm dusdanig slecht dat hij zich niet meer op tijd kon voorbereiden op zijn 3 weken tour. Als je dan gedurende een maand wat testosteron gaat gebruiken, dan gaat dat allemaal opeens wel lukken. Puur giswerk, maar vind het absoluut niet zo'n gekke gedachte.
Dit zei Koerts nog meer:LucaS schreef:Het is niet waar! Hij is immers nooit gepakt!
ParoolKoerts: ''Je merkte op een gegeven moment dat je het op normale wijze niet meer kon bijbenen. Dan werd je langzaam duidelijk gemaakt door de meer ervaren jongens hoe het dan wel kon. Ik heb daaraan meegedaan. Dat durf ik wel te zeggen. Het is nu de eerste keer dat mij er naar gevraagd wordt. Ik heb er nooit over gelogen. Je hoorde erbij of je hoorde er niet bij. Als je niet mee doet, kun je nooit winnen in deze sport.''
Zoals ik een paar dagen geleden al zei...

Ik vind het vooral sneu voor de jonge wielerfans. Het zoontje van mijn vrienden is helemaal Tourverslaafd. Hij mist niets, zit hele etappes aan de buis gekluisterd. Hoe leg je zo'n kind uit dat zijn helden de kluit belazeren? Ik heb het wel eens met hem over doping gehad, dan kijkt hij mij met grote schrikogen aan.