Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 30, 2007 1:40 pm

Ik heb jullie ook gemist, Boem!
Beloki schreef:Bovendien heeft Rasmussen het tegen de Rooij bevestigd.
Oh, en wie zegt dat?

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma jul 30, 2007 1:42 pm

Een fijne vakantie vergoedt veel, Jöhnk. Was het aangenaam?
Bertje for President!

Beloki

Bericht door Beloki » ma jul 30, 2007 2:01 pm

Jöhnk schreef:Ik heb jullie ook gemist, Boem!
Beloki schreef:Bovendien heeft Rasmussen het tegen de Rooij bevestigd.
Oh, en wie zegt dat?
De Rooy, Dekker, Breukink en de media die dat overnamen Woensdagnacht.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 30, 2007 2:06 pm

Jazeker, zeer aangenaam zelfs.

Lees net op de site van de T. dat Rasmussen zelfmoord heeft overwogen. Ik heb wel een beetje met hem te doen, jullie ook?

Ik vraag me persoonlijk af of de Rabobank-leiding wel helemaal zuiver op de graat is. ´Ich habe es nicht gewusst´, zegt TDR nu. Maar hij is toch niet achterlijk?

Sluit ook niet uit dat de Rabobank-ploeg door de ASO voor het blok is gezet: of Rasmussen eruit, of nooit meer starten in de Tour.

999

Bericht door 999 » ma jul 30, 2007 2:10 pm

Kersverse Tourwinnaar Contador onder vuur
door onze Telesportredactie

BONN - Nog geen vierentwintig uur na zijn Tourzege ligt Alberto Contador alweer onder vuur. Op de Duitse tv-zender ZDF onthulde dopingexpert Werner Franke in het bezit te zijn van belastend materiaal voor de Spanjaard.

De Duitse dokter noemde de Tour-triomf van de 24-jarige Contador 'de grootste zwendel aller tijden'. Volgens Franke blijkt uit een verslag van de huiszoeking bij de omstreden dopingarts Fuentes dat Contador insuline, een astmamiddel en een middel om testosteron aan te maken kreeg toegediend.

Volgens Franke zou het gaan om verboden middelen. „De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt”, aldus Franke.

De naam van Contador wordt al tijden genoemd in de zaak rond Fuentes. Zijn naam zou door zijn rol als kroongetuige echter van de lijst zijn geschrapt.
***WIELRENNEN***************************
**** Aanval op Contador is al geopend
**Het kon niet uitblijven:Tour-winnaar
Alberto Contador ligt,nog voor hij in
Spanje is gehuldigd,onder vuur.Volgens
de Duitse dopingexpert Dr.Werner Franke
is de triomf van de 24-jarige Contador
"de grootste zwendel aller tijden."

De moleculair-bioloog uit Heidelberg
zegt in bezit te zijn van een verslag
van de huiszoeking bij de dopingdokter
Eufemiano Fuentes."Die bevindingen zijn
in mijn aktentas beland",aldus Franke
in een ochtendprogramma van de Duitse
tv-zender ZDF.

Volgens Franke blijkt uit die papieren
dat Contador insuline,het astmamiddel
Trigon en een middel om testosteron
aan te maken toegediend heeft gekregen.
TT.De T.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 30, 2007 2:16 pm

Zoals sommigen al zeiden, iedereen die in de top rijdt is gebruiker.

Behalve Boogerd natuurlijk! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma jul 30, 2007 2:32 pm

En Rasmussen natuurlijk :hypocrite.gif:

Die is trouwens met de goednieuwsshow bezig, hij overwoog om zelfmoord te plegen alleen de gedachte aan z'n zoontje en zijn vrouw hielden hem tegen, jaja .. pffffffffft ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 30, 2007 4:35 pm

Jöhnk schreef:Ik vraag me persoonlijk af of de Rabobank-leiding wel helemaal zuiver op de graat is. ´Ich habe es nicht gewusst´, zegt TDR nu. Maar hij is toch niet achterlijk?
Lijkt me ook. De Rooij heeft Rasmussen tot het bittere einde de hand boven het hoofd gehouden. Aangezien Rasmussen volgens de regels van de UCI niet mocht starten, was het beter geweest hem helemaal niet te laten meedoen aan de Tour.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander

Bericht door Alexander » ma jul 30, 2007 8:40 pm

Ook Mayo betrapt op EPO.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jul 30, 2007 9:01 pm

Schrikbarend :hypocrite.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

999

Bericht door 999 » ma jul 30, 2007 10:21 pm

Mayonaise ...
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 31, 2007 5:29 am

Die wielerronde van Boxmeer is één grote set-up. Boogerd laten winnen... :hypocrite.gif:

Wat een frivool cadeautje trouwens van Boxmeer, een paar bokshandschoenen :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 8:30 am

SylvievdVaart schreef:Die wielerronde van Boxmeer is één grote set-up. Boogerd laten winnen... :hypocrite.gif:
Natuurlijk. Het gaat de renners om het startgeld, niet om de overwinning. Boogerd zal (ondanks zijn gebrek aan kwaliteiten als sprinter) nog wel een paar Nederlandse criteria winnen, schat ik.
Wint hij tenminste nog wat. :aai.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jul 31, 2007 4:51 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Ik vraag me persoonlijk af of de Rabobank-leiding wel helemaal zuiver op de graat is. ´Ich habe es nicht gewusst´, zegt TDR nu. Maar hij is toch niet achterlijk?
Lijkt me ook. De Rooij heeft Rasmussen tot het bittere einde de hand boven het hoofd gehouden. Aangezien Rasmussen volgens de regels van de UCI niet mocht starten, was het beter geweest hem helemaal niet te laten meedoen aan de Tour.
Is dat zo? Ik dacht dat Rasmussen 'slechts' twee waarschuwingen heeft gekregen waar drie pas een schorsing betekent.

Er zijn overigens heus meer renners met waarschuwingen op hun naam.

Ik weet intussen niet meer wie ik moet geloven. Rabobank komt slecht op me over.

Voorlopig is Rasmussen nog nooit betrapt terwijl patatje Mayo rustig de tour heeft uitgereden. Krom idee.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 8:28 pm

Vier stuks maar liefst. Volgens de reglementen van de UCI mag je dan niet starten in de grote rondes.

Worre: "Rasmussen kreeg 4 waarschuwingen"

Jesper Worre.Jesper Worre, voorzitter van de Deense Wielerfederatie, blijft Michael Rasmussen het leven zuur maken. Worre vraagt zich af hoe het kan tdat de Rabobanker mocht starten in de Tour. "Rasmussen heeft wel degelijk vier waarschuwingen gekregen", sprak Worre vandaag op de tweede rustdag van de Tour. Drie waarschuwingen in een periode van 18 maanden staat gelijk aan een positieve test. "Rasmussen kreeg er twee van de UCI en twee van het Deense antidopingagentschap ADD", zegt Worre. "De UCI waarschuwde hem eind vorig jaar en op 29 juni, de ADD op 6 april en 21 juni. Ik heb die gegevens aan Theo de Rooij (ploegleider bij Rabobank, nvdr) gegeven en hij had de e-mails. Wat zijn reactie was? Dat zul je hem moeten vragen." (hln)
Wat zegt het dan hij nooit betrapt is? Hij zorgde dat ze hem niet konden controleren.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 31, 2007 8:59 pm

Hij is in de tour natuurlijk regelmatig gecontroleerd, en daar is niets gevonden, anders hadden we het nu wel geweten. Let wel, ik ben het eens met het besluit van de Rabobank, maar hij is niet betrapt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 9:17 pm

Volgens de regels is hij dus wel positief gebleken:
Drie waarschuwingen in een periode van 18 maanden staat gelijk aan een positieve test.
Stel je voor, anders kon een wielrenner zorgen dat hij op de bepalende momenten even niet beschikbaar was voor controle.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo aug 01, 2007 7:35 am

Whoops!
'Mailbox van Rasmussen gekraakt'

www.nu.nl

AMSTERDAM - Gevoelige informatie over wielrenner Michael Rasmussen lijkt een dezer dagen naar buiten te gaan komen. De Deense politie meldde woensdag dat de mailbox van de ontslagen Raborenner gekraakt is door een hacker.

De Deense krant B.T., dat eerder al melding maakte van zelfmoordplannen van de Deense sporter, zou in het bezit zijn van enkele gevoelige e-mailtjes. Ook een mail van zijn voormalige werkgever met daarin aanvullende mededelingen omtrent zijn ontslag is in het bezit van B.T.

De krant heeft al laten weten de informatie niet te gebruiken omdat zij er niet op een eerlijke manier aan zijn gekomen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 01, 2007 12:31 pm

joey schreef:Vier stuks maar liefst. Volgens de reglementen van de UCI mag je dan niet starten in de grote rondes.
Waarvan 2 door de UCI. Daar gaat het in dezen om, anders was hij allang geschorst geweest. Ik begrijp zelfs dat de voorzitter van de UCI tijdens de tour heeft gezegd dat er geen reden was waarom Rasmussen niet zou mogen starten in de tour.

(Die controles van de Deense bond zijn trouwens een beetje vaag. Rasmussen rijdt niet eens onder een Deense licentie. Wel onder een Monegaske en eerder onder een Mexicaanse geloof ik. Die landen doen toch niet aan dopingcontroles. :smallgrin.gif: )

Dat was ook het probleem van de ASO. Die konden Rasmussen er niet uit halen omdat hij in feite niets verkeerd had gedaan. Rabobank moest het dus doen. En aangezien de Tour het grootste wielerevenement ter wereld is, is de Rabobank uiteindelijk onder de druk bezweken.

Of ik het eens ben met het besluit van de Rabobank valt nog te bezien. Eerst maar eens afwachten welke partij de waarheid spreekt.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 3:57 pm

Je kunt natuurlijk lang en kort lullen, of ie nu door de ene dan wel door de andere geschorst had moeten worden.22 dagen onvindbaar zijn en vier dopingcontroles missen hoort niet bij de winnaar van de tour de france.

Je hoeft niet IN de tour doping tot je te nemen om te hogere prestaties te komen, je kunt ook in die 22 dagen een " RESERVE " opbouwen en daarvan je profijt hebben in de tour.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 02, 2007 12:22 pm

Precies: de regelgeving voldoet niet. Dat is het probleem. Dan kun je net als de TDF op basis van de onderbuik allerlei renners en ploegen gaan schrappen, maar dan begeef je je op een hellend vlak.

999

Bericht door 999 » do aug 02, 2007 10:51 pm

Zal best, maar Rasmussen heeft een doel met het 22 dagen onvindbaar zijn en vier dopings controles bewust missen.Ze zijn er daar bij de Rabobank er laat achter gekomen, maar ja boeren hé :ajaxsmiley.gif: .
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » vr aug 03, 2007 7:48 am

Toch krijgen die boeren wel lekker veel publiciteit.

Daar kan Fatima een puntje aan zuigen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 9:39 am

Natuurlijk, daarom moest de ploeg ook de Tour uitrijden. Nog een paar dagen profiteren van het 'zielige Boogerd-effect'.

999

Bericht door 999 » vr aug 03, 2007 11:43 am

Harm schreef:Toch krijgen die boeren wel lekker veel publiciteit.

Daar kan Fatima een puntje aan zuigen.
Dat zal ze ook wel doen denk ik :drecul.gif: :blush.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie