Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » zo jan 29, 2006 11:36 am

Iig 1-1 in sets.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 29, 2006 11:39 am

Je had het idee dat de grote Federer zou buigen voor deze Baghdatis, maar de wedstrijd is nu gekeerd. Ik vrees dat we nu weer een oude Federer show krijgen, waarbij hij het zal afmaken in 4 sets.
Die Baghdatis is natuurlijk wel een heel groot talent, al begint hij nu toch wel wat 'unforced errors' te slaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 29, 2006 11:59 am

Peter schreef:Die Baghdatis is natuurlijk wel een heel groot talent, al begint hij nu toch wel wat 'unforced errors' te slaan.
Tja, ga er maar aanstaan, Federer vier of vijf sets bijbenen. :X

Misschien heeft Federer Baghadatis onbewust onderschat en speelt hij nu pas echt scherp.
Het stinkt aan alle kanten!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo jan 29, 2006 12:14 pm

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Federer laat zijn vertrouwde mooie tennis zien.

Marcos is in iedere geval een held in zijn vaderland en Griekenland. Landen waarvan het merendeel van de bevolking tot voor kort niet eens wist wat 'deuce' inhield...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo jan 29, 2006 12:17 pm

Als Baghdatis wat wilde had hij de 2de set moeten winnen,nu zijn z'n kans verkeken.Want als Federer eenmaal op stoom is,dan stop je hem niet meer hoor.

jabu

Bericht door jabu » zo jan 29, 2006 12:26 pm

Het gaat nu wel erg hard:
5-7,7-5,6-0, 4-1

jabu

Bericht door jabu » zo jan 29, 2006 12:52 pm

Federer winnaar Australian Open

Roger Federer heeft in Melbourne de Australian Open gewonnen. De Zwitserse nummer één van de wereld stuitte in de eindstrijd de sensationale opmars van Marcos Baghdatis: 5-7,7-5,6-0,6-2.
NOS

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo jan 29, 2006 12:56 pm

:headbang: :cheer: Go Federer!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 29, 2006 12:58 pm

Federer schiet helemaal vol. Hele emotionele toespraak.

jabu

Bericht door jabu » zo jan 29, 2006 1:27 pm

Iets groter verslag:
Federer uiteindelijk toch weer de sterkste
door onze redactie

AMSTERDAM - Roger Federer heeft voor de tweede keer de Australian Open op zijn naam geschreven. Na de zege in 2004 was de Zwitserse tennisser zondag in Melbourne in vier sets te sterk voor de Cyprioot Marcos Baghdatis. In de Rod Laver Arena verloor de nummer één van de wereld de eerste set nog met 5-7. In het vervolg stelde de Zwitser orde op zaken: 7-5 6-0 en 6-2.

Gezegend met een geweldige forehand was de ongeplaatste Cyprioot verrassend doorgedrongen tot de eindstrijd in Melbourne. Het laatste obstakel heette Roger Federer. Om het sprookje een happy end te geven was er nog een zege nodig. Daar de Zwitser in de voorgaande partijen nogal wat steken liet vallen leek een surprise in de lucht te hangen.

In de eerste set leek de Cypriotische droom uit te gaan komen. Federer zou Federer niet zijn als hij geen raad wist met de steenharde cross-forehandballen van Baghdatis. Met uiterst gevarieerd tennis, dropshots afgewisseld met diepe crossballen, en steeds maar weer de mindere backhand-kant opzoeken van de Cyprioot wist de Zwister de zaken met goed gevolg naar zijn hand te zetten.

Het laatste grote tennisevenement was de ATP Masters Cup in Shanghai. Daar ging Federer twee maanden geleden in de finale onderuit tegen David Nabaldian. Met die zege in Shanghai maakte de Argentijn een einde aan een imponerende zegereeks van de Zwitser.

Na zijn nederlaag in de halve finale op Roland Garros boekte de nummer één van de wereld 35 zeges op rij. Het verlies in de finale in China was ook al memorabel. Liefst 24 finales won de 24-jarige Federer tot dat moment achter elkaar.

Nalbandian was donderdag in Melbourne in de halve finale uitgeschakeld door Baghdatis. Voor de Federer het sein om zijn zevende Grand Slam-titel binnen te halen.
Telesport

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 3:37 pm

Peter schreef:Federer schiet helemaal vol. Hele emotionele toespraak.
Federer emotioneel? :shock:

Respect voor Baghdatis. :worshippy:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo jan 29, 2006 7:14 pm

Respect voor Marcos. Mooi om te zien dat kampioenen ook mentaal kunnen breken. (en met dat laatste duidt ik natuurlijk op de huilpartij van Federer). Het is dan weliswaar zijn 7de Grand Slam, maar hij laat zien dat hij er elk moment van geniet...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Frank

Bericht door Frank » di feb 07, 2006 9:47 pm

Toch een terechte opgave van Henin en geen aanstellerij?

[quote] Henin heeft maagzweer

BRUSSEL - Tennisster Justine Henin-Hardenne heeft last van een maagzweer. Die veroorzaakte de buikpijn tijdens de finale van de Australian Open op 28 januari. De Waalse nummer vijf van de wereld gaf op en schonk de Française Amélie Mauresmo de zege.

Henin legt op haar website uit dat ze tijdens het grandslamtoernooi in Melbourne speelde met een ontsteking aan de schouder. „De onstekingsremmers hebben een kleine maagzweer veroorzaakt. Ik heb nog steeds maagpijn.â€

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 08, 2006 12:14 am

Een topsportster! Dat ze het zo lang heeft vol gehouden! :hypocrite:

J.C.

Bericht door J.C. » ma feb 20, 2006 3:45 pm

Wel zuur voor Richard Krajicek, al die afzeggingen voor zijn toernooi; de teller is gestopt op dertien(!).

- Federer
- Nadal
- Ljubicic
- Gasquet
- Hrbaty
- Grosjean
- Baghdatis
- Monfils
- Lopez
- Safin
- Wessels
- Schalken
- Verkerk

J.C.

Bericht door J.C. » di feb 21, 2006 10:26 am

Dit kon er dan ook nog wel bij:
Exit Sluiter: nieuw drama voor Ahoy

ROTTERDAM - Niets, maar dan ook helemaal niets blijft het 33ste ABN Amro-toernooi bespaard. Na de dertien afmeldingen van de voorbije dagen was voor Raemon Sluiter dit jaar in Sportpaleis Ahoy’ als lokale held een nog prominentere rol weggelegd. Het mocht niet zo zijn. De Rotterdammer verdraaide gisteravond zijn heup en moest al na amper zeven games opgeven.

,,Er hangt een gitzwarte wolk boven Ahoy’, ja,’’ erkende Sluiter, geëmotioneerd, voordat hij als het ware wegvluchtte van de plek des onheils.

,,Het is ongelooflijk,’’ zo volgde toernooidirecteur Richard Krajicek. ,,Dit is een overmacht zoals je het je volstrekt niet meer kunt voorstellen. Het is enorm balen voor Raemon, maar gelukkig valt het waarschijnlijk wel mee met die blessure. Voor het toernooi is er daarentegen zo langzamerhand niet meer overheen te komen. Raemon was de laatste speler met wie de toeschouwers een emotionele band hebben.’’

Sluiter moest opgeven bij een 4-2 voorsprong tegen de Duitser Dominik Meffert, van wie hij vorig jaar een keer dik had verloren.

In zijn geliefde Sportpaleis etaleerde hij 23 minuten lang de goede vorm, die hem de afgelopen maanden terug had gebracht in de top-100. Tot hij naar een hoog weg stuiterende bal van zijn opponent reikte en zijn rechterbeen weg voelde draaien.

,,Ik heb nooit last van problemen met spiertjes, maar ik wilde te snel terug de baan in komen en toen schoot het er in. Je probeert het dan nog met pillen en een massage, maar eigenlijk wist ik het al meteen. Ik kon het alleen maar verder kapot lopen en dat doe je niet, als je wijs bent. Want je wilt nog een paar jaar tennissen.’’

Na negen minuten probeerde de Nederlandse nummer één het nog wel, maar na een uitgeslagen forehand smeet hij zijn racket ver van zich weg, daarbij bijna een ballenjongen rakend. Het was alweer de derde keer dat hij op moest geven in een belangrijke wedstrijd. Eerst om de Davis Cup tegen de Fransman Clément, destijds ook in Ahoy’, daarna bij de Australian Open, tegen de Oostenrijker Melzer. Alle keren terwijl hij op weg leek naar de zege.

Even leek het erop alsof Sluiter gewend was geraakt aan zoveel tegenspoed, toen hij na afloop melding maakte van een zekere opluchting. ,,Ik dacht eerst ‘hier gaan weer een paar maanden tennis’, terwijl ik nu verwacht hooguit een paar weken uitgeschakeld te zijn,’’ zei hij.

,,Die meditatie van de afgelopen maanden, waarmee ik op de baan zo goed in mijn vel zit, helpt blijkbaar nu ook om het beter te kunnen accepteren. Want wat kan ik er nog aan veranderen?’’

Gevoelsmens als hij is, kwam er zo niet mee weg. Aan het eind van zijn persconferentie welden wel degelijk de tranen op. Ook de nieuwe Raemon Sluiter voelde zich op dat moment weer onrecht aangedaan. En terecht. Juist nu hij kon oogsten bij een door de vele afmeldingen kaalgeslagen ABN Amro-toernooi gebeurde hem dit weer. ,,Mogelijk komt het ook door de griep die ik kreeg na die toch weer zware Davis Cup-wedstrijd tegen Rusland,’’ zo zocht hij naar een verklaring.

,,Ik ben drie, vier dagen goed ziek geweest. Pas afgelopen donderdag kon ik weer trainen, maar ik wilde natuurlijk niet afzeggen. Mijn naam was zo’n beetje als enige overgebleven op de oorspronkelijke posters van het toernooi.’’

Om zich te sparen was Sluiter na de Davis Cup ook niet naar het challengertoernooi van Belgrado gevlogen, louter en alleen om zich af te melden bij de toernooi-arts aldaar. Hij riskeerde daarmee een boete van enkele duizenden dollars, maar dat moest dan maar, zo vond de Rotterdammer.

Zo’n haastreisje had zijn kansen op een goede prestatie voor eigen publiek in Ahoy’ alleen nog maar verder teruggebracht. Maar het resultaat van dit alles was nihil. Ook in 2006, na zijn zevende deelname, zal zijn naam niet worden aangebracht op de eerste ring van het Sportpaleis.
Bron: AD Sportwereld

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 8:39 pm

Wat een drama zeg. Is Hewitt nu één van de weinig overgebleven topnamen?

J.C.

Bericht door J.C. » di feb 21, 2006 8:45 pm

Hewitt is één van de weinige toppers die zich niet heeft afgemeld voor het toernooi.

Helaas voor Krajicek heeft-ie zich echter ook nooit aangemeld... :aai: ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 9:19 pm

Jeetje. :sad:

Een betere vraag: Welke toppers doen er nog wel mee?

mtrules

Bericht door mtrules » di feb 21, 2006 9:24 pm

Thomas schreef:Jeetje. :sad:

Ferrer nog dacht ik...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 21, 2006 9:28 pm

Davydenko zit er ook nog in. Ik ben in ieder geval tevreden over de uitschakeling van Sluijter. Weg met die kakkerlak.....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 9:50 pm

mtrules schreef:
Thomas schreef:Jeetje. :sad:

Ferrer nog dacht ik...
Hebben we ook een Ferrer? :blush:

Ik dacht dat we alleen een Ferrero en een Federer hadden.

J.C.

Bericht door J.C. » wo feb 22, 2006 12:47 am

Ancic en Henman lopen er ook nog rond.

mtrules

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 2:13 am

Parmar vs. Srichaphan
Sluiter vs. Meffert
Lisnard vs. Rochus, C.
Dent vs. Berdych
Ferrer vs. Minar
Rochus, O. vs. Melzer
Moodie vs. Simon
Nieminen vs. Ancic
Stepanek vs. Lammer
Santoro vs. Mathieu
Djokovic vs. Seppi
Henman vs. Johansson
Andreev vs. Bracciali
van der Duim vs. Calatrava
Vik vs. Rusedski
Hernych vs. Davydenko
Dat is het programma voor de eerste ronde van http://www.abnamrowtt.nl/

Henman, Ferrer, Dent, Santoro en Davydenko zijn dus de grootte (;)) namen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 22, 2006 3:02 am

En Johansson.

Maar waarom schrijf je 'grootte' en niet 'grote'? ;)

Plaats reactie