Atletiek-topic

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Iniesta » di nov 10, 2015 9:50 pm

De Amerikaanse lijken me minder centraal georganiseerd fan de Spaanse.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » di nov 10, 2015 10:17 pm

Centraal misschien niet, maar wel systematisch.

Amerikaanse atleten wordt de hand boven het hoofd gehouden omdat hun ontmaskering niet in de smaak valt bij de grote sponsoren. Zie Armstrong, die jarenlang kampioen doping was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 10:54 pm

Yopi schreef:Amerikaanse atleten wordt de hand boven het hoofd gehouden omdat hun ontmaskering niet in de smaak valt bij de grote sponsoren. Zie Armstrong, die jarenlang kampioen doping was.
Ja klopt, door Amerikanen is extreem veel vals gespeeld. Ook al die honkballers die zich vol hebben gespoten met hormonen en paardenmiddelen gebruikten om spierkracht te winnen en homeruns te slaan.

Om over American Footballers maar niet te zwijgen.


Die Amerikanen zien er bij bepaalde atletiek onderdelen zo opgepompt uit, dat kan niet zonder extreem heftige middelen gefixt zijn. Ben Johnson en Carl Lewis, ze wonnen vele gouden medailles die ze inmiddels weer kwijt zijn, de doping spoot uit hun oren.

Usain Bolt ben ik geneigd te geloven. Hand in 't vuur steken doe ik voor vrijwel niemand, maar het zou me verbazen als deze koning van de sprint zich helemaal vol spuit en al 8 jaar de beste is dankzij vals spel.
Bolt is een monsterlijke sprinter die eigenlijk veel te lang is voor met name de 100 meter en een vrij aparte techniek maar wat is het mooi om die gozer op volle snelheid te zien!! :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » di nov 10, 2015 11:08 pm

Je bewondert Bolt. Daardoor zie je niet wat evident is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 11:27 pm

Neen Yopi, ik bewonder mensen als Usain Bolt of zelfs Nelson Mandela eigenlijk niet zo.

Dennis Bergkamp zijn voetbal skills van 1991 t/m 2006, Marco van Basten vroeger en ook Johan, die bewonder ik. Jari Litmanen was voor mij ook een idool en ik vind Jari een fijne persoonlijkheid.


Atletiek vind ik een mooie sport, maar zo'n fanatieke volger van de tv events ben ik niet. Ik kijk véél meer voetbal dan atletiek. Een sport die ik nu een goede 10 jaar vrij fanatiek beoefen, maar ik ben er pas op mijn 22e mee begonnen.

Usain Bolt is een geinig sporticoon, een 100 meter sprint een wat overrated evenement met minder dan 10 seconden vuurwerk (de 200 meter kijk ik persoonlijk liever) maarrrr.... het is gewoon echt verbazend om de sprint van die Bolt te zien. Als je vanwege je lengte zoveel nadeel hebt bij de start dan kan je deze onderdelen gewoon bijna niet zegevieren, laat staan met zo'n overmacht.

Die sprint vind ik dus vooral mooie sport plus op de televisie en fraai om in het stadion te zien.
Laatst gewijzigd door Cruijff op di nov 10, 2015 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 11:29 pm

het is gewoon echt verbazend om de sprint van die Bolt te zien. Als je vanwege je lengte zoveel nadeel hebt bij de start dan kan je deze onderdelen gewoon bijna niet overwinnen, laat staan met zo'n overmacht.
In deze zin moet het wantrouwen tegen zijn prestatie toch opgesloten liggen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 11:34 pm

zeux schreef:
het is gewoon echt verbazend om de sprint van die Bolt te zien. Als je vanwege je lengte zoveel nadeel hebt bij de start dan kan je deze onderdelen gewoon bijna niet overwinnen, laat staan met zo'n overmacht.
In deze zin moet het wantrouwen tegen zijn prestatie toch opgesloten liggen?
Zoals ik herhaaldelijk zal blijven zeggen en wat Marillion ook regelmatig zegt, voor geen enkele sporter steek ik mijn hand in het vuur.

Goed, voor Bram Tankink wil ik wel instaan dat hij het wielrennen schoon beoefent, maar Brammetje behoort bepaald niet tot de wereldtop.


Usain Bolt doet iets wat onmogelijk lijkt, maar hij heeft in mijn aanblik niet dat té opgepompte plus die gedrogeerde ogen van Ben Johnson, Carl Lewis en ook Maradonna bij zijn goal op het WK 1994.

De manier waarop Bolt loopt is vooral qua techniek een bijzonder schouwspel, onze forum poster wimpey is zo weet ik een behoorlijk lange slungel, ik ben ook vrij lang, laat ons beiden 1.600 uur onder professionele training op Bolt zijn manier van sprinten oefenen en het zal ons niet lukken.
Zonder doping niet maar ook wanneer de 5 allerbeste doping doktoren ons tot aan de oren volspuiten nog steeds niet....

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » di nov 10, 2015 11:43 pm

Dat klopt, die mensen hebben ook veel talent.

Ik vind het alleen zo hypocriet om nu met veel bombarie de Russen te ontmaskeren.

Die Craig Reedie van WADA mag ook uitleggen hoe het komt dat Britse atleten (inclusief wielrenners) opeens zo goed presteren. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 11:49 pm

Yopi schreef:Dat klopt, die mensen hebben ook veel talent.
Bizar veel talent ja.
Yopi schreef:Ik vind het alleen zo hypocriet om nu met veel bombarie de Russen te ontmaskeren.

Die Craig Reedie van WADA mag ook uitleggen hoe het komt dat Britse atleten (inclusief wielrenners) opeens zo goed presteren. :smallgrin.gif:
Ja dat is echt f*cking hypocriet. De sportbonden en ook de politiek is erbij betrokken en dan worden er zoveel valse spelletjes gespeeld. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 11:52 pm

Al is het voor minimaal één (ongetwijfeld VEEEEEL meer dan slechts eentje) atleet op persoonlijk vlak een gigantisch drama nu dit is uitgekomen.

Dan doel ik op die Engelsman, de zilveren medaille winnaar die tijdens het Snelwandelen op de OS van 2012 in Londen achter een Rus is geëindigd die in 2011 wél betrapt werd op doping, maar nooit geschorst is. :blush.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:08 am

En die Engelsman was clean? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:22 am

Clean? Nogmaals: ik steek mijn hand voor niemand in het vuur maar hij heeft in ieder geval niet hetzelfde programma gevolgd als die Rus.

Die Rus die bovendien betrapt is op enorm afwijkende waarden, de Brit is dat niet.


Ik zal de naam van de beste man nog even Googlen, maar hij was, qua fysiek zeg maar, niet bepaald een powerhouse. Technisch wel een heel begaafde loper al is dat bij snelwandelen arbitrair, ik vind het een vrij rare sport. :smallgrin.gif:

Maar deze niet meer zo jonge man, hij was vrij tenger, al redelijk op leeftijd, in zijn eigen land zou hij voor de laatste keer deelnemen aan de Olympische Spelen en dan verlies je met een klein verschil van iemand die een jaar eerder de regels al overtreden heeft.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:35 am

Cruijff schreef: Die Rus die bovendien betrapt is op enorm afwijkende waarden, de Brit is dat niet.
Dat was tijdens de OS in Londen, nietwaar? :hypocrite.gif:

De topsport is echt dood- en doodziek. Terminaal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:38 am

Neeeee Yopi.

Die Rus is niet in 2012 gepakt, in 2011 al en niet met een zero-zero-zero-zero-zero-zero-puntje puntje puntje waarde waar Contador ooit is voor gestraft, maar voor een flink afwijkende waarde.


En hij had toen, volgens de regels een schorsing aan de broek gekregen die nog tot na de OS een jaar later stand zou hebben gehouden, maar de Russen hebben dat op een vrij agressieve wijze weten te voorkomen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:41 am

Yopi schreef:De topsport is echt dood- en doodziek. Terminaal.
De politiek is eveneens doodziek, sowieso alle instanties waar hopen geld, status, eerzucht dan wel macht, roem, een combinatie van die factoren te behalen is, worden hele vieze spelletjes gespeeld waar én mensen kapot worden gemaakt én forse financiële fraude gepleegd.

Er zijn, zo lijkt het, nog maar weinig mensen die op een vrije simpele wijze eerlijke handel bedrijven zoals onder meer ik.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo feb 07, 2016 12:55 pm

Dafne Schippers is lekker begonnen aan het indoorseizoen! Ze heeft veel getraind op de start lees ik. Als ze daar nog op verbetert dan is ze helemaal niet te houden in Rio.

Schippers begint indoorseizoen met beste wereldjaartijd op 60 meter

Gepubliceerd: 06-02-16 20:31

Laatste update: 06-02-16 22:09

Dafne Schippers is zaterdag haar indoorseizoen begonnen met de beste mondiale tijd van het jaar op de 60 meter. De wereldkampioene op de 200 meter won in Karlsruhe haar serie in 7,07.

Dat is slechts een fractie boven haar persoonlijke toptijd van 7,05, waarmee ze vorig jaar in Praag de Europese indoortitel veroverde.

Schippers was ook de snelste in de finale, maar daarin liep ze minder snel dan in de series: 7,08. ''Ik ben super tevreden dat ik met deze slechte starts toch deze mooie tijden heb gelopen'', zei de Utrechtse na de race.

''Dat geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden. Er is veel ruimte voor verbetering. Bovendien had ik een beetje kramp in de hamstring, omdat het lichaam weer moet wennen aan deze belasting.''
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » za feb 13, 2016 8:17 pm

Vandaag winst in Berlijn waarbij Schippers en passant het 30 jaar oude Nederlands Records van Nelli Cooman weet te evenaren met 7,00 op de 60 meter.

Ze is erg goed bezig vanaf het begin. Hopelijk zit er tot en met de Olympische Spelen een stijgende lijn in. Dan moet er daar echt wel iets moois mogelijk zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door brigade zuid » za feb 13, 2016 8:26 pm

Ik ben bij haar altijd bang dat ze geblesseerd raakt voor de OS. God verhoede het maar ik heb zo'n voorgevoel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo feb 14, 2016 9:23 am

Tot nu toe zijn daar toch geen signalen voor? Ik denk dat ze met haar achtergrond als meerkamp atlete een stevige basis heeft. Het risico om in die periode geblesseerd te raken was groter omdat de training voor de verschillende onderdelen elkaar soms bijt. Nu gaat ze alleen voor de sprint.

Laatst was bij Holland Sport een mooie uitzending over haar training en voorbereiding op de spelen. Wie 'm gemist heeft kan dat hier terugzien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo feb 14, 2016 5:30 pm

Ze heeft snel last van een kniepees in haar rechter knie, maar dat voelt ze niet bij het sprinten. Die blessure komt nog van haar meerkamp tijd. Daar had ze last van bij bijvoorbeeld bij het hoogspringen.

Het is altijd oppassen voor blessures maar ze is niet echt blessuregevoelig.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » wo mar 30, 2016 2:40 pm

Mooie documentaire over de poging van Michel Butter om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio.

8 seconden te kort komen op de marathon. Het is het drama dat sport mooi maakt maar tegelijkertijd ook een gevoel van onrecht omdat de limiet in vrijwel alle andere landen een stuk soepeler is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » wo mar 30, 2016 9:20 pm

Ik heb die race dat hij net tekort kwam destijds gevolgd. Beetje storend aan deze documentaire is dat Butter telkens veel tijd neemt bij het beantwoorden van vrij eenvoudige vragen.

Tenslotte wil ik het d woord niet laten vallen maar z'n coach reageert hier bepaald niet overtuigend wanneer er naar gevraagd wordt.

Het is wel een echte sportman.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » wo mar 30, 2016 9:54 pm

Ja, hij moest bij veel vragen wel erg lang nadenken over zijn antwoord. Dan snap je ineens ook hoe je die 8 seconden tekort kunt komen. Denk eens wat sneller! :smallgrin.gif:

Ik zou er overigens wel wat voor voelen om hem gewoon te sturen. Zijn persoonlijk record ligt onder de limiet, hij zat er nu erg kort op terwijl hij terugkwam van een blessure én de limieten zijn overal ruimer. De kans op een net resultaat in Rio is bovendien relatief groot ten opzichte van een normale marathon omdat er de Afrikaanse toplanden maar een beperkt aantal deelnemers mogen afvaardigen. Het is ook wel wat waard als je op zo'n koningsnummer een deelnemer hebt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Iniesta » wo mar 30, 2016 10:32 pm

Op de marathon heeft zo'n keiharde eis ook niet zo veel zin. De omstandigheden van de dag zijn erg bepalend en je kan maar heel weinig kwalificatiemomenten inbouwen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door zeux » wo mar 30, 2016 10:45 pm

Het is toch al eens eerder gebeurd dat een NL-sporter op een paar seconden de limiet op de marathon miste?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie