F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: F1
Kan het me niet goed herinneren maar werd de scheldkanonnade die Verstappen een tijdje geleden door de boordradio gaf ook zo veroordeeld door zijn fans of werd dat met de mantel der liefde bedekt......... 

YNWA
Mee eens, het is een team sport, maar dit was toch wel een heel droevig foutje hoor. Kostte hem 10 seconden. TIEN.Monkey Tonk schreef:Het is en blijft teamwerk. Je zult coureurs van Mercedes of Ferrari niet zo hun eigen team zien aanvallen. Die bespreken dat binnenshuis. Met wat meer geluk had hij de laatste twee races kunnen winnen, maar dan ga je je eigen team toch niet aanvallen? Want het betekent dat je, eigenlijk opeens, in een topauto zit. Door je team dus...Ferry schreef: Ricciardo had hier echt wel reden tot klagen hoor. Wat een blunder.
Ricciardo zal de hete adem van Verstappen in zijn nek voelen, want hij wist eerder in de week ook al te vertellen dat zijn verrassend snelle tijd en zijn eerste pole niet te maken hadden met de nieuwe motor. Wat een geadverteer voor zichzelf opeens. Stuurt hij op een breuk met Red Bull aan? Hij sluit er in ieder geval niet de deur voor.
Als het bijvoorbeeld een monteur problemen heeft om een van de wielen vast of lost te krijgen tijdens een pitstop, is het wat makkelijker te accepteren dan wanneer het team compleet onvoorbereid was en je toch naar binnen roept. "De banden stonden achterin de garage" - daar zou ik ook even pissig om worden.
Als Hamilton 10(!) seconden verliest in een pitstop zal hij ook wel even zeggen dat er over gesproken moet worden in het team. En terecht.
Ik vind trouwens ook dat Barcelona gewoon teamstrategie was, en geen blunder van het team ofzo. Dat was gewoon risico splitsen, dus daar had ie minder reden tot klagen en had hij gewoon intern moeten vragen waarom die strategie gekozen was. Hij voelde zich natuurlijk wel effe voor lul gezet door dat 18 jarige ventje die voor het eerst in die auto reed, wat dat betreft heb je gelijk; hij zal de hete adem van Verstappen in de nek voelen. Ricciardo was altijd de coureur met de brede smile, maar die is een stuk minder te zien sinds Verstappen de overstap maakte. :-)
Ricciardo vond dat ie zondag had moeten winnen, en 2 weken geleden ook.
http://www.formula1.com/content/fom-web ... tmare.html
http://www.formula1.com/content/fom-web ... tmare.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Verstappen op een keurige 4de plek, Riccia op de zevende. Heb de race niet gezien maar Verstappen lijkt weer team orders te hebben genegeerd om Ricciardo voorbij te laten gaan ergens aan het begin van de race. Vanavond maar even de high lights bekijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Klopt. Ricciardo leek een beetje sneller aan het begin van de race, maar niet snel genoeg om Verstappen voorbij te gaan. Ricciardo is als 7e geeindigd dus zo veel sneller was ie niet.
Er was een prachtig gevecht aan het eind van de race tussen Verstappen en Rosberg trouwens, waarbij Verstappen de deur keurig dicht hield en Rosberg zelfs van de baan spinde. Deed ie weer goed, 'onze' Max. :-)
Er was een prachtig gevecht aan het eind van de race tussen Verstappen en Rosberg trouwens, waarbij Verstappen de deur keurig dicht hield en Rosberg zelfs van de baan spinde. Deed ie weer goed, 'onze' Max. :-)
-
- AT Toto winner 15/16
Op het moment zelf dacht ik laat die jongen toch voorbij gaan, straks neem je teveel risico en ga je van de baan en heb je 0 punten, maar achteraf gezien was het gaaf om te zien. Jammer dat zo een Bottas er nog tussen fietst anders had je nog op het podium gereden.
Ja, je verwacht een gevecht tussen Ferrari en Red Bul, en dan komt die Bottas er nog even tussendoor zetten. Eikel :-)
Ik had hetzelfde idee aan het begin van de race; zal die Ricciardo zich weer bestolen voelen etc. Maar Maxie deed het prima.
Hoe kan Hamilton trouwens die hele race rijden met maar 1 pitstop?
Toch knap.
Ik had hetzelfde idee aan het begin van de race; zal die Ricciardo zich weer bestolen voelen etc. Maar Maxie deed het prima.
Hoe kan Hamilton trouwens die hele race rijden met maar 1 pitstop?

-
- AT Toto winner 15/16
Bottas ook geloof ik.
Plan voor Verstappen was ook 1 stop, maar zijn rondetijden gingen hard achteruit:
Max Verstappen vertrekt met een lach op zijn gezicht naar Bakoe. Hij werd in Canada knap vierde, het hoogst haalbare volgens de Red Bull-coureur.
"Jammer dat we niet op het podium eindigen, maar ik heb het beste eruit gehaald", analyseerde Verstappen voor de camera van Ziggo Sport.
Slijtage
De Nederlandse racesensatie moest één keer vaker de pitstraat in dan gepland, vanwege slijtage aan zijn banden. "De eerste pitstop was gepland, van daaruit wilden we tot het einde gaan, maar er was teveel slijtage."
In het slot van de race wist Verstappen knap Nico Rosberg achter zich te houden. "Dat ging gelukkig goed. Ik moest wel veel van mijn batterij (de opgespaarde energie van het hybridesysteem, red.) gebruiken. Hij was een stuk sneller, maar ik heb hem achter me kunnen houden."
Nico Rosberg
Mede omdat Rosberg spinde in de voorlaatste ronde. "Ik zat in die bocht al op de limiet wat het remmen betreft, en hij remde nog later, dus dat kon niet goed gaan", glimlachte Verstappen.
- Giacomo Puccini
Fantastisch gedaan van Max vandaag.
Rosberg was binnen no time Ricciardo voorbij, maar in 6 rondjes mislukten alle pogingen om Verstappen voorbij te gaan en in de ultieme poging ook nog van de baan gespind, schitterend!
Rosberg was binnen no time Ricciardo voorbij, maar in 6 rondjes mislukten alle pogingen om Verstappen voorbij te gaan en in de ultieme poging ook nog van de baan gespind, schitterend!
Ajax!
Had Red Bull niet verwacht en daarom is max 4de ipv 3debrigade zuid schreef:Bottas ook geloof ik.
laatste 10 ronden waren goed van Max. Hield goed zijn plek tegen een veel snellere Rosberg.
Die uit wanhoop een inhaalactie maakte die niet kon en daardoor bijna helemaal niet meer finishte.
mooi om te zien. Ook mooi om te zien hoe Horner erop reageerde. Die zat met een smile achter de monitor toen Max de aanval pareerde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ricciardo loopt weer te zaniken, maar hij bijt nooit door. Hij reed achter Raikonen en was sneller, maar hij durft em er nergens naast te zetten. Rosberg haalt hem vervolgens in alsof ie er niet reed. Max liet Rosberg werken voor z'n geld en zorgde ervoor dat Rosberg uiteindelijk spinde. Uitstekend z'n plek verdedigd en dat is racen pur-sang. Er gebeurt altijd wel iets met Max op de baan. Je ziet gewoon dat ie wat extra's heeft. Al z'n tegenstanders weten nu ook dat hij niet zomaar aan de kant gaat.Ferry schreef:Ja, je verwacht een gevecht tussen Ferrari en Red Bul, en dan komt die Bottas er nog even tussendoor zetten. Eikel :-)
Hoe kan Hamilton trouwens die hele race rijden met maar 1 pitstop?Toch knap.
Whitey on the moon.
Wel mooi om de analyse na afloop te zien, met Jan Lammers en Robert Doornbosch. Jan Lammers die treffend de vraag stelde: wie reed hier nu als toekomstig wereldkampioen? 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik zie wel een soort van tendens. Max Verstappen rijdt heel zuinig in die zin dat hij zijn auto niet afragt (gehoekt de bocht door, blokkerende banden etc.). Daardoor is hij in de races altijd beter dan in de kwalificaties. Althans de laatste anderhalf jaar in de F1.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Die Ricciardo is wel een zeikerdje hoor, kolere.
De TRicciardo: 'Het moet beter'
Daniel Ricciardo is niet te spreken over de gang van zaken tijdens de Grand Prix van Canada.
"We hebben goede zaterdagen, maar geen goede zondagen", stelt de Red Bull Racing-teamgenoot van Max Verstappen, die vierde werd. Ricciardo finishte als zevende na gestart te zijn vanaf de vierde plek, terwijl de Nederlander achter hem op de grid stond.
"Mijn start was niet slecht, maar in het tumult verloor ik een plek aan Max. De snelheid was daarna goed en ik ging goed om me te banden. Maar ik zat veel achter andere auto's vast waardoor ik niet kon versnellen."
Pitstop
Ricciardo was erg boos op zijn team na de vorige GP in Monaco, waar de winst hem ontglipte door een veel te trage pitstop. Ook in Canada ging het niet helemaal naar wens: "Ik deed was dingen matig maar dat gold ook voor het team. Ik verremde me en verpeste daardoor een setje banden, maar sommige pitstops en meldingen van het team waren ook middelmatig. We moeten het echter beter gaan doen op zondagen."
F1
Die voelt de hete adem van Max. Of hij vindt dat Max al teveel uit zicht verdwijnt. :-) Drie races en Verstappen doet al een gooi naar eerste rijder bij Red Bull.
Moet hij wel niet meer van die fomme fouten maken als in Monaco.
Moet hij wel niet meer van die fomme fouten maken als in Monaco.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Geloof ook dat max m'n in deze kwalificatie op zeker ging, terwijl Ricardo op 105% ging met zelfs een lichte touche van de "wall of Champions".
Zeer verstandig na Monaco, want je kan je slechts een aantal fouten veroorloven. In de eerste bochten had ie dat al goedgemaakt, om vervolgens een veel stabielere race te rijden dan z'n teamgenoot.
Zeer verstandig na Monaco, want je kan je slechts een aantal fouten veroorloven. In de eerste bochten had ie dat al goedgemaakt, om vervolgens een veel stabielere race te rijden dan z'n teamgenoot.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk sowieso dat Max meer tot zijn recht komt in de race dan in de kwalificaties, hij houdt van die man tot man gevechten.
Mag je als topsporter al niet meer kritisch zijn?zeux schreef:Die voelt de hete adem van Max. Of hij vindt dat Max al teveel uit zicht verdwijnt. :-) Drie races en Verstappen doet al een gooi naar eerste rijder bij Red Bull.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Als topsporter MOET je kritisch zijn. Ricciardo was de gedoodverfde kandidaat om de Ferrari's en Mercedessen uit te dagen. Dat lukt hem niet, en hij verwijt dat vooral het team. Zwak. Bij die mislukte pitstop had hij reden tot klagen; verder mag ie ook vooral naar zichzelf kijken en niet iedere keer zijn team zwart maken in de media. Kan me voorsstellen dat dat niet in zijn voordeel gaat werken.
Hij zal inderdaad de hete adem van Verstappen in z'n nek voelen, en da's natuurlijk niet lekker. Zo'n 18 jarig ventje die het gewoon net zo goed, of beter doet dan jij.
Hij zal inderdaad de hete adem van Verstappen in z'n nek voelen, en da's natuurlijk niet lekker. Zo'n 18 jarig ventje die het gewoon net zo goed, of beter doet dan jij.