Atletiek-topic

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » za jul 09, 2016 8:51 am

Tja aan de andere kant had hij niet eens aan het EK mee mogen doen als de atletiekunie echt streng was geweest.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » za jul 09, 2016 9:02 am

Klopt, maar je kunt je dan afvragen of de regels wel goed zijn. Hij wint immers nu gewoon een medaille op het EK.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » za jul 09, 2016 9:06 am

Grappig die reactie van Martina toen hem werd verteld dat hij gediskwalificeerd was. Hij begon meteen over iets triviaals.

Apart dat hij regelmatig problemen heeft om binnen z'n baan te blijven.

Ben trouwens benieuwd hoe Butter het morgen doet. Bij een goede prestatie mag hij mogelijk nog naar Rio.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Iniesta » za jul 09, 2016 10:19 am

Dafne deed trouwens niet mee aan de 200m, dus alle vier hadden we sowieso niet gewonnen. Wel potentieel Europees de beste op de sprint

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Yopi » za jul 09, 2016 10:43 am

Marillion schreef:Krijgen we dat gelul nou ook al in de atletiek. Het gaat over 2008. Alsof er nog iemand blij is dat hij nu een plekje mag opschuiven. Concentreer je liever op het heden en de toekomst in plaats van zo te spitten in het verleden.
Die onderzoeken zijn bovendien willekeurig. Alsof in de top van de atletiek iemand géén doping gebruikt... :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Marillion » zo jul 10, 2016 8:52 am

Sandro_Calaaabro schreef: Ben trouwens benieuwd hoe Butter het morgen doet. Bij een goede prestatie mag hij mogelijk nog naar Rio.
Nu gestart, ik ga er eens naar kijken. Wat is overigens een goede prestatie? Kijken ze naar klassering of een specifieke tijd?

Gisteren ook nog goud op de zevenkamp voor Anouk Vetter. Mooi onderdeel zo'n meerkamp. Atleten moeten zo ontzettend veelzijdig zijn om daar goed te presteren. Het lijkt me allemaal bijzonder blessuregevoelig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo jul 10, 2016 9:46 am

Marillion schreef:
Sandro_Calaaabro schreef: Ben trouwens benieuwd hoe Butter het morgen doet. Bij een goede prestatie mag hij mogelijk nog naar Rio.
Nu gestart, ik ga er eens naar kijken. Wat is overigens een goede prestatie? Kijken ze naar klassering of een specifieke tijd?
Daar laat men zich niet over uit. Jij hebt deze petitie wel ondertekend toch? :smallgrin.gif:

https://petities.nl/petitions/butter-mo ... ?locale=nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo jul 10, 2016 10:24 am

Ok. Geen Rio voor Butter. 27e geworden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » zo jul 10, 2016 10:02 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Grappig die reactie van Martina toen hem werd verteld dat hij gediskwalificeerd was. Hij begon meteen over iets triviaals.

Apart dat hij regelmatig problemen heeft om binnen z'n baan te blijven.
Omdat ik Martina zijn snelheden ( net niet :hypocrite.gif: ) aantik kan ik niet uit eigen ervaring vertellen hoe lastig het is, maar neem maar van me aan dat met ruim 37 kilometer per uur door een bocht lopen niet eenvoudig is. 1 Heel klein stukje met je voet de lijn aanraken en je ligt er al uit. Dan wordt zo'n baan opeens best smal. :smile-ajax.gif:
Marillion schreef:Gisteren ook nog goud op de zevenkamp voor Anouk Vetter. Mooi onderdeel zo'n meerkamp. Atleten moeten zo ontzettend veelzijdig zijn om daar goed te presteren. Het lijkt me allemaal bijzonder blessuregevoelig.
Klopt. Zij heeft als voordeel dat zij als 23-jarige nog relatief fris is.
De lichamen van meerkampers die tussen de 26 en 30 jaar zijn, hebben allemaal al een aantal keren flink in puin gelegen.

Wat dat betreft is Dafne Schippers net op het juiste moment naar de sprint overgestapt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Cruijff » ma jul 11, 2016 12:45 pm

Belangrijke rivale Dafne Schippers mist Spelen

Een van de belangrijkste concurrenten van Dafne Schippers op de 200 meter, Allyson Felix, heeft zich niet weten te plaatsen voor de Olympische Spelen. De dertigjarige Amerikaanse kwam bij het Olympisch kwalificatietoernooi in de Amerikaanse stad Eugene éénhonderdste van een seconde tekort om op de 200 meter bij de beste drie te eindigen.

Felix is de regerend Olympisch kampioene op de 200 meter. Afgelopen week plaatse zij zich wel gemakkelijk voor de 400 meter in Rio. Ze aasde op de zeldzame gouden sprintdubbel op 200 en 400 meter. In april liep Felix een enkelblessure op, waardoor ze dit seizoen tot de trials nog geen 200 meter had gelopen. Haar enkelblessure was echter niet de reden voor haar verlies, zo reageerde ze zelf tegenover persbureau Reuters: “Ik miste snelheid.”

Dafne Schippers is de regerend wereldkampioene op de 200 meter. Daarbij staat de derde beste tijd aller tijden op haar naam: 21,63. Ook liep ze begin juni in Oslo de beste seizoenstijd in 21,93 seconde. De Amerikaanse Tori Bowie liep de tweede beste tijd dit seizoen: 21,99. Bowie won de 200 meter in Eugene in 22,25 en heeft zich dus wel geplaatst voor de Olympische Spelen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo feb 26, 2017 8:25 am

Mo Farah zal niet voor niks zo buitenaards goed zijn.
Coach Sifan Hassan weer in opspraak door 'nieuw' dopingrapport

Atletiekcoach Alberto Salazar heeft "bijna zeker'' dopingregels gebroken door zijn atleten een aminozuur via een infuus toe te dienen.

Dat heeft de Amerikaanse dopingwaakhond Usada in een rapport geconcludeerd, schrijft de Britse kant The Times die dat rapport inzag. Het in maart vorig jaar geschreven rapport is door de Russische hackersgroep Fancy Bears gelekt.

Salazar diende zijn atleten het niet verboden aminozuur L-carnitine toe. Dat zou volgens de Amerikaan dezelfde effecten hebben als illegale bloeddoping. De manier van toedienen is echter een probleem omdat een infuus waarbij meer dan 50 milliliter binnen zes uur wordt toegediend sowieso is verboden.

De atleten die onder Salazar werken in het Nike Oregon Project zouden ook medicijnen toegediend hebben gekregen waar geen medische noodzaak voor was.

Het rapport schrijft verder dat Salazar "onaanvaardbare risico's" heeft genomen en de regels voor medicijnvoorschriften heeft verbroken door zijn sterpupil Mo Farah over te halen potentieel gevaarlijke doses vitamine D te nemen. Zijn Britse artsen voorkwamen dat echter.

Documentaire

In 2015 werd Salazar door een documentaire van het BBC-onderzoeksprogramma Panorama al aan doping gekoppeld. Hij zou zijn atleten, onder wie de Amerikaanse atleet Galen Rupp, testosteron hebben gegeven.

Salazar is een voormalig marathonloper en bekende coach die onder meer de Engelse veelvoudig olympisch kampioen Farah onder zijn hoede heeft. Ook de Nederlandse Sifan Hassan traint sinds december bij Salazar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Iniesta » zo feb 26, 2017 11:34 am

Erg dubieus dat Sifan voor deze coach heeft gekozen. Haar toekomstige prestaties zullen daardoor altijd verdacht blijven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Atletiek-topic

Bericht door Jöhnk » zo feb 26, 2017 1:12 pm

En die van Dafne, om maar iemand te noemen, niet? Om echt iets te bereiken zal ze aan de doping moeten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Iniesta » zo feb 26, 2017 1:18 pm

Dafne heeft in haar keuzes nog niets dubieus laten zien wat mij betreft. In die gevallen is het voor mij wel onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
Sifan gaat bewust in zee met een coach die gelinkt wordt met dopingpraktijken.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » ma mar 06, 2017 9:55 pm

Dit soort verhalen blijven vervelend. Frankie Fredericks, voor mij een begrip in de atletiek.

http://www.nu.nl/sport-overig/4519137/f ... uptie.html
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » vr aug 04, 2017 7:17 pm

Wk atletiek, met het afscheid van Bolt.

http://www.nu.nl/weekend/4868552/afsche ... t-hem.html
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2017 9:52 pm

Haha Gatlin gewonnen, wat een kut publiek zeg.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door Khraa » za aug 05, 2017 10:12 pm

Gatlin is meerdere malen betrapt op doping. Daar ga ik niet om juichen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo aug 06, 2017 6:17 am

Achtergrondverhaal bij de Zuid Afrikaan die wereldkampioen verspringen is geworden (en olympisch zilver won in Rio). Van verslaafde naar kampioen.

https://www.theguardian.com/sport/2016/ ... o-manyonga
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Atletiek-topic

Bericht door beelzebub » zo aug 06, 2017 10:14 am

Ja allemaal leuk en aardig die Bolt, maar die jongen uit Zuid-Afrika... Wat een verhaal man. Filmscript ligt al klaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo aug 06, 2017 6:58 pm

Khraa schreef:Gatlin is meerdere malen betrapt op doping. Daar ga ik niet om juichen.
Lijkt me best een aardige gast. Bolt heeft respect voor hem. Heb niet zo'n probleem met Gatlin
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Atletiek-topic

Bericht door Sandro » zo aug 06, 2017 7:13 pm

Halve finale van Schippers net gezien van 100 meter. Ziet er niet erg hoopvol uit. Goud lijkt me sowieso niet haalbaar. Gaat ze überhaupt een medaille pakken?
Laatst gewijzigd door Sandro op zo aug 06, 2017 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door brigade zuid » zo aug 06, 2017 7:20 pm

Heb het idee dat Schippers de afgelopen paar jaar helemaal niet beter geworden is, is niet verder doorgegroeid op de sprint na Peking 2015.

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door columbus » zo aug 06, 2017 7:30 pm

Wordt een spannende finale. Ik denk ook niet dat ze gaat winnen. Die Thompson en die meid die de serie van Daphne won zijn sneller. Lopen net iets makkelijker heb ik het idee

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek-topic

Bericht door brigade zuid » zo aug 06, 2017 7:55 pm

Maar hoe kan het nou dat toen Schippers net voor de sprint had gekozen ze al vrij snel 10.80 liep en dat ze daar nooit meer in de buurt is geweest. Haar pb van de 200 meter stamt ook uit die periode geloof ik. De wereld leek aan haar voeten te liggen toen.

Plaats reactie