F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

elliquido

Re: F1

Bericht door elliquido »

Marillion schreef:Ik snap die toelichting van Vettel wel want hij had een hogere snelheid én een veel betere lijn om de bocht aan te snijden en daarbij snelheid te behouden.

Wanneer je jezelf er aan de binnenkant tussen probeert te duwen neem je een risico op schade. De andere kant is dat Vettel inderdaad wel ver naar binnen komt en er daarmee geen ruimte meer is voor drie auto's. Een situatie waarvan ik niet de indruk heb dat hij heel gewoon is. Achter deze rijders zie je die situatie niet ontstaan. Verstappen is de enige die de binnenkant zo extreem opzoekt.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze uiteindelijk op een race incident zijn uitgekomen. Dit gebeurd in het heetst van de strijd op hoge snelheid in de chaos van een start. Wij zitten hier in alle rust plaatjes en filmpjes te bekijken.
Vettel heeft zo veel ruimte aan de buitenkant. Totaal onnodig dat scherpe insturen. En let wel, Vettel raakt eerst teamgenoot Räikkönen. Bij Ferrari creëeren ze n een hoop rook. Maar reken maar dat er even intern gesproken wordt over deze actie.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Raar ook want Vettel had gewoon voor Raikkonen en Verstappen gereden als hij wel de bocht iets ruimer had genomen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
zeux

Bericht door zeux »

elliquido schreef:
Marillion schreef:Ik snap die toelichting van Vettel wel want hij had een hogere snelheid én een veel betere lijn om de bocht aan te snijden en daarbij snelheid te behouden.

Wanneer je jezelf er aan de binnenkant tussen probeert te duwen neem je een risico op schade. De andere kant is dat Vettel inderdaad wel ver naar binnen komt en er daarmee geen ruimte meer is voor drie auto's. Een situatie waarvan ik niet de indruk heb dat hij heel gewoon is. Achter deze rijders zie je die situatie niet ontstaan. Verstappen is de enige die de binnenkant zo extreem opzoekt.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze uiteindelijk op een race incident zijn uitgekomen. Dit gebeurd in het heetst van de strijd op hoge snelheid in de chaos van een start. Wij zitten hier in alle rust plaatjes en filmpjes te bekijken.
Vettel heeft zo veel ruimte aan de buitenkant. Totaal onnodig dat scherpe insturen. En let wel, Vettel raakt eerst teamgenoot Räikkönen. Bij Ferrari creëeren ze n een hoop rook. Maar reken maar dat er even intern gesproken wordt over deze actie.
Misschien dat Kimi maar even stoom afblaast richting Max, omdat hij niet Vettel de huid vol kan schelden?
Als was de actie van Max op het rechte eind het vloeken wel waard.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Zo dit topic lezend lijkt het alsof VES steeds het gelijk aan z'n zijde heeft maar zoals zeux terecht opmerkt is de beleving elders (buiten NL?) toch net effe anders. Rijden kan hij natuurlijk wel. En voor iemand die uit een omgeving van huiselijk geweld komt heeft hij het nu al ver geschopt met uitzicht op nog veel meer. Respect. Hij is gewoon te jong in de F1 terecht gekomen. Had nog niet eens een rijbewijs. Lijkt mij slim als ze de minimumleeftijd verhogen naar 21 jaar. VES laat bijna elke race zien dat hij geestelijk nog niet echt klaar is voor F1. In een cart of F3 kun je lekker scheuren en stoer doen maar bij de grote jongens komt er meer bij kijken. Neem ook zijn uitspraak dat hij een tegenstander liever van de baan rijdt dan dat ie ze er langs laat. En dat dan ook nog doen... Wel in de geest van Senna wellicht maar niet echt sportief. Helemaal triest op Spa vond ik het uitjoelen van de winnaar door de VES fans. Zal niet op aandrang van VES zijn gebeurd maar hij trekt met zijn druistig optreden natuurlijk wel een bepaald slag fans aan.
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Sorry wat een bs. Verstappen heeft een race gewonnen, podiumplaatsen is de sensatie van het toch wat ingedutten F1 circus en hij laat zien dat hij er nog niet klaar voor is?
Ben van mening dat hij bij de actie waar Räikkönen de Boch werd uitgedrukt in de fout ging, maar een wereldkampioen Vettel gatt in de eerste bocht in de fout, Rosberg gaat ook al diverse keren in de fout. Ze rijden op het scherpst van de snede, soms net op de grens soms er net iets over.
zeux

Bericht door zeux »

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Duke schreef:De beelden nog maar eens: http://www.formula1.com/en/video/2016/8 ... lame_.html
Vettel geeft dus toe dat hij beide autos niet zag. "Kimi was in the blind spot, and I didn't see Max" en "Small mirrors".
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Punt is dat Max dingen doet die men niet verwacht. F1 was verworden tot oersaai rondjes rijden en simpelweg volgen. Nu is er iemand die wel gaten (gaatjes) induikt en wel op het scherpst van de snede verdedigt en dat zijn de heren niet gewend en vinden ze niet zo leuk. Dat tekent vooral die heren wat mij betreft.
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Gisteren lieten ze nog beelden zien van Schumacher Hakkinen op Spa, waar Schumacher exact een zelfs move maakt als Verstappen op het rechte stuk en Hakkinen bijna het gras inging.

Het is gewoon verdedigen van positie binnen de regels. Het lijkt/is deels gevaarlijk doordat zowel Hakkinen als Räikkönen nu vlak achter de ander gaat rijden voordat ze hun move maken.
Verstappen deed dat vorig jaar bij Grosjean, en ging de vangrail in omdat Grosjean iets van het gas ging.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... ax___.html
Oud-wereldkampioen Jacques Villeneuve, al jaren één van de grootste criticasters van Max Verstappen, noemt de manier van verdedigen van de Limburger afgelopen zondag tijdens de Belgische GP onacceptabel.

„Hij moet eens rustig worden. Op deze manier rijdt hij nog eens iemand dood”, zegt de Canadees tegen Motorsport.com. „Je kunt niet zomaar op het rechte stuk vol in de remmen gaan, zoals bij Kimi Räikkönen, dat is zeer gevaarlijk.”

De schuld ligt volgens hem echter niet alleen bij Verstappen. Villeneuve is van mening dat de FIA de Limburger in bescherming neemt.

„Men wil dat hij een grote ster wordt. Rosberg krijgt in Duitsland een tijdstaf omdat hij Verstappen een beetje van de baan duwt, maar de acties van Verstappen in Spa worden door de stewards niet eens onderzocht. Dat maakt mij boos. Bij de Olympische Spelen verloor een aantal scheidsrechters hun licentie. Zoiets moet ook gebeuren bij de FIA, want dit is volstrekt onacceptabel.”

Jan Lammers
Volgens Jan Lammers moet Max Verstappen zich niets aantrekken van alle kritiek. „Max is de steen in de vijver van de Formule 1 en dit zijn de rimpels die dat teweeg brengt. Niet iedereen vindt het geweldig dat hij de gevestigde orde naar huis rijdt.”
Toevalligerwijs een Nederlander die het allemaal wel prima vind. :hypocrite.gif:
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Twee dingen: Verstappen mag wel iets meer zelfreflectie tonen, dat zou goed voor hem zijn.
http://www.formula1.com/en/latest/inter ... tyle-.html

Aan de andere kant vind ik het gezeur over het gevaarlijke rijden overdreven. F1 is een gevaarlijke sport, dat is één van de charmes van de sport. Coureurs die daar niet tegen kunnen moeten een ander vak kiezen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
zeux

Bericht door zeux »

Ik heb het idee dat het er in bijv de jaren zeventig en tachtig een stuk ruiger aan toe ging.
Sandro

Bericht door Sandro »

Zou het? En dat nog wel terwijl de F1 toen vele malen gevaarlijker was?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Duke

Bericht door Duke »

Verstappen’s driving up for discussion in Monza meeting
02 Sep 2016

Ferrari’s Kimi Raikkonen and Sebastian Vettel each spoke at length on Thursday about their Spa clashes with Red Bull’s Max Verstappen - and it is likely they and others will air their feelings on the Dutchman’s tactics at this evening’s Monza driver briefing with FIA race director Charlie Whiting.

The most-talked-about incident came as Verstappen aggressively blocked Raikkonen’s attack going up to the hill at Kemmel, which prompted the latter to describe the former’s defending as “******* ridiculous,” and to predict that soon he will cause “a massive accident.”

Verstappen and Red Bull team manager Jonathan Wheatley met with Whiting on Friday morning in Italy to discuss the limits of acceptable behaviour. It is understood that the FIA’s view - shared by the stewards who included drivers Danny Sullivan and Felipe Giaffone - is that the Dutchman was just about within the rules by making his single move at the very last second in response to the Finn’s, rather than making his tactics clear with a single move and waiting to see how Raikkonen responded.

Several other drivers feel there are two points at issue here: respect, and whether Verstappen - as some pundits suggested - really did what he did in Belgium as payback for the first-corner incident which ruined all three drivers’ races.

Raikkonen said he thought the rules of engagement were already unambiguous: “I think it’s quite clear what they are and obviously sometimes you feel it’s not correct what happens on circuit but obviously I think the biggest problem is it’s not always the same. I think as drivers we always discussed it and it’s a bit up and down and I think that could be improved.

“Personally I have nothing against Max. He is doing a good job and he’s fast. It's not a personal thing but certain things, at least in my feeling, were not correct if you have to slow down or brake under full speed. But those things are never-ending discussions, but let’s see what happens.”

Vettel added: “I haven’t spoken to him yet. I think the thing that we’ve spoken about before and has come up again in Spa was the bit that is the moving under braking which obviously, as the lead car, is the wrong thing to do. The following car can react, but there are situations where you can’t react anymore and it will end up in a crash which has been something that we’ve talked about.

“I think he understood when we spoke about it so we obviously need to maybe have another chat. But as I said in Spa, I’m not a big fan of running to the stewards and complain there. I think it’s much better if we do it face to face. Unfortunately we haven’t done that yet, but I’m sure we will.”

Support for Verstappen came from McLaren's Fernando Alonso, however.

"In the middle of the straight you are allowed to do one move as long as the other one is not alongside you, so everything fits,” the Spaniard explained. "Regarding Max, on the long straight, I don't think Kimi was side by side. It was very late and maybe he didn't judge where Kimi was, but Kimi was still behind. The rule, as written, is still good."

Verstappen, meanwhile, insists he’s not going to change.

"To be honest, for me Spa is done," he said. "What happened in the race, that can happen sometimes but I just focus ahead of Monza. I think it was all pretty clear. Like I said. I don't like to stay in the past and what happened there. I just focus ahead and I try to push again and just do my thing, and show my driving style like it was before.

"You have to see it like this. Let's say you put Zlatan Ibrahimovic up as a defender. Would he like it just because other people think he is a better defender? I don't think he will listen to those guys. If he likes to attack he wants to attack. It is not because other drivers tell me I have to change my driving style that I will change my driving style."

Red Bull team principal Christian Horner also defended his driver, saying: “He is young, aggressive. I think part of what makes him such an attractive driver is his sheer determination. People often forget he is 18, and in his first years of F1 racing.

“Some of his moves have ruffled other drivers’ feathers, but I think it’s a curve he is on: he will look back on this. He is focused on his own job and not intimidated by the surroundings he is in. I think that’s part of what marks him out as a real star of the future.

“From a team perspective, we speak after the races - in private - and talk through these things. What I don’t want to do is dampen down his spirit, which is so clear. It’s that spirit he has that is bringing fans trackside.”
http://www.formula1.com/en/latest/headl ... eting.html

Salvador Dali
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik heb bij Verstappen nog het idee dat het twee kanten uit kan gaan. Ofwel hij is idd een wonderkind die een aantal keer wereldkampioen gaat worden ofwel we zien over 20 jaar een uitzending van Andere tijden sport op tv over een jongeman die een gouden toekomst had, die een heel land F1 gek maakte maar door zijn roekeloze rijden na een paar jaar via de achterdeur met de stille trom het race-wereldje verliet.
zeux

Bericht door zeux »

brigade zuid schreef:Ik heb bij Verstappen nog het idee dat het twee kanten uit kan gaan. Ofwel hij is idd een wonderkind die een aantal keer wereldkampioen gaat worden ofwel we zien over 20 jaar een uitzending van Andere tijden sport op tv over een jongeman die een gouden toekomst had, die een heel land F1 gek maakte maar door zijn roekeloze rijden na een paar jaar via de achterdeur met de stille trom het race-wereldje verliet.
Ik denk dat je gelijk hebt. En ik denk dat hij - ondanks zijn bravoure - de kritiek zeker ter harte gaat nemen. En anders zal zijn entourage hem er wel van doordringen. The stakes are too high...
zeux

Bericht door zeux »

Heineken maakt eerste F1-commercial

Ik heb ze wel eens scherper gezien. Ze strugglen duidelijk met het conflict tussen drinking and driving. Nice try. Hopelijk volgende beter.
zeux

Bericht door zeux »

zeux schreef:
brigade zuid schreef:Ik heb bij Verstappen nog het idee dat het twee kanten uit kan gaan. Ofwel hij is idd een wonderkind die een aantal keer wereldkampioen gaat worden ofwel we zien over 20 jaar een uitzending van Andere tijden sport op tv over een jongeman die een gouden toekomst had, die een heel land F1 gek maakte maar door zijn roekeloze rijden na een paar jaar via de achterdeur met de stille trom het race-wereldje verliet.
Ik denk dat je gelijk hebt. En ik denk dat hij - ondanks zijn bravoure - de kritiek zeker ter harte gaat nemen. En anders zal zijn entourage hem er wel van doordringen. The stakes are too high...
Overigens is het bij de Drivers meeting niet besproken, zo lijkt het.

Whiting heeft individuele meetings gehad. En gezegd dat ze achteraf gezien toch met een zwartwitte vlag hadden moeten zwaaien. Beetje zwak. Niks doen en als de 'groten' janken, toch een trapje na doen, zodat Verstappen nu toch de bad boy lijkt. Was sterker geweest als hij gewoon bij zijn beslissing was gebleven.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Het zal volgens zijn fans wel weer niet aan hem hebben gelegen maar zijn betrokkenheid bij incidentjes beging zo langzamerhand structureel te worden.

Verstappen krijgt het in training aan de stok met Rosberg
YNWA
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Wat had Verstappen dan anders moeten doen? Ze komen elkaar tegen precies in de chicane.
Duke

Bericht door Duke »

Tjonge, wat een gedoe weer. Dat gebeurt elke training wel een paar keer, en zo belangrijk is de vrije training nu ook weer niet.

Salvador Dali
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Dit is inderdaad niet eens het noemen waard. Als hij nu in de kwalificatie de snelle ronde verpest, in de training komt dit continue voor.
zeux

Bericht door zeux »

Verstappen weer achter Ricciardo. Tweetiende. Zevende. Ricciardo zesde. Maakt dus niet extreem veel uit. En zeker niet op dit circuit waar ze niet veel te zoeken lijken te hebben kwa motorvermogen.
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Twee honderdste, jammer voor het onderlinge klassement want dit is een verschil van niks.
Wordt geen hele leuke race ben ik bang.
Plaats reactie