Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jan 01, 2007 11:58 pm

Jöhnk schreef:Wat is de stand?
6-6 in sets

4-4 in legs

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma jan 01, 2007 11:59 pm

Smakelijk... :D

Maar wat een partij idd... :worshippy:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 02, 2007 12:06 am

En hij wint gewoon!! (iets eerder dan op SBS 6 btw, maar wel mooi om hem nu weer te zien winnen)

Na die 3-0 achterstand gaf ik niet veel meer voor zijn kansen trouwens, maar het werd een heerlijke partij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 02, 2007 12:09 am

wat een wedstrijd... sudden death... geweldig, wat een titanenstrijd!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 12:10 am

Wat een classic, best match ever.

Naast de titel ook nog de meeste 180'ers van het toernooi en de hoogste finish met 170.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 12:14 am

Toch best logisch dat Barney won? Hij is laatst overgestapt naar een makkelijkere bond.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 02, 2007 12:27 am

denk toch dat dit de betere bond is hoor...

Arwin

Bericht door Arwin » di jan 02, 2007 11:44 am

Jöhnk schreef:Toch best logisch dat Barney won? Hij is laatst overgestapt naar een makkelijkere bond.
Geintje? Of ben je in de war hierin? Hij is juist overgestapt naar de bond waar zo'n beetje alle goede spelers heen gaan en waar veel meer betaald wordt.

In ieder geval zit ook de beste darter ter wereld (tot gisteren? ;) ) Phil Taylor bij de bond waar hij nu zit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 2:37 pm

Ik vind Fordham en Ted Hankey ook niet slecht.

Beloki

Bericht door Beloki » di jan 02, 2007 2:39 pm

BDO is sterker, vind ik ook hoor Johnk. De PDC heeft tijdens de MOD eens tegen de BDO gespeeld, en alleen Taylor won al zijn partijen. De top is daar te smal. Taylor en that's it. Ja, nu met Barney heb je er 2 die kunnen winnen. Barney heeft echter verloren van Fordham en Klaassen in finales van de Lakeside. En een King,Fordham,O'Shea,Adams en Fitton zijn nog altijd sterker dan een Loyd en en een Mason, Mardle.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 8:58 pm

King gaat binnenkort ook naar de PDC en van Gerwen ook.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 02, 2007 9:07 pm

Van Gerwen? Is dat dat hele jong gozertje?

Het zal me benieuwen of King dan bij zijn afscheid van de BDO wel eens een keer weet te winnen. Tot nu toe waren het vooral de hollanders die hem in de weg zaten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 9:23 pm

Jinne schreef:Van Gerwen? Is dat dat hele jong gozertje?
Die gozer die dit jaar de BDO WK gaat winnen idd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 9:33 pm

Ik vind die toestroom van Nederlanders een zorgelijke ontwikkeling. Darts is toch vooral bedoeld voor Engelse kroegtijgers.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 9:45 pm

Ik ook, daarom vind ik de PDC nu nog leuk, hoofdzakelijk Engelse spelers en Engels publiek maar als daar binnenkort ook de zaal vol zit met van die mafketels in kledendracht en molens op hun hoofd hoeft dat van mij ook niet meer. Ik houd van dat typisch Engelse sfeertje in zo'n zaal.

elliquido

Bericht door elliquido » wo jan 03, 2007 12:58 am

Sinds jocky wilson stopte is darts niet meer zoals het was..
(lees, geen pints met lager op tv)

hoogtepunt embassy 1989 , met een liters bierzwetende jocky tegen baco drinkende bristow , de absolute nr1 in de jaren 80.
Later richtten zij met o.a. phil tayler de pdc op.

Dat was darts zoals het moet zijn. Nu vind ik het te pro, te klinisch, maar goed, ontwikkeling is niet te stoppen

volgens mij 1 jaar later zag ik paul lim die 9 darter gooien.. samen met mijn broertje gingen we helemaal uit ons plaat, mede door het geweldige commentaar van de bbc

pfff lang geleden hoor
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 05, 2007 10:50 am

De topfavoriet (17) heeft veel geleerd van de titelhouder (22)

FRIMLEY GREEN - Terwijl de dartswereld amper is bekomen van de door Raymond van Barneveld gewonnen WK - finale bij de PDC, staat het WK van de BDO voor de deur. Op de Lakeside spelen vanaf zaterdag twee opvallende Nederlanders: titelhouder Jelle Klaasen en de topfavoriet Michael van Gerwen.

Darts mag dan door velen niet als een serieuze sport worden beschouwd, de wereld van Jelle Klaasen (22) stond bijna een jaar lang helemaal op z’n kop nadat hij in januari vanuit het niets de Lakeside had gewonnen. De shock was zo groot dat Klaasen zegt dat het beter voor hem was geweest als hij de finale van Raymond van Barneveld had verloren. „Maar daar stond ik toen niet bij stil. Ik wist niet wat er ging komen. En je gaat geen finale expres verliezen.“

Een paar weken na de Lakeside-triomf durfde Klaasen nauwelijks nog buiten te komen. „Ik vertrok naar de Lakeside als een gewone jongen en kwam terug als bekende Nederlander. Dat had veel meer impact op me dan ik had verwacht.“ Alleen thuis zat hij lekker in z’n vel. „Vóór de Lakeside was darts voor mij een spelletje. Daarna kreeg ik met managers, sponsors en advocaten te maken... Iedereen had ook plotseling een mening over mij. Als ik door de stad liep, voelde ik de priemende blikken in m’n rug. En als ik tijdens een partij een keer 45 gooide, hoorde ik in het publiek mensen zeggen: ‘heeft híj de Lakeside gewonnen?’ Dat trok ik me enorm aan. Ook dat ze me op internetforums een eendagsvlieg noemden. Dat woord wil ik nooit meer horen.“
Michael van Gerwen (17) luistert aandachtig als zijn vriend en teamgenoot het verhaal vertelt. De darter uit Boxtel is volgens de bookmakers de te kloppen man op het Lakeside-toernooi, dat morgen begint. „Michael heeft geluk dat ik dit allemaal heb meegemaakt“ , stelt Klaasen. „Daar kan hij veel van leren.“ Van Gerwen knikt instemmend.

Klaasen heeft pas sinds ruim een maand het gevoel dat hij weer met beide benen op de grond staat. „Ik heb nee leren zeggen. Wilde eerst altijd iedereen te vriend houden, maar dat gaat gewoon niet.“

Nu ontdekt hij ook weer dat hij goed is in het pijltjesgooien. Toch legt Klaasen de lat bij de Lakeside niet hoog. „Als ik de eerste ronde maar win. Dan heb je tenminste wat rankingpunten.“ Van Gerwen trekt een grimas. „Als ik de eerste ronde verlies, word ik doodgemaakt. Veel mensen hebben geld op mij ingezet.“

Naast vrienden zijn Van Gerwen en Klaasen trainingsmaatjes. Samen met teamgenoot Vincent van der Voort trainen ze dagelijks in Rosmalen. Over hoe het best getraind kan worden, bestaat geen consensus bij de darters. Van Gerwen: „Zoals Phil Taylor (in de PDC-finale ten onder tegen Barney, red.), dat wil ik niet. Vier uur per dag, vol geconcentreerd. Gelukkig lachen wij hier veel.“

De training van het trio bestaat in Rosmalen vooral uit partijtjes. „De verliezer gaat schrijven, de winnaar blijft staan.“ Hoewel Klaasen het vaakst moet schrijven is ook hij blij met de losse sfeer tijdens de training. „Veel trainen is nodig om het verschil tussen een goede en een slechte dag niet te groot te laten worden. Raymond is daar bijvoorbeeld heel sterk in. Die gooit zelden bagger.“

Klaasen en Van Gerwen ontkennen stellig dat zij serieuze plannen hebben om op korte termijn over te stappen naar de bond van Taylor en Van Barneveld, de Professional Darts Corporationl (PDC). Klaasen: „Ik denk wel dat iedereen uiteindelijk bij de PDC terecht komt. Want daar gaat het de goede kant op, met nieuwe grote tv-toernooien in Duitsland, de Verenigde Staten en China. Terwijl de kalender van de BDO al 25 jaar hetzelfde is.“ En volgens Van Gerwen het prijzengeld ook. „In Roosendaal werd ik derde op een toernooi met meer dan duizend darters en ik ging naar huis met 150 eurootjes prijzengeld. Dat schiet niet op.“

Dat de organisatie van de BDO te wensen over laat, blijkt tijdens het gesprek. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse Dart Bond (NDB) belt naar Klaasen om namens BDO’s master-caller Martin Fitzmaurice te vragen wanneer hij de Lakeside-beker komt inleveren. „Die heb ik al tijdens de Winmau World Masters in september afgegeven“, reageert Klaasen vol ongeloof. „Kijk, dat bedoel ik nou...“ Maar hij heeft geen haast met de overstap naar de PDC. En niet alleen omdat hij de mensen bij de BDO zo aardig vindt. „Omdat ik de Lakeside vorig jaar heb gewonnen, ben ik automatisch geplaatst voor de komende drie edities.“ Belangrijk, want deelname aan tv-toernooien staat garant voor sponsor-inkomsten.

Bij een overstap naar de PDC is het voor een BDO’er maar de vraag hoe lang het duurt voor er aan de grote toernooien mag worden meegedaan. Van Gerwen: „Ze willen me daar graag hebben. Ik ben al wel tien keer door ze gebeld. Maar Van Barneveld krijgt daar wildcards voor de tv-toernooien en dat zullen ze niet zomaar ook voor ons regelen. Als je bij de PDC onderaan moet beginnen, kan het wel twee jaar duren voordat je genoeg punten hebt om tussen de toppers te staan. Dat is niet interessant voor sponsors. Maar als ze van de PDC nou met een goede aanbieding komen...“
www.gelderlander.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » vr jan 05, 2007 10:56 am

Over 5 jaar bestaat de BDO niet meer. Althans, de Lakeside. Iedereen gaat naar de PDC, en dan word de BDO vanzelf minder interessant voor sponsors.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr jan 05, 2007 12:32 pm

Beloki schreef:Over 5 jaar bestaat de BDO niet meer. Althans, de Lakeside. Iedereen gaat naar de PDC, en dan word de BDO vanzelf minder interessant voor sponsors.
Misschien huurt de PDC dan de Lakeside wel 2 weken af, begin Januari...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Beloki

Bericht door Beloki » vr jan 05, 2007 1:49 pm

Dat lijkt me niet ondenkbaar in de toekomst. Lakeside heeft aanzienlijk meer sfeer als de PDC kampioenschappen, zei Barney zelf al.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 05, 2007 2:00 pm

Toch grappig dat zo'n stom spelletje zoveel mensen kan boeien. Toen ik vorige week die finale tegenkwam met zappen bleef ik toch ook weer hangen. Zal toch wel komen doordat het spel snel verloopt. De sets duren niet zo lang en het spelbeeld kan eigenlijk per leg omslaan.

Bij de laatste paar legs moest ik aan de Ajax selectie denken. Natuurlijk is zo'n Van Barneveld geen topsporter voor wat betreft het fysieke aspect. Ik bedoel, hij is nu niet bepaald afgetraind. Maar mentaal is het bij hem allemaal een stukkie beter voor elkaar dan bij onze spelers. OK, hij mist een paar keer een dubbel waarmee hij kan uitgooien maar hij is ook in staat om dan de knop weer om te zetten. Kans gemist, leg of set verloren? OK, is gebeurd en nu proberen om de volgende wel te winnen. Zou leuk zijn als we die mentaliteit ook eens op het voetbalveld zouden zien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 05, 2007 10:04 pm

Beloki schreef:Dat lijkt me niet ondenkbaar in de toekomst. Lakeside heeft aanzienlijk meer sfeer als de PDC kampioenschappen, zei Barney zelf al.
Lees thialf sfeer; mensen met molens op hun hoofd, kledendracht, alles dr op en dr aan. Nee doe mij maar lekker de PDC sfeer al zal die over een paar jaar ook wel helemaal verknalt zijn nu Barney is overgestapt en deze toernooien ontdekt worden door die rare malloten.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za jan 06, 2007 3:44 pm

Marillion schreef:Toch grappig dat zo'n stom spelletje zoveel mensen kan boeien. Toen ik vorige week die finale tegenkwam met zappen bleef ik toch ook weer hangen. Zal toch wel komen doordat het spel snel verloopt. De sets duren niet zo lang en het spelbeeld kan eigenlijk per leg omslaan.

Bij de laatste paar legs moest ik aan de Ajax selectie denken. Natuurlijk is zo'n Van Barneveld geen topsporter voor wat betreft het fysieke aspect. Ik bedoel, hij is nu niet bepaald afgetraind. Maar mentaal is het bij hem allemaal een stukkie beter voor elkaar dan bij onze spelers. OK, hij mist een paar keer een dubbel waarmee hij kan uitgooien maar hij is ook in staat om dan de knop weer om te zetten. Kans gemist, leg of set verloren? OK, is gebeurd en nu proberen om de volgende wel te winnen. Zou leuk zijn als we die mentaliteit ook eens op het voetbalveld zouden zien.
Ik vind Barney nou juist niet een van de mentaal sterkste. Hij laat wel degelijk zijn koppie hangen enzo....

Alleen is hij zó goed dat hij die anderen er vaak op weg naar de 200 zegmaar al eruit gooit, waardoor hij extra pijlen krijgt en natuurlijk ook meer vertrouwen. Zelf Taylor had op het laatst moeite Barneveld bij te houden..... :worshippy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 06, 2007 4:50 pm

Gelukkig zijn wel al van Van der Voort verlost. Het snelle gooien van die beunhaas zo ook wel een z'n voordelen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jan 06, 2007 7:33 pm

Is er verder nog wat belangrijks gebeurd vandaag? King gewonnen, neem ik aan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie