Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 18, 2017 9:18 pm

Ferry schreef:
columbus schreef: De Schotten speelde dapper maar konden niet door de muur van 14 spelers komen. Knap hoor, dat Nieuw Zeeland.
Ze waren er echt dichtbij, maar Nieuw Zeeland speelt ook gewoon geweldig. En dan hebben ze nog een paar kanjers thuis gelaten begreep ik. Jammer dat Hogg aan het eind die sprint niet binnen de lijnen kon houden. Al met al best goed van Schotland. De nieuwe coach (Townsend) bouwt toch weer verder waar Verne Cotter was gebleven. In 219 weer een WK, dus ze kunnen nog een jaartje bouwen.
Zeker! Nieuw Zeeland is echt de top. Vind het toch enorm knap, ze staan al jaren aan de absolute top en zoveel inwoners heeft Nieuw Zeeland ook weer niet.

Schotland is wel mooi volk hoor. Zou toch graag eens naar zo’n wedstrijd willen gaan kijken. Geen idee hoe je aan kaarten moeten komen maar goed. Waarom deed Tim Visser eigenlijk niet mee?

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 18, 2017 9:47 pm

columbus schreef:Zeker! Nieuw Zeeland is echt de top. Vind het toch enorm knap, ze staan al jaren aan de absolute top en zoveel inwoners heeft Nieuw Zeeland ook weer niet.

Schotland is wel mooi volk hoor. Zou toch graag eens naar zo’n wedstrijd willen gaan kijken. Geen idee hoe je aan kaarten moeten komen maar goed. Waarom deed Tim Visser eigenlijk niet mee?
Volgens mij is Tim Visser niet geselecteerd deze keer. Hij speelt wel voor z'n club in Londen. (Harlequins)

Ik kan het je aanraden hoor, om een keertje naar Murrayfield te gaan. Ik ben bij Schotland - Frankrijk geweest en bij een wedstrijd tegen Australie. De atmosfeer is ZO anders dan bij voetbal, echt geweldig. Het is wel lastig om aan kaartjes te komen voor dit soort wedstrijden. Website in de gaten houden en er op tijd bij zijn.

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 18, 2017 10:05 pm

Thanks! Ga ik zeker in de gaten houden.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 25, 2017 5:31 pm

Scotland wint dik van Australie, na een geweldige wedstrijd tegen de All Blacks vorige week. Australie wel een rode kaart, maar Schotland speelde tot die tijd ook al goed. Kan een leuk 6-Nations toernooi worden dit jaar. :biggthumpup.gif:

Zo nog Wales - New Zealand op BBC2.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Rugby

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 26, 2017 7:56 am

Tonga stond 0-20 achter tegen Engeland in de halve finale van de Rugby League World Cup met nog een minuut of zeven te spelen. Toen gebeurde dit: https://www.youtube.com/watch?v=xrZO3oEWDls

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo nov 26, 2017 1:26 pm

Holy shit. Wordt Tonga effe genaaid zeg. Is er een video-ref, gebruiken ze 'm niet.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » wo jan 31, 2018 1:42 pm

Aankomend weekend begint het 6 nations tournooi weer! :blub.gif:

Zaterdag:
Wales - Schotland
Frankrijk - Ierland

Zondag:
Italie - Engeland

Onze vriend Tim Visser is niet opgeroepen voor Schotland. Lijkt gewoon gepasseerd te zijn, want hij speelt wel bij zijn club (Harlequins). Hij was er bij de 'Autumn Internationals' ook niet bij en toen ging het hartstikke goed. De verwachtingen zijn best wel hoog gespannen voor Schotland, deze 6 Nations. Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » wo jan 31, 2018 2:46 pm

:biggthumpup.gif:

Waar wordt het uitgezonden? Sky?
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door raymon » wo jan 31, 2018 2:51 pm

InnerHarbour schreef::biggthumpup.gif:

Waar wordt het uitgezonden? Sky?
Meestal BBC maar dat weet ik niet zeker.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » wo jan 31, 2018 3:35 pm

De wedstrijden zaterdag zijn bij de BBC, Engeland op zondag is bij ITV. Hele schema kan je hier zien.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » wo jan 31, 2018 4:24 pm

Ferry schreef:De wedstrijden zaterdag zijn bij de BBC, Engeland op zondag is bij ITV. Hele schema kan je hier zien.
Cheers mate. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » wo jan 31, 2018 6:48 pm

Dank u! :biggthumpup.gif:

Voor Wales - Schotland ga ik wel even zitten. Ik ben benieuwd wat de Schotten kunnen doen. Hun laatste prestaties waren heel behoorlijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » do feb 01, 2018 9:01 am

:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do feb 01, 2018 10:03 am

En wie zegt er "Haggis"... Juist! Onze Boerenkool-met-worst Nederlander. :smallgrin.gif:

BBC maakt altijd mooie filmpjes, ook voor de wedstrijden in hun uitzendingen. Lekker over de top, maar je krijgt wel meteen zin in de wedstrijd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za feb 03, 2018 3:35 pm

Wales maakt de fouten van Schotland voorlopig genadeloos af.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za feb 03, 2018 4:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za feb 03, 2018 4:50 pm

Neem nog maar een extra Tennent's Ferry, dit gaat hem niet worden.
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 03, 2018 5:17 pm

Ben alweer thuis, waardeloze tv in de pub om de hoek, maar toen had ik al geen tijd meer om naar het centrum te gaan.

Al met al een teleurstellend optreden van Schotland, na alle hype van de Autumn Internationals. Ze begonnen nog wel goed, maar na die interceptie voor de eerste try voor Wales was het ook meteen afgelopen. De koppies gingen meteen naar beneden, en Wales ging er meteen in geloven. Daarna was het gewoon veel te matig: problemen met de line-out, slechte discipline, en veel teveel slordige fouten. Wales was ook erg sterk, nadat die eerste try was gemaakt. Tweede helft kwam Schotland er niet meer aan te pas.

Guinness is my drink of choice today IH. :-)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za feb 03, 2018 5:25 pm

Ik vond ze indrukwekkend beginnen, drongen Wales terug en toen........ toen was het helemaal over, tijd om die Nederlander terug te halen. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 04, 2018 10:54 am

Dat was zeker een tegenvaller voor Schotland na de toch heel behoorlijke prestaties van de laatste wedstrijden. Zonde, ik kijk redelijk neutraal naar rugby maar heb toch wel een zwak voor de Schotten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 04, 2018 2:46 pm

Wales had steeds een mannetje over, tactisch en fysiek veel beter dan de Schotten.

Maar vergeet die pot. Frankrijk - Ierland, mensen. Een 5 minuten durende aanval van de Ieren met 41 fases, incl. een kickpass en Sexton die met de laatste actie van de wedstrijd de buit binnenhaalt. Een van de beste staaltjes rugby die ik ooit gezien heb:

https://www.youtube.com/watch?v=rRFw54vUEPY

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo feb 04, 2018 2:58 pm

Geweldig eind van de wedstrijd inderdaad :biggthumpup.gif: Eerst de comeback van die Fransen en dan die laatste minuten... wat een ballen heeft die Sexton, eerst al met die kickpass en daarna met die dropgoal op het randje van zijn limiet. Bal ging ook maar net over de bar. Was inderdaad smullen.

Vond trouwens grote stukken van de wedstrijd niet geweldig. Wel hard werken en elkaar geen meter geven, maar ik vind het leuker als er wat meer gebeurt. Maar goed, wat dat betreft kwam ik aan het eind nog aan m'n trekken. :-)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » zo feb 04, 2018 3:26 pm

Frankrijk-Ierland niet gezien, vind rugby leuk maar ik ben geen echte liefhebber één wedstrijd op een dag is voor mij voldoende.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 04, 2018 10:26 pm

wimpey schreef:Wales had steeds een mannetje over, tactisch en fysiek veel beter dan de Schotten.

Maar vergeet die pot. Frankrijk - Ierland, mensen. Een 5 minuten durende aanval van de Ieren met 41 fases, incl. een kickpass en Sexton die met de laatste actie van de wedstrijd de buit binnenhaalt. Een van de beste staaltjes rugby die ik ooit gezien heb:

https://www.youtube.com/watch?v=rRFw54vUEPY
Zo dat is een straffe aanval. Dit is nou wat je noemt een overwinning uit het vuur slepen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 25, 2018 11:10 am

Ferry wat is er met die Schotse rugbyers aan de hand? Winnen eerst van Frankrijk en nu van Engeland. Nu is het wel echt heel erg jammer dat die wedstrijd tegen Wales zo misliep want verder maken ze een goede indruk.

Zal een beste sfeer zijn geweest op Murrayfield en in de pubs. Winnen van Engeland is doorgaans wel reden voor een feestje. :alc.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma feb 26, 2018 11:42 am

Het Schotse rugby zit echt in de lift, dat was bij de Autumn Internationals al duidelijk, maar de vraag was hoe ze dat mee zouden nemen naar de 6-Nations. Daar kregen ze meteen een beuk van Wales, na een aardig begin. De verschillen in thuis- en uitwedstrijden zijn te groot. Ze hebben 9 van de laatste 10 thuiswedstrijden op Murrayfield gewonnen, maar uit is het dan toch weer lastig. Nu moeten ze naar Dublin, en Ierland is in prima vorm, dus daar zal het weer een ander verhaal worden.

Neemt niet weg dat dit een hele fraaie prestatie was natuurlijk. En ze waren er ook wel aan toe, om weer eens van Engeland te winnen. Ik was een weekje in NL, dus heb het feest in Edinburgh niet meegemaakt. Sterker nog, ik heb niet eens de hele wedstrijd gezien, maar de eerste helft was wel fijn om even meegepakt te hebben. :-)

Plaats reactie