Roland-Garros

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 06, 2005 9:32 am

Dat de winnaar van Federer-Nadal de finale zou winnen, stond eigenlijk al vast. Dat Puerta echter een vijfsetter af had kunnen dwingen niet, de Argentijn vocht zich geweldig terug in de 4 set...evenals hij een wederopstanding had halverwege de 1e set.

Maar waar Puerta briljante balen afwisselt met onbegrijpelijke missers, vooral aan het net was hij bedroevend, is Nadal iemand die een hoog minimaal niveau heeft. Zijn servicepercentage was zwaar indrukwekkend, evenals het lage aantal onnodige fouten. Daarnaast blijft hij een loopwonder die je pas na 4 winners gepasseerd hebt en heeft hij een voorbeeldige mentaliteit. En een enorm gespierde linkerarm ;)

Ik vraag me alleen af wat hij buiten het gravel kan presteren, maar daar komen we binnenkort achter !
Raul Gonzalez Blanco schreef:Arrogant ? Passie, verbetenheid ! Nadal is een geweldige atleet met een superieure mentaliteit. Prachtventje.
Mee eens, al is hij wel degelijk wat arrogant. Maar goed, zolang hij het waarmaakt zie ik dat niet als een probleem. En het waarmaken doet hij absoluut :xyxthumbs:

Roberto Dynamite
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 28, 2003 11:56 pm
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » ma jun 06, 2005 9:44 pm

Ik hoop in ieder geval dat de NOS komend seizoen ook niet meer de rechten van het tennis heeft. Geef gerust al die rechten aan RTL 5 :xyxthumbs:
Dan kunnen we van 2 een wielren (opde weg/baan/MTB/Veldrijden), Schaats en eventueel Atletiek net maken.
Op RTL5 de elitaire sporten als tennis, hockey en Golf.
En op Talpa het voetbal.
O ja op Veronica de Extreme Sports en op SBS de autosport en het Darten (maar ja.......is dat een sport :D )

Oftewel vreselijke sport om naar te kijken dat tennis..........tenzij John McEnroe weer z'n comeback maakt.
Maar goed sommige mensen zullen het ook wel onvoorstelbaar vinden dat ik uren naar wielrennen kan kijken ;)

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 07, 2005 9:29 am

Ik ben het wel met je eens !
Vreselijk om 3 openbare netten te hebben en dan tijdens Roland Garros iedere keer ontzettend dankbaar te moeten zijn dat Eurosport terug is op de kabel...aangezien de NOS om 17.50u plaats moet maken voor de overige programma's en wedstrijden dus gewoon niet meer uitgezonden worden :nooo:

PS: Ik kan uren kijken naar zowel wielrennen als tennis :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 29, 2006 1:23 pm

Ondertussen is de editie van 2006 begonnen:
Schnyder gunt Krajicek drie games

Michaëlla Krajicek is net als vorig jaar al in de eerste ronde van Roland Garros blijven steken. De Almeerse was op het Court Philippe Chatrier kansloos tegen Patty Schnyder (7): 1-6,2-6.

De 17-jarige Krajicek, die de voorgaande twee ontmoetingen met de Zwitserse ook had verloren, werd in de eerste set alle kanten opgestuurd. Schnyder domineerde met scherpe topspinballen en liet in het eerste bedrijf 19 winners noteren.

Ook in de tweede set liep Krajicek weer achter de feiten aan door direct haar service in te leveren. Onze landgenote vocht nog wel voor wat ze waard was, maar het klasseverschil was simpelweg te groot.
NOS

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mei 29, 2006 7:58 pm

Tegen toppers krijgt ze vooralsnog dikwijls een pak slaag, vandaag ook weer. Ik denk ook niet dat ze een absolute topper wordt, op termijn een degelijke top 20 speelster schat ik zo in. Ze hebben het er ook steeds over dat ze nog maar 17 is maar bij het damestennis is dat niet superjong ofzo, daar lopen allemaal van die jonge grietjes rond.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo mei 31, 2006 11:09 am

Roddick geeft in de eerste ronde met een enkelblessure op. Het botert op z'n zachtst gezegd niet zo tussen Andy Roddick en Roland Garros.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mei 31, 2006 12:51 pm

Safin ging er ook af in de eerste ronde tegen de halve finalist van vorig jaar, Gonzales. Was weer uitermate gefrustreerd die Safin. :D

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo mei 31, 2006 2:42 pm

Vanavond speelt Raemon Sluiter z'n 2de ronde partij tegen gravelbijter Nicolas Lapentti.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 31, 2006 5:31 pm

brigade zuid schreef:Tegen toppers krijgt ze vooralsnog dikwijls een pak slaag, vandaag ook weer. Ik denk ook niet dat ze een absolute topper wordt, op termijn een degelijke top 20 speelster schat ik zo in. Ze hebben het er ook steeds over dat ze nog maar 17 is maar bij het damestennis is dat niet superjong ofzo, daar lopen allemaal van die jonge grietjes rond.
Dat denk ik ook.

Hingis was toch 15 of 16 toen ze haar eerste Grand Slam won.
JC schreef:Roddick geeft in de eerste ronde met een enkelblessure op. Het botert op z'n zachtst gezegd niet zo tussen Andy Roddick en Roland Garros.
:cheer:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 31, 2006 7:49 pm

Thomas schreef: Hingis was toch 15 of 16 toen ze haar eerste Grand Slam won.
En Hénin was 19 toen ze doorbrak.

Wil niet zeggen dat Krajicek een topper wordt (denk van wel), maar je redenatie is wat kort door de bocht.

Overigens, het ondenkbare is gebeurd: Raemon Sluiter, de kakkerlak, is doorgedrongen tot de derde ronde.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 31, 2006 8:07 pm

Toch mag ik die Sluiter nog wel, behoudens het feit dat hij een Feyenoordfan is. :blush:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 31, 2006 9:57 pm

Ja wel een irritante kakkerlak hoor, bij het abn amro toernooi veegde die een jaar of wat terug gewoon zn reet af met een AJAX shirt die hij daarvoor net ontvangen had van de aanwezige AJAX selectie, nee hij is mij net wat teveel fanatiek kakkerlak dat ik hem uberhaupt gewoon niet mag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 31, 2006 10:14 pm

:yes: Mij ook.

Daarnaast een tennisser van niets natuurlijk.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do jun 01, 2006 3:56 pm

Jöhnk schreef::yes: Mij ook.

Daarnaast een tennisser van niets natuurlijk.
Ik vind dat er in de zone over tennis altijd redelijk makkelijk wordt gezegd dat Nederlandse tennisers er niets van kunnen. Weet je wel hoe moeilijk het is de top te bereiken in het tennis? Echt nog veel moeilijker als in het voetbal bijvoorbeeld.
Behalve dat het financieel zonder goede sponsor niet te doen is, moet je ook wel enorm goed zijn om stabiel in de top 50 te staan.
Sluiter is geen toptenniser geworden, maar een tenniser van niets? Een top 100 speler (nu dan net even niet hoewel na deze overwinningen wellicht weer wel), met enkele mooie overwinningen af en toe. Je kunt niet allemaal zo goed als Federer zijn, of zelfs 'maar' zo goed als Krajicek.

Een beetje meer respect voor Nederlandse tennisers zou wel op zijn plaats zijn vind ik, Verkerk werd hier ook al eens afgedaan als iemand die niets kan. Schalken ook geen topper. Tja, wie zijn het dan wel?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 01, 2006 6:44 pm

Daar had ik het gisteravond toevallig over met m'n broertje. Het is in de tenniswereld maar voor heel weinig spelers en speelsters weggelegd om tot de absolute top te horen. Als je niet in de top 50 staat kennen veel mensen je al niet meer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jun 01, 2006 7:09 pm

Arwin schreef: Een beetje meer respect voor Nederlandse tennisers zou wel op zijn plaats zijn vind ik, Verkerk werd hier ook al eens afgedaan als iemand die niets kan. Schalken ook geen topper. Tja, wie zijn het dan wel?
Verkerk is gewoon een one day fly en Sluiter vind ik een tennisser van niks in die zin dat ie natuurlijk wel gewoon in de top 100 staat maar er zit ook absoluut niks meer in, echt middelmaat hoor. Schalken vind ik wel iemand die het knap gedaan heeft met zijn talent, hij heeft behoorlijk wat titels gewonnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 02, 2006 12:44 am

Arwin, heb je ook zelf getennist?

Ik begrijp je reactie ook wel, maar ik ben natuurlijk een leek. Alles is relatief, en Sluiter zal heus wel wat kunnen. Maar vergeleken met nabij gelegen, kleinere landen als België en ook Zweden vind ik Nederland (en dus ook Sluiter) behoorlijk armoedig.

Verkerk dan. Dat is een jongen die, hoe je het ook wendt of keert, te weinig uit zijn mogelijkheden haalt. Heeft een goede opslag, machtige forehand en een fraaie enkelhandige backhand. Waarom komt er dan zo weinig uit? Alleen vanwege blessures? Lijkt me sterk. En waarom is hij zoveel geblesseerd?

Schalken is een speler die het maximale eruit heeft gehaald. Heeft flink wat centjes en titels bijeen geschraapt. Prima, maar ik sta niet te springen.

Maar onthoud dat ik een leek ben, he. Ik bekijk tennis oppervlakkig (en steeds minder).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 02, 2006 7:50 am

Tennis op hoog niveau is ongeloofljik zwaar, niet alleen de Nederlanders zijn namelijk regelmatig geblesseerd :yes:

Een prof reist het merendeel van het jaar de wereld rond, men heeft weinig rust en gaat van toernooi naar toernooi. Dat kost tijd en geld. Daarbij is een coach ook wel handig en die zijn niet gratis. Verder vraagt tennis veel van het lichaam, vooral van de enkels. Maar kijk maar eens in het hedendaagse tennis, vele toppers hebben last. Roddick en Hewitt tijdens Roland Garros van de enkel, Federer heeft ook een enkelblessure gehad, Safin heeft er bijna een jaar uitgelegen, Clijsters is lang geblesseerd geweest, Henin is net terug van een blessure, Sjarapova is niet fit, de gezusters Williams hebben er lang uitgelegen, enz enz.

Maar het is wel zo dat de Nederlanders niet uitblinken in fitheid, al is hier dankzij Richard Krajicek veel meer aandacht voor gekomen.

Sluiter is overigens een meer dan gemiddelde tennisprof, alleen heeft hij de handicap dat hij zowel een dubbelhandige backhand als forehand heeft. Zeldzaam bij de profs en lastig, je reikwijdte is dan namelijk minder ver. Het voordeel is dan wel dat je ballen kunt slaan die bijna niemand anders kan, maar dan moet je wel eerst bij de bal zien te geraken :D

Persoonlijk vind ik Sluiter een mooi figuur, niet op zijn mondje gevallen, nuchter en realistisch. De actie met het Ajax shirt was een geintje, dat sommigen hier dat serieus oppakken zegt meer over hen dan over Sluiter...

PS: Schalken is dus echt een absolute topper, een van de weinigen die een mindere opslag heeft maar van iedereen kan winnen. Tegen hem spelen is alsof je speelt tegen een muur, alles komt terug. Schalken heeft een goede en stabiele forehand en backhand en hij is tactisch erg sterk. Ondanks zijn chronische blessures en fragiele lichaam is hij een plaag voor iedereen, ontzettend knap. Hopelijk komt hij nog terug in het circuit.

Verkerk kan op gravel ook van iedereen winnen en op de andere banen is hij een hele lastige tegenstander. Maar aangezien hij pas een jaar of 3 echt serieus bezig is, is de vraag hoe stabiel hij is. Kan hij dat constant volhouden ? Maar goed, ook hij moet eerst maar eens volledig fit raken na zijn zware schouderblessures.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 02, 2006 9:19 am

Thiemo de Bakker, allerbeste tennisjunior
Door MARTIJN VAN BEETEN

ALMERE - Thiemo de Bakker heeft zo’n tenger postuur, dat je nooit gelooft dat hij een bal met 200 kilometer per...

Thiemo de Bakker. FOTO TOUSSAINT KLUITERS/ UNITED PHOTOS...uur naar de andere kant van het net kan serveren. Toch behoort de speler uit Jong Oranje tot de grootheden van het juniorentennis. Hij begint op Roland Garros als nummer twee van de wereldranglijst. In de wetenschap dat de nummer één, Marin Cilic uit Kroatië, niet meedoet en dus wegvalt.

Eén ding heeft De Bakker al gemeen met de grote mannen uit het profcircuit. Hij beheerst het rekenen, het interpreteren van de wereldranglijst, al perfect. ,,Als niemand uit de top-8 wint op Roland Garros, dan ben ik na dat toernooi de nieuwe nummer één. Voorlopig heb ik slechts één doel: zelf winnen.’’

De Bakker is geboren en getogen in ’s Gravenzande en maakte drie jaar terug een moeilijke tijd door. De scheiding van zijn ouders ging ook ten koste van zijn prestaties op de tennisbaan. Hij werd zelfs een jaar uit Jong Oranje gezet. In die tijd werd hij opgevangen door Huib Troost, zijn privé-trainer. ,,Ik heb zelfs een paar weken bij Huib in huis gezeten in die tijd. Hij zat er echt midden in. Nu is hij ook veel meer dan een trainer voor me. Huib weet wat ik heb meegemaakt, hoe ik in elkaar zit. Ook daarom blijf ik naast de bondstrainingen tweemaal per week bij hem tennissen.’’

De Bakker woont nu bij zijn moeder, nog altijd in ’s Gravenzande. ,,Mijn vader zie ik niet meer.’’ Het talent, dat zo makkelijk slaat dat hij er nauwelijks kracht voor nodig heeft, knokte zich terug in Jong Oranje. Vorig jaar mocht hij voor het eerst proeven van de Grand Slams voor de jeugd. In het dubbelspel haalde hij de finale van de Australian Open en de US Open. In Parijs was er geen succes. Verlies in de eerste ronde, tegen de huidige nummer één Cilic.

De Europees kampioen tot en met 18 jaar weet dat het geen garantie voor succes bij de senioren is als je het tennisjaar afsluit als beste junior. ,,Het zegt helemaal niets. Je begint weer op nul en moet een ontzettend grote stap maken. Financieel word je er ook niets wijzer van als je uitblinkt bij de jeugd. Sterker nog, de winnaar op Roland Garros verdient precies nul euro.’’

Hoe moeilijk de overstap naar de senioren is, bewijst Donald Young, die zich eind vorig jaar liet kronen tot wereldkampioen bij de jeugd. Als jonge, veelbelovende afro-Amerikaan kreeg hij zelfs wildcards voor de Masters Series-toernooien in Indian Wells en Miami. Op dat laatste evenement kreeg hij met tweemaal 6-0 klop van de onbekende Argentijn Carlos Berlocq. ,,Het verschil is gewoon te groot,’’ weet De Bakker. ,,Je moet op de kleine toernooien beginnen.’’

Hij kent de voorbeelden van Gaël Monfils, Richard Gasquet, Andy Murray en vooral Rafael Nadal, die in sneltreinvaart de wereldtop bestormden. ,,Dat is slechts een enkeling gegeven. Kijk maar hoe weinig jonge tennissers er in de top-100 staan. De meeste talenten hebben twee tot vier jaar nodig om zo ver te komen. Voor mij zal het niet anders zijn.’’

Hij weet ook waar aan moet worden gewerkt. ,,Lichamelijk is er nog ontzettend veel winst te behalen. Er zijn zelfs wedstrijden bij de junioren dat ik het fysiek niet meer trek. Ik moet sneller, sterker en conditioneel beter worden. Maar dat kost wel een jaar. Ik heb bij Errol Esajas een paar keer conditietraining gedaan met Raemon Sluiter. Dan zie je dat hij veel verder is.’’

Na Roland Garros en Wimbledon stapt De Bakker over naar de kleinste proftoernooien. Punten sprokkelen, daar draait het dan om. Niet langer op de Grand Slams, maar in de anonimiteit. ,,Al speel ik misschien nog wat jeugdtoernooien, zoals de US Open, als dat nodig is om het eind van het jaar nummer één te zijn. De eerste Nederlander worden die dat presteert, het zou toch uniek zijn.’’

Of hij slaagt als tennisprof, weet niemand. ,,Het is moeilijk, de kans is best klein. Met mij zijn er ontzettend veel talenten die de top-100 willen halen. En die gaan ze voor ons echt niet uitbreiden.’’

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jun 02, 2006 9:40 am

Uit het AD, niet Baseman? :hypocrite:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 02, 2006 12:51 pm

Oeps, sorry :blush:
En inderdaad, uit het AD :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » vr jun 02, 2006 1:58 pm

Baseman schreef: Sluiter is overigens een meer dan gemiddelde tennisprof, alleen heeft hij de handicap dat hij zowel een dubbelhandige backhand als forehand heeft. Zeldzaam bij de profs en lastig, je reikwijdte is dan namelijk minder ver. Het voordeel is dan wel dat je ballen kunt slaan die bijna niemand anders kan, maar dan moet je wel eerst bij de bal zien te geraken :D
Nou, de eventuele voordelen wegen m.i. lang niet op tegen het nadeel van de gebrekkige reikwijdte. Onbegrijpelijk dat geen enkele trainer hem dat heeft afgeleerd. Heb volgens mij ooit ergens gelezen dat het kwam omdat-ie als klein jochie met een veel te groot racket stond te slaan, dat ding was zo zwaar dat-ie wel twee handen moest gebruiken. :D
Baseman schreef: PS: Schalken is dus echt een absolute topper, een van de weinigen die een mindere opslag heeft maar van iedereen kan winnen. Tegen hem spelen is alsof je speelt tegen een muur, alles komt terug. Schalken heeft een goede en stabiele forehand en backhand en hij is tactisch erg sterk. Ondanks zijn chronische blessures en fragiele lichaam is hij een plaag voor iedereen, ontzettend knap. Hopelijk komt hij nog terug in het circuit.
Inderdaad. :xyxthumbs: Als Schalken in vorm is, is-ie echt zo vast als een huis. Fenomenaal. Helaas heeft hij heel veel wedstrijdritme nodig om zijn topniveau te bereiken. Laatst heb ik een interview met hem gelezen en hij had nog niet echt de drang om zich weer omhoog te knokken. Ik vrees dat Schalken niet meer terugkomt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41040
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jun 02, 2006 2:25 pm

JC schreef:
Baseman schreef: Sluiter is overigens een meer dan gemiddelde tennisprof, alleen heeft hij de handicap dat hij zowel een dubbelhandige backhand als forehand heeft. Zeldzaam bij de profs en lastig, je reikwijdte is dan namelijk minder ver. Het voordeel is dan wel dat je ballen kunt slaan die bijna niemand anders kan, maar dan moet je wel eerst bij de bal zien te geraken :D
Nou, de eventuele voordelen wegen m.i. lang niet op tegen het nadeel van de gebrekkige reikwijdte. Onbegrijpelijk dat geen enkele trainer hem dat heeft afgeleerd. Heb volgens mij ooit ergens gelezen dat het kwam omdat-ie als klein jochie met een veel te groot racket stond te slaan, dat ding was zo zwaar dat-ie wel twee handen moest gebruiken. :D
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een tennisprof niet in staat is om op een fatsoenlijke manier enkelhandig te slaan. Als ik het als 'mooi weer amateur' kan moeten zij het toch ook kunnen?

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » vr jun 02, 2006 5:09 pm

Arguello - Sluiter 2-6, 6-4, 6-3, 2-4

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr jun 02, 2006 5:27 pm

Nu 5e set. Jammer dat het nergens te zien is.

Plaats reactie