Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Volgens mij is het een mooie tour met veel strijd en aanvallen. Froome wint, maar 2 t/m 10 is allerminst nog zeker.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik begin me wel wat zorgen te maken over de krachtsverhouding tussen Saxobank en Belkin. Mollema vecht als een leeuw maar Contador en Kreuziger lijken iets sterker. Als er de komende dagen één overheen gaat is dat nog te overzien, allebei zou erg jammer zijn.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik ben er bang voor dat Mollema 4e of 5e wordt. Hij houdt vol, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Hij gaat die Quintana, Kreuziger en Contador niet voor zich houden. Quintana heeft nog veel over en zie ik nog wel een dagetappe pakken. Contador en Kreuziger kunnen het om beurten proberen en vervolgens kan de ander in het wiel blijven zitten. Mollema heeft nu nog het 'geluk' dat Porte fantastisch is, maar in het hooggebergte zal het weer ieder voor zich worden. Saxo en Movistar zien dat Mollema allee maar kan aanklampen.
Kreuziger kan nog wel een slechte dag hebben, want dat is ook wel weer zijn handelsmerk. Op basis van week 2 en vandaag denk ik echter dat die jongen echt goed is. Zou mij niet verbazen als hij uiteindelijk 3 wordt. Ten Dam wordt 8e, zo lijkt het.
Kreuziger kan nog wel een slechte dag hebben, want dat is ook wel weer zijn handelsmerk. Op basis van week 2 en vandaag denk ik echter dat die jongen echt goed is. Zou mij niet verbazen als hij uiteindelijk 3 wordt. Ten Dam wordt 8e, zo lijkt het.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Ten Dam en Mollema rijden volgens mij nu al in hun reserves. En dan moeten de Alpen nog komen.
Het is denk ik ook te mooi om waar te zijn dat Mollema en Ten Dam zo maar even Top 5 in deze Tour zouden rijden.
Ik hoop vooral dat deze editie ze weer een stapje verder brengt en dat ze volgend jaar wél Top 5 kunnen rijden. En dat het resultaat van dit jaar niet - zoals bij Gesink - een incident was. Het lijkt er op dat ze daar wel de kwaliteit voor hebben.
Ten Dam en Mollema rijden volgens mij nu al in hun reserves. En dan moeten de Alpen nog komen.
Het is denk ik ook te mooi om waar te zijn dat Mollema en Ten Dam zo maar even Top 5 in deze Tour zouden rijden.
Ik hoop vooral dat deze editie ze weer een stapje verder brengt en dat ze volgend jaar wél Top 5 kunnen rijden. En dat het resultaat van dit jaar niet - zoals bij Gesink - een incident was. Het lijkt er op dat ze daar wel de kwaliteit voor hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Grappig genoeg zouden we vooraf getekend hebben (4de/5de en 8ste) terwijl we nu bijna een beetje teleurgesteld zouden zijn als Mollema geen 3de wordt. Het zou kunnen dat Mollema vandaag niet teveel met z'n krachten wilde smijten en daardoor een beetje heeft ingehouden (niet dat het er zo uitzag trouwens). Morgen wordt interessant, in de laatste tijdrit hield Mollema knap stand. Als hij dat morgen weer kan doen dan zou 'm dat weleens wat extra kracht en motivatie kunnen geven voor de overige 3 berg etappes.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Als ik vooraf had kunnen tekenen voor Mollema in de top 5 en Ten Dam bij de eerste 10 had ik het gedaan. Iedereen denk ik. Nu het einde in zicht is zou het toch wel zonde zijn als die podiumplaats verloren gaat. Maar ik ben er wel bang voor. Contador en Kreuziger ogen sterker en het kan zomaar gebeuren dat ze er na de tijdrit allebei overheen gaan. Bij Quintana heb ik de hoop dat hij woensdag wat tijd zal verliezen.
Aan de andere kant is Mollema een taaie en hij is ook lastig in te schatten. Als het wel goed gaat ziet het er namelijk ook niet uit. En de verhoudingen kunnen komende ritten natuurlijk ook weer draaien.
Beetje flauw trouwens van Froome om boos te zijn op Contador. Als hij denkt dat Contador teveel risico neemt moet hij wat ruimte laten.
Aan de andere kant is Mollema een taaie en hij is ook lastig in te schatten. Als het wel goed gaat ziet het er namelijk ook niet uit. En de verhoudingen kunnen komende ritten natuurlijk ook weer draaien.
Beetje flauw trouwens van Froome om boos te zijn op Contador. Als hij denkt dat Contador teveel risico neemt moet hij wat ruimte laten.
Nil volentibus arduum
Ik vind 5de en 8ste (bijvoorbeeld, of laten we zeggen: beiden top 10) een prachtig resultaat. Ook nu Mollema (even) tweede staat.Raymon schreef:Grappig genoeg zouden we vooraf getekend hebben (4de/5de en 8ste) terwijl we nu bijna een beetje teleurgesteld zouden zijn als Mollema geen 3de wordt. Het zou kunnen dat Mollema vandaag niet teveel met z'n krachten wilde smijten en daardoor een beetje heeft ingehouden (niet dat het er zo uitzag trouwens). Morgen wordt interessant, in de laatste tijdrit hield Mollema knap stand. Als hij dat morgen weer kan doen dan zou 'm dat weleens wat extra kracht en motivatie kunnen geven voor de overige 3 berg etappes.
Die Alpencols horen bij het totaalplaatje, dus de stand nu is maar een momentopname.
Het zal pas jammer zijn wanneer Mollema of Ten Dam (of beiden) zo'n slechte dag hebben dat ze uit de top 10 wegvallen (het verschil met nummer 10 is bepaald niet comfortabel). Dat scenario ligt - bijvoorbeeld in de rit naar Alpe d'Huez - ook nog serieus op de loer. Ze hebben best al veel gegeven volgens mij.
Dus als ze 5de en 8ste worden? Prachtig!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ach, is allemaal in het heetst van de strijd. Contador was ook boos op Quintana omdat die jongen doorreed.
En toch heb ik liever dat ze 7 en 10 worden en dat ze donderdag winnen op L'Alpe, maar dat is geen kwestie van of/of. Zo'n Daniel Martin heeft het overigens wel weer top voor mekaar. Daar zou ik ook voor tekenen.
Volgend jaar zal het lastiger worden, Zeux. Zou zo maar weer kunnen dat je dan met Wiggins, Nibali, vdBroeck, Uran moet strijden. Zo'n Nibali gaat een keer de Tour winnen. Daar ben ik heilig van overtuigd.
En toch heb ik liever dat ze 7 en 10 worden en dat ze donderdag winnen op L'Alpe, maar dat is geen kwestie van of/of. Zo'n Daniel Martin heeft het overigens wel weer top voor mekaar. Daar zou ik ook voor tekenen.
Volgend jaar zal het lastiger worden, Zeux. Zou zo maar weer kunnen dat je dan met Wiggins, Nibali, vdBroeck, Uran moet strijden. Zo'n Nibali gaat een keer de Tour winnen. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Van den Broeck lijkt wel wat op Gesink. Valt ook vaak, en wint niet vaak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
En Wiggins komt denk ik nooit meer op niveau. Nibali is wel een topper al is het bij hem altijd de vraag waar hij zijn prioriteit legt, Giro of Tour.
Erg benieuwd naar de tijdrit van morgen. Mollema heeft in de vlakke tijdrit uitstekend geprobeerd maar zijn voorsprong op Contador en Kreuziger is nihil. Wat nog in zijn voordeel zou kunnen spreken is dat Contador gewoon niet weet wat opgeven is. Dat kan betekenen dat hij zichzelf overhoop fietst of dat hij Kreuziger offert in een ultieme poging om voor winst te gaan.
Erg benieuwd naar de tijdrit van morgen. Mollema heeft in de vlakke tijdrit uitstekend geprobeerd maar zijn voorsprong op Contador en Kreuziger is nihil. Wat nog in zijn voordeel zou kunnen spreken is dat Contador gewoon niet weet wat opgeven is. Dat kan betekenen dat hij zichzelf overhoop fietst of dat hij Kreuziger offert in een ultieme poging om voor winst te gaan.
Nil volentibus arduum
Het eerste gedeelte van zijn analyse klopt wel. Contador krijgt 'm er bergop niet af en dus probeert hij hem aan te vallen op ander terrein. Dat hebben we op het vlakke gezien en nu in een afdaling. Dat is Contador ten voeten uit. Kijk maar naar zijn laatste Vuelta overwinning waar hij in extremis nog Rodriguez wist te verslaan met een coup op het vlakke. Contador is een vechter en die geeft niet op voor de wedstrijd klaar is. Voor hem telt alleen de eerste plaats. Nu moet Froome niet gaan piepen dat hij risico's neemt want het staat hem vrij om dat zelf niet te doen. Is ook niet handig want nu weet Contador wat hij moet doen. Ga er bij de afdaling van de Col du Sarenne op donderdag maar eens goed voor zitten. En dan mag Froome hopen dat het niet ook nog eens slecht weer is.'Denk dat Saxo wanhopig wordt'
Geletruidrager Chris Froome was na afloop van de zestiende etappe niet te spreken over het optreden van Alberto Contador. Volgens de Brit nam zijn Spaanse concurrent onverantwoorde risico's in de afdaling van de Col de Manse.
Contador probeerde samen met ploeggenoot Roman Kreuziger tijdwinst te boeken in de finale van de etappe en probeerde zo hard als hij kon door de scherpe bochten met slecht asfalt te gaan. Op de persconferentie na afloop van de race had Froome geen goed woord over voor die actie. "Ja, ik ben van mening dat hij te roekeloos naar beneden reed", aldus de kopman van Team Sky. "Contador nam veel te veel risico en het is ook overduidelijk dat hij te hard ging als hij niet eens de controle kan houden over zijn eigen fiets."
De Spanjaard wist een totale schuiver nog net te voorkomen, maar zorgde er wel voor dat Froome van de weg raakte in een poging hem te ontwijken. "Ik raakte iets van de weg af en kwam in het gras terecht. Gelukkig zag ik een opening waardoor ik weer terug op het asfalt kwam."
Gevaar
Gevraagd of dit soort acties van zijn concurrenten de grootste bedreiging voor zijn gele trui zijn, was Froome duidelijk. "Absoluut. Ik denk dat ze wanhopig aan het worden zijn bij Team Saxo. Daarom nemen ze deze onnodige risico's." Froome hoopt dat Contador, Kreuziger en de rest van hun team verstandiger zullen koersen in de Alpen. En dan in het bijzonder bij de gevaarlijke afdaling van de Col de Sarenne, waar het peloton donderdag vlak na de eerste klim over de Alpe d'Huez vanaf moet. "Ik heb die afdaling in de training gezien en tijdens de Dauphine. Hij is heel erg gevaarlijk omdat het wegdek in slechte conditie is. Daarnaast zijn er geen barrières in de bochten. Als je daar eruit schiet val je echt een eind naar beneden. Ik hoop dat de renners daar meer bewust zijn van het gevaar en niet de risico's nemen die ze vandaag wel namen."
Bron: nusport.nl
Die gozer moet zich niet gek laten maken. Hij staat dik voor en kan alleen van zichzelf verliezen. Laat die gekke Contador dan desnoods lekker gaan. Pakt hij 30 seconden. Gefeliciteerd ermee, maar daar schiet hij niets mee op. Tenzij Froome zich wel gek laat maken, valt, en wat breekt.
Nil volentibus arduum
Dat is waar, maar het was ook wel een vrij gevaarlijke actie.Marillion schreef:Beetje flauw trouwens van Froome om boos te zijn op Contador. Als hij denkt dat Contador teveel risico neemt moet hij wat ruimte laten.
Stel dat zowel Contador als Froome echt een harde schuiver zouden hebben gemaakt en in het heftigste geval zelfs de strijd hadden moeten staken. Dan was er behoorlijk veel stront aan de knikker geweest want dan zou de gele trui letterlijk zijn getorpedeerd en geliquideerd. En vervolgens zou Mollema aan het einde van de middag als nieuwe vaandeldrager in de gele trui zijn gehesen,

Ach, wat is gevaarlijk? Contador gaat tot het uiterste om te winnen en dan neem je risico's. Maar hij is wel een uitstekende daler, doorgaans weet hij wat hij doet. Maar de marge voor foutjes is natuurlijk heel klein, dat is zeker zo.
Froome moet gewoon niet panikeren. Hij weet dat hij de sterkste is, zijn enige kans op verlies ligt er in als hij zich gek laat maken en zo de fout in gaat in een afdaling. Niet doen dus. Gewoon normaal naar beneden gaan, desnoods wat seconden prijsgeven op zo'n Contador en die bergop vervolgens weer goed maken of zelfs een klein verlies nemen. Dan staat hij zondag gewoon in het geel op het podium.
Froome moet gewoon niet panikeren. Hij weet dat hij de sterkste is, zijn enige kans op verlies ligt er in als hij zich gek laat maken en zo de fout in gaat in een afdaling. Niet doen dus. Gewoon normaal naar beneden gaan, desnoods wat seconden prijsgeven op zo'n Contador en die bergop vervolgens weer goed maken of zelfs een klein verlies nemen. Dan staat hij zondag gewoon in het geel op het podium.
Nil volentibus arduum
De grote kleppers moeten nog komen, maar Lieuwe Westra lijkt wel gedaald te hebben als een komeet. Duiken er steeds een paar onder z'n tussentijden en aan de streep zitten ze er 10 seconden of meer achter.
Volgens de kenners gaat de winnende tijd nog 6 minuten sneller zijn en ergens tussen de 48 en 49 minuten liggen. Benieuwd of het echt gaat hagelen vanmiddag,
Volgens de kenners gaat de winnende tijd nog 6 minuten sneller zijn en ergens tussen de 48 en 49 minuten liggen. Benieuwd of het echt gaat hagelen vanmiddag,
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Een erg lastige tijdrit, volgens o.a. Westra.
En het kan gaan regenen....
En het kan gaan regenen....
Salvador Dali
Salvador Dali
Het regent inmiddels, dus Van Garderen zal de etappe wel winnen.
Salvador Dali
Salvador Dali
Bummer. Dan maar voorpret voor morgen alvast.
Na de 1ste keer Alpe D'Huez meteen een 2de categorie berg erachteraan en daar gaan ze dan vanaf naar beneden voor ze de 2e x D'Huez op te gaan. Die afdaling lijkt meer op een geupgrade geitenpaadje.
Als daar niet meer dan 5 het ravijn induiken weet ik het niet... http://www.youtube.com/watch?v=43z6ds99 ... age#t=335s
Na de 1ste keer Alpe D'Huez meteen een 2de categorie berg erachteraan en daar gaan ze dan vanaf naar beneden voor ze de 2e x D'Huez op te gaan. Die afdaling lijkt meer op een geupgrade geitenpaadje.
Als daar niet meer dan 5 het ravijn induiken weet ik het niet... http://www.youtube.com/watch?v=43z6ds99 ... age#t=335s
Zonde dat de regen niet wat eerder begon. Dan had Westra misschien kunnen stunten. Maar misschien dat het straks nog droog gaat worden? Nu ziet het er listig uit in de afdaling. Kijken wat Contador straks gaat doen.Duke schreef:Het regent inmiddels, dus Van Garderen zal de etappe wel winnen.
Nil volentibus arduum
Deze meneer doet wel héél voorzichtig. Overdrijven is ook een vak.beelzebub schreef:Bummer. Dan maar voorpret voor morgen alvast.
Maar het is zeker een listige afdaling. Voordeel voor het gros van de renners is dat ze er niet volle bak naar beneden hoeven te gaan. En de groep zal al behoorlijk uit elkaar liggen door de voorgaande klim.
Nil volentibus arduum
Ik zie Froome er nog wel voor aan om dwars door de regen twee minuten sneller te gaan.
Met het risico dat hij het ravijn in rijdt? Dat kan ik me niet voorstellen.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wow, kom ik dit tegen. Wie kent Pro Cycling Manager 2013? Kan je je eigen touretappe simuleren
http://www.youtube.com/watch?v=8R2lq6C4_aU
Bol heeft 'm voor 35 E-units.
http://www.bol.com/nl/p/pro-cycling-man ... 011892147/
Pff. Nu is de dubbele beklimming morgen onzeker.... http://nos.nl/artikel/530541-dubbele-kl ... zeker.html

http://www.youtube.com/watch?v=8R2lq6C4_aU
Bol heeft 'm voor 35 E-units.
http://www.bol.com/nl/p/pro-cycling-man ... 011892147/
Pff. Nu is de dubbele beklimming morgen onzeker.... http://nos.nl/artikel/530541-dubbele-kl ... zeker.html
Het schijnt weer iets op te drogen, ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken.
Salvador Dali
Salvador Dali
Contador en Kreuzinger vliegen.
Mollema niet.
Salvador Dali
Salvador Dali