Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo feb 13, 2022 8:59 pm

Geweldige wedstrijden gisteren. Frankrijk - Ierland was zo intens, echt mooi om te kijken.

En helaas kon Schotland het niet voor elkaar krijgen tegen Wales. Wales was beter dan in de eerste wedstrijd, maar vond Schotland ook slordig en slecht in de discipline. Van der Merwe bijvoorbeeld, die ik echt een goede speler vind, gaf 2x in korte tijd de bal weg voor een turnover.

Gaaf om in het Principality Stadium te gaan kijken, Wimpey! Wil ik ook graag eens doen. Vond het altijd geweldig om in het het Murrayfield stadium een wedstrijd bij te wonen. Ben nu verhuisd naar Ierland, dus het Aviva stadion in Dublin is de volgende op de lijst :-)

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 9:05 pm

Ferry schreef:
zo feb 13, 2022 8:59 pm
En helaas kon Schotland het niet voor elkaar krijgen tegen Wales.
De Schotten moeten gewoon elke week tegen Engeland spelen. Gisteren stuurde Finn Russell z'n broer weer eens.

Heb nu een aantal stadions gehad. Twickenham, Cardiff Arms Park. Auckland, Sydney. Binnenkort Principality. De rest pak ik ook nog mee in dit leven. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do feb 17, 2022 4:27 pm

Ik hoorde geruchten dat Zuid Afrika gaat deelnemen in de 6 Nations, en geloofde het eigenlijk niet, maar het staat nu ook in The Guardian. Ik hoorde dat Italie er dan uit zou vliegen, maar dat staat niet in dit artikel. Het is allemaal nog niet officieel, nog even afwachten dus.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » do feb 17, 2022 4:37 pm

Ferry schreef:
do feb 17, 2022 4:27 pm
Ik hoorde geruchten dat Zuid Afrika gaat deelnemen in de 6 Nations, en geloofde het eigenlijk niet, maar het staat nu ook in The Guardian. Ik hoorde dat Italie er dan uit zou vliegen, maar dat staat niet in dit artikel. Het is allemaal nog niet officieel, nog even afwachten dus.
Geluiden gaan al een tijdje. Ze doen er beter aan de 6e plek via promotie-degradatie te regelen. Italië komt eraan trouwens, hun U21 won het WK. Maar Georgie is momenteel beter dan de Italianen, voor 6 nations.

9 world cups, 1 voor noordelijk halfrond. :smallgrin.gif: Z-A wil wel natuurlijk. Faf, Duane, Lood e.c. spelen allemaal in Europa, dus die maken dan extra speeltijd met de Bokken mee. En dan laat Z-A de jongens die nog in Z-A spelen de wedstrijden tegen Oz, NZ en Argentinië doen. Meer weerstand voor meer spelers, win-win voor Z-A.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Rugby

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 17, 2022 7:18 pm

Ik meen me te herinneren dat het eerst de 5 nations was en dat Italië er toen bij mocht ergens begin van deze eeuw ofzo.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do feb 17, 2022 8:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 17, 2022 7:18 pm
Ik meen me te herinneren dat het eerst de 5 nations was en dat Italië er toen bij mocht ergens begin van deze eeuw ofzo.
Yep, in 2000. (jaartal ff opgezocht)

Ik had ook wel wat gezien in de promotie/degradatie regeling voor landen net onder de Europese top. Geeft Italie en de andere landen iets om aan te blijven werken.

Zuid Afrika zal toch wel het sterkste team opstellen als ze in de 6 Nations terecht komen? Net als in de Rugby Championship back home?

Dat is trouwens wel iets raars vind ik; alle clubs moeten hun spelers afstaan aan de nationale teams, maar de nationale competities gaan gewoon door.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » vr feb 18, 2022 2:44 pm

Ferry schreef:
do feb 17, 2022 8:04 pm
Dat is trouwens wel iets raars vind ik; alle clubs moeten hun spelers afstaan aan de nationale teams, maar de nationale competities gaan gewoon door.
Heel waus. Neem Toulouse. Die mogen het tijdens de 6 nations zonder Dupont en N'Tamack doen. :smallgrin.gif: Vrijwel hun hele scrum speelt ook voor Frankrijk.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr mar 11, 2022 9:01 pm

Het volkslied van Wales was weer prachtig, Wimpey! Veel plezier daar.

Ik heb het op de achtergrond aanstaan tot Ajax afgelopen is :-)

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo mar 13, 2022 12:05 pm

Ferry schreef:
vr mar 11, 2022 9:01 pm
Het volkslied van Wales was weer prachtig, Wimpey! Veel plezier daar.

Ik heb het op de achtergrond aanstaan tot Ajax afgelopen is :-)
Stadion zat niet vol. Vrijdagavond toch anders dan zaterdagmiddag. Frankrijk knalde de eerste 20 minuten. Daarna had Wales de overhand, maar net te weinig kwaliteit om Frankrijk te breken. Fransen verdedigden goed en gedisciplineerd.

Mooi feest met Welshies en Fransen voor en na de wedstrijd. Maar bij ieder bezoek aan de UK valt me op dat daar veel meer armoe is dan in NL.

Ieren over Engeland heen. :biggthumpup.gif: Wat een maf, die Ewels. Wie pakt er nou zo een rode kaart? :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2022 4:52 pm

Allez les bleus!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma mar 21, 2022 12:01 pm

wimpey schreef:
zo mar 20, 2022 4:52 pm
Allez les bleus!
Dik verdiend ook :biggthumpup.gif:. En Italie dat van Wales won, ook mooi.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma mar 21, 2022 3:14 pm

Ferry schreef:
ma mar 21, 2022 12:01 pm
wimpey schreef:
zo mar 20, 2022 4:52 pm
Allez les bleus!
Dik verdiend ook :biggthumpup.gif:. En Italie dat van Wales won, ook mooi.
Ja en ja. Die Capuozzo (ofzo) gooide er een prachtige shuffle uit bij de laatste try. :biggthumpup.gif:

Frankrijk zó goed. Ging veel te snel voor die Engelsen met hun gekick. Dupont, Fickou en Alldritt zijn simpelweg een paar maatjes te groot voor de rest van de wereld. Het was weer genieten. Ierland ook goed he. Wel leuk dat ze met v.d. Flier een jongen met Nederlandse roots hebben.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 04, 2023 3:09 pm

En het feest begint weer! Wales - Ireland, en straks Engeland - Schotland. :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma feb 06, 2023 9:55 pm

Nu pas gezien dat Schotland een stunt te pakken had op Twickenham. Leuk hoor!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma feb 06, 2023 11:16 pm

Schotland was echt goed, FInn Russell was wederom de architect aan Schotse kant, geweldig hoe die het spel ziet. De Engelsen hebben een nieuwe manager, dus die moet zijn stempel nog een beetje drukken denk ik.

Nou hoop ik dat Schotland dit door kan zetten en niet, net zoals vorig jaar, na de overwinning tegen Engeland punten laat liggen tegen Wales en Frankrijk. Ze hebben echt een heel behoorlijk team dus het zou mooi zijn als ze die titel weer eens zouden kunnen pakken.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo mar 19, 2023 8:30 pm

Beste 6 nations die ik ooit heb gezien. Frankrijk en Ierland exceptioneel.

Die gaan met Springboks en ABs bepalen wie het WK wint.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Rugby

Bericht door columbus » zo mar 19, 2023 8:44 pm

Die zitten toch bij elkaar in de WK poule?

Ohnee, zit net even te kijken

Poule B: zuid Afrika, Ierland, Schotland, tonga en Roemenië

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » wo mar 22, 2023 9:16 am

Die loting slaat nergens op. Is voltrokken o.b.v. de rankings van toen.

Je hebt nu Frankrijk, NZ, Boks, Ierland en Schotland aan een kant van het schema. Anders gezegd: van het kwartet Engeland, Wales, Australie, Argentinie halen er (ook) 2 de halve finale. :excited.gif:

Dus 2 van de top-5 van de world ranking en 2 van de nummers 6 t.e.m. 9.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » wo mar 22, 2023 10:59 am

Bijna alsof de ene halve finale in de praktijk de finale is dan.

Openingswedstrijd Frankrijk - Nieuw Zeeland zie ik net. Wow, je kunt een toernooi slechter starten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » wo mar 22, 2023 1:52 pm

Marillion schreef:
wo mar 22, 2023 10:59 am

Openingswedstrijd Frankrijk - Nieuw Zeeland zie ik net. Wow, je kunt een toernooi slechter starten.
Da's wat anders dan Qatar - Ecquador. :biggrin.gif:

O.b.v. autumn internationals en 6 Nations zijn Frankrijk en Ierland torenhoog favoriet. Maar Springboks zaten er kort bij.

Ierland heeft 130 profs. Het is ongelooflijk wat ze uit zo'n kleine pool halen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door Jinne » vr mar 24, 2023 7:04 am

Marillion schreef:
wo mar 22, 2023 10:59 am
Bijna alsof de ene halve finale in de praktijk de finale is dan.

Openingswedstrijd Frankrijk - Nieuw Zeeland zie ik net. Wow, je kunt een toernooi slechter starten.
Kwartfinale is poule A tegen B. Dus daarna blijven er nog maar twee van de topteams over. Maar in de halve finale treffen ze een team uit poule C of D.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » do aug 17, 2023 1:15 pm

Owen Farrell geel, nee rood. Geschorst, nee niet geschorst. Maar wordt nu nogmaals onderzicht.

The man has previous. Hij kan niet tackelen. Oordeel zelf of z'n laatste 'tackle' een gevaar voor de gezondheid van z'n opponent Basham betekent:

https://www.youtube.com/watch?v=AdXja0sV4tY

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do aug 17, 2023 3:39 pm

Inderdaad niet de eerste keer met Farrell. Had toch gewoon rood moeten zijn? Draait lekker zijn schouder hoog erin, gebruikt zijn armen niet.

Ik zie er weinig van, trouwens. Al deze wedstrijden zijn hier te zien op Amazon Prime, en dat heb ik niet. Al die streaming diensten...

Ik kijk wel uit naar het WK in Frankrijk! Begint 8 September meteen met een kraker: Frankrijk - Nieuw Zeeland. Nou hoop ik dat dat wel gewoon op BBC ofzo te zien is. Anders moet ik toch maar overstag :-)

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za aug 19, 2023 9:53 pm

Hardleers, die Engelsen. Vandaag Vunipola er met rood af. High tackle, no arms. Wordt dus ook geschorst en mist Argentine-pot op WK.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za aug 19, 2023 10:18 pm

Heb vanmiddag Wales Zuid Afrika gezien, de Afrikanen waren indrukwekkend goed, en ze nog grote namen op de bank

Plaats reactie