Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 5:49 pm

Italie staat bij rust met 12-6 voor tegen Engeland! (wel een draak van een wedstrijd trouwens)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 11, 2012 6:09 pm

Mooi dat ik dat lees. Kan ik de tweede helft nog even meepakken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 6:18 pm

De Engelsen stellen orde op zaken... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 11, 2012 6:22 pm

Heb jij er ook gratis ondertiteling bij?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 6:30 pm

Ondertiteling? Nee... Ben je per ongeluk op je afstandsbediening gaan zitten? :-)
Ik heb die optie namelijk wel. (ondertiteling)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 11, 2012 6:35 pm

Dat sluit ik niet uit. Het is een soort van teletekst achtige ondertiteling zoals je die in Nederland soms kunt inschakelen voor doven en slechthorenden. Maar ik heb geen idee waar het vandaag komt. Nou ja, maakt niet uit.

Italië gaat dit niet meer winnen lijkt me. Jammer want een verrassing is altijd leuk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 6:51 pm

Afgelopen. Jammer, Italie heeft de overwinning weggegeven door twee dramatische penalty kicks.

Vanavond nog Frankrijk-Ierland, maar dat is tegelijk met Ajax ongeveer.... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 11, 2012 8:20 pm

Met een beetje pech is Ajax al vrij snel niet meer interessant om te volgen... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 8:44 pm

Eén oog op de TV voor het rugby, één oog op de PC voor Ajax. Ze zijn het veld nog aan het keuren trouwens in Parijs. Het is -10 en ze zijn het veld op bepaalde plaatsen aan het verwarmen.

Edit: Wedstrijd gaat niet door. Belachelijk dat het Stade de France geen veldverwarming heeft zeg. Niet te geloven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2012 3:55 pm

Net op tijd terug voor Wales-Scotland. Game on!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo feb 12, 2012 4:58 pm

Het is een keihard gevecht, mooi om te zien. Sterke defensie aan twee kanten en daardoor geen dikke scores maar wel mooi om naar te kijken. Sneu voor Schotland dat het n'et niet lukte om die try te scoren.

Edit; ai, ai, ai... Scotland komt slap uit de kleedkamer!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2012 5:48 pm

Mooie wedstrijd. Wales heeft echt een sterke ploeg. Op het afgelopen WK waren ze al sterk en die lijn trekken ze door in de Six Nations. Volgende wedstrijd tegen Engeland. Dat gaan ze ook winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 9:10 am

Als nationale ploeg stelt Nederland misschien niet veel voor maar er is er toch minimaal één die er kennelijk wel wat van kan:
Nederlander Visser debuteert in Schotse rugbyselectie

GLASGOW - Tim Visser is een van de vijf debutanten in de Schotse rugbyselectie van 28 spelers die in de zomer op tournee gaan naar het Verre Oosten, met onder meer testwedstrijden tegen Fiji en Samoa.

Daarmee ging de droom van de 24-jarige Nederlander in vervulling. Visser maakt al geruime tijd grote indruk in dienst van Edinburgh, maar moest volgens de voorschriften drie jaar geduld hebben om als Schots international aan de slag te kunnen. Op 12 juni is de wachttijd voorbij en is de voormalige rugbyer van Hilversum en Jong Oranje speelgerechtigd voor zijn nieuwe vaderland.

''Ik ben zeer vereerd'', zei Visser in een video-interview van de Schotse bond. ''Ik zit hier nu al zo lang, ik ken het land en de bevolking inmiddels heel goed. Ik voel me er onderdeel van, ben hier thuis en de mensen zijn geweldig voor me. Ik wil niets liever dan voor Schotland uitkomen.''

Visser stond al jong als groot talent te boek. Scouts van de Newcastle Falcons ontdekten de 'Dutch Delight' in 2004 tijdens een sevenstoernooi. Op zijn achttiende debuteerde hij voor de Engelse club om na het uitdienen van zijn contract in 2009 naar Edinburgh te verhuizen. Daar maakte de productieve back tot dusver in 74 wedstrijden 43 tries.

Bron: Nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do mei 17, 2012 11:16 am

Ja, Tim Visser doet het geweldig bij Edinburgh! Ik heb flink wat wedstrijden van ze gezien en hij is echt goed. Het Schotse nationale team heeft al lange tijd problemen met het scoren van tries en ze hopen dat op te lossen met Visser en Stuart Hogg van Glasgow. Hogg heeft al bij de 6 Nations meegedaan en tries gescoord, die jongen is echt heel snel.

Leuk dat er een Nederlander meedoet op het hoogste nivo! Misschien geeft dat het rugby in NL ook wel een boost.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 11:33 am

Misschien iets meer publiciteit rondom wedstrijden van Schotland al verwacht ik er niet teveel van. Nederland is geen rugby land.

Volgend jaar wil ik eens een wedstrijd gaan bezoeken aan de overkant van de Noordzee. Heb jij wellicht tips waar ik het beste sfeer kan proeven? Is dat bij clubs of is een landenwedstrijd van bijvoorbeeld de Six Nations cup toch echt beter geschikt? Mag in Schotland, Wales, Ierland of Engeland zijn. Al heb ik wel een lichte voorkeur voor Schotland omdat ik dan ook nog wat distilleerderijen kan bezoeken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » do mei 17, 2012 11:59 am

Het gekke is dat bij het club rugby de stadions maar matig gevuld zijn. Edinburgh speelt zijn wedstrijden in het Murreyfield stadium, dat plaats biedt aan een kleine 70.000 man, maar als Edinburgh een normale wedstrijd speelt zit er rond de 5000 man. Als Schotland speelt daarentegen, dan zit het gewoon vol. Het record voor toeschouwersaantallen in de UK was dit jaar voor Edinburgh, toen ze in de kwartfinale van de Heineken Cup thuis speelden tegen Toulouse. Toen zaten er 38.000 mensen op de tribune. (dat is zeg maar Champions League voor rugby) Het gekke is dat Edinburgh in de UK-Ireland competitie, de Rabodirect Pro 12, één na laatste staat. Nogal wisselvallig dus.
Het rugby in Nederland mag dan niet groot zijn, de sponsors in het Europese rugy zijn wel mooi Nederlands met de Rabobank en Heineken. :smile-ajax.gif:

Als je voorkeur toch naar Schotland uitgaat, dan zou mijn advies zeker zijn om een wedstrijd van het Schotse nationale team te bezoeken, dan ben je in ieder geval verzekerd van een uitstekende sfeer.
Dit is een goed startpunt om Schots rugby te verkennen: http://www.scottishrugby.org/

Ik vond zelf het oude Landsdowne Road stadion in Dublin erg sfeervol. Dat is in 2007 tegen de vlakte gegooid en er staat nu een nieuw stadion dat natuurlijk de naam van de sponsor moet dragen: Aviva Stadium. (Bleagh) Daar ben ik nog niet geweest, maar ik vind Dublin altijd een super stad. Bovendien vind ik Ierland ook mooi om lekker rond te rijden; de westkust is schitterend.

Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar op TV ziet het Millennium Stadium in Cardiff er ook geweldig uit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 12:11 pm

Thanks! Ik denk dat m'n eerste optie inderdaad een wedstrijd van Schotland zal worden. En dan bij voorkeur tegen Engeland maar Wales of Ierland is ook goed. Vol stadion en lekker genieten van de sfeer.

Verder moet het een tripje worden met wat distilleerderijen, pubs en wellicht nog een potje voetbal maar dan het liefst zo slecht mogelijk en in een vervallen stadion. Dat moet toch geen probleem zijn. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za jun 16, 2012 9:29 am

Tim Visser heeft zijn eerste interland voor Schotland gespeeld tegen Fiji en 2 tries gescoord!! :headbang.gif:

Leuk voor die jongen. Hier staat een verslagje.

En hier staat een interview en profiel. Leuk stuk.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma jun 25, 2012 8:26 pm

Marillion schreef:Volgend jaar wil ik eens een wedstrijd gaan bezoeken aan de overkant van de Noordzee. Heb jij wellicht tips waar ik het beste sfeer kan proeven?
In November kan je De 'All Blacks' en de 'Springboks' aan het werk zien in Edinburgh:
http://www.scottishrugby.org/emctests/

Als je toch aan een tripje denkt, is dat wel heel erg gaaf natuurlijk!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma jun 25, 2012 9:12 pm

Gaaf! Dank voor de tip. Ik ga zeker even kijken of ik daar werk van kan maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » wo jun 27, 2012 10:24 am

En gedaan. In november zit ik met een groepje van vier in het stadion bij Schotland-Nieuw Zeeland. Nu al zin in.

Nogmaals bedankt voor de tip Ferry!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo nov 11, 2012 5:28 pm

Je hebt een leuke pot rugby gezien Marillion! Schotland deed het niet eens zo verkeerd, maar New Zeeland is gewoon een klasse beter. Leuk dat Visser 2 tries scoort!

Ik ben aan het verhuizen, ik was er anders ook graag bij geweest!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » di nov 13, 2012 9:59 am

Absoluut, was echt een geweldige ervaring. Ik ga zeker nog eens terug. Komende week zal ik hier wat foto's plaatsen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za nov 17, 2012 3:30 pm

Vorige week zondag nog genieten op Murrayfield:

Afbeelding

Nu op BBC1: Schotland - Zuid Afrika!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 17, 2012 4:45 pm

Mooi fotootje; je had een goede plaats :biggthumpup.gif:

Schotland speelde ook beter tegen Nieuw Zealand dan nu tegen Zuid Afrika. Hoewel... ze beginnen nu beter te spelen!

Plaats reactie