Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 9:34 am

Denk dat Libbok en Reinach niet bij de 23 zitten, zaterdag. Faf en Pollard beginnen zeker. Le Roux ook i.p.v. Willemse. Am i.p.v. Kriel misschien. Ze hebben gewoon vers bloed nodig, zeker ook in de voorwaartsen. Kitshoff, Etzebeth, Kolisi en Vermeulen spelen geen goed WK.
Denk een 6/2 split op de bank.

NZ heeft een veel minder zwaar toernooi gehad. Ogen energieker. Dus ZAF zal er alles aan doen om er geen open wedstrijd van te maken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 10:25 am

columbus schreef:
ma okt 23, 2023 9:16 pm
Ik vind er niet zoveel aan, dat 7s. Zeker op zo'n groot veld vraag ik me af waar ik in hemelsnaam naar zit te kijken. Wat je zegt, echt rugby is het niet. Snap ook niet zo goed waarom dit rugby nu populairder zou moeten maken, voetballen op de OS is toch ook 11x11 en niet 8x8 met een hoop rennen en vliegen? Rugby is 15x15 anders is het geen rugby :):)
Is deze variant speciaal voor de Olympische Spelen bedacht?

In dat geval lijkt het een beetje op het debuut van klimmen op de Olympische Spelen afgelopen editie. Voorwaarde was dat er slechts één wedstrijd mocht zijn en dat het een combinatie was van drie verschillende disciplines, Lead, Boulder en Speed. Dat laatste onderdeel is echt totaal verschillend van de eerste twee. Maar veel kijkers zonder kennis van de sport vinden het wel spectaculair. Mensen die bekend zijn met de sport vonden deze combi niets maar zo kwam het wel op de spelen. Komende editie is Lead en Boulder een gecombineerde wedstrijd en is Speed apart gezet. Veel logischer.

Wellicht dat zoiets ook wel met Rugby gaat gebeuren op termijn? Met 7x7 hebben ze een bredere groep landen en er zal meer snelheid in het spel zitten. Maar je zit wel aan de essentie van de sport als je de helft van de spelers van het veld haalt natuurlijk.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » do okt 26, 2023 8:27 am

wimpey schreef:
di okt 24, 2023 9:34 am
Denk dat Libbok en Reinach niet bij de 23 zitten, zaterdag. Faf en Pollard beginnen zeker. Le Roux ook i.p.v. Willemse.
Wel Willemse, Le Roux de enige back op de bank. 7-1 split, dus de tactiek lijkt wel duidelijk. Ze denken de scrum van NZ te kunnen domineren.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za okt 28, 2023 10:51 am

E C H T E sport, mannelijkheid vanavond. Gasten die geen fractie verdienen van wat zo’n Bergwijnhuis pakt gaan beyond all limits. Heel benieuwd wat voor pot het wordt. Als je van sport houdt: must watch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 28, 2023 11:37 am

Ja, ga absoluut kijken. Hopen op een spannende confrontatie. Kijk er naar uit!
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za okt 28, 2023 11:54 am

Zeker! We zitten voor de buis met een springbok shirt

Voetballen met al die jongetjes van glas, het elkaar kaarten aannaaien, overtredingen faken, gezanik tegen scheidsrechters en een colonne capuchonnetjes laat ik voorlopig weer lekker links liggen. (Merk dat ik door verschillende oorzaken steeds verder van het voetballen afdrijf, maar dat ter zijde).

De Klerk en Pollard op de 9 en 10, dat was te verwachten. Verder mikt ZA, kijkend naar de bank. op hun voorwaartsen. Logisch ook wel want hun hele spel is daar op ingericht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 28, 2023 11:56 am

Wie is voor jullie de favoriet?

Zuid Afrika heeft de betere selectie maar ook een zwaarder programma achter de rug. Nieuw Zeeland is stiekem het toernooi in gegroeid.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 1:13 pm

Op welk in Nederland te volgen net is het te zien? Ziggo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 28, 2023 1:16 pm

Ja, Ziggo inderdaad.

Als je dat niet hebt en je hebt wel vpn tot je beschikking kun je via itv kijken. Wel even een gratis account aanmaken met een Britse postcode.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 1:18 pm

Yes, heb Ziggo!

20.00 zie ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za okt 28, 2023 1:24 pm

zeux schreef:Yes, heb Ziggo!

20.00 zie ik.
Klopt 20:00 voorbeschouwing en 21:00 de wedstrijd

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za okt 28, 2023 1:28 pm

Een echte favoriet is erg niet echt. Het zijn twee absolute toplanden. Vooraf had ik een finale ‘voorspeld’ ZA tegen Frankrijk

ZA heeft inderdaad al een paar hele zware wedstrijden achter de rug dus misschien dat de vermoeidheid mee gaat spelen. Aan de andere kant hebben ze zo’n goede reservebank dat ze daar echt niet minder om worden.

Ben heel benieuwd, kijk er echt naar uit

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 28, 2023 3:54 pm

columbus schreef:
za okt 28, 2023 1:28 pm
Een echte favoriet is erg niet echt. Het zijn twee absolute toplanden. Vooraf had ik een finale ‘voorspeld’ ZA tegen Frankrijk Afbeelding
Had mij ook logisch geleken hoor, of ZA tegen Ierland, maar de All Blacks staan er gewoon weer. Erg knap.

Ik kijk er ook naar uit, Ik hoop dat ZA nog 1 geweldige krachtsinspanning in zich heeft, en dat de beste dan maar mag winnen. En dan is het weer over tot de 6 Nations begint in februari.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 8:08 pm

Een bewuste overtreding dus? En maakt het dan uit of de tegenstander er geblesseerd af moet?

Wel interessant concept dat je met geel 10 minuten moet zitten en dat in die tijd gekeken kan worden of het rood moet zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 8:49 pm

Hmmmm. All Blacks met man minder. En 6 punten achter. Dat lijkt mij een uphill battle.

Bijna try, jammer, dat had het spannender gemaakt.

Die tackle die de try voorkwam was wel weergaloos.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 28, 2023 9:00 pm

Wat een intensiteit weer! Jammer van de rode kaart. All Blacks kunnen nog altijd een try scoren, maar het wordt wel lastiger zo natuurlijk.

Kijken hoe vermoeid ZA raakt in de 2e helft, en hoe de wissels het straks gaan doen. Het is nog niet gespeeld.

Maar wat een sport, he. Schitterend. Wel wat voor Neymar, dit. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 28, 2023 9:03 pm

Ja, zonde van die rode kaart. Doet natuurlijk toch wel wat in de krachtsverhouding als je met één minder speelt. Zuid Afrika sterker maar ik zag Nieuw Zeeland wel één of twee keer wat ruimte vinden met hun aanval. Voor de spanning zou het goed zijn als ze een try kunnen scoren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 9:22 pm

Waarom is deze kaart dan geen rood uiteindelijk?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 9:24 pm

Prachtige try!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 9:26 pm

Helaas...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 28, 2023 9:30 pm

zeux schreef:
za okt 28, 2023 9:22 pm
Waarom is deze kaart dan geen rood uiteindelijk?
Omdat hij uiteindelijk wel probeerde om te tackle te maken, wel laag ging met zijn hoofd (al wel wat laat), en zijn armen gebruikte. Dus was het wel gevaarlijk, maar met 'mitigation'. Dit is zoals ik het begrijp, maar de nuances bij dit soort situaties zijn lastig te begrijpen en worden nog weleens verschillend geinterpreteerd.

Jammer van die try. :-(

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 9:31 pm

Toch de try. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door Jinne » za okt 28, 2023 9:55 pm

Dure penalty miss.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 28, 2023 10:08 pm

Genoten van de enorme intensiteit. Finales zijn niet altijd saai.

Op basis van deze wedstrijd had ik het Nieuw Zeeland misschien wel iets meer gegund. Maar de manier waarop Zuid Afrika toch stand weet te houden is indrukwekkend. Winnen drie wedstrijden met één punt verschil. Dat zegt ook wel wat over een team.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za okt 28, 2023 10:18 pm

Marillion schreef:
za okt 28, 2023 10:08 pm
Genoten van de enorme intensiteit. Finales zijn niet altijd saai.

Op basis van deze wedstrijd had ik het Nieuw Zeeland misschien wel iets meer gegund. Maar de manier waarop Zuid Afrika toch stand weet te houden is indrukwekkend. Winnen drie wedstrijden met één punt verschil. Dat zegt ook wel wat over een team.
Ik gunde het All Blacks ook wat meer. Maar ZA met een paar fantastische belangrijke tackles.

En ik heb het opgegeven om te snappen wat wel en geen fout is en waarom de ene hoge tackle op het hoofd wel rood is en de ander niet (intentie vermoed ik, maar ik vond het er hetzelfde uitzien).

Dure miss. En weer de vraag: waarom geen linksbenige kicker voor penalties tegen de rechterlijn aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie