Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 14, 2023 9:56 pm

Geweldige sport. Enorme teleurstelling voor Ierland want dit was DE kans geweest om de halve finale te halen. Ze hebben een geweldige groep en de All Blacks waren het afgelopen jaar niet in beste vorm maar staan er nu gewoon weer.

FInale All Blacks tegen Zuid Afrika of Frankrijk lijkt me. Dat wordt ook een beste wedstrijd morgen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Rugby

Bericht door zeux » za okt 14, 2023 9:56 pm

Ierland liep een beetje achter de feiten aan als ik het zo inschat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Rugby

Bericht door columbus » za okt 14, 2023 9:59 pm

Jeetje. Wat een pot. En toch wel een verrassende winnaar. Ik had vooraf toch een grotere kans voor Ierland gegeven.

Ierland is toch een beetje het België van het rugby, een top selectie waar het dit jaar voor zou moeten gebeuren, en dan in zo’n wedstrijd er af gaan is wel zuur

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 14, 2023 10:41 pm

zeux schreef:
za okt 14, 2023 9:56 pm
Ierland liep een beetje achter de feiten aan als ik het zo inschat?
The All Blacks hadden het tactisch geweldig voor elkaar, en waren zo agressief in de breakdown. Op de Ierse TV vinden ze dat Ierland niet helemaal top gespeeld hebben, maar ik vind dat de All Blacks er echt als een team stonden vandaag. Grepen de kansen als die zich voordeden, maar vooral verdedigend enorm sterk waren. Ierland kon beuken op de verdediging, phase after phase, maar kwamen er niet doorheen. Daar leken ze een beetje onzeker van te worden, en het vreet ook energie natuurlijk.

Jammer wel, ik had het de Ieren wel gegund. Zijn ze weer niet door een kwartfinale gekomen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo okt 15, 2023 11:25 am

ABs inderdaad met een defensieve masterclass. Hun 3e rij was veel beter dan die van Ierland. De Ieren choketen, maakten veel fouten. Maar het was een fabuleuze pot, net als hun pot tegen de Bokken.

Argentijnen verrasten ook. Fysiek zijn ze onder de evenaar gewoon ‘anders’ dan hier. :smallgrin.gif: Dat gegeven plus ervaring maakt bij een WK keer op keer het verschil. Erg benieuwd naar de potten van vandaag.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Rugby

Bericht door columbus » zo okt 15, 2023 2:45 pm

Ierland maakte idd meer fouten en NZ pakte iedere mogelijkheid met beide handen aan. Het was wel heel tof geweest als die laatste 25+ fases een succes was geworden.

Overigens vond ik Zuid Afrika ook beter dan Ierland in de poule. Daar verloren ze bijzonder veel line outs en zat de scheidsrechter niet tegen

Die laatste tackle van de Argentijnen waarbij het 98 procent een try zou worden. Geniaal. Had meer van Wales verwacht

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » zo okt 15, 2023 4:43 pm

Wat is Engeland toch een irritante ploeg. Cynisch lachen, irritant appelleren, nee erg onsympathiek komt het bij mij over

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » zo okt 15, 2023 5:33 pm

D’r zitten er een paar van Fuji in de pub. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Rugby

Bericht door elliquido » zo okt 15, 2023 5:36 pm

Wow wow wow
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » zo okt 15, 2023 8:08 pm

Furieus begin Frankrijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » zo okt 15, 2023 8:23 pm

Stormachtig potje. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » zo okt 15, 2023 8:28 pm

Wat een hoog niveau weer. Ongelooflijk

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Rugby

Bericht door Sandro » zo okt 15, 2023 9:28 pm

Mooie echte mannen sport.
Niet alles is me helemaal duidelijk. Er gebeuren dingen in de scrum die ik niet kan zien maar wel gevolgen hebben. Ik kijk nu overigens al een klein half uur maar er gebeurt niet veel. Misschien precies op het verkeerde moment ingeschakeld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Rugby

Bericht door elliquido » zo okt 15, 2023 9:49 pm

Zuid Afrika is heel heel goed. Hoop dat ze het redden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Rugby

Bericht door elliquido » zo okt 15, 2023 9:54 pm

Waarom kickt die blonde die bal in de laatste minuut???
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo okt 15, 2023 9:58 pm

WAT een wedstrijd! Misschien wel de beste die ik ooit gezien heb. De intensiteit die beide teams erin gooiden, tjezus. Dit had de finale moeten zijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door Jinne » ma okt 16, 2023 6:00 am

Vooral die eerste helft. Het was bijna niet te doen dat tempo.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma okt 16, 2023 7:27 am

ferry schreef:
zo okt 15, 2023 9:58 pm
WAT een wedstrijd! Misschien wel de beste die ik ooit gezien heb. De intensiteit die beide teams erin gooiden, tjezus. Dit had de finale moeten zijn.
Yep. 1e helft was de beste helft rugby ooit. Twee onwijs goede ploegen. Voor mij was Kolbe MOTM, wat een ongelooflijke speler.

De finale die de sport nodig heeft lijkt me duidelijk. Maar ZAF is al 3 keer heel diep gegaan, terwijl die Engelsen dankzij de draw een walk in the park hebben gehad. Ze hadden het nog knap lastig tegen een ploeg die van Portugal verloor. Hopelijk kunnen ZAF en NZ nog 2 keer knallen, want anders krijg je een kut-finale.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Rugby

Bericht door Yopii » ma okt 16, 2023 12:16 pm

https://www.nu.nl/sport-overig/6285488/ ... iveau.html

Zeuren die rugbyers nu ook al? Jammer.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Rugby

Bericht door GangstaRiB » ma okt 16, 2023 12:20 pm

Ik voel me ledematen en kop pijn doen door er alleen maar naar te kijken. :blackcat.gif:

Maar mooie pot verder.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di okt 17, 2023 12:03 pm

GangstaRiB schreef:
ma okt 16, 2023 12:20 pm
Ik voel me ledematen en kop pijn doen door er alleen maar naar te kijken. :blackcat.gif:
Dat heb ik wanneer ik naar Ajax kijk. :biggrin.gif:

Rugby is toch een veel beter schouwspel dan voetbal?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Rugby

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 18, 2023 6:45 am

Ik denk dat voetbal veel beter te pruimen is met zuivere speeltijd; dan heeft tijdrekken (de grootste ergernis) geen zin meer en zien we voetbal in plaats van stervende zwanen. Zou helemaal leuk zijn als voetballers dan een rugbymentaliteit zouden krijgen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » wo okt 18, 2023 2:05 pm

De meeste voetballers zijn iele sprietjes. Die kunnen lichamelijk niets incasseren. Komt bij dat het vaak ook mentale kasplantjes zijn met hun gebrul tegen de scheids of het gerol na een licht tikkie. De doorsnee rugby-speler is ook een stuk snuggerder dan de meeste voetballers. Je wordt als rugby-er niet krankzinnig financieel onafhankelijk, bij de meeste clubs is jezelf via studie en ook sociaal doorontwikkelen een must.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » wo okt 18, 2023 2:45 pm

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Qua mentaliteit naar arbitrage en tegenstanders kunnen de heren voetballers nog heel veel leren.

Maar een voetballer vergelijken met een rugbyer kan toch eigenlijk niet? Rugbyers zijn van jongs af aan bezig met het leren incasseren van flinke klappen. Naast fysiek wordt er ook mentaal iets bijgebracht

Maar ik ben het helemaal met je eens. Voetballen is als kijkspel verziekt. Het elkaar een kaart aannaaien, vrije trappen versieren, scheidsrechters bespelen op een nare manier is allemaal gewoon geworden. Onder het motto alles om te winnen. Het is tegenwoordig en naar kijkspel zo nu en dan. Neemt niet weg dat er ook heel veel mooie wedstrijden zijn geweest en komen. Maar begin idd met zuivere speeltijd. Zou een heel eind schelen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » wo okt 18, 2023 2:52 pm

Voetbal is toch gewoon een heel ander spel dan rugby? Logisch dat er ook andere posturen bij komen kijken...

Dat fameuze 'niet klagen over de scheidsrechter' hebben de Fransen nu blijkbaar losgelaten. :smallgrin.gif:

Zuivere speeltijd lijkt mij heel goed. Maar wanneer stopt en begint de tijd? Stoppen zodra de bal over de lijn is (inworp, uittrap) of het spel stil ligt (overtreding, buitenspel) en weer lopen zodra de bal opnieuw in beweging gaat? Daar zal op zijn minst een aparte scheidsrechtedr voor moeten komen.

Wat ik ook wel mooi vind is geluid bij de scheidsrechter en 'VAR', zodat je weet wat besproken wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie