Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za okt 26, 2019 11:17 am

Engeland op ieder vlak superieur. Fantastische finalist.

ZAF als opponent, gok ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 26, 2019 12:49 pm

zeux schreef:Hey, Wonderwall van Oasis, is dat een soort 'anthem' bij de Engelsen?
Zet een willekeurig nummer van Oasis op en heel Engeland pakt een pul bier en begint mee te brullen. :smallgrin.gif: :alc.gif:
wimpey schreef:Engeland op ieder vlak superieur. Fantastische finalist.

ZAF als opponent, gok ik.
Ja, volledig terecht. Wat een machtsvertoon vandaag. Engeland dus ook echt wel zwaar favoriet voor de titel wat mij betreft. Of zie jij Wales of Zuid Afrika een serieuze kans maken?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo okt 27, 2019 11:54 am

De springbokken naar de finale. 19-16 winst tegen Wales. Engeland - Zuid Afrika dus als finale.

De Engelsen lijken me duidelijk favoriet. Maken het hele toernooi al ontzettend veel indruk. Maar het moet natuurlijk nog wel even gebeuren. Zaterdag is het zover!
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo okt 27, 2019 12:11 pm

Ander niveau dan gisteren. :smallgrin.gif:

ZAF's spel is de opponent fysiek afmatten, met gasten als Vermeulen, de Allende. Ze halen het tempo eruit met al die kicks.

Hoe goed was De Klerk weer? Hij was OVERAL. Hij tackelt als een flanker, kickt als een 10 en heeft de snelheid op de 1e meters van een winger.

Ik denk dat ZAF het Engeland heel lastig gaat maken. Ze hebben wel Kolbe nodig, want die Nkosi is defensief niet sterk genoeg.

Sympathie voor Wales. Veel geblesseerden, maar bij 16-16 hadden ze in de 22 van ZAF een line-out. Ze hadden het kunnen winnen, maar deze uitkomst is voor de finale beter.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za nov 02, 2019 11:23 am

Klopt het dat ik naar scrubby rugby zit te kijken, of is dat mijn onervaren oog?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door Jinne » za nov 02, 2019 11:40 am

Toch nog een try. Engeland heeft iets speciaals nodig nu.

Na rust leek Engeland terug te komen maar die gemiste penalty lijkt funest te worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za nov 02, 2019 11:44 am

Dat was een mooie try.

Engeland lijkt machteloos. Dat ze in de eerste helft tot op 10 cm van een try kwamen, maar niet scoorden, breekt ze flink op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za nov 02, 2019 11:47 am

Dit is over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za nov 02, 2019 12:07 pm

JAAAAA!

England outpowered!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Rugby

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 02, 2019 12:38 pm

Nou, outpowered... de verdediging van de Springboks was gewoon ijzersterk, ze kwamen er gewoonweg niet doorheen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za nov 02, 2019 12:45 pm

Ze scoorden uiteindelijk die prachtige try. Maar verder waren ze alleen maar bezig met ontregelen. Effectief. En knap hoe ze in de eerste helft Engeland van scoren hielden, toen dat even erg gevaarlijk werd. Maar het kwam op mij over als 'psv'-rugby.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 02, 2019 1:29 pm

Daarmee doe je SA echt te kort. Engeland is m.i. Compleet uit de wedstrijd gespeeld door een tactisch goed plan. Super constant allemaal en de beste scrum half van het toernooi. Pollard erg goed en er staan een paar beesten in de 1e rij.

Engeland heeft in de halve finale enorm gepiekt, de finale was SA echt de betere. Het oogt misschien niet heel flitsend maar goed is het wel.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Rugby

Bericht door Iniesta » za nov 02, 2019 1:42 pm

Meer atletico voetbal, voetbal op basis van pure strijd kan ook leuk zijn

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » za nov 02, 2019 1:46 pm

columbus schreef:Het oogt misschien niet heel flitsend maar goed is het wel.
Precies. Het is heel knap en zeer terecht gewonnen, maar ik vond het de Rugby-equivalent van 'de bus parkeren'.

Pas een stuk in de tweede helft kwamen de aanvallende intenties, wat uitmondde in die mooie try.

Daarna was het over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za nov 02, 2019 5:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nou, outpowered... de verdediging van de Springboks was gewoon ijzersterk, ze kwamen er gewoonweg niet doorheen.
Mtawarira (bijnaam 'Beast') maakte gehakt van Cole. Die kwam er na 2 minuten al in voor Sinckler. En kon het fysieke geweld van the Beast niet aan.

Engeland werd op z'n eigen wapens (scrum, line-out) compleet afgetroefd. Ze kregen veel penalties tegen, doordat ze de fysieke kracht van ZAF niet konden matchen.

Denk dat Engeland z'n finale tegen de AB speelde, vorig weekend. Vandaag werden ze op werkelijk ieder vlak - fysiek, mentaal, technisch, tactisch - afgetroefd door ZAF. Iedere Afrikaan was beter dan z'n opposite number. Game plan klopte, uitvoering klopte en Engeland wist bij stand 3-6 na tig fases kort voor de try-lijn geen try te scoren... Murw gebeukt, waarop ZAF het in het laatste kwart volledig naar zich toe trok.

Geweldige winnaar, fantastische speech van Sia Kolisi na afloop. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za nov 02, 2019 5:39 pm

zeux schreef:
columbus schreef:Het oogt misschien niet heel flitsend maar goed is het wel.
Precies. Het is heel knap en zeer terecht gewonnen, maar ik vond het de Rugby-equivalent van 'de bus parkeren'.

Pas een stuk in de tweede helft kwamen de aanvallende intenties, wat uitmondde in die mooie try.

Daarna was het over.
Snap wat je bedoelt, de Atletico-referentie van Iniesta ook. ZAF speelt in principe rugby met de nummers 1 t.e.m. 10. Pas wanneer ze fysiek het verschil hebben gemaakt, gaan ze opener spelen.

Het zijn wel bazen he! Duane Vermeulen won het van Billy Vunipola, Faf van Youngs, the Beast veegde de vloer aan met Cole. Pollard had z'n zenuwen beter onder controle dan Ford en Farrell. Wings van Engeland niet gezien, die van ZAF scoren de tries. Die van ZAF stonden er collectief in de grootste match van hun carrière, die van Engeland niet. :biggthumpup.gif:

Die Tom Curry is trouwens de spitting image van Luuk de Jong.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za nov 02, 2019 6:33 pm

Grappige stat: 3e keer dat ZAF het WK wint. Vandaag de eerste tries voor hun in een WK-finale.

'Boring' rugby is hun trademark.

Prachtige woorden van coach Erasmus:
'We have had some bad times the last two years but for the next couple months this will be good news for us.

'We have to use this for the coming years to make sure South Africa is strong again and unify the country on many different levels. It is my mission to make sure we use this as a springboard to use this win in a positive way.'
En Kolisi: https://twitter.com/eirSport/status/1190586653229883392

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 02, 2019 6:33 pm

Vond het zeker niet de bus parkeren, Zeux. Daar doe je het echt te kort voor. Zoals Wimpey zegt, SA was echt in alles de betere vandaag. Daar past de term “de bus parkeren” niet bij. Ik vond Afrika echt geweldig.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Rugby

Bericht door Iniesta » za nov 02, 2019 6:57 pm

Vind de term bus parkeren sowiezo niet zo’n passende term bij rugby
Het elimineren van de aanval is een van de schoonheden van het spel.
Zoals zuid Africa Engeland minutenlang tegenhield op minder dan een meter van de lijn was het hoogtepunt van deze wedstrijd wat mij betreft.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Rugby

Bericht door zeux » zo nov 03, 2019 12:03 pm

Iniesta schreef:Vind de term bus parkeren sowiezo niet zo’n passende term bij rugby
Het elimineren van de aanval is een van de schoonheden van het spel.
Zoals zuid Africa Engeland minutenlang tegenhield op minder dan een meter van de lijn was het hoogtepunt van deze wedstrijd wat mij betreft.
Daarom ook 'equivalent'. Had ook catanaccio kunnen gebruiken. :-)

Maar ik zeg ook: het is knap. Maximaal uitgevoerd. En vervolgens die prachtige try.

En ja, het weerstaan van die aanval leek mij het kantelpunt van de wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma nov 04, 2019 11:00 am

Verrassende winnaar met een hele knappe teamprestatie. :biggthumpup.gif:

Ik was op vakantie en heb de wedstrijd pas gisteravond gekeken. Gelukkig heeft het in Nederland niet zoveel aandacht dus het was niet moeilijk om de uitslag niet mee te krijgen. Voor Engeland is dit toch wel een flinke domper na die geweldige wedstrijd tegen Nieuw Zeeland. Maar het zat er eigenlijk geen moment echt in.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma nov 04, 2019 11:24 am

Marillion schreef: Gelukkig heeft het in Nederland niet zoveel aandacht dus het was niet moeilijk om de uitslag niet mee te krijgen.
Nou, 2 minuutjes in het NOS Sportjournaal. Na het schaatsen uiteraard. :excited.gif:
Voor Engeland is dit toch wel een flinke domper na die geweldige wedstrijd tegen Nieuw Zeeland. Maar het zat er eigenlijk geen moment echt in.
If you can't win scrum, you can't win. Dominantie van ZAF in de scrum maakte quick ball voor Engeland onmogelijk. Ze werden opgevreten. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma nov 04, 2019 11:41 am

Ja, ik vond 't indrukwekkend om te zien hoe Zuid Afrika de aanval onschadelijk heeft gemaakt. Er staan daar wel een paar powerhouses in het veld zeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Rugby

Bericht door elliquido » ma nov 04, 2019 11:59 am

En ze raakte al snel wat spelers kwijt. Bank van ZA ook dus prima.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma nov 04, 2019 3:20 pm


Plaats reactie