Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma apr 14, 2014 10:12 am

Maarten Lafeber heeft vorig jaar net zijn kaart voor de Europese tour verloren ik heb geen idee of die nog terugkomt. Derksen, ook een jongen die aardig bezig was, heeft aangekondigd dat dit zijn laatste jaar op de tour is. Ik heb geen zicht op wat eraan komt maar de successen die Joost behaald zorgen normaal voor een aanwas vanuit de jeugd. Het ‘probleem’ met golf blijft toch wel het wat elitaire karakter wat er aan hangt hier in Nederland. Als je in Engeland, Schotland of de VS komt golft ‘iedereen’ of heeft het in ieder geval wel eens geprobeerd. Een veel grotere kans op topspelers.

Maar goed Joost dus, je ik denk dat hij nog kan groeien door ervaring. Mentaal zit het wel snor bij hem, hij raakt niet snel in paniek en als het een dag niet goed gaat kan hij de knop toch weer omzetten zodat hij de volgende dag zich kan herstellen. Golf is voor 75% mental, kijk die gasten slaan met hun driver allemaal 300+ meters wanneer ze maar willen (ik ben dolgelukkig als ik de 190 meter haal) hun course management is bijna altijd perfect maar het probleem is dat je veel tijd hebt om na te denken, ‘slechte’ gedachten toe te laten, enz, enz. Het is geen reactiesport waarin je een beslissing neemt in een split second, nee je hebt de tijd om je te bedenken wat er zeker niet mag gebeuren en als dat maar goed gaat, nou je begrijpt wat er gebeurt als je dat soort gedachten toelaat als je in je backswing zit. Kijk als je lekker staat te spelen is het niet zo moeilijk om de negatieve gedachten uit te bannen maar als het slecht loopt……… Er zijn boekenkasten vol geschreven over the mental game in golf en er zijn allerlei trucjes voor om ze niet toe te laten maar toernooien ga je over het algemeen pas winnen als je de mental game onder de knie hebt.

Joost heeft nu hij in de top 50 staat toegang tot de PGA tour, hij heeft dacht er dit jaar iets van 4 toernooien gespeeld en dat is wennen, er heerst een totaal andere sfeer dan op de Europese tour (Ballesteros speelde eigenlijk zo min mogelijk op de PGA tour hij vond het niet gezellig) en de banen zijn anders, ander, sneller gras veel Bermuda Grass.

Ik ben erg benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen met deze nieuwe ervaringen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 2:47 pm

InnerHarbour schreef:Maar goed Joost dus, je ik denk dat hij nog kan groeien door ervaring. Mentaal zit het wel snor bij hem, hij raakt niet snel in paniek en als het een dag niet goed gaat kan hij de knop toch weer omzetten zodat hij de volgende dag zich kan herstellen. Golf is voor 75% mental,
Mentaal is hij een kei inderdaad. Die gozer raakt zo totaal niet in de war van een mislukte bal of van een aantal missers op rij. Of van een uitzonderlijk slechte dag. Dat toont hij nu maar weer aan met zijn ronde 67.

InnerHarbour schreef:Maarten Lafeber heeft vorig jaar net zijn kaart voor de Europese tour verloren ik heb geen idee of die nog terugkomt. Derksen, ook een jongen die aardig bezig was, heeft aangekondigd dat dit zijn laatste jaar op de tour is. Ik heb geen zicht op wat eraan komt maar de successen die Joost behaald zorgen normaal voor een aanwas vanuit de jeugd. Het ‘probleem’ met golf blijft toch wel het wat elitaire karakter wat er aan hangt hier in Nederland.
Klopt als een bus dat de visvijver in Nederland veel kleiner is, in alle opzichten. Dat elitaire karakter hoort er vind ik wel bij, maar juist daarom is Luiten een prima uithangbord. Joost is totaal geen kakker, zijn familie heeft weliswaar een heleboel centjes binnen gehengeld met hun tuincentrum en hun plantjes, maar mensen die meer nuchter zijn dan de familie Luiten kun je bijna nergens vinden. Stuk voor stuk droge boeren die pa en die 3 oudere broers van Joost.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Golf

Bericht door brigade zuid » ma apr 14, 2014 4:22 pm

Ik vind Luiten (nog) geen Ryder cup materiaal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 11:02 pm

Ik wel. Op de dagen dat hij weet te pieken is hij zo ongeveer de beste van het hele veld.

Zijn zenuwen heeft hij altijd uitstekend onder controle, mentaal echt een ijzersterk ventje.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2014 1:03 pm

Mcilroy nog steeds 3 slagen voor op de derde dag van The Open. Geweldige topsport, in Nederland zit het volk naar wielrennen te kijken. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2014 4:01 pm

Mcilroy by 6. Dit geeft hij niet meer weg morgen. Nike ziet eindelijk iets, in de resultaten dan, van de door hun geinvesteerde 210 miljoen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » za jul 19, 2014 11:16 pm

Ja, die zal het wel worden. Jammer dat Luiten het een beetje kwijt is de laatste tijd. Die zal een plaats in het Ryder Cup team nu wel kunnen vergeten vrees ik.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo jul 20, 2014 6:31 am

Niet uit de top 50 duikelen, dat is het enige waar Joost dit jaar voor moet zorgen. Verder is het een leerjaar, voor het eerst op de Amerikaanse tour, alle majors waar hij het nog niet eens zo slecht heeft gedaan, “the Open” was de eerste waar hij de cut niet gehaald heeft, en volgend jaar op deze ervaring verder bouwen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33545
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Golf

Bericht door zeux » zo jul 20, 2014 1:53 pm

Hoor net mooi verhaal. Vader van McIlroy heeft tien jaar geleden met drie vriende 400 pond op 500-1 gewed dat zijn zoon voor zijn 26ste de Open zou winnen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo jul 20, 2014 3:53 pm

Heb het op FB voorbij zien komen en het heeft volgens mij een groot broodje aap gehalte maar goed mocht het waar zijn 200.000 pond is nooit te versmaden.

Garcia staat nog 4 slagen achter, nog 12 holes te gaan.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33545
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Golf

Bericht door zeux » zo jul 20, 2014 4:16 pm

Las het op espn. Dat lijkt me toch een club die dat checkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33545
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Golf

Bericht door zeux » ma jul 21, 2014 12:28 am

En het is confirmed
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma jul 21, 2014 6:51 am

Open glory for Majestic Mcilroy

Alleen de Masters nog en dan behoort hij tot een zeer exclusief groepje. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Golf

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 21, 2014 9:45 am

Heb er weer van genoten. Jammer dat de spanning er wel een beetje van af was ondanks dat het bijna nog even spannend leek te gaan worden. Maar zeer verdiende winnaar!
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do aug 07, 2014 6:02 pm

Joost heeft net een mooie eerste ronde gelopen op het PGA Championship (Valhalla Golf Club Louisville, Kentucky) de 4de major. Een ronde van 68 (-3) waarmee hij op de derde plaats staat. Er komen er nog heel wat maar een plaats bij de beste 10 op de eerste dag zit erin.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Golf

Bericht door brigade zuid » do aug 07, 2014 7:09 pm

Werd ook wel weer een keer tijd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » do aug 07, 2014 9:46 pm

Die Joost heeft qua ambities, grote mond en het vervolgens waarmaken toch wel een aantal Sven Kramer trekjes. Mooi baasje, mooie sportman.

Al is het bij een sport als Golf onmogelijk om net zo te heersen als in het schaatsen, de F1 of bijvoorbeeld in tennis. Daar is Golf gewoon te onbeschrijflijk moeilijk voor.

Joost heeft kwalificatie voor de Ryder Cup nog niet uit zijn hoofd gezet, mathematisch is dat ook nog mogelijk dus erg mooie ambitie.

Ongetwijfeld zullen de beleidsbepalers van Feyenoord (Joost zijn favoriete club) maar wat graag willen dat ze in hun selectie 1 of 2 voetballers zouden hebben met net zo'n focus en topsportmentaliteit als Luiten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma aug 11, 2014 6:11 am

En Mcllroy wint het weer, het derde toernooi op rij waarvan er twee majors. Luiten top 27, goed maar er had meer ingezeten.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do sep 25, 2014 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2014 6:06 pm

Luiten wint het Wales open, goed gedaan Joost nog een heel behoorlijk einde aan een lastig seizoen. Staat nu 36 op de WR list, dan mag hij volgend jaar 12 toernooien spelen op de Amerikaanse tour. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do sep 25, 2014 5:33 pm

Morgen gaan we beginnen!
The Friday Morning Fourball Matches have been announced:
7.35am: Bubba Watson and Webb Simpson vs Henrik Stenson and Justin Rose
7.50am: Rickie Fowler and Jimmy Walker vs Thomas Bjorn and Martin Kaymer
8.05am: Jordan Spieth and Patrick Reed vs Stephen Gallacher and Ian Poulter
8.20am: Phil Mickelson and Keegan Bradley vs Sergio Garcia and Rory McIlroy
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9072
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Golf

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 25, 2014 7:09 pm

Is dit eigenlijk een sport voor echte MANNEN, IH?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Golf

Bericht door Baseman » vr sep 26, 2014 8:14 am

Tuurlijk, net Schwarzeneggers die golfers :icon_confused.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr sep 26, 2014 6:29 pm

Na een dag met prachtig golf, zelf ook nog even 9 holes gelopen op de Haarlemmermeersche, staat Europa voor met 5-3. Morgen verder.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » za sep 27, 2014 7:51 pm

Mmmmmm 10-6 Europa, morgen de singels, er kan nog alles gebeuren
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Golf

Bericht door raymon » za sep 27, 2014 8:00 pm

InnerHarbour schreef:Mmmmmm 10-6 Europa, morgen de singels, er kan nog alles gebeuren
Mwah, lijkt me wel gespeeld hoor. Europe is beduidend sterker, had wel verder voor kunnen staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie