Nederlandse Topsport

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2016 12:55 pm

Een blauwe kaart bij handbal houdt in dat de scheidsrechter een incident gaat rapporteren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » zo dec 11, 2016 1:20 pm

En dan gaat er een commissie naar kijken en dan zullen ze haar vrijspreken neem ik aan? Plus een bosje bloemen met excuses voor al het ongemak.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2016 2:50 pm

brigade zuid schreef:En dan gaat er een commissie naar kijken en dan zullen ze haar vrijspreken neem ik aan? Plus een bosje bloemen met excuses voor al het ongemak.
Ben bang van niet.
Waar de KNVB scheidsrechters die bij een lastig waar te nemen beslissing er een keer naast zitten om de haverklap als een blok laten vallen met continu wijzigingen van straffen of vrijspraken (remember die advocaat Joris van Benthem bij Feyenoord) worden bij toernooien als deze thuisfluiters vaak door de toernooiorganisatie gedekt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » zo dec 11, 2016 4:13 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Wat een kneus is die Badr geworden. Elke keer breekt hij wel wat.
Tja als hij niet tegen een ietwat te zware ongetrainde zakenman staat is het een stuk moeilijker voor hem.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2016 9:20 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Wat een kneus is die Badr geworden. Elke keer breekt hij wel wat.
Ik hoopte vurig dat Brabander Rico de in Amsterdam geboren Marokkaan Badr op een knock-out zou trakteren waarbij je het licht in zijn ogen zag uitgaan, maar daar leek het geen moment op:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » ma dec 12, 2016 2:34 pm

Maura Visser mag vanavond gewoon meedoen tegen Servië.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » wo dec 14, 2016 5:29 pm

Mijn god wat lopen ze te kloten tegen Spanje.. je gaat het hier toch niet vergooien he?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » wo dec 14, 2016 6:02 pm

Uiteindelijk op het einde nog relatief makkelijk gewonnen. Gelukkig ontlopen ze Noorwegen in de halve finale.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Duke » wo dec 14, 2016 6:04 pm

Tevreden?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » wo dec 14, 2016 8:34 pm

Jazeker, alleen van deze wedstrijd heb ik maar een kwartiertje gezien en toen liep het net ff niet. Toch knap dat ze na de openingswedstrijd alles gewonnen hebben, die nieuwe coach Helle Thomsen lijkt me ook een goede keuze.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » wo dec 14, 2016 9:04 pm

brigade zuid schreef:die nieuwe coach Helle Thomsen lijkt me ook een goede keuze.
Toen de dames verloren was het nog een probleem dat ze nauwelijks Engels leek te spreken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » wo dec 14, 2016 9:10 pm

Dat heb je niet van mij gehoord iig, volgens mij spreekt ze behoorlijk Engels hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » wo dec 14, 2016 9:58 pm

brigade zuid schreef:Dat heb je niet van mij gehoord iig, volgens mij spreekt ze behoorlijk Engels hoor.
Kan zijn dat ik het op de radio hoorde, al zag ik het ook elders nog langs komen. Zal wel een krant zijn geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo dec 14, 2016 10:24 pm

De tv commentator heeft eerder dit toernooi gezegd dat wanneer ze doorgaan met de coach, en dat wil men, ze ook Nederlandse les gaat volgen want ze kan zich in het Engels niet altijd even goed verstaanbaar maken.

Maar liefst 10 goals van Estavana Polman! :headbang.gif: :headbang.gif:

Tess Wester wordt door de Scandinavische regie wel heel 'camerageniek' bevonden hè. Ze brengen haar ontzettend vaak close-up in beeld.

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Ramona » vr dec 16, 2016 8:39 am

De Nederlandse handbalvrouwen spelen vanavond om 18.15 uur tegen Denemarken voor een plaats in de finale. :headbang.gif: :headbang.gif: :headbang.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » vr dec 16, 2016 7:45 pm

Finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » zo dec 18, 2016 7:35 pm

Helaas verloren met slechts 1 goal verschil. Eerste helft hebben ze 4 doelpunten voor gestaan.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » zo dec 18, 2016 8:20 pm

Goh, een Nederlands nationaal team dat de finale verliest, je verwacht het niet hè.
YNWA

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Lionel » zo dec 18, 2016 9:33 pm

Waar waren die klote Engelsen van je dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » ma dec 19, 2016 6:00 pm

Goh wat een volwassen reactie Rishi en ook zo terzake doende.

Waar we het al een hele tijd over hebben is dat Nederlandse Nationale teams vaak de finale verliezen alsof ze al tevreden zijn dat ze er gekomen zijn. Misschien is deze uitspraak wel kenmerkend:

We waren dichtbij en daar mogen we trots op zijn
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door 999 » di feb 07, 2017 3:21 pm

Hoge Raad:Hari moet straf uitzitten

Kickbokser Badr Hari heeft zijn zaak
bij de Hoge Raad verloren.Hij was in
cassatie gegaan tegen zijn veroordeling
voor twee mishandelingen in Amsterdam,
waaronder die van zakenman Everink.

Hij kreeg in 2014 anderhalf jaar cel.In
hoger beroep werd dat twee jaar,waarvan
tien maanden voorwaardelijk,en 45.000
euro schadevergoeding.

Volgens de Hoge Raad betekent de
uitspraak dat Badr Hari de rest van
zijn straf moet uitzitten.Met aftrek
van voorarrest is dat nog zo'n half
jaar.Hari zit nu nog in Marokko.Met
dat land heeft Nederland geen
uitleveringsverdrag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 7:36 pm

De Nederlandse dames Europees kampioen beachvolleybal. :biggthumpup.gif: Geboren losers die Nederlandse sporters. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2018 8:03 pm

Hockeydames winnen met 6-0 de WK finale van Ierland, terwijl ze vanaf het 3e kwart gas terug hebben genomen.
Ondanks dat Nederland andere kanonnen als Engeland en Australië uitschakelde vraag je je toch af hoe Ierland in zo'n WK finale terecht is gekomen.

De Internationale Hockeybond zal blij zijn dat het niet 12-0 is geworden, want dat had zomaar gekund.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door 999 » vr dec 23, 2022 2:16 pm

Kringen
Sorry, Irene, maar Annemiek had het moeten worden
author avatar
Door ROB HOOGLAND

Updated Gisteren, 19:39
Gisteren, 19:37
in COLUMNS



Pardon? Irene Schouten de Sportvrouw van het Jaar? Niet Annemiek van Vleuten? Dan ben ik bang dat het schrijven van dit stukje gelijk zal staan aan koorddansen boven de Grand Canyon: één uitglijer en ik tuimel te pletter.


Nee, ik ga het hier niet over de Sportman van het Jaar hebben. Die prijs is andermaal naar Max Verstappen gegaan, die ‘m uiteraard weer niet zelf kwam ophalen. Toen ik mijn vrees voor zijn uitverkiezing onlangs uitsprak kreeg ik een woedende meute Max-fans over mij heen. Dat mag mij geen tweede keer overkomen. Er worden al genoeg Telegraaf-mensen beveiligd. Maar ik wil hier wél laten blijken dat ik het óók niet eens ben met de keuze voor Irene Schouten. Dat is in mijn geval minstens zo link.

BEKIJK OOK:

Max Verstappen en Irene Schouten vallen in de prijzen op sportgala NOC*NSF
Misschien herinnert u zich de columnistische aubade nog die ik Irene Schouten na het behalen van het goud op de 5000 meter op de Olympische Spelen in Beijing bracht. West-Friese Irene is mijn allessie, zo maakte ik toen duidelijk. Welnu, daar is nog steeds geen verandering in gekomen. Als ik 104 jaar jonger was en niet over de flaporen en het lichaam van een aan obesitas lijdende olifant met jicht zou beschikken, en daarentegen wél over Bradley Cooper-ogen en een Kjeld Nuis-lijf, op zich geen onredelijke ombouwingswensen in een land waar een 31-jarige voormalige man ruime publicitaire aandacht wordt gegund wanneer zij na haar transitie laat weten dat zij graag met 15-jarige meisjes zou willen voetballen omdat zij zich nu eenmaal een 15-jarig meisje vóelt, als dát zou kunnen worden bewerkstelligd zou ik onverwijld een duel met die Dirkjan van haar aangaan.

Kom maar op, mop!

De dood of de gladiolen!

Drie grote ronden
Jeetje, ik ben nog steeds niet van mijn ineens wel héél slappe koord geboomerd. Al vermeld ik voor alle zekerheid toch nog maar even dat Irene Schouten in 2022 in mijn ogen wel degelijk fenomenale prestaties heeft geleverd. Drie keer goud op de Spelen, wereldkampioene allround, wow! Onder normale omstandigheden zou ik het dan ook zeer terecht hebben gevonden dat zij tot de Sportvrouw van het Jaar is uitgeroepen. Maar helaas zíjn dit geen normale omstandigheden. De abnormale wielrenster Annemiek van Vleuten is er namelijk ook nog. Wat zij in 2022 flikte is helemáál bovenmenselijk.

Giro: 1. Annemiek van Vleuten. Tour: 1. Annemiek van Vleuten. Vuelta: 1. Annemiek van Vleuten. Zij won in één jaar dus de drie grote ronden, wat nog niet één mannelijke coureur heeft geflikt, waarna zij vlak voor haar 40ste verjaardag (!) voor de wereldkampioenschappen naar Australië vloog, bij een valpartij in de gemengde ploegentijdrit een breuk in haar elleboog opliep, toch nog startte in de individuele wegrace en vervolgens wereldkampioene werd door er 600 meter voor de meet kermend van de pijn in haar arm tussenuit te knijpen.

Bovenmenselijk zei ik?

Buitenaards kan ook.

Sorry, Irene, maar Annemiek had het moeten worden, en ergens denk ik dat je het nog met mij eens bent ook.

Hoera, ik sta nog!
Rob Hoogland, De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Marillion » vr dec 23, 2022 4:16 pm

Beter stoppen ze helemaal met deze verkiezingen. Het is per definitie onmogelijk om totaal verschillende sporters met elkaar te vergelijken en te rangschikken. Vaak is het binnen één sport al lastig genoeg.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie