Nederlandse Topsport

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 6:51 pm

Sandro_Calááábro schreef:Ik vond 'Sandro_Cala-Alibaba-Havijojojooo' toch leuker.
Ohja :smile-ajax.gif: wist niet meer precies wat exact ik de vorige keer nou had opgeschreven. :smile-ajax.gif:
Sandro_Calááábro schreef:Hier zijn geen olympische medailles te winnen. Eerst maar eens plaatsen en dan zien we vervolgens in Rio wat ze ervan bakken.
Tja gezien het beperkt aantal kwalificatieplekken dat beschikbaar is en de budgetten bij andere landen en het aantal fullprofs dat concurrenten hebben zou zelfs 1e of 2e bij een OKT worden al bovengemiddeld presteren zijn. :hypocrite.gif: Maar 'jullie kamp' :smile-ajax.gif: blijft maar neuzelen over wel of niet falen in sporten van mondiaal extreem brede sporten als bijvoorbeeld volleybal. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 7:00 pm

Het onderwerp was/is presteren van Oranje teams in grote finales. Voorlopig zijn we op dat onderwerp zonder nieuwe statistieken uitgediscussieerd heb ik het idee.

Ik zie trouwens dat we via volleybal en vrouwen voetbal eindelijk in het juiste topic terecht gekomen zijn :biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 7:55 pm

Sandro_Calááábro schreef:Ik zie trouwens dat we via volleybal en vrouwen voetbal eindelijk in het juiste topic terecht gekomen zijn :biggrin.gif:
In het juiste topic over het juiste onderwerp praten, dat duurt hier op AT altijd maar even. :smallgrin.gif:
Sandro_Calááábro schreef:Het onderwerp was/is presteren van Oranje teams in grote finales. Voorlopig zijn we op dat onderwerp zonder nieuwe statistieken uitgediscussieerd heb ik het idee.
Mwa jij wilt de uitstekende statistieken van Nederlandse clubs in de Europacup finales niet meetellen omdat dat geen Oranje teams zijn. Tja, juist in de jaren dat die finales gespeeld werden zaten die elftallen nog tjokvol Nederlanders.

Het is met die cijfertjes meten wel een heel strikte lijn, win je net meer of net minder dan 50% van die finales? Ik kan me overigens niet voorstellen dat we daar al klaar zijn met het nameten van de statistieken van alle landenfinales. We hebben immers pas een handjevol sporten behandeld.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » wo mar 23, 2016 8:02 pm

Nederland werd Wereldkampioen Honkbal (jaja IH, in de amateurklasse :ajaxsmiley.gif: ). Zit die in de statistieken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 8:57 pm

zeux schreef:Nederland werd Wereldkampioen Honkbal (jaja IH, in de amateurklasse :ajaxsmiley.gif: ). Zit die in de statistieken?
Haha inderdaad die hadden we nog niet genoteerd.

Hoe vaak heeft Nederland in een WK finale honkbal gestaan? :smile-ajax.gif: één keer? :smile-ajax.gif:

Ik weet wel dat het WK een X aantal jaren eerder (inmiddels alweer 11 jaar terug) in Nederland werd gespeeld en ik de honkballers in Rotterdam de halve finale van Zuid-Korea heb zien verliezen. Maar lopen 'we' met honkbal WK finales 1 op 1? :ajaxsmiley.gif: Zou je voor de grap alle EK finales ook ff op moeten zoeken. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 9:24 pm

Cruijff schreef:
Sandro_Calááábro schreef:Ik zie trouwens dat we via volleybal en vrouwen voetbal eindelijk in het juiste topic terecht gekomen zijn :biggrin.gif:
In het juiste topic over het juiste onderwerp praten, dat duurt hier op AT altijd maar even. :smallgrin.gif:
Sandro_Calááábro schreef:Het onderwerp was/is presteren van Oranje teams in grote finales. Voorlopig zijn we op dat onderwerp zonder nieuwe statistieken uitgediscussieerd heb ik het idee.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat we daar al klaar zijn met het nameten van de statistieken van alle landenfinales. We hebben immers pas een handjevol sporten behandeld.
Daarom schreef ik ook dat er "zonder nieuwe statistieken" geen discussie meer is. Op het moment dat die statistieken er wel zijn mogelijk wel. :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 9:41 pm

zeux schreef:Nederland werd Wereldkampioen Honkbal (jaja IH, in de amateurklasse :ajaxsmiley.gif: ). Zit die in de statistieken?
Cruijff schreef:lopen 'we' met honkbal WK finales 1 op 1? :ajaxsmiley.gif:
Cruijff schreef:Zou je voor de grap alle EK finales ook ff op moeten zoeken. :smallgrin.gif:
Die EK finales mag je, net als bij het korfbal, er van mij wel uitlaten, want de EK finale is bij honkbal elk jaar Nederland-Italië. :smallgrin.gif: En in verreweg de meeste gevallen wint vervolgens Nederland, hoewel dat af en toe weleens fout gaat. Bij honkbal is het nog lang niet zo extreem als de WK Korfbal die (uit mijn hoofd) 48 keer de finale Nederland-België had en 46 of 47 keer won Nederland. :smallgrin.gif:

Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat de stats van Honkbal WK en EK finales van het Nederlands team zijn. Wie zoekt het even op? :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 9:46 am

Vanmiddag vanaf 15:40 uur live op de NOS het Nederlandse waterpolo team tegen Spanje voor een ticket naar Rio. Is een soort 50/50 wedstrijd dus aan spanning waarschijnlijk geen gebrek!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » za mar 26, 2016 4:56 pm

Nou ze staan achter, ongelooflijk dat ze de OS niet halen. Kom er maar in Cruyff dat ze het desondanks goed gedaan hebben. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 4:57 pm

Even wachten nog...twee verschil nog maar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » za mar 26, 2016 4:59 pm

Nederland gewoon absolute wereldtop he, en dan gewoon er niet bij.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 5:08 pm

Nu is het wel voorbij met nog 1,5 minuut en drie achter. Straks komen ongetwijfeld de tranen bij de dames.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » za mar 26, 2016 5:21 pm

Ja, gefaald.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 5:24 pm

Zegt de coach ook, gefaald. En het hele toernooi niet goed gespeeld zegt hij. Vindt de aanvoerdster ook. Weinig discussie mogelijk lijkt me. Gefaald in capitals.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » za mar 26, 2016 5:44 pm

Zeg naar niets meer........... :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » za mar 26, 2016 5:47 pm

Sandro_Calááábro schreef:Zegt de coach ook, gefaald. En het hele toernooi niet goed gespeeld zegt hij. Vindt de aanvoerdster ook. Weinig discussie mogelijk lijkt me. Gefaald in capitals.
Als je van de nummer drie verliest van de andere poule, heb je ook echt geen excuses.

Begreep dat ze binnen no time 0-4 achter stonden. Klinkt als te gespannen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » za mar 26, 2016 6:04 pm

Wanneer spelen de volleybaldames hun OKT? Tot nu toe is het 1 uit 3 voor de verschillende damesteams.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 6:12 pm

zeux schreef:
Sandro_Calááábro schreef:Zegt de coach ook, gefaald. En het hele toernooi niet goed gespeeld zegt hij. Vindt de aanvoerdster ook. Weinig discussie mogelijk lijkt me. Gefaald in capitals.
Als je van de nummer drie verliest van de andere poule, heb je ook echt geen excuses.

Begreep dat ze binnen no time 0-4 achter stonden. Klinkt als te gespannen.
Dat mag de coach ook kwalijk genomen worden. Hij wist al dagen dat het zeer waarschijnlijk Spanje zou gaan worden. En dan beginnen ze zo....een wondercoach zal hij vanaf nu niet meer genoemd worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Duke » za mar 26, 2016 6:17 pm

brigade zuid schreef:Nederland gewoon absolute wereldtop he, en dan gewoon er niet bij.
Wereldtop? Blijkbaar niet. Omgaan met druk hoort er ook bij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Jinne » za mar 26, 2016 7:29 pm

Bij het waterpolo zit het dicht bij elkaar, maar dit is gewoon falen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Iniesta » za mar 26, 2016 8:08 pm

Je hebt maar acht ploegen die zich kwalificeren, dus bijna per definitie haalt een aantal van de wereldtop het niet.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za mar 26, 2016 8:16 pm

En heel toevallig haalt NL het dan niet he :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » za mar 26, 2016 8:21 pm

Waarom worden er in vredesnaam morgen nog halve finales en wedstrijden 5 t/m 8 gespeeld? Alles is toch al duidelijk?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » za mar 26, 2016 8:47 pm

Iniesta schreef:Je hebt maar acht ploegen die zich kwalificeren, dus bijna per definitie haalt een aantal van de wereldtop het niet.
Olympisch kampioen in 2008, meermalen nummer 2 op WK's en Ek's.
Dan moet je toch bij die eerste acht ploegen behoren.

Chokers, dit keer (en vier jaar geleden voor Londen). Daar moet je wat mee, lijkt me.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Iniesta » zo mar 27, 2016 1:21 am

Geen idee, ken jij de krachtsverhoudingen binnen deze sport goed genoeg om hier een oordeel over te hebben? Als het Nederlands voetbal elftal na twee wk s bij de laatste vier de komende twee wk s niet bij de laatste 8 komen, zijn ze het dan ook chokers?

Goed, ze hebben duidelijk gefaald richting hun doel om zich te kwalificeren, daar waar de handbalvrouwen zich wel hebben geplaatst. Geloof niet dat hier nu veel conclusies over de algehele Nederlandse topsport getrokken.

Plaats reactie