Nederlandse Topsport

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » ma dec 21, 2015 9:09 am

brigade zuid schreef:Waar zeg ik dat ze het niet goed gedaan hebben? Ze hebben een uitstekend toernooi gespeeld alleen in de finale gaven ze niet thuis en ik vind om in aanmerking te komen om sportploeg van het jaar te worden dat je wat gewonnen moet hebben.
Eens we zijn in dit land veel te goed in mensen huldigen (zie die belachelijke rondvaart voor een ploeg die de finale verliest door de Amsterdamse grachten) die niets gewonnen hebben.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Duke » ma dec 21, 2015 9:20 am

De dames moeten minimaal 2e worden in een OKT met Frankrijk, Japan en Tunesie, las ik vandaag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door elliquido » ma dec 21, 2015 3:10 pm

dat moet geen probleem zijn normaal gesproken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » vr jan 22, 2016 9:42 pm

En weer een finale verloren... dit keer de waterpolo vrouwen op het EK.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » vr jan 22, 2016 9:44 pm

brigade zuid schreef:En weer een finale verloren... dit keer de waterpolo vrouwen op het EK.
Deze valt wat mij betreft wel in de IH-categorie. Als je runner up bent op het WK en je verslaat die Hongaarse dames met 14-10 in de eerste ronde, dan is dit 7-9 verlies in de finale falen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » vr jan 22, 2016 10:21 pm

En het is voor de waterpolo dames al de derde finale achter mekaar die ze verliezen. Knap dat ze vaak de finale halen maar toch...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » vr jan 22, 2016 10:22 pm

brigade zuid schreef:En het is voor de waterpolo dames al de derde finale achter mekaar die ze verliezen. Knap dat ze vaak de finale halen maar toch...
Dan moet het maar in Rio gebeuren. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » vr jan 22, 2016 11:26 pm

Eerst nog ff je plaatsen voor Rio.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » za jan 23, 2016 8:24 am

brigade zuid schreef:En het is voor de waterpolo dames al de derde finale achter mekaar die ze verliezen. Knap dat ze vaak de finale halen maar toch...
Ahhh zo jammer dit weer....een heel goed voorbeeld van een falend Nederlands team in een finale.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door InnerHarbour » za jan 23, 2016 9:09 am

Ik zeg niks.......... :hypocrite.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » vr mar 18, 2016 9:14 pm

De handbaldames hebben op het OKT gewonnen van Frankrijk, Rio kan ze bijna niet meer ontgaan en ik denk dat ze daar een serieuze kans maken op een medaille.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » vr mar 18, 2016 9:18 pm

brigade zuid schreef:De handbaldames hebben op het OKT gewonnen van Frankrijk, Rio kan ze bijna niet meer ontgaan en ik denk dat ze daar een serieuze kans maken op een medaille.
Maar jij en IH vinden toch dat 'die Nederlandse wijven' ontzettende losers zijn en dat die mokkels het altijd laten afweten op de momenten dat het erom gaat?

Hier lijkt het er toch op dat ze vrij aardig met de druk om kunnen gaan, maargoed ze moeten na Frankrijk nog een paar potjes. Ben eveneens benieuwd naar het OKT dat de volleybalvrouwen in Japan gaan spelen. Dat ze daar hun tegenstanders kloppen daar durf ik eigenlijk ook wel geld op te zetten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » vr mar 18, 2016 9:28 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:De handbaldames hebben op het OKT gewonnen van Frankrijk, Rio kan ze bijna niet meer ontgaan en ik denk dat ze daar een serieuze kans maken op een medaille.
Maar jij en IH vinden toch dat 'die Nederlandse wijven' ontzettende losers zijn en dat die mokkels het altijd laten afweten op de momenten dat het erom gaat?
:smallgrin.gif:

Denk dat de handbalsters Rio wel gaan halen. Grootste concurrent verslagen. Ze zijn er nog niet uiteraard maar 1ste of tweede worden van de vier moet wel lukken nu. Zeker als je bedenkt dat Tunesië één van die vier landen is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » vr mar 18, 2016 10:58 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:De handbaldames hebben op het OKT gewonnen van Frankrijk, Rio kan ze bijna niet meer ontgaan en ik denk dat ze daar een serieuze kans maken op een medaille.
Maar jij en IH vinden toch dat 'die Nederlandse wijven' ontzettende losers zijn en dat die mokkels het altijd laten afweten op de momenten dat het erom gaat?.
Van de handbaldames vind ik idd dat ze de WK finale behoorlijk verkloot hebben. Het leek erop dat ze met het behalen van de finale hun doel bereikt hadden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Duke » za mar 19, 2016 9:09 pm

Zo makkelijk praten vanuit de luie stoel. Maar ze gaan naar Rio. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door elliquido » za mar 19, 2016 11:04 pm

Die wk finale , daar was Noorwegen de eerste helft buitenaards goed. Nu is Noorwegen al het absolute topland in vrouwenhandbal, maar die eerste helft was alles raak.
Maar in rio hebben de dames zeker kansen op ere metaal en dat is heel bijzonder in deze mondiale sport.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door zeux » zo mar 20, 2016 11:08 pm

In het kader van de discusasie zie ik deze quotes in een stuk over de plaatsing van de handbalsters in Rio in de VK:
Op 24 juli, na vier weken trainen en oefenduels tegen spijkerharde ploegen als Montenegro en Roemenië, reist het team als eerste van de royale Nederlandse afvaardiging naar Rio.
Ze zijn er in ieder geval bewust mee bezig 'weerbaarder' te worden.
Coaches en speelsters benadrukten hun trots op de geleverde prestatie. Ze hebben na de gemiste kwalificatie in 2012 voor de Spelen van Londen maar één doel voor ogen gehad. 'One Team, One Goal', werd de slogan. Zonder groot geld en met hulp van de buitenlandse clubs die zich al lange tijd gretig over de Nederlandse internationals ontfermen, kwam de plaatsing voor Rio 2016 tot stand.

'Hiervoor heb ik elke dag getraind. Ik ben naar Hongarije verhuisd om doelen te halen als deze. En we pakken nog een medaille ook', zei uitblinkster Yvette Broch toen de champagneflessen waren leeggespoten.
Ik hoop dat de opvolging ook staat opgelijnd en dat dit niet één generatie handbalsters is die internationaal piekt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 11:40 pm

Ok... bz en IH klim er maar weer in over falende Oranje vrouwen......
Maf scoreverloop by the way als je alle 4 die periodes bekijkt. :smallgrin.gif:
Oranje verspeelt 8-4 voorsprong in Gouda

Waterpolosters in tweede duel olympisch kwalificatietoernooi gelijk tegen Rusland

De Nederlandse waterpolovrouwen hebben in hun tweede wedstrijd op het olympisch kwalificatietoernooi (OKT) in eigen land dinsdag gelijkgespeeld tegen Rusland: 8-8 (1-3, 3-1, 4-0, 0-4).

Oranje verspeelde in het laatste kwart een voorsprong van 8-4 en kwam in de slotfase zelfs nog goed weg toen Rusland op de lat schoot.

Maud Megens en Marloes Nijhuis scoorden ieder twee keer, de overige punten kwamen op naam van Lieke Klaassen, Amarens Genee, Vivian Sevenich en Sabrina van der Sloot.

Bondscoach Arno Havenga baalde tegenover Waterpolo.nl behoorlijk van het onnodige gelijkspel. "Zonde dat we de wedstrijd uit handen gaven."

"We toonden veerkracht door in de derde periode uit te lopen naar 8-4, maar in de vierde periode voedden we de kracht van de Russinnen. Door niet gedisciplineerd de goede lijn van de derde periode door te zetten, misten we veel kansen en kon Rusland in de contra toeslaan. Over het geheel genomen haalden we een te laag rendement."

Toch maakt Havenga zich nog geen zorgen over de afloop van het OKT. "Natuurlijk is er druk, maar we hebben vaker met dit bijltje gehakt."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste vier
Maandag won de Nederlandse ploeg van Havenga in de eerste wedstrijd nog met ruime cijfers van Frankrijk: 14-5.

Woensdag neemt Nederland het nog op tegen Italië, waarna donderdag en vrijdag wordt aangetreden tegen respectievelijk Duitsland en Nieuw-Zeeland. Zaterdag staan de kwartfinales op het programma in Gouda.

Bij het OKT moet Oranje, de olympisch kampioen van 2008, bij de eerste vier eindigen om een ticket voor de Spelen van komende zomer in Rio de Janeiro veilig te stellen.

De beste vier landen van twee poules, die beide bestaan uit zes ploegen, plaatsen zich voor de kwartfinales.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 10:41 am

Losers! :icon_wink.gif: Er is nog vrij weinig aan de hand. Normaal gesproken overleven ze de poulefase wel.
We toonden veerkracht door in de derde periode uit te lopen naar 8-4
Aparte uitspraak dit trouwens. Veerkracht toon je toch als je terugkomt en niet als je uitloopt? :confused.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 10:50 am

Mwa veerkracht tonen doe je bijvoorbeeld ook wanneer je als Ajax zijnde in Eindhoven (2013) tot twee keer toe een voorsprong weggeeft en je invaller Derk Boerrigter scoort vervolgens alsnog de 2-3.

Maar misschien is hij niet volledig gequote of bedoelt hij eigenlijk te zeggen dat ze na de 1-3 achterstand die ze in de 2e periode nog hadden de rug aardig gerecht hebben om vanaf daar terug te komen naar 4-4 om vervolgens een 8-4 voorsprong te nemen.

Toffe sport toch wel waterpolo, achteraf had ik in de studententijd of evt in de jeugd dat eigenlijk ook een paar jaartjes moeten / willen spelen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 11:00 am

Ik heb weleens een potje gespeeld in de tijd dat ik aan wedstrijdzwemmen deed. Zware sport. Omhoog komen uit het water en tegelijkertijd voluit proberen te gooien, tegenstanders die je naar beneden trekken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 11:03 am

Jep loeizware sport. Goed ook voor je spierontwikkeling in ieder geval, als je waterpolo wilt spelen zal je lichaam toch een soort kracht moeten opbouwen die van een heel andere orde is als die van lieden die in de sportschool aan wat gewichten lopen te trekken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door brigade zuid » wo mar 23, 2016 5:43 pm

Cruijff schreef:Ok... bz en IH klim er maar weer in over falende Oranje vrouwen......
Maf scoreverloop by the way als je alle 4 die periodes bekijkt. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif: Ik moest er gister wel gelijk aan denken toen ik het las op teletekst. Maargoed het is natuurlijk ook wel een beetje apart dat je dit nog weggeeft. En de waterpolo dames zijn bij uitstek een team dat het nogal eens laat liggen als het erom gaat, ze hebben al een aantal finales achter mekaar verloren, laatste keer op de WK tegen een team waar ze in de poule fase nog makkelijk van wonnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Cruijff » wo mar 23, 2016 5:59 pm

brigade zuid schreef:
Cruijff schreef:Ok... bz en IH klim er maar weer in over falende Oranje vrouwen......
Maf scoreverloop by the way als je alle 4 die periodes bekijkt. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif: Ik moest er gister wel gelijk aan denken toen ik het las op teletekst. Maargoed het is natuurlijk ook wel een beetje apart dat je dit nog weggeeft. En de waterpolo dames zijn bij uitstek een team dat het nogal eens laat liggen als het erom gaat, ze hebben al een aantal finales achter mekaar verloren,
:smallgrin.gif:

Ik vind het vooral toch wonderlijk dat die waterpolo dames in 2008 zomaar die Olympische gouden plak wisten te winnen. Dat was zo'n enorm grote verrassing, dat zou in je verwachtingen bij uitstek zo'n voorbeeld zijn geweest van een team dat al veel te blij is met het bereiken van een finale en vervolgens niet thuis geeft.

Maar nee, ze legden in de Olympische finale de Verenigde Staten nog even met 9-8 over de knie. Waterpolo is een sport waar tig landen een professionele damescompetitie hebben waar een aardige boterham wordt verdiend, voor Nederland geldt dat bij lange na niet.

De huidige bondscoach Arno Havenga lijkt me een geschikte kerel. Die van 8 jaar eerder, Robin van Galen die de OS won, ging wel heel erg als de ultieme motivator en wonderdokter lopen cashen in het lezingencircuit. Terechte opmerking van Vd Gijp "zou hij dat meisje (Daniëlle de Bruijn, maakte 7 van de 9 treffers in de finale en 17 in totaal op die gewonnen OS) dan telkens meenemen of 40% van het verdiende geld naar haar overmaken?" :smile-ajax.gif: Vast niet. :smile-ajax.gif:


Hoe dan ook: als waterpolodames en/of de volleybalsters het verneuken met de OS Kwalificatie, kom me er dan gerust mee om de oren slaan. Als ze zelfs op deze OKT toernooien op hun bek gaan, hebben jullie waarschijnlijk een punt. Tot die tijd ben en blijf ik toch van mening dat Nederlandse sporters en sportteams bovengemiddeld presteren al zullen Sandro-AbacadabraAlibabo en ik daar waarschijnlijk nooit over uitgediscussieerd raken. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederlandse Topsport

Bericht door Sandro » wo mar 23, 2016 6:35 pm

Cruijff schreef:Tot die tijd ben en blijf ik toch van mening dat Nederlandse sporters en sportteams bovengemiddeld presteren al zullen Sandro-AbacadabraAlibabo en ik daar waarschijnlijk nooit over uitgediscussieerd raken. :smile-ajax.gif:
Ik vond 'Sandro_Cala-Alibaba-Havijojojooo' toch leuker.

Hier zijn geen olympische medailles te winnen. Eerst maar eens plaatsen en dan zien we vervolgens in Rio wat ze ervan bakken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie