Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 28, 2023 10:21 am

bizar hè! Het enige wat ik altijd ergerlijk vind zijn die lange onderbrekingen door time-outs, zeker op het eind, maar wat een spectaculair einde. White die op 0.1 seconde voor de buzzer de bal loslaat!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 28, 2023 10:21 am

Jinne schreef:Wordt een 7e pot. Nu met 1 puntje verschil gewonnen.

Bij welke andere Amerikaanse sport is er voor het laatst een 3-0 goedgemaakt?
Geen idee, maar in de NBA nog nooit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » zo mei 28, 2023 10:25 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 28, 2023 10:21 am
bizar hè! Het enige wat ik altijd ergerlijk vind zijn die lange onderbrekingen door time-outs, zeker op het eind, maar wat een spectaculair einde. White die op 0.1 seconde voor de buzzer de bal loslaat!
Opnemen en later terugkijken is daar mijn remedie voor. Ben er inderdaad helemaal klaar mee om me door die oneindige onderbrekingen heen te werken.

Sportief was dit echt geweldig. Eerst die serie vrije worpen die een knappe comeback leken af te ronden en dan nog die laatste score. Echt geweldige sport. Ga de beslissende wedstrijd ook zeker kijken. Is toch wel een heel leuk spelletje als het er echt om gaat.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 28, 2023 11:47 am

Zou helemaal mooi zijn als er weer eens een Nederlander in de NBA speelt; heel even leek Jesse Edwards in de komende draft mee te gaan doen, maar hij gaat nog een extra jaar college spelen bij West-Virginia (in de NCAA spelen meer Nederlandse jongens). Leuk detail: hij is Amsterdammer en speelde bewust een tijdje met nummer 14!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di mei 30, 2023 10:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 28, 2023 10:21 am
Jinne schreef:Wordt een 7e pot. Nu met 1 puntje verschil gewonnen.

Bij welke andere Amerikaanse sport is er voor het laatst een 3-0 goedgemaakt?
Geen idee, maar in de NBA nog nooit.
en dat blijft zo :hypocrite.gif:
Na de geweldige buzzer-beater van Game 6, waren de Celtics geen glimp van zichzelf in game 7
Hele wedstrijd achter de feiten aangelopen.

Jimmy Butler en consorten gaan naar de finale.


Leuke roddel, Jimmy Butler is de zoon van ..... :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di mei 30, 2023 11:29 am

Dit is trouwens wel een leuke docu om te kijken.

De kijk van The Last dance door de ogen van Luc Longley (center uit Australië)
Hoe hij die periode ervaarde. Hoe zijn relatie was met de spelers en waarom hij niet voorkomt in 'The Last Dance"
Wat ook duidelijk naar voren komt, het gat waar je invalt als je de top hebt gehaald.

https://www.youtube.com/watch?v=US7VFL9cXTk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 02, 2023 7:18 am

Denver slaat de eerste slag, gelijk een triple double voor Jokic. Die man is een fenomeen.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 8:46 am

Vlak Murray niet uit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di jun 13, 2023 9:38 am

Denver Nuggets winnen kampioenschap.

Wedstrijd was spannend maar er werd veel gemist. Volgens mij 1 op 18 (3 punters Nuggets) in de eerste helft.
Wel verdiend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » vr jun 16, 2023 8:52 pm

Mano schreef:
di mei 16, 2023 9:05 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma mei 15, 2023 10:31 pm
Een van m’n favoriete spelers, Ja Morant, blijkt helaas hardleers; duikt voor de tweede keer in korte tijd op social media op met een vuurwapen in zijn hand…
Ja dat kan weleens einde carrière worden.
vorige keer 8 wedstrijden schorsing, hoeveel nu
Hardleerse NBA-ster Ja Morant voor 25 duels geschorst na tonen van pistool: ‘Roekeloos en zorgwekkend gedrag’

De NBA heeft Memphis Grizzlies-sterspeler Ja Morant (23) voor de start van nieuwe seizoen voor 25 wedstrijden geschorst vanwege gedrag dat schadelijk is voor de jeugd en voor de uitstraling van de competitie, zo maakte de Amerikaanse basketbalcompetitie vanavond bekend.

Ja Morant speelde vorige maand nog in de eerste ronde van play-offs van de NBA, waarin hij met de Memphis Grizzlies met 4-2 verloor van de Los Angeles Lakers. De Memphis Grizzlies schorstten Morant kort daarna al voor alle teamactiviteiten nadat er een video op sociale media circuleerde waarin de All-Star met een vuurwapen te zien was. De NBA schorste Morant al voor acht wedstrijden na een soortgelijk incident in maart, toen hij op Instagram Live werd gezien met een pistool terwijl hij dronken was in een club in Denver.

Vorige maand dook er dus opnieuw zo'n video op. Nu zat Morant in de passagiersstoel naast een vriend die aan het filmen was. Toen hij zag dat Morant opnieuw met zijn pistool aan het zwaaien was, draaide hij zijn camera snel weg. Omdat het opnieuw live op internet gebeurde was het kwaad al geschied en nu is Morant dus serieus de pineut, al werd er vorige maand zelfs gevreesd voor zijn toekomst in de NBA en werd een overstap naar China besproken.

,,Het besluit van Ja Morant om opnieuw een vuurwapen te tonen op sociale media is alarmerend en verontrustend gezien zijn soortgelijke gedrag in maart, waarvoor hij al acht wedstrijden geschorst was”, zei NBA-baas Adam Silver in een verklaring. ,,Het gevaar dat andere jonge mensen zijn gedrag nabootsen is bijzonder zorgwekkend. Onder deze omstandigheden geloven we dat een schorsing van 25 wedstrijden passend is. Het maakt duidelijk dat roekeloos en onverantwoordelijk gedrag met wapens niet wordt getolereerd.”

,,Voor Ja weer gaat basketballen, zal hij eerst aan zichzelf moeten werken”, zei Silver in de verklaring. ,,Voordat hij terugkeert om te spelen, zal hij een programma met de competitie moeten formuleren en uitvoeren dat de omstandigheden aanpakt die hem ertoe brachten dit destructieve gedrag te herhalen.”

Morant komt tijdens de schorsing niet in aanmerking om deel te nemen aan openbare competitie- of teamactiviteiten, inclusief wedstrijden in het voorseizoen. ,,Ik heb tijd gehad om na te denken en ik realiseer me hoeveel pijn ik heb veroorzaakt”, zei Morant in een verklaring. ,,Ik wil mijn excuses aanbieden aan de NBA, de Memphis Grizzlies, mijn teamgenoten, de fans en de stad Memphis. Het spijt me wat ik heb aangericht, vooral richting de kinderen die naar me opkijken. Het spijt me dat ik jullie als rolmodel in de steek heb gelaten. Ik beloof dat ik een beter mens zal worden. Aan al mijn fans, ik ga het goedmaken, dat beloof ik.”
Bron: AD
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 16, 2023 9:38 pm

Doodzonde van zo’n unieke speler. Maar het reguliere seizoen is 82 wedstrijden dus hij komt nog terug.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di jun 20, 2023 8:54 am

Ja maar leert hij er van of staat hij over 3 maanden weer op instagram.
Die jongens laten zich leiden door zo'n foute entourage. En willen een soort gangsta image


Las laatst een interessant artikel dat Europa de NBA overneemt.
Dat spelers van buiten de USA op dit moment beter presteren dan USA spelers.
USA spelers zijn veel te veel bezig met randzaken. Zij willen showboaten en leggen daar de nadruk op, terwijl niet-USA komen gewoon om te winnen.
Spelers vanuit de USA worden vanaf 14 al gepamperd en klaar gestoomd. Kleine prinsjes die langzaam naar de NBA gaan. Overige moeten eerst door allerlei leagues 'vechten' en daar het verschil maken voordat zij in aanmerking komen voor de NBA.


(dat was kort de analyse)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 20, 2023 11:46 am

Ja zag daar laatst ook een item over; ze vergeleken dat met een Yannis die in zijn verleden soms dagenlang blij was als ie maar 1maaltijd kreeg, want beter dan niets en Jokic die in zijn jeugd in oorlogsgebied woonde (zoals Tadic).

Overigens is Jokic wel echt de anti showboat… :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di jun 20, 2023 12:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jun 20, 2023 11:46 am
Overigens is Jokic wel echt de anti showboat… :smallgrin.gif:
Die hoorde ik laatst zeggen: Basketballen is maar een baan en nu weer lekker terug naar m'n paarden.
Vind je basketbal leuk? - Nee, niemand vind zijn baan toch leuk?
:biggrin.gif:

wat ik raar vind want ik vind mijn baan dus wel leuk.
Denk dat hij bedoelde: ik doe liever andere dingen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 20, 2023 12:13 pm

Ja hij was zelfs chagrijnig dat hij tot donderdag moest wachten op de city parade (I need to go home), maar uiteindelijk was ie blij dat ie ervoor was gebleven.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di jul 11, 2023 8:47 am

Leuk om te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=9Vv2r4vSa9A
Wembi die in de Summer League speelt.
Je ziet dat hij het zwaar heeft onder het bord. Daar wordt geduwd en getrokken en daar heeft hij het lichaam (nog) niet voor.
Maar, hij laat zich wel zien.

geef hem 1 a 2 seizoenen, wat spiermassa en hij is niet meer te stoppen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » di jul 11, 2023 6:32 pm

Is ie dan niet net even te vroeg met zijn entree als hij fysiek nog sterker moet worden?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 11, 2023 6:57 pm

Neuh, hij redt zich nu al aardig hoor.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » do aug 17, 2023 9:28 am

Leuk verhaaltje over een Million dollar shot dat niet betaald werd (of toch wel)

https://www.youtube.com/watch?v=Lk4N2epJzgg
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » vr sep 08, 2023 3:36 pm

Verrassend, Duitsland verslaat de VS in de halve finale van het WK (113 - 111).....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » za sep 09, 2023 7:58 am

Wat is het niveau van deze Amerikaanse spelers als je kijkt naar de NBA? Is dit team van hun dan bovenkant of middenmoot?
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » za sep 09, 2023 9:32 am

Geen idee eerlijk gezegd. Heb alleen de berichten gezien, heb geen kennis (meer) van wie er tegenwoordig in de NBA spelen en wie er in dit team zitten.

Even de website van de FIBA gecheckt, starters en anderen met meer dan 10 minuten speeltijd:

VS
Tyrese Haliburton Indiana Pacers
Mikal Bridges Brooklyn Nets
Paolo Banchero Orlando Magic
Anthony Edwards Minnesota Timberwolves
Jalen Brunson New York Knicks
Josh Hart New York Knicks
Jaren Jackson jr Memphis Grizzlies
Austin Reaves LA Lakers

Duitsland
Isaac Bonga Bayern Munchen
Johannes Voigtmann Olimpia Milano
Franz Wagner Orlando Magic
Daniel Theis Indiana Pacers
Moritz Wagner Orlando Magic
Dennis Schroder Toronto Raptors
Johannes Thiemann Alba Berlin
Andreas Obst Bayern Munchen

VS had in de tweede ronde ook al een keer verloren van Litouwen, zag ik.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Basketball

Bericht door elliquido » za sep 09, 2023 11:44 am

Volgend jaar OS
Ben benieuwd naar het team dan


Curry,
lebron,
durant,
tatum
Booker
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 09, 2023 12:42 pm

Wie heb je dan als center?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Basketball

Bericht door elliquido » za sep 09, 2023 1:36 pm

Precies de vraag die ik ook had, lebron zou kunnen

Anders zou embiid een optie zijn. Die heeft nu ook de usa nationaliteit volgens mij
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie