Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » di mei 21, 2019 11:00 am

Kunnen de Bucks of de Raptors het de Warriors wel moeilijk maken in de finale? Die nu lekker uit kunnen rusten terwijl ze het in het oosten misschien nog wel 4 potjes moeten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » vr jun 14, 2019 8:23 am

Jinne schreef:Kunnen de Bucks of de Raptors het de Warriors wel moeilijk maken in de finale? Die nu lekker uit kunnen rusten terwijl ze het in het oosten misschien nog wel 4 potjes moeten.
Raptors dus.Voor het eerst een kampioen uit Canada.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Basketball

Bericht door zeux » vr jun 14, 2019 12:47 pm

Met geen enkele Canadees. Lijkt een beetje het Engelse voetbal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door raymon » vr jun 14, 2019 12:56 pm

zeux schreef:Met geen enkele Canadees. Lijkt een beetje het Engelse voetbal.
Maar ook weer niet met hele grote sterren, toch? Beetje te vergelijken met Leicester (als we bij de EPL blijven). Dat KD weer uitviel vorige wedstrijd was wel een groot gemis maar heb toch het gevoel dat GS vooral het heilige vuur misten. Hoe ze gisteren ook begonnen, man man man. Nou viel alles van Toronto ook goed. Wel leuk, NHL en NBA 2 outsiders gewonnen. :biggthumpup.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » vr jun 14, 2019 6:55 pm

Kon weleens heel lang duren voordat Oakland weer iets te vieren krijgt. Immers, het basketball verhuisd naar de overkant, football verhuisd naar Las Vegas en het baseball dat overblijft eindigt doorgaans onderin met hun Moneyball taktiek.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » zo jun 16, 2019 8:45 pm

Lakers halen power forward Anthony Davis op in ruil voor Lonzo Ball, Ingram, Hart en 3(!) first round picks. Duidelijk dat ze alles opofferen om nu zsm een contender neer te zetten voordat LeBron te oud wordt. Een kleine 30m cap space resterend, nog geen pt guard en zeker nog een guard nodig. Benieuwd hoe ze dat in willen vullen.
https://www.nba.com/article/2019/06/15/ ... vis-lakers

Front court met James. Davis en Kuzma wordt geweldig. Ze denken aan Kemba Walker op point. Stel dat hij wil komen dan heb je toch 4 spelers die wat kunnen.

Het vertrek van Lonzo Ball is wel jammer en ze krijgen in new Orleans papa LaVar erbij. Hier zijn (zoals gebruikelijk onnavolgbare) reactie op het traden van zijn zoon:
"These suckas, I'm playing chess, y'all playing checkers. The best way to get Lonzo out of L.A. was I said, 'You know what, I don't like New Orleans. Lonzo ain't going nowhere. He's the best in the world. L.A. Lakers ain't never gonna let him go.' First thing they do is exactly what I want them to do and let him go because it's raggedy over there.

"...The Lakers is all crashing down. Like I said before, they had to change the coach. They end up changing the coach. Even if Lonzo stayed there, he's not going to have a great feeling on the fact they didn't believe in him the first time. Don't come at him now talking about, 'Oh, we're trying to win, we believe in you now.' You can't really believe that."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » wo jun 26, 2019 4:03 pm

Hoe komen ze er toch bij om LAL tot huizenhoge favoriet te bombarderen??? Ploeg met drie spelers en zonder back court. Zelfs als je er nog een elite PG bij denkt, een redelijke shooting guard, en het front court een seizoen lang fit is dan lijkt het me weinig realistisch...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » di jul 09, 2019 8:16 pm

Geen Kawi Leanard dus. Lakers hebben inmiddels wel 10 spelers: James, Green, Kuzma, Davis, Cousins met daarachter Rondo, Bradley, Dudley, Cook, Daniel. Stuk sterker dan wat de de laatste jaren zagen denk ik maar niet de titel favoriet die ze ons willen doen geloven.
https://www.nba.com/2019-western-confer ... r-movement
https://bleacherreport.com/articles/284 ... oint-guard

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » ma nov 04, 2019 6:28 pm

Oke, de Lakers zijn dus inderdaad goed dit jaar. :neutral.gif:

Blessure DaMarcus Cousins (SEI). Opener laten liggen tegen de Clippers. Het begon allemaal niet zo fijn. Daarna 3-0 in de homestand (oa Jazz) en zojuist een mooie Texas 2-step met de koppositie als gevolg. Beste start sinds 2010. Het moet echt rot lopen wil dit geen geducht play-off team zijn. LeBron ziet er goed uit, Davis maakt het waar, Danny Green is belangrijk. Bradley, Caruso, KCP, Howard vormen een lekkere support cast. Ik zal er nog wel vergeten. Kuzma is juist terug van blessure dat scheelt ook flink. Allemaal grote gasten ook. Ik denk dat ze een stuk boven NBA gemiddelde zitten. Aanval is, zoals verwacht, spectalulair om niet te zeggen 'shades of LA Forum'. De nieuwe coach Frank Vogel laat ze ook een stuk beter verdedigen dan ik van Lakers gewend ben.

Vogel vind ik trouwens leuk om te volgen. Bij zijn aanstelling werd er wat schamper gedaan door de internet community. Tussenpaus totdat een maatje van LB beschikbaar komt.... Het is ook een klein mannetje met grote verschrikte ogen. Dacht, wat krijgen we nou. Toch viel me bij zijn presentatie al op dat hij visie heeft en het heel makkelijk weet over te brengen. Inhoudelijk sterk, prettig om naar te luisteren. En nu het seizoen begonnen is va!t de verdedigende discipline op waar ik uit op maak dat de spelers hem accepteren want defense is zijn stokpaardje. Geboren underdog en hij zal het in LA keer op keer moeten bewijzen maar ik hoop dat hij over een paar jaar als een grote meneer de club verlaat.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 04, 2019 9:56 pm

GSW lijkt over the hill, vedette vertrokken, anderen geblesseerd..

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Basketball

Bericht door Gaizka1985 » zo jan 26, 2020 9:14 pm

https://www.ad.nl/andere-sporten/nba-le ... ~a8a91845/

Kobe Bryant overleden, heftig en triest nieuws.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » zo jan 26, 2020 9:36 pm

Nou dat komt wel even aan zeg.
Five people have been confirmed dead in the accident - Bryant's private helicopter crashed this morning in Calabasas. He was known to have used the helicopter to commute between Newport Beach and the Staples Center when he played for the Lakers.

He is survived by his wife and their daughters Gianna, Natalia, Bianca and Capri, who was born last June.

https://amp.tmz.com/2020/01/26/kobe-bry ... calabasas/

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Basketball

Bericht door Arthur » zo jan 26, 2020 10:37 pm

Dat is schrikken zeg. In de link hierboven staat nu dat zijn oudste dochter ook is omgekomen, die was pas 13

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Basketball

Bericht door brigade zuid » zo jan 26, 2020 11:06 pm

Zit al de hele tijd CNN te kijken.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » ma jan 27, 2020 11:58 am

Jeetje, een dag ervoor LBJ nog gefeliciteerd dat ie hem voorbij was in de eeuwige topscorerslijst en dan de volgende dag is ie er niet meer. Zelf meer opgegroeid op MJ, maar het tijdperk daarna was Bryant toch echt wel de grootste. Ook mooi dat hij in 2 periodes met de Lakers de beste was. Eerste met Shaq en daarna meer in zijn eentje. Treurig...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » ma jan 27, 2020 8:19 pm

Jinne schreef:
ma jan 27, 2020 11:58 am
Jeetje, een dag ervoor LBJ nog gefeliciteerd dat ie hem voorbij was in de eeuwige topscorerslijst en dan de volgende dag is ie er niet meer. Zelf meer opgegroeid op MJ, maar het tijdperk daarna was Bryant toch echt wel de grootste. Ook mooi dat hij in 2 periodes met de Lakers de beste was. Eerste met Shaq en daarna meer in zijn eentje. Treurig...
Shaq had de fysiek van een stier, hoefde er niet zoveel voor te doen en skipte trainingen terwijl bij Kobe alles draaide om trainen en beter worden. Shaq stond daardoor een stuk relaxter in het leven. Onverenigbare karakters en na een paar jaar klapte dat ook. Ondanks de successen.
Kobe was wel een veel betere speler. Beheerste elk denkbaar schot, was een elite verdediger en een bezeten basketballer. Door dat laatste is hij zover gekomen. Het enige dat hij niet beheerste was het beter laten spelen van mindere goden, iets waar LB wel goed in is.
De GOAT statuur van MJ is geen punt van discussie maar bij gelijke stand en met 10 seconden op de klok weet ik geen betere dan Kobe om de bal aan te geven.

Mooi gebaar. Dallas Mavericks retire het nummer 24 zo lees ik net.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Basketball

Bericht door Cruijff » vr mar 13, 2020 12:27 pm

Haha. :smallgrin.gif:
En nu is ie zelf besmet. Eikel. :smallgrin.gif:

https://www.nu.nl/coronavirus/6037120/b ... virus.html
Besmette NBA-ster Gobert biedt excuses aan voor spotten met coronavirus

NBA-ster Rudy Gobert heeft donderdagavond zijn verontschuldigingen aangeboden voor de manier waarop hij onlangs de spot dreef met het coronavirus. De basketballer van Utah Jazz is inmiddels zelf besmet.

Gobert baarde begin deze week opzien door aan het einde van een persmoment alle microfoons en opnameapparatuur van journalisten aan te raken, waarmee hij liet zien de uitbraak van het COVID-19-virus niet bepaald serieus te nemen.

De NBA maakte donderdag - twee dagen na dat incident - bekend dat het seizoen tot nader order wordt stilgelegd, omdat een speler van Utah Jazz besmet was geraakt met het coronavirus. Al snel bleek dat het uitgerekend om Gobert ging.

"Sinds ik ben gediagnosticeerd met het coronavirus zijn er veel emoties door me heen gegaan, met name angst en schaamte", schrijft de Fransman nu op Instagram. "Ten eerste wil ik mij publiekelijk verontschuldigen omdat ik mogelijk andere mensen in gevaar heb gebracht. Op dat moment had ik geen idee dat ik besmet was."

'Hopelijk geldt mijn verhaal als waarschuwing'
In de Verenigde Staten hebben inmiddels ruim 1.600 mensen het COVID-19-virus onder de leden. President Donald Trump kondigde daarom aan dat de VS vanaf vrijdag middernacht tot 31 maart geen mensen uit Europa meer toelaat, terwijl ook de Amerikaanse sportwereld wordt getroffen.

Naast de NBA liggen ook de Amerikaanse voetbalcompetitie MLS en ijshockeycompetitie NHL voorlopig stil. Gobert realiseert zich dat hij vanaf het eerste moment respectvoller had moeten omgaan met de situatie.

"Ik was roekeloos en daar zijn geen excuses voor", erkende hij. "Hopelijk geldt mijn verhaal als een waarschuwing. Iedereen moet dit serieus nemen. Ik doe wat ik kan om mijn ervaring te gebruiken om anderen te onderwijzen. Ik word goed verzorgd en zal volledig herstellen."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » zo sep 13, 2020 1:30 pm


Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » vr jan 15, 2021 12:30 am

Harden naar de Nets. Heeft ie daar meer kans op de titel?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Scherrer » vr jan 15, 2021 12:54 am

Harden, Durant en Irving. Sterrenensemble. Daar kun je zeker kampioen mee worden.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Basketball

Bericht door peter » vr jan 15, 2021 8:33 am

Als Irving een heel seizoen haalt en zijn oude niveau weer pakt inderdaad. Mooi team in ieder geval.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » za feb 20, 2021 10:05 pm

De Nederlandse basketballers hebben zich zaterdag voor het eerst in zeven jaar geplaatst voor een EK. Oranje won de voorlaatste kwalificatiewedstrijd van Kroatië (57-65) en is daarmee zeker van deelname aan de Europese titelstrijd van volgend jaar.
https://www.nu.nl/sport-overig/6117615/ ... redirect=1
Toe maar. Winnen van Kroatie! Ik ben niet helemaal bekend met de huidige verhoudingen maar je zou zeggen dat dit een toplichting is voor het Nederlandse basketball.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » zo feb 21, 2021 10:50 am

Volgens mij was Kroatië al geplaatst en betwijfel dus of ze echt voluit zijn gegaan :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » zo feb 28, 2021 7:28 am

Ik zie dat Utah het lekker doet in de NBA. Voor het eerst na Stockton en Malone volgens mij. Hebben ze ook nu nog van die a-typische basketballers als Stockton of is het wel meer als de rest van de clubs nu?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » zo feb 28, 2021 12:12 pm

Jinne schreef:
zo feb 28, 2021 7:28 am
Ik zie dat Utah het lekker doet in de NBA. Voor het eerst na Stockton en Malone volgens mij. Hebben ze ook nu nog van die a-typische basketballers als Stockton of is het wel meer als de rest van de clubs nu?
Who cares, als die club morgen omvalt zal niemand ze missen.

Hier wat meer info over hun spelers
https://www.slcdunk.com/utah-jazz-player-analysis

Plaats reactie