Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Basketball

Bericht door Buijtendijk » ma mar 22, 2004 7:07 pm

Zijn er ook basketballliefhebbers onder ons?? De NBA play-offs staan weer voor de deur. Dus: shoot...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 22, 2004 7:12 pm

Ik houd wel van basketbal.
Voor wie ben jij Buijtendijk. Ik ben voor de Boston Celtics. Maar die zijn nog niet gekwalificeerd voor de play-offs.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma mar 22, 2004 7:21 pm

In een ver verleden was ik fan van de Lakers (Magic, Jabbar, Worthy, Cooper, en andere), tegenwoordig geen fan meer van een team. Iverson vind ik een heerlijke speler, net als Jason Kidd. Als team kon ik vorig jaar de Sacramento Kings wel waarderen, dit jaar hoop ik op spannende Play-offs. De lakers zijn dit jaar, net als voorgaande jaren, niet meer mijn ploeg, mij iets te saai...

Btw Liberty, volg je toevallig ook Nederlands basketball? En speel je zelf ook?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mar 22, 2004 8:08 pm

Uiteraard fan van de Knicks. :headbang:

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma mar 22, 2004 8:14 pm

Steef,
Ik had begrepen dat jij daar in de buurt op college zit (Hofstra, toch?), ga je weleens kijken bij de Knicks? En welke Nederlander speelde ooit voor Hofstra University (kan maar niet op zijn naam komen, it's killing me)?
Over de Knicks gesproken, in het verleden waren ze geweldig, echte vechtploeg. Ze hebben heerlijke wars uitgevochten met de Pistons. Bill Laimbeer (tough guy - Beasty Boys-) z'n tijd, om van te smullen...
Het hedendaagse basketball is wel wat anders, maar ach, misschien word ik gewoon wel oud.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mar 23, 2004 11:36 am

Buijtendijk schreef:Btw Liberty, volg je toevallig ook Nederlands basketball? En speel je zelf ook?

Ik speel weleens basketbal, maar dat is gewoon voor de fun.
En het Nederlandse baksetbal volg ik niet echt, hoewel toen Ton Boot nog bij Amsterdam zat vond ik het wel leuk om te kijken. Ton is een beetje een Co-type
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 1:12 pm

Liberty schreef:Ton is een beetje een Co-type
Met dit verschil dat Co aanvallend voetbal predikt en Ton met name de nadruk legt op de verdediging. Ton zorgt er altijd een beetje voor dat de teams onder hem saai basketball spelen, en Co daarentegen zorgt toch altijd wel voor aantrekkelijk spel. Maar waar jij denk ik op doelt: Ton en Co hebben overeenkomstig dat ze discipline als heilzaak zien. Vrienden van mij hebben onder Ton gespeeld en ik kan je zeggen dat dat geen pretje is. En als je dan ook nog eens ziet dat het publiek meer en meer wegblijft, dan is het wel tijd om ergens anders te kijken.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 1:14 pm

Maar Liberty, nooit in clubverband gespeeld of wel?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mar 23, 2004 1:16 pm

Dat bedoelde ik ook, Buijtendijk.
Ik heb nooit in clubverband gespeelt. Ik zat al op voetbal en in mijn dorp heb je geen basketball-club.
Gewoon basketballen, op school tijdens de gym en wat op straat. Heb jij wel bij een club gezeten dan?
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 1:24 pm

Ja Liberty, en nog steeds. Ik heb overigens vlakbij jouw dorp gespeeld (MSV Noordwijk), nu speel ik in Amsterdam op acceptabel niveau (hoofdklasse Noord-Holland). Ooit zat er meer in het vat, maar dat ooit is dood... ;)

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mar 23, 2004 1:40 pm

Ik ben eigenlijk te klein om baskerball te spelen (1.82). Maar het is wel een leuke sport.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 1:57 pm

Ach, de kleintjes zijn ook erg nodig hoor...iemand moet toch goed het spel kunnen verdelen, goed kunnen dribbelen en goed kunnen schieten. In de NBA speelt Mugsy Bogues, hij is geloof ik 1.65 meter en das niet erg groot. Zelf ben ik ook een van de kleinere van ons team (1.85), maar dat laat ik geen beletsel zijn.
Maar het blijft een fantastische sport, aantrekkelijker voor het publiek dan voetbal. Maar helaas is het hier in Nederland een ondergeschoven kindje.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 23, 2004 2:29 pm

Ja groot fan.

LA LAKERS fan, maar hoop altijd dat ik Iverson in de finals zie!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mar 23, 2004 2:30 pm

Dat is nog afwachten, Pienaar. De 76-ers draaien niet bepaald goed.
Net zoals de Boston Celtics overigens. X'C
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 2:32 pm

Pienaar10 schreef:Ja groot fan.
Ik dacht het al; hiphop, basketball, het komt mij niets vreemd voor. Maar zelf ook basketballend?

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 2:35 pm

Ben ook blij dat een vierde ATist zich openlijk bij mijn topic meldt. :xyxthumbs:
5 makes a team...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 23, 2004 5:51 pm

Buijtendijk schreef:Steef,
Ik had begrepen dat jij daar in de buurt op college zit (Hofstra, toch?), ga je weleens kijken bij de Knicks? En welke Nederlander speelde ooit voor Hofstra University (kan maar niet op zijn naam komen, it's killing me)?
Over de Knicks gesproken, in het verleden waren ze geweldig, echte vechtploeg. Ze hebben heerlijke wars uitgevochten met de Pistons. Bill Laimbeer (tough guy - Beasty Boys-) z'n tijd, om van te smullen...
Het hedendaagse basketball is wel wat anders, maar ach, misschien word ik gewoon wel oud.
Ga morgen weer naar de Knicks. Spelen tegen de Grizzlies en Pau Gasol heeft kaarten voor courtside tickets voor me geregeld. (Ken Pau nog uit Barcelona, toen-ie nog een menneke van niks was). Ik woon trouwens 10 minuutjes lopen van MSG, dus als het even kan wil ik wel een wedstrijdje meepikken.

Nederlandse speler van Hofstra? Geen flauw idee...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 5:58 pm

Naast Spike Lee dus...leuke contacten heb je daar, dat doe je goed. Veel plezier morgen. Tegen de Grizzlies moet geen al te groot probleem worden.

Die Nederlandse Hofstra speler is al wel lang geleden...misschien kun je dat even uitzoeken.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 23, 2004 6:00 pm

Buijtendijk schreef:Naast Spike Lee dus...leuke contacten heb je daar, dat doe je goed. Veel plezier morgen. Tegen de Grizzlies moet geen al te groot probleem worden.

Die Nederlandse Hofstra speler is al wel lang geleden...misschien kun je dat even uitzoeken.
De Grizz zijn goed hoor. Verwacht eigenlijk een nederlaag.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 6:04 pm

Misschien zijn de Knicks gewoon niet meer zo goed ;)

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mar 23, 2004 6:05 pm

De Lakers doen het ook niet zo best. Eigenlijk zijn er maar een paar teams die er boven uit steken. De rest is toch wat middelmaat of zelfs nog minder.
Tijd voor iets nieuws.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 23, 2004 6:07 pm

Buijtendijk schreef:Misschien zijn de Knicks gewoon niet meer zo goed ;)

Als iedereen fit is staat er met Starbury, Houston, Thomas, Thomas en Mohammed een prima line-up. Zeker in de zwakke Eastern Conference.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mar 23, 2004 6:08 pm

Houston vond ik een paar seizoenen geleden werkelijkwaar een openbaring, daarna niet veel meer van hem gezien of gehoord.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 23, 2004 6:15 pm

Buijtendijk schreef:Houston vond ik een paar seizoenen geleden werkelijkwaar een openbaring, daarna niet veel meer van hem gezien of gehoord.
Hij schiet er nog wel eens een balletje in (>20 pnt. per wedstrijd gemiddeld), maar hij verdedigt voor geen meter mee en heeft altijd wel een kwaaltje.

Helaas valt-ie amper te slijten aangezien-ie een godsvermogen verdient. $100 mln voor 7 jaar geloof ik. :nooo:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 23, 2004 10:03 pm

Buijtendijk schreef:
Pienaar10 schreef:Ja groot fan.
Ik dacht het al; hiphop, basketball, het komt mij niets vreemd voor. Maar zelf ook basketballend?
Zodra de zon weer lekker schijnt elke dag op het pleintje van mijn oude basisschool!

eerst lekker voetballen en dan als het iets is afgekoeld over gaan op basketbal. SUPER

Plaats reactie