Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do apr 29, 2004 7:49 pm

Zo gaat dat in de NBA he? De ene week speel je veel (in dit geval 'slechts' 9 minuten) en de volgende wedstrijden kun je op de bank wegrotten. Dat heet dan leerproces! Als ik mij goed herinner speelde Gadzuric in het begin van het seizoen relatief veel.
Overigens hoor je rookies in de NBA hier nooit over klagen, daar kunnen voetballers nog een voorbeeld aan nemen...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » za mei 01, 2004 2:57 pm

In de NBA spelen ze dan ook wel heel veel wedstrijden. Al gauw zo 2 keer zoveel. Dus elke speler komt wel aan bod. Dat is in het voetbal vaak toch anders.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 06, 2004 9:08 pm

En toch zeuren ze in de voetbalwereld over de overvolle kalender! Toch gek dat je NBA-spelers nooit hoort klagen over het drukke programma met de grote reisafstanden.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 06, 2004 9:25 pm

Tja Liberty, wat had je daar op te zeggen? Ik mag die nieuwkomer wel, geloof ik...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 07, 2004 11:15 am

maartoe schreef:En toch zeuren ze in de voetbalwereld over de overvolle kalender! Toch gek dat je NBA-spelers nooit hoort klagen over het drukke programma met de grote reisafstanden.

Voetballers zijn ook gewoon zeikerds, maartoe. Dat weet iedereen. Maar een goede basketballer verdient al snel veel meer dan een goede voetballer. Dat wil ook wel vaak helpen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 07, 2004 11:16 am

Buijtendijk schreef:Tja Liberty, wat had je daar op te zeggen? Ik mag die nieuwkomer wel, geloof ik...
Ik had zijn reactie nog niet gezien, vriend Buijtendijk.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr mei 07, 2004 7:42 pm

Geen probleem Vriend Liberty, maar ik weet nog niet zo net of jouw bewering wel juist is. Als ik mij niet vergis dan verdient Patrick Kluivert ongeveer 5 miljoen netto per jaar, en dan hebben we het niet eens over een heel goede voetballer ( :X ). Ik weet niet wat Zidane en spelers van dat kaliber verdienen, maar het zal niet minder zijn dan de betere NBA-spelers. Maar DoeMaar lijkt mij aardig thuis in de basketballerij, voetballerij en het recht dus wellicht kan hij zijn heldere licht eens op deze zaak laten schijnen...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 07, 2004 9:07 pm

Ik denk dat een Shaquille O'Neal meer verdient dan Zinedine Zidane.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr mei 07, 2004 11:10 pm

Ik twijfel daar ernstig aan, wellicht basseer jij jouw uitspraken op salaris plus bijkomende ´neveninkomsten´. Maar zoals ik al zei: het wachten is op Mister Spong...

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » ma mei 10, 2004 1:06 pm

Lakers terug tot 2-1! Tony Parker en Tim Duncan zijn zo goed als drooggelegd, de Spurs afgedroogd. De droom is nog niet over voor Payton en Malone...
Lakers Roll Past Spurs

LOS ANGELES, May 9 (Ticker) -- A return to the STAPLES Center was exactly what the Los Angeles Lakers needed.

Shaquille O'Neal scored 28 points on 11-of-13 shooting, grabbed 15 rebounds and blocked eight shots and Kobe Bryant added 22, six and six assists as the Lakers routed the Spurs, 105-81, to pull within 2-1 in their Western Conference Semifinal series.

The loss ended the Spurs' 17-game winning streak and was their first since March 23.

"Los Angeles really dismantled us tonight," Spurs coach Gregg Popovich said. "They did a great job, they were very aggressive from the get-go, executed well, had a lot of players play well and drubbed us."

"It's nice to have that kind of margin because now it can be a factor," said Lakers coach Phil Jackson, who avoided his first career three-game playoff losing streak. "But I think more than anything else, they know they've won a ton of games in a row and there's liable to be a letdown at some point."

The Lakers lost the first two games of the best-of-seven series by 10 points each and were burned by quicksilver Spurs point guard Tony Parker, who totaled 50 points. In this one, Los Angeles -- particularly disgruntled point guard Gary Payton -- limited Parker to eight points on 4-of-12 shooting.

"Today we made a conscious effort to focus on him," Payton said. "Anytime he moved to the basket we collided on him, and it made a big difference when everybody is jumping at you."

"They played physical, but the team that's playing more aggressive wins," Parker said. "And L.A. did both today, physical and aggressive."

The Lakers also had great success against Tim Duncan, holding the MVP runner-up to two points in the first half as it built a double-digit lead. He finished with 10 on 4-of-14 shooting.

"I thought they played a very good game," Duncan said. "Guys were really stepping back into the lane and trying to get me to get rid of the ball. I thought they had a good defensive scheme and they executed well."

O'Neal scored 10 points and Bryant nine in the first quarter to help the Lakers take a 28-16 lead. Karl Malone netted six points and kept Duncan scoreless in the period, which saw the Lakers shoot 63 percent (12-of-19) and the Spurs 29 percent (6-of-21).

"We knew what we had to do today," O'Neal said. "It felt good to be back in our own city for some time. Phil told us to come out and play with a lot of passion and we are at home. This is our building, our city and we just want to take care of our home-court advantage."

"I think we set the tempo and the sense of urgency we needed to play the game with tonight," Bryant added.

The Lakers had a 42-32 halftime advantage, then broke open the contest in the third quarter, taking a 68-45 lead with 2:38 left on a layup and free throw by Payton.

San Antonio pulled within 75-63 on a pair of free throws by Duncan -- his only attempts of the game -- with 9:57 remaining, but Los Angeles countered with a 10-0 run over the next 2½ minutes to put away the game.

The Lakers attempted 40 free throws, making 25, while the Spurs were 12-of-22 from the line.

Payton collected 15 points and seven assists and Malone added 13 points, six rebounds and five assists for the Lakers, who shot 57 percent (37-of-65) and limited the Spurs to 34 percent (29-of-85).

Game 4 is Tuesday at Los Angeles.

"I think everybody came here to see what Laker team was going to show up, how hard we were going to play," Bryant said. "And they got an answer."
(www.nba.com)

TST
Berichten: 11
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 9:55 pm

Bericht door TST » wo mei 12, 2004 3:20 am

It's all about KG, baby

T'Wolves all the way

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za mei 15, 2004 12:00 pm

'One Lucky Shot Deserves Another'
Shaquille O'Neal perhaps hit the nail on the head with that comment immediately following Thursday's fantastic finish that saw the Lakers snatch a 74-73 victory from the Spurs.

If Shaq was on the mark, then that simply followed an incredible string of marksmanship in the final seconds of Game 5 of this West semifinal, which Los Angeles can wrap up on its home floor Saturday night (10:30 p.m. ET, TNT).

A synopsis of the 11.9-second masterpiece of hoop theater:

Act I: Enter Kobe, Stage Left
Kobe Bryant, who finished with a game-high 22 points, dribbled across from the left sideline, shot a 16-footer over Devin Brown and connected with 11.9 seconds to go. Lakers, 72-71.

Act II: Duncan's Big Monologue
O'Neal probably called this a "lucky shot" because of the stellar defense he played. It didn't matter to Tim Duncan. The Spurs superstar took Manu Ginobili's inbounds pass with 5.4 seconds to go, battled his way to the top of the circle and launched a shot over Shaq. It hit nothing but net as Duncan fell to the hardwood with four-tenths of a tick left. Spurs, 73-72.

Act III: Fisher the Surprise Hero
The Lakers couldn't put the ball on the floor, but "I was halfway into my shot as I was catching the ball," said Derek Fisher, who took Gary Payton's throw-in, immediately spun around and let it fly from approximately 15 feet. The shot splashed through as the buzzer sounded. Lakers, 74-73. L.A. elation ensues. In a sprint, Fisher exits stage right.
(www.nba.com)
Go Lakers! :headbang:

De standen:
San Antonio Spurs - LA Lakers 2-3
Minnesota Timberwolves - Sacramento Kings 3-2
(zaterdag: LA Lakers - San Antonio Spurs & zondag: Sacramento Kings - Minnesota Timberwolves)

Detroit Pistons - New Jersey Nets 2-3
Indiana Pacers - Miami Heat 2-2
(zaterdag: Indiana Pacers - Miami Heat & zondag: New Jersey Nets - Detroit Pistons)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 17, 2004 10:29 am

:D
Ik twijfel daar ernstig aan, wellicht basseer jij jouw uitspraken op salaris plus bijkomende ´neveninkomsten´. Maar zoals ik al zei: het wachten is op Mister Spong...
Daar komt ie dan!!!

http://www.insidehoops.com/top-nba-salaries.shtml

1. Kevin Garnett Minnesota $25,200,000
2. Shaquille O'Neal LA Lakers $23,570,000
3. Alonzo Mourning Miami $20,600,000
4. Juwan Howard Denver $20,150,00
5. Scottie Pippen Portland $19,730,000
6. Karl Malone Utah $19,250,000
7. Rasheed Wallace Portland $14,900,000
8. Dikembe Mutombo New Jersey $16,110,000
9. Allan Houston New York $14,345,000
10. Chris Webber Sacramento $14,340,000


http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=faa91f
http://boards.ign.com/Soccer/b5106/57722571/?12

1. David Beckham (Real Madrid), 22,400,000
2. Ronaldo (Real Madrid), 16,500,000
3. Zidane (Real Madrid), 14,000,000
4. Christian Vieri (Inter), 11,100,000
5. Del Piero (Juventus), 10,100,000
6. Ronaldinho (Barcelona), 10,000,000
7. Raul (Real Madrid), 9,300,000
8. Michael Owen (Liverpool), 9,100,000
9. Oliver Kahn (Bayern Munich), 8,840,000
10.Luís Figo (Real Madrid), 8,500,000

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 17, 2004 10:32 am

De basketball salarissen zijn nog uit 2003 en wat betreft 'neveninkomsten' denk ik dat er voor zowel voetballers als basketballers heel, heel, veel bij te verdienen is.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

En de stand is gelukkig weer gelijk!!

Bericht door jabu » di mei 18, 2004 9:33 pm

http://www.basketballsite.nl/

Tulip - MPC 73-62


Kwartstanden: 17-17 / 30-17 / 10-11 / 16-17

Topscorers Tulip: Huijbens 21, S. Jones 21, Clavon 13
Rebounds: Huijbens 13, D. Jones 6, Ackermans 6
Bijzonderheden: Clavon 6 ast, Ackermans 5 ast, S. Jones 6 to
Schot 2p: 63 % (32-20), 3p: 50 % (12-6), ft: 71 % (21-15)
rebounds: 37, steals: 12, assists: 19, turnovers: 20 en fouten: 22

Topscorers MPC: Buchanan 21, Reed 12, Novak 10, Triemstra 10
Rebounds: Reed 10, Novak 7, Buchanan 5, Hinrichsen 5
Bijzonderheden: Hinrichsen 8 st, Reed 4 ast en 4 to
Schot 2p: 28 % (29-8), 3p: 29 % (34-10) ft: 73 % (22-16)
rebounds: 32, steals: 22, assists: 18, turnovers: 14 en fouten: 21


Met 4.000 MPC-fans minder op de tribunes is om half acht in de niet geheel uitverkochte Maaspoort de tweede ontmoeting in de finalereeks van de FEB Playoffs 2004 tussen Tulip Den Bosch en MPC Capitals begonnen. Beide ploegen spelen in dezelfde samenstelling als afgelopen zaterdag, toen MPC de eerste wedstrijd van de serie met 68-54 won. Dat wil zeggen Tulip nog altijd zonder Kees Akerboom en MPC zonder Travis Young en Egi Mikalajunas. Op de tribunes van De Maaspoort zitten zo'n 2300 toeschouwers, onder wie de voetballers van FC Den Bosch, de kampioen van de eerste divisie. Dat betekent dat er zo'n 600 stoelen leeg blijven.

EERSTE KWART 17-17
MPC komt het best uit de startblokken en neemt een 0-4 voorsprong via Reed en Buchanan. Tulip start in een man-to-man verdediging met in de basisvijf Chip Jones in plaats van Darnell Clavon in vergelijking met wedstrijd 1 van zaterdag. In de zevende minuut schakelt de thuisploeg over op een zoneverdediging en komt dan via een score van Clavon met bonus langzij bij MPC: 11-11. Tulip slaagt er echter niet in om een voorsprong te nemen. MPC heeft steeds de leiding, maar na tien minuten is het toch gelijk op 17-17 als Sam Jones twee keer raakschiet vanaf de vrije-worplijn.

Het is in het eerste kwart een heel andere wedstrijd dan zaterdag. In tegenstelling tot toen worden er nu weinig aanvalsrebounds gepakt. Dat geldtr zowel voor Tulip als voor MPC. Na tien minuten staan Hinrichsen en Kriisa bij MPC en Ackermans bij Tulip al op twee persoonlijke fouten.

TWEEDE KWART 30-17 (47-34)
Nog vijf minuten gaat het gelijk op. Tulip neemt wel onmiddellijk bij de herstart voor de eerste keer de leiding via een driepunter van Yahir Rock (20-17). Dat deert MPC aanvankelijk niet. De Groningers lopen weer weg naar 23-28, maar storten dan volkomen in elkaar als bij 28-29 Valmo Kriisa tegen zijn derde persoonlijke fout aanloopt. Die komt als een mokerslag aan bij de ploeg van Ton Boot. Er wordt aanvallend geen oplossing meer gevonden, de 24-secondenklok wordt een paar keer overtreden en noodschoten raken geen doel.

Tulip aarzelt geen moment en knalt erop en erover. De driepunters komen van alle kanten en Marcel Huijbens (foto rechts), die vijftien minuten niet opviel, is nu sterk aanwezig onder het bord en scoort lekker. Behalve Kriisa staan er ook achter de namen van Hinrichsen en Novak al drie kruisjes. Bij Tulip heeft alleen Aarts drie fouten.

DERDE KWART 10-11 (57-45)
Het belangrijkste feit van het derde kwart is niet de lage score, maar het uitvallen van Valmo Kriisa (foto links). De Estlander speelt al een paar duel met een polsblessure en loopt nu nu een blessure op aan de rechter achillespees, vlak nadat hij zijn vierde fout heeft opgelopen. Hij wordt naar de kleedkamer begeleid en keert niet meer terug. Ton Boot zal later zeggen, dat hij denkt dat het voorbij is voor Kriisa...

MPC komt aanvankelijk even terug, tot 47-39. Die vijf punten zijn echter voorlopig de laatste vooor de noordelijke ploeg. Vijf minuten lang gaat er geen bal in en daarvan maakt Tulip dankbaar gebruik door een 8-0 run op het scorebord te zetten. Pas bij 55-41 en met nog 2:15 te gaan in het kwart kan er eindelijk weer een Groningse score worden genoteerd. Hein Gerd Triemstra zet er zijn handtekening onder, maar veel soulaas bieden die twee punten niet. Op driekwart van de wedstrijd lijkt het voor MPC - zeker zonder Kriisa - een gelopen koers.

VIERDE KWART 16-17 (73-62)
De Bossche voorsprong komt niet meer in gevaar, maar Tulip verzuimt de zaak met overtuiging af te maken. MPC kan blijven hangen op een puntje of tien. Hoogtrepunt van het kwart, of liever gezegd: dieptepunt, is een smerige onsportieve fout van Willie-Jan Ackermans, die in een breack van MPC onder Reed doorloopt, waarna de Groningse Amerikaan plat op de rug valt en minutelang blijft liggen. Het blijkt gelukkig allemaal mee tevallen, maar de onnodige fout van Ackermans valt daarmee niet goed te praten.

Tulip speelt in die fase slorig en ziet MPC naderen tot 62-55. De Groningers proberen dan een beetje met de moed der wanhoop het gaatje te dichten door driepunters te gaan schieten. De pogingen van achtereenvolgens Jansen, Buchanan en Triemstra mislukken echter. Tulip neemt over en komt via San Jones op 71-57. Hij scoort en benut de bonus, waarna hij door Toon van Helfteren naar de kant wordt gehaald voor een applauswissel. De laatste vijf punten van het duel zijn voor MPC, maar die zijn slechts voor de statistieken van belang.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 19, 2004 6:07 pm

:cheer:
Wat een enthousiast en levend topic is dit zeg!!!

Maar weer wat anders proberen.
Miami is uitgeschakeld door Indiana!
Vanavond Kings tegen Timberwolves. Kg vs. C-Web.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo mei 19, 2004 7:45 pm

Beste Maartoe, er wordt danwel niet als een dolle gepost in dit topic, gelezen wordt het zeker. Je kunt van deze voetbaldieren ook niet verwachten dat ze zo ontzettend wijs en verstandig kunnen analyseren over zowel voetbal als basketball.

Wat een verrassingen in de Nederlandse basketballplay-offs. Amsterdam uitgeschakeld door het Groningen van Ton Boot en Nijmegen roemloos ten onder tegen Den Bosch met Akerboom Jr. Helaas maakt dat de finale minder aantrekkelijk om te bezoeken, hoewel ik met de gedachten speel om met mijn teamgenoten naar Groningen te gaan, 4500 man in de Martinihal is een hele belevenis!! Maar goed Maartoe, ik zet mijn geld op Den Bosch...

Edit: bedankt voor het hier neerzetten van het artikel, maar wat belabberd geschreven zeg!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 19, 2004 9:11 pm

Ik had mijn geld 'helaas' op Groningen gezet. Nu speelt alleen Kriisa ook niet meer mee. Dat haalt Groningen dus nooit meer met 4 hele (buitenlanders) en 2 halve (Triemstra en Jansen) spelers. Gelukkig ook maar. Ik gun het Den Bosch meer en Boot zelfs niet.

Maar het was zaterdag een gekkenhuis in Groningen. Ik ben helemaal naar het Hoge Noorden gereist om een verschrikkelijk saaie eerste playoff wedstrijd te zien. Wel geweldig publiek!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 19, 2004 9:13 pm

Edit: bedankt voor het hier neerzetten van het artikel, maar wat belabberd geschreven zeg!
Werd geloof ik live tijdens de wedstrijd geschreven! Idd niet echt vlekkeloos.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo mei 19, 2004 9:22 pm

maartoe schreef:Maar het was zaterdag een gekkenhuis in Groningen. Ik ben helemaal naar het Hoge Noorden gereist om een verschrikkelijk saaie eerste playoff wedstrijd te zien. Wel geweldig publiek!
Maar daar zeg je ook wat! Wat had jij verwacht: spektakel, vlammende breaks, spetterende dunks, soepele één tegen ééns en balvirtuozen van de bovenste plank? Dan ben je bij Boot aan het verkeerde adres, die levert slechts dodelijk saai, maar oerdegelijk, basketball af. Dat en zijn oeverloze psychologische gewauwel beginnen mij ongelofelijk de strot uit te hangen. De doodsteek voor het Nederlandse basketball, dunkt mij!
Maar eerlijk is eerlijk: hij flikt het hem wel weer.

Het Groningse publiek komt niet voor Boot, ze komen sowieso wanneer haar ploeg in de play-offs uitkomt. Waanzinnige sfeer!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 19, 2004 10:15 pm

Wat had jij verwacht: spektakel, vlammende breaks, spetterende dunks, soepele één tegen ééns en balvirtuozen van de bovenste plank?
Zeker niet verwacht nee, wel gehoopt.
Dan ben je bij Boot aan het verkeerde adres, die levert slechts dodelijk saai, maar oerdegelijk, basketball af. Dat en zijn oeverloze psychologische gewauwel beginnen mij ongelofelijk de strot uit te hangen. De doodsteek voor het Nederlandse basketball, dunkt mij!
Maar eerlijk is eerlijk: hij flikt het hem wel weer.
Met een budget kan Boot een kampioensteam neerzetten. Hij wisselt net zolang van spelers tot hij alleen maar spelers heeft die zich 100% naar zijn filosofie schikken. Naar mijn mening ben je een betere coach als je het maximale haalt uit het bestaande team dat je hebt. Niet iedere speler heeft dezelfde benadering nodig!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 20, 2004 1:25 pm

sportsillustrated.cnn.com

Helaas de Kings eruit. Jaamer voor Stojakovic, Webber, Bibby en kornuiten. Wel erg indrukwekkende prestatie van Garnett!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 20, 2004 1:28 pm

http://www.basketballsite.nl/

Arik Shivek verlengt contract bij Demon
AMSTERDAM - Arik Shivek is ook de komende twee seizoenen coach van Demon Astronauts. Dat is op zich geen verrassing, want de Israëliër zei na de verloren vijfde wedstrijd tegen MPC tenslotte al: 'We hebben nu een heel lange pauze om de vraagtekens weg te halen.' Shivek debuteerde afgelopen seizoen en viel onmiddellijk goed in Amsterdam, na het mindere jaar onder Rajko Toroman. Onder Shivek kwam de allure terug, die zo kenmerkend was onder Ton Boot. In 2003-04 won Demon onder Shivek de nationale beker en sneuvelde na vijf duels in de halve finales om de landstitel.

Zeer verstandige keuze van Demon. Erg goede coach, die dit middelmatige team toch eerste in de reguliere competitie heeft gemaakt

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 20, 2004 6:36 pm

maartoe schreef:.http://www.basketballsite.nl/

Arik Shivek verlengt contract bij Demon
AMSTERDAM - Arik Shivek is ook de komende twee seizoenen coach van Demon Astronauts. Dat is op zich geen verrassing, want de Israëliër zei na de verloren vijfde wedstrijd tegen MPC tenslotte al: 'We hebben nu een heel lange pauze om de vraagtekens weg te halen.' Shivek debuteerde afgelopen seizoen en viel onmiddellijk goed in Amsterdam, na het mindere jaar onder Rajko Toroman. Onder Shivek kwam de allure terug, die zo kenmerkend was onder Ton Boot. In 2003-04 won Demon onder Shivek de nationale beker en sneuvelde na vijf duels in de halve finales om de landstitel.

Zeer verstandige keuze van Demon. Erg goede coach, die dit middelmatige team toch eerste in de reguliere competitie heeft gemaakt
Arik Shivek heeft ook aangekondigd de ploeg te gaan verjongen. Betekent dit het einde van de basketballloopbaan van Mario Bennes? Met zijn 40 jaar verdient hij toch wel respect, ook al is zijn manier van basketballen niet de mijne. Wie volgen er nog meer? Koen Rouwhorst? De net door Shivek teruggehaalde Milko Lieverst? Poeh, hij is nogal wat van plan...

Gebruikersavatar
de Koning
Berichten: 64
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 9:30 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door de Koning » vr mei 21, 2004 6:57 am

Capitals winnen ook zonder Kriisa!

Capitals-Den Bosch 87-68

kwartstanden: 15-20,32-38,55-56,87-68

Tussenstand play-offs: Capitals-Den Bosch 2-1
Nederland: De Europees kampioen 2004!

Plaats reactie