Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Basketball

Bericht door Cruijff » ma jun 15, 2015 12:00 am

Marillion schreef:Vanavond een nieuwe kans voor hem want het is tijd voor de 5e wedstrijd. Ik pak 'm morgenavond pas mee. Dus even voorzichtig zijn met het lezen van sportgerelateerde websites. Het is toch spannender als je de uitslag nog niet weet. :smallgrin.gif:
Verstandige keuze, local time begint de wedstrijd om 17:00 uur, dat is dus een aanvangstijdstip van 2 uur 's nachts hier in Nederland. Voor mij ook te gortig.

Ik zat even bij de Bookmakers te kijken of het de moeite waard is een gokje te wagen op de Golden State Warriors, maar die zijn zo zwaar favoriet dat je vrijwel geen fluit vangt als je op hen inzet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 15, 2015 8:00 am

Ik zeg niks...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Basketball

Bericht door Cruijff » ma jun 15, 2015 9:34 am

Voor degenen die een wel erg rustig thuis werk dagje hebben én een tv op de werkkamer..... Sport 1 is de wedstrijd momenteel integraal aan het uitzenden. Van 10:00 uur tot 12:00, momenteel staat het in het 2e kwart 33-30 voor Cleveland.

De uiteindelijke uitslag weet ik (nog) niet, vandaar dat ik de post van Weekend Cees grondig vermijd. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Basketball

Bericht door Cruijff » ma jun 15, 2015 9:55 am

BAM.

50-51 at half time. Commentaar van Francisco Elson en Mart Smeets. Lekker hoor!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Basketball

Bericht door beelzebub » ma jun 15, 2015 9:59 am

Gaat nog spannend worden. Golden State is sterk thuis.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Basketball

Bericht door Cruijff » ma jun 15, 2015 11:00 am

Wedstrijd was lange tijd een stuk spannender dan de uitslag deed vermoeden.

Curry met een serie driepunters maakt wederom het verschil. En natuurlijk het feit dat Cleveland op de belangrijke momenten werkelijk alles via LeBron James moet spelen en dat er dan niemand anders opstaat.

Wat wel rendabel kan zijn op bijvoorbeeld Unibet is telkens bets plaatsen op winst voor de ploeg die in het 1e, 2e of 3e kwart met 7 of zelfs 10 punten achterstaat. Ik neem aan dat de odds / quoteringen dan aardig interessant worden, terwijl dit soort achterstanden vaak in een mum van tijd weer goed gemaakt worden wanneer de ploegen goed aan elkaar gewaagd zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » ma jun 15, 2015 10:11 pm

Matchpoint Golden State dus. :smile-ajax.gif:
Dit was nu echt een moment dat Curry liet zien wat zijn rol is op het moment dat het er echt op aan kwam. Voor Lebron James moet het frustrerend zijn. Zulke cijfers overleggen en dan nog aan de verkeerde kant van de score eindigen.

Het begint er een beetje op te lijken dat Cleveland langzaam aan het leeg lopen is. Misschien te lang moeten doorspelen met een relatief kleine groep na het uitvallen van een paar belangrijke spelers. Het zou leuk zijn als ze de zesde partij nog wel weten te winnen want ik heb wel zin een een zevende wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Basketball

Bericht door Lionel » wo jun 17, 2015 5:05 am

Helaas, geen 7e match.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 17, 2015 8:12 am

GSW over het hele seizoen gezien eenvoudigweg de verdiende winnaar.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Basketball

Bericht door beelzebub » wo jun 17, 2015 8:23 am

Ook leuk voor de stad Oakland, na de A's in 1989 weer een titel. Al wacht Cleveland langer op een prijs dacht ik.

Verliezen maakt het verhaal voor de Cavs en LeBron natuurlijk wel iets heroischer. Zeker als ze 'm de komende jaren wel een keer winnen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » wo jun 17, 2015 5:59 pm

Absoluut de terechte winnaar. Leuke ploeg om te zien spelen ook. Snelle aanvallen en goede schutters.

Ik zie Cleveland de komende jaren nog wel terugkomen voor een nieuwe kans. De ploeg leek halverwege deze finale toch een beetje leeg te lopen. Als ze straks de boel wel heel kunnen houden zijn ze een sterke kandidaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Basketball

Bericht door elliquido » do sep 24, 2015 10:15 am

lees net dat Moses Malone is overleden (60). Dat was een van mijn favorites !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Basketball

Bericht door beelzebub » vr feb 12, 2016 3:22 pm

Is er nog iemand die naar de NBA All Star Game gaat kijken? Met de beste spelers van de Warriors en de Spurs plus Kobe gaat het Westen winnen natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:

Halverwege het seizoen is het jammer dat in eindstrijd van de playoffs hooguit de Warriors of de Spurs kunnen staan. Dat lijken me veruit de twee beste ploegen met een absurd hoge winstpercentage. De Cavs doen het in de andere conference aardig, maar het zal lastig worden om de finale te halen. Ben benieuwd welk team met wat dirtyplay en 'Jordan rules 2016' al la de Pistons, Golden State weet te ontregelen in de playoffs dit jaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 12, 2016 8:14 pm

Ik denk geen; er staat geen maat op Curry. De Lakers draaien trouwens een rampseizoen...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Basketball

Bericht door Sandro » vr feb 12, 2016 9:06 pm

Warriors uiteraard zwaar favoriet met Curry. Maar je weet nooit. Laatste wedstrijd speelde hij wat minder. 1 uit 9 op de driepunters ofzo? Toch nog meer dan 20 punten gescoord in wat voor hem een hele matige wedstrijd was. Die gozer is zo superieur. Krijg een beetje het idee dat de spelers van de tegenstander dat ook wel weten en niet alles geven om hem proberen te verdedigen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » vr feb 12, 2016 10:25 pm

Die All star game kijk ik sowieso niet. Vreselijke vertoning dat soort wedstrijden. Het gaat nergens over. En sport die nergens over gaat moet wat mij betreft alleen achter gesloten deuren plaatsvinden.

Wat de competitie betreft. Is Golden State niet te vroeg te goed? Je moet het maar volhouden tot in de playoffs. Het voordeel dat je in de reguliere competitie kunt halen is toch maar beperkt. Vorig seizoen heb ik in de playoffs wel van hun snelle spel genoten. Wat dat betreft gun ik ze wel een tweede titel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Basketball

Bericht door beelzebub » za feb 13, 2016 12:25 am

Moet Golden State niet voluit gaan in de comp? Het verschil met de Spurs is heel klein en het thuis voordeel in wedstrijd 7 van de conference finale zou de doorslag kunnen geven. Of gaan ze game zeven nooit halen? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 29, 2016 8:25 pm

Nog een paar weken competitie en dan gaan de play-offs beginnen. Het lijkt erop dat we weer uitkomen op een finale GSW - Cleveland, al zou de Western Finale met vermoedelijk GSW-San Antonia eigenlijk de finale moeten zijn, veruit de sterkste teams dit seizoen.

Het lijkt erop dat het team waar ik om mij moverende redenen een kleine crush voor heb, de Charlotte Hornets, zich gaat kwalificeren voor de play-offs. Daar leek het anderhalve maand geleden nog helemaal niet op, maar ze hebben ineens de smaak te pakken; met een W-L van 13-2 over de laatste 15 wedstrijden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Basketball

Bericht door Sandro » wo mar 30, 2016 11:23 am

Ik had een jaar of 20 geleden als tiener verschillende petjes (zo heetten die dingen toen nog gewoon) van NBA teams, zoals van de Bulls (dat kon ook niet anders in die glorietijd) maar ook van de Hornets bijvoorbeeld. Het petje van de Hornets vond ik het mooist.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Basketball

Bericht door beelzebub » wo mar 30, 2016 11:14 pm

Ja maar de Hornets hadden het voordeel dat ze 'nieuw' waren toch? In een paar jaar werden de Charlotte Hornets, Orlando Magic, Vancouver Grizzlies, Miami Heat en Toronto Raptors geintroduceerd als ik me niet vergis...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Basketball

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 9:34 am

Ja, en de Minnesota Timberwolves.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 31, 2016 12:32 pm

beelzebub schreef:Ja maar de Hornets hadden het voordeel dat ze 'nieuw' waren toch? In een paar jaar werden de Charlotte Hornets, Orlando Magic, Vancouver Grizzlies, Miami Heat en Toronto Raptors geintroduceerd als ik me niet vergis...
In 1988 werd de club opgericht, werd daarna een tijdje de Bobcats en sinds een paar jaar is het weer Hornets geworden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 14, 2016 10:22 am

De play-offs staan op het punt te beginnen!

Mooie laatste speelronde van het reguliere seizoen: Kobe Bryant speelt zijn allerlaatste wedstrijd en maakt 60 (!) punten tegen Utah, waardoor die de play-offs mislopen. Golden State wint zijn 73e wedstrijd van het seizoen en breekt daarmee het alltime record van de Bulls die ooit tot 72 kwamen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Basketball

Bericht door Sandro » do apr 14, 2016 10:40 am

En San Antonio heeft een stokoud record geëvenaard las ik met de veertigste thuisoverwinning van het seizoen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » do apr 14, 2016 12:37 pm

Zo, die Bryant. Afscheid nemen met 60 punten. Dat is wel echt een mooie manier om er een punt achter te zetten. Twintig jaar voor één club gespeeld. Mooi hoor. Er zijn ongetwijfeld momenten geweest waar hij elders nog meer dollars kon krijgen.

Het seizoen heb ik niet zo gevolgd. Dat duurt me veel te lang en ik heb nog meer te doen. Maar tijdens de playoffs ga ik hier en daar wel weer een wedstrijdje kijken. Golden State was vorig seizoen geweldig om te zien. Aan de cijfers te zien zijn ze alleen maar beter geworden.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie