WK Snooker

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22995
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: WK Snooker

Bericht door raymon » vr aug 14, 2020 9:59 pm

Fenomenaal. Selby ook geen koekenbakker natuurlijk maar die safety’s van O’Sullivan (waarvan er eentje een beetje lucky was)..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » vr aug 14, 2020 9:59 pm

Verbluffend. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » vr aug 14, 2020 10:03 pm

Geweldig! Wat een slot. Twee wedstrijden tot 17-16. Zal dat ooit al eens gebeurd zijn?

Net als je denkt dat hij het niet meer heeft schut 'ie dit uit zijn mouw. Waarbij er dan zo nog twee tot drie momenten zijn dat hij gewoon alles of niets speelt zonder er ook maar een fractie van een seconde over te twijfelen. Dat spektakel en de snelheid in z'n spel is natuurlijk wat het zo geweldig maakt om O'Sullivan te zien spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » vr aug 14, 2020 10:11 pm

Soms is de grens tussen gekte en genialiteit flinterdun. O'Sullivan is daar al jaren een goed voorbeeld van.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 14, 2020 11:28 pm

Deze sport is denk ik mentaal een van de zwaarste om te spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » za aug 15, 2020 7:05 am

O'Sullivan na afloop: "If I'm snookered, I'm going to smash them.

Het leuke van deze confrontatie was dat je echt twee uitersten aan de tafel hebt staan. O'Sullivan met z'n alles of niets stijl. Snel spelen, overal voor gaan, risico's pakken zonder er zelfs maar even over na te denken. En dan Selby met z'n safety first snooker, defensieve keuzes en meer tactiek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: WK Snooker

Bericht door Zuidema » za aug 15, 2020 8:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 14, 2020 11:28 pm
Deze sport is denk ik mentaal een van de zwaarste om te spelen.
Ja, dat denk ik ook wel. Bijvoorbeeld: individuele sport, alles ligt op jouw schouders. Langdurig focus nodig, omdat een paar millimeter verkeerd al een stoot en een frame kan verknoeien. Jezelf kunnen afsluiten naar stand-by, terwijl je tegenstander wegloopt in een break. Voor de buitencategorie (vooral White en O'Sullivan) de druk van de supporters die steeds weer wonderen van je verwachten. Bovendien een professionele sportcarriere van 25-30 jaar: hoe hou je jezelf zo lang gemotiveerd?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » za aug 15, 2020 9:15 am

Zuidema schreef:
za aug 15, 2020 8:35 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 14, 2020 11:28 pm
Deze sport is denk ik mentaal een van de zwaarste om te spelen.
Ja, dat denk ik ook wel. Bijvoorbeeld: individuele sport, alles ligt op jouw schouders. Langdurig focus nodig, omdat een paar millimeter verkeerd al een stoot en een frame kan verknoeien. Jezelf kunnen afsluiten naar stand-by, terwijl je tegenstander wegloopt in een break. Voor de buitencategorie (vooral White en O'Sullivan) de druk van de supporters die steeds weer wonderen van je verwachten. Bovendien een professionele sportcarriere van 25-30 jaar: hoe hou je jezelf zo lang gemotiveerd?
Ja, en dan moet je tegelijkertijd ook nog eens klaar zijn om op ieder moment terug aan de tafel te komen om te profiteren van een fout van de tegenstander.

En het is sowieso natuurlijk een ontzettend lastig spelletje. Iedereen die het wel eens heeft gespeeld zal dat beamen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » za aug 15, 2020 10:02 am

Zuidema schreef:
za aug 15, 2020 8:35 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 14, 2020 11:28 pm
Deze sport is denk ik mentaal een van de zwaarste om te spelen.
Ja, dat denk ik ook wel. Bijvoorbeeld: individuele sport, alles ligt op jouw schouders. Langdurig focus nodig, omdat een paar millimeter verkeerd al een stoot en een frame kan verknoeien. Jezelf kunnen afsluiten naar stand-by, terwijl je tegenstander wegloopt in een break. Voor de buitencategorie (vooral White en O'Sullivan) de druk van de supporters die steeds weer wonderen van je verwachten. Bovendien een professionele sportcarriere van 25-30 jaar: hoe hou je jezelf zo lang gemotiveerd?
En daarbij de lengte. Weliswaar over meerdere sessies, maar volgens mij hadden ze iets van 8,5 uur 'zuivere' speeltijd.
Daar leek Ronnie wel wat last van te hebben: geen zin meer in dit gedoe.
Op de BBC vond Selby overigens dat Ronnie's 'ik knal 'm er in en ik zie wel'-shots om aan snookers te ontkomen 'disrespectful' voor de sport zijn. O'Sullivan zei op tv dat hij wel een beetje genoeg had van die nieuwe miss-rule (is dat niet dat je dan automatisch een 'free ball' krijgt als de rode bal niet aan beide zijden te raken is?).

Selby en O'Sullivan hebben bijna 20 jaar geleden voor het eerst tegen elkaar gespeeld. :-) (Ronnie upper hand, head-to-head)

En de head-to-head vandaag: O'Sullivan-Wilson 4-2 voor O'Sullivan, maar vaak close. Vier van de zes wedstrijden gingen tot het laatste frame. Relatief veel finales/halve finales. O'Sullivan heeft één wedstrijd - in 2017 - ruim gewonnen (9-2). Als je die frames van de totalen afhaalt, is het 32-29 in frames over vijf wedstrijden, in het voordeel van O'Sullivan.
Kan dus een mooie spannende wedstrijd worden.
Laatst gewijzigd door zeux op za aug 15, 2020 10:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 15, 2020 10:06 am

Afhankelijk van hoeveel zin O’Sullivan heeft en zijn cue action kan vinden, tegen de nervositeit van Wilson vanwege zijn allereerste WK-finale. En er mag weer wat publiek bij begrijp ik!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » za aug 15, 2020 10:47 am

zeux schreef:
za aug 15, 2020 10:02 am
.....
Op de BBC vond Selby overigens dat Ronnie's 'ik knal 'm er in en ik zie wel'-shots om aan snookers te ontkomen 'disrespectful' voor de sport zijn. O'Sullivan zei op tv dat hij wel een beetje genoeg had van die nieuwe miss-rule (is dat niet dat je dan automatisch een 'free ball' krijgt als de rode bal niet aan beide zijden te raken is?)....
Volgens mij is dat vooral een clash van speelstijlen en persoonlijkheden. Daar waar Selby de tijd neemt, snookers legt en tactisch speelt wil O'Sullivan vooral snelheid en aanvallend spel.

Het is in het belang van Selby om er dan een tactisch steekspel van te maken en het tempo eruit te halen. Het is in het belang van O'Sullivan om dat te voorkomen. Dit is denk ik zijn manier. Al is het dan wel grappig dat hij uitgerekend in het laatste frame dan als winnaar uit een tactisch spel kwam. Wél door er gewoon weer voor te gaan.

Soms zouden ze iets van elkaar kunnen leren. Maar dit verschil is voor de kijker vooral interessant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » zo aug 16, 2020 6:50 am

O'Sullivan heeft het weer een wedstrijd laten worden. Ze gaan de volgende sessie in met 10-7 voor Ronnie maar eerder stond het 8-2.

Er is ineens veel commentaar op de slechte speelbaarheid van de tafel. Zou het daarmee te maken hebben of liet hij gewoon zijn concentratie verslappen door de ruimte voorsprong? Het moet straks echt beter anders geeft 'ie het nog weg. Hij begon ineens ook een andere tactiek te spelen met meer snookers en dat betaalde zich niet uit.

Maar goed, misschien pakt 'ie straks in 20 minuten wel weer "gewoon" 3 frames.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: WK Snooker

Bericht door zeux » zo aug 16, 2020 4:16 pm

Arme Wilson. Mag nog een avondsessie doen voor één frame.

17-8. Is afgeslacht vandaag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » zo aug 16, 2020 4:16 pm

O' Sullivan had kennelijk niet zo'n zin in nog een lange avondsessie. Verliest vanmiddag het eerste frame maar pakt er daarna 7 op rij: 17-8.

Hij zal voor dat laatste punt toch nog terug moeten komen want de sessie zit erop. Maar normaal gesproken kan hij om 21u aan de bar zitten.

EDIT

Check, 21u aan de bar!
18-8.

Nog ééntje nodig om naast Stephen Hendry te komen als het gaat om het aantal Crucible titels. Maar of dat 'm wat uitmaakt?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » wo sep 02, 2020 1:37 pm

Heeft Ronnie O'Sullivan iemand wakker gemaakt? Stephen Hendry, 7-voudig wereldkampioen, maakt zijn rentree.
Seven-times world champion Stephen Hendry to come out of retirement

The seven-times world champion Stephen Hendry has come out of retirement and will return to the World Snooker Tour for the next two seasons.

The Scot retired in 2012, having slipped out of the World Snooker Championships at the quarter-final stage that year. But now after an eight-year absence the 51-year-old will return to snooker’s main circuit.

Hendry claimed his first world crown in 1990, and went on to claim the Crucible’s top prize six more times within the decade. He admitted he cannot wait to get back into action.

“I’m excited to have the opportunity to enter some tournaments over the coming two seasons,” said Hendry. “I’ve really enjoyed picking up my cue again recently at the World Seniors and after some coaching I feel a little more confident in my game. I’ve always missed the buzz of competing and although I have no expectations in terms of performance, this felt like a good time to explore getting back to the table.”

Ronnie O’Sullivan claimed his sixth world title this year, his first Crucible triumph since 2013 and at the age of 44. O’Sullivan criticised the standard of play from snooker’s younger generation, insisting that a lack of quality has been the main reason for his still-enduring winning abilities. O’Sullivan’s age-defying exploits could easily have swayed Hendry’s decision to step out of retirement now.

“I am thrilled that Stephen has decided to return to the tour,” said World Snooker chairman Barry Hearn. “He is a giant of the sport and I know that all eyes will be on him every time he takes to the table in the coming months. It’s great to know that Stephen’s competitive fires are still burning and given his extraordinary achievements, it was a no-brainer to offer him the opportunity to come back. I wish Stephen all the very best for the two seasons ahead.”

Bron: The Guardian
Ik was vroeger altijd voor Jimmy White. Heb deze man dus wel eens vervloekt. Maar eerlijk is eerlijk, hij is natuurlijk wel één van de grootheden van deze sport.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Frank » do sep 03, 2020 9:01 pm

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er nog 3 man hun comeback zouden maken. Kan alleen niet meer vinden waar en wie het waren.

Edit: Gevonden, gisteren op nos.nl:

"Ook collega-veteranen Jimmy White (58), Ken Doherty (50) en James Wattana (50) zullen terugkeren op de World Tour."
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: WK Snooker

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2020 8:28 am

Van White zag ik het tijdens de uitzendingen van de laatste Crucible al voorbij komen dat hij tegenwoordig ook weer speelt. Volgens mij (nog?) niet echt op hoog niveau. Vraag me ook af of dat dan nog lukt, misschien in kleinere toernooien met minder lange wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: WK Snooker

Bericht door Sandro » za jan 15, 2022 5:13 pm

Mooie dag snooker op de Masters. Nu een deciding frame bij Williams-Robertson, publiek gaat uit zijn dak. En vanavond nog mijn favoriet Trump in de andere halve finale :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: WK Snooker

Bericht door Sandro » za jan 15, 2022 5:48 pm

Wat een laatste frame bij Williams-Robertson, dat had alles: uitstekende shots gecombineerd met bizarre missers en een bizarre fluke. En een onverwachte twist.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: WK Snooker

Bericht door Sandro » di apr 19, 2022 9:03 pm

Volgt iemand het WK nog een beetje? Ik begin er zelf een beetje in te komen moet ik zeggen. Ronnie is door, dat houdt het sowieso leuk en aantrekkelijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: WK Snooker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 19, 2022 11:03 pm

Jazeker; heb een zwak voor Mark Williams; die is ook door.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: WK Snooker

Bericht door Sandro » wo apr 20, 2022 6:25 am

Ja die speelde zelfs erg sterk.
Nog weinig echte verrassingen volgens mij. Of het moet die gast zijn die Hawkins heeft verslagen. Volgens mij is dat ook precies de volgende tegenstander van Williams.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: WK Snooker

Bericht door wimpey » do apr 28, 2022 9:54 am

Come on, Ronnie!! Zeker tegen die Higgins!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: WK Snooker

Bericht door Jinne » do apr 28, 2022 11:14 am

Wel bijzonder dat Higgins, Ronnie en Williams nog steeds de dienst uitmaken op het WK. Die jongens deden 25 jaar geleden ook al mee. Wat is de oudste kampioen tot nu toe?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: WK Snooker

Bericht door wimpey » do apr 28, 2022 12:39 pm

The oldest champion is Reardon, who won his last title in 1978, aged 45 years and 203 days.

Plaats reactie