WK Snooker

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 8:43 am

Opmerkelijk, ik had eerder het idee, dat u wel hield van enige
complexiteit. Grappig, gaat kennelijk weer op: je kan het karakter
van de tegenstander herleiden aan zijn manier van schaken...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 8:49 am

Uw redenering gaat op geen enkele wijze op heer Zuidema. Eigenaardige tegenstelling. U geeft eerst uw indruk van mij weer. Concludeert vervolgens aan de hand van mijn schaken dat u dat beeld bij moet stellen en gebruikt vervolgens uw bijgestelde beeld als bewijs dat je aan het schaken een beeld van een persoon kan vormen!

Vrouwenlogica heer Zuidema, ook wel onzin genaamd! Tsssssss :twisted:
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 9:35 am

SLOWLY BUT SURELY FOR JIMMY

Jimmy White edged 4-3 ahead of Barry Pinches at Sheffield today (Monday), but it was hardly vintage Whirlwind snooker as the match was pulled off two frames early.


Fresh from his momentous victory in the Daily Record Players Championship in Glasgow eight days ago, White has come to the Crucible full of confidence. But neither the 41-year-old nor Norwich potter Pinches were able to get their cue arms going in a slow-moving affair.
World No 15 White, six-times a runner-up in snooker’s premier event, took a 3-1 lead with a top break of 52. Qualifier Pinches, ranked 35, took the 43-minute fifth frame on the final blue before White restored his two frame cushion.

The seventh frame also came down to the colours and went to Pinches thanks to a glorious positional shot on the pink, sending the cue ball around the angles to finish perfectly on the black on the top cushion. The match resumes tomorrow at 10am.

Date: 19/04/2004 19:51:27
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 11:07 am

Lucas schreef:Uw redenering gaat op geen enkele wijze op heer Zuidema. Eigenaardige tegenstelling. U geeft eerst uw indruk van mij weer. Concludeert vervolgens aan de hand van mijn schaken dat u dat beeld bij moet stellen en gebruikt vervolgens uw bijgestelde beeld als bewijs dat je aan het schaken een beeld van een persoon kan vormen!

Vrouwenlogica heer Zuidema, ook wel onzin genaamd! Tsssssss :twisted:
Vrouwenlogica, heer Lucas? Dat nooit natuurlijk. Hoogstens heb ik de
posting wat ongelukkig geformuleerd. Uw suicidiale schaakstijl kan ik
heel goed plaatsen. Uw hang naar overzichtelijkheid verrast me wel, maar dat is slechts een detail, dat uit uw schaakspel ook vast wel was gebleken. :twisted:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 11:59 am

Ach heer Zuidema, in mijn brein vinden ongelooflijke gecompliceerde gedachtegangen constant plaats. Als ook de omgeving dan nog eens gecompliceerd en onoverzichtelijk is dan wordt het allemaal zo onrustig!

Bovendien, als je de stellingen uit je hoofd moet onthouden, is het altijd prettig als het snel opruimt!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di apr 20, 2004 1:12 pm

Even on topic.....er zijn nogal wat verassingingen geweest al: Doherty(winnaar in 1996 (?) en finalist van vorig jaar), Ebdon (winnaar in 2002) liggen er al uit en Jimmy White heeft het ook al moeilijk. De rest van de toppers wil ik eerst zien voordat ik een gokje kan wagen op wie er wint. Het WK duurt nog twee weken. Heerlijk!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 9:01 pm

Arme, arme heer Lucas... :sad:
Zijn favoriet uitgeschakeld in de 1e ronde... :aai:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 9:07 pm

Het WK snooker is weer afgelopen! Geweldige sport om naar te kijken!!

Bijgaand het speelschema:

http://www.worldsnooker.com/snooker_med ... /stats.asp


Volgend jaar wordt het jaar van Jimmy!!!! :cheer: :cheer:

Afbeelding
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 9:40 pm

:D :D :D :worshippy: :worshippy: :worshippy:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 9:43 pm

Dank u wel heer Zuidema, het doet me deugd een lach op uw gezicht te veroorzaken!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 10:20 pm

Oh, dat doet u regelmatig, heer Lucas. Je komt niet vaak zulke
mafkezen tegen... :twisted: Maar desondanks, mijn complimenten.
U heeft zich er weer op een heel creatieve manier uit weten te redden...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 20, 2004 10:24 pm

Ach, u weet ik ben zeer standvastig in mijn loyaliteit en overtuiging!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2004 10:28 pm

Inderdaad... Tegen het morbide aan... Voer voor psychiaters... :twisted:

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo apr 21, 2004 9:10 am

Lucas schreef:Ach, u weet ik ben zeer standvastig in mijn loyaliteit en overtuiging!
Echt?! :D

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 21, 2004 9:15 am

Ach weten jullie wat het is. Opvattingen en conclusies zijn het gevolg van een denkproces. Uitkomst van een denkproces is per definitie rationeel en berekenend. Overtuiging, loyaliteit, liefde, supporterschap daarentegen zijn gevoelszaken. Gevoelszaken zijn per definitie niet rationeel en berekenend. Fan zijn van, liefde voelen voor, steunen van iemand of iets alleen op de momenten dat het goed gaat is dus nep, is meedoen met een mode en/of hype!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » wo apr 21, 2004 9:39 am

Lucas schreef:Ach weten jullie wat het is. Opvattingen en conclusies zijn het gevolg van een denkproces. Uitkomst van een denkproces is per definitie rationeel en berekenend. Overtuiging, loyaliteit, liefde, supporterschap daarentegen zijn gevoelszaken. Gevoelszaken zijn per definitie niet rationeel en berekenend. Fan zijn van, liefde voelen voor, steunen van iemand of iets alleen op de momenten dat het goed gaat is dus nep, is meedoen met een mode en/of hype!
Ik ben ook fan van Jimmy, die vent heeft echt een superkarakter :xyxthumbs: Hij mag er dan uitzien als een chagerijnige vent, dat weerspiegelt absoluut niet zijn persoonlijkheid! Zelfs bij 8-9 achter kon hij nog een grapje maken met zijn tegenstander. Wat ik ook mooi vond, was dat hij na zijn zoveelste gemiste stoot "go home" zei. Wel erg zonde dit. Hij had zijn goede vorm van vorige week beter een weekje kunnen uitstellen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di apr 27, 2004 3:36 pm

Quarter-final line-up

Ronnie O’Sullivan v Anthony Hamilton
Matthew Stevens v Joe Perry
David Gray v Graeme Dott
Stephen Hendry v Ian McCulloch

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di apr 27, 2004 5:07 pm

Ik ga voor Ronnie, Stevens, Dott en Hendry. Ik zal er niet ver naast zitten, denk ik.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za mei 01, 2004 6:33 pm

Alle 4 goed.


Rocket Ronnieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za mei 01, 2004 7:28 pm

Fenomenaal zoals Ronnie tegen Hendry gespeeld heeft. Nergens heb ik hem eigenlijk structureel zien verzwakken, ongelooflijk voor zo'n razende roeltje als Ronnie. Zo in balans, amper concentratiedipjes. Wat heeft Hendry nou voor fouten gemaakt? Maar toch mag hij afdruipen met 17-4. Vrijwel elk half en heel foutje werd onmiddellijk afgestraft met frameverlies. Een werkelijk onmenselijk, absurd hoog niveau. Wat had Hendry hier nog tegen kunnen doen?

Misschien niet in het tempo meegaan van Ronnie? Er een tactisch spel van maken, niet voor elke halve kans gaan met alle risico's van dien? Het spel afremmen, Ronnie ongeduldig maken met oeverloos safety-spel? Niet leuk voor het publiek en ook niet het spel van Hendry, maar puur op speltechnische kwaliteiten was Ronnie de afgelopen dagen van zeldzaam superieure klasse. Dan maar eens testen hoe sterk hij mentaal is (te haastig, te ongeduldig?). Vroeger zijn zwakke plek, nu misschien nog? Misschien heeft Dott op die manier de komende dagen nog een kansje?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » zo mei 02, 2004 1:48 pm

Ik vind dat Dott onverwachts goed omgaat met de druk, als je bedenkt dat hij nog nooit zo ver gekomen is. Hier zijn profiel:

bron: www.110sport.com
BORN 12th May 1977
BIRTHPLACE Glasgow, Scotland
TURNED PRO 1994
EARNINGS 01/02
RANKING 13
HIGHEST RANKING 12
Achievements

2001 - British Open - runner-up
1999 - Regal Scottish Open - runner-up
2002, 2003 - Embassy World Championship - last 16
Biography
GRAEME Dott is another player who will begin the 2003-04 season in the top 16 for the third successive season - not bad for someone who until 1999 Graeme Dott, was virtually unheard of outside his native Scotland.
Dott turned professional, aged just 17 in 1994 and made steady progress through the rankings. He broke into the top 64 in his third season, mainly thanks to a quarter-final placing in the 1996 Welsh Open, when he beat two of his higher ranked fellow Scots, John Higgins and Alan McManus, before bowing out to John Parrott.

He reached The Crucible stages of the 1997 World Championship, a few days before his twentieth birthday, putting up a tremendous battle before losing 10-9 to Thailand's James Wattana.

The waif-like Glaswegian broke into the top 32 for the 1998/99 season, but a slump in results led him to seek the advice of coaching guru Terry Griffiths. A 15-hour round trip from Scotland to Wales, punctuated by an intensive four hour session with Griffiths, led to a remarkable turn around in his fortunes.

On the back of his tactical lesson he returned to Scotland and reached the final of the 1999 Scottish Open, his first ranking event final, but a victory was out of his reach as he went down 9-1 to Stephen Hendry though he did pick up a bumper £32,000 cheque for his trouble.

Not content with that he moved on to Plymouth for the British Open and punched in a 147 maximum break against David Roe.

Dott held his highest ranking placing at 25 at the start of the 1999/2000 season and consistent results saw him knocking on the door of the top 16. He had his chance in his own hands in the semi-final of the Scottish Open. Just one ball from victory over Ronnie O'Sullivan, he inexplicably missed a straightforward red with the rest and lost the match. A first round defeat at the hands of Steve Davis in the Embassy World Championship postponed his entry to the top 16.

Although he was consistent in winning his opening matches in tournaments last season, Dott failed to overcome the tougher opposition in the latter rounds in most events. He did, however, benefit from John Higgins's withdrawal from the Grand Prix and went on to reach the semi-final, and also reached the last 32 of the world championship, taking him at last into the top 16.

And the Scot got the 2001/02 campaign off to a flying start as he stormed to the final of the British Open, beating world champion Ronnie O’Sullivan on his way. Although he eventually fell to an in-form John Higgins 9-6, a mammoth £50,500 runner-up cheque took away some of the disappointment.

One other semi-final appearance - at the Regal Welsh Open when he lost to eventual winner Paul Hunter – made sure the man from Larkhall kept his progress on the up-and-up.
Zoals te lezen is, heeft hij een keer bijna van Ronnie gewonnen. All is not lost!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » zo mei 02, 2004 3:52 pm

Dott is off with a flyer! 3-0! Wat gebeurt hier. Kijken of Ronnie onder de indruk is..
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 02, 2004 7:31 pm

Hoorde net op eurosport dat de rechtshandige o'sullivan volgend jaar links gaat spelen omdat hij nu motivatieproblemen heeft. Die Ronnie is echt zo gek als een deur.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 02, 2004 7:53 pm

Hij zit tijdens zijn partijen ook nu al te wisselen van rechts naar links. Maakt hem werkelijk geen bal uit. Bij mij trouwens ook niet... (ahum) :blush: Tussenstand overigens 3-5.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo mei 02, 2004 8:15 pm

Zuidema schreef:Hij zit tijdens zijn partijen ook nu al te wisselen van rechts naar links. Maakt hem werkelijk geen bal uit. Bij mij trouwens ook niet... (ahum) :blush: Tussenstand overigens 3-5.
Bij mij maakt dat ook helemaal niets uit. Met links, of met rechts, ze gaan toch allemaal mis... :sad:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie