NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NFL

Bericht door Marillion » ma mar 14, 2022 7:53 pm

Wat zou dit nou zijn. Gewoon spijt dat hij niet meer op het veld stond? Of heeft hij nog iets weten af te dwingen over de samenstelling van de selectie of zo? Ik neem gemakshalve maar even aan dat het niet meer om geld gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma mar 14, 2022 8:07 pm

Marillion schreef:
ma mar 14, 2022 7:53 pm
Wat zou dit nou zijn. Gewoon spijt dat hij niet meer op het veld stond? Of heeft hij nog iets weten af te dwingen over de samenstelling van de selectie of zo? Ik neem gemakshalve maar even aan dat het niet meer om geld gaat.
Iets met dat hij er nog niet aan toe was aan de zijlijn te staan begreep ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 15, 2023 1:20 am

49ers: leuk team! Zouden zo maar eens de favoriet voor de Super Bowl kunnen zijn.

Rookie QB Purdy (23 jaar) doet het super goed. Met Mc Caffrey heb je een van de top Running Backs in de league. Kittle is top 3 Tight End, Gould is een betrouwbare kicker, Samuel en Aiyuk zijn een gevaarlijke WR-tandem. Defensie ook top 3 in het reguliere seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » zo jan 15, 2023 12:12 pm

Absoluut! Echt indrukwekkend wat Purdy laat zien. Garopolo is een goede QB, maar ook vaak 'net-niet' als de druk te hoog wordt. Ik vind het ook een leuk team. I hope they will come an end! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » di jan 17, 2023 8:00 pm

Nou, dat was geen moment spannend tussen de Cowboys en de Buccaneers. :ajaxsmiley.gif:

Nu dan toch echt het einde van de Brady-era? Hij was buitengewoon matig vannacht. Slechte passes, red zone interception, het zat er eigenlijk geen moment in. Tampa gaat 'm niet meer worden, maar is er een andere club die het nog een jaar aandurft? Hij is 46 komende seizoen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 29, 2023 9:19 pm

Eagles tanken vertrouwen in de eerste drive tegen de 49-ers. Waanzinnige 20+ yard catch op een 4th down en vervolgens loopt Sanders simpel de endzone in voor een TD. Dit gaat een harde dobber worden voor San Francisco.

(Ah, de bal bewoog bij die catch, dat meende ik al te zien, maar er waren weinig herhalingen; vandaar dat de Eagles snel verder gingen met de eerste snap).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 29, 2023 9:49 pm

Purdy hurt en misschien uit de wedstrijd. Spells trouble voor SF.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » zo jan 29, 2023 10:36 pm

Ja, en Johnson lijkt onder de druk te bezwijken. Ook niet zo gek.
En defense heeft moeite met de discipline. Veel penalties tegen, mask grabs etc. Tough day at the office for them.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 29, 2023 10:38 pm

ferry schreef:
zo jan 29, 2023 10:36 pm
Ja, en Johnson lijkt onder de druk te bezwijken. Ook niet zo gek.
En defense heeft moeite met de discipline. Veel penalties tegen, mask grabs etc. Tough day at the office for them.
Ja, kritieke fumble. Twee TD's van Eagles vlak voor halftime lijkt me teveel van het goede. Dat wordt een uphill battle in de tweede helft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 29, 2023 11:03 pm

En nu Johnson in concussion protocol. Kijken of hij terugkomt. McCaffrey maakte zich klaar voor QB-taak? Dat zou het definitieve einde voor de kansen van de 49-ers zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 29, 2023 11:40 pm

Jammer dat wedstrijd met halftime al voorbij was. Purdy kan overduidelijk niet gooien, dus de 49-ers hebben geen aanval. En dan nog al die penalties....

Straks Bengals-Chiefs, hopelijk dan wat meer spanning. Kijken of Mahomes zijn enkel een beetje kan bewegen, anders kan ook dat snel voorbij zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma jan 30, 2023 12:06 am

Teleurstellende game, vooral door die blessure van Purdy natuurlijk. Maar Defense van de 49ers was ook niet in goeden doen vandaag. Jammer.

Bengals v Chiefs is een veelbelovende matchup, maar ik ga 'm niet zien. Moet weer vroeg op morgen, helaas. Maakt me eigenlijk ook niet veel uit wie die pot wint. Mahomes is een goeie gast, maar Burrow heeft ook bewezen het hem lastig te kunnen maken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 30, 2023 12:15 am

ferry schreef:
ma jan 30, 2023 12:06 am
Teleurstellende game, vooral door die blessure van Purdy natuurlijk. Maar Defense van de 49ers was ook niet in goeden doen vandaag. Jammer.

Bengals v Chiefs is een veelbelovende matchup, maar ik ga 'm niet zien. Moet weer vroeg op morgen, helaas. Maakt me eigenlijk ook niet veel uit wie die pot wint. Mahomes is een goeie gast, maar Burrow heeft ook bewezen het hem lastig te kunnen maken.
Ik hoef pas om 10 uur op 5 minuten fietsen te zijn, dus kan in ieder geval begin meepakken. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: NFL

Bericht door elliquido » ma jan 30, 2023 4:10 am

Mahomes doet het gewoon met zijn verrotte enkel.
Wow.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 30, 2023 12:29 pm

Spannende pot vannacht. Mahomes op pure wilskracht, cruciale fout Bengal, dit is er weer een voor het NFL-anecdotesboek.

Nu kijken of Mahomes nog soort van fit (speelbaar) kan worden voor de Superbowl. Hurts en de Eagles wordt weer andere koek. Hij heeft twee weken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma jan 30, 2023 1:48 pm

Ja, ik zie dat ik weer eens de betere pot heb gemist! Klasse van Mahomes. Ik las dat er normaal gesproken 3 weken voor die blessure van Mahomes staat, dus hopelijk is hij weer op volle kracht inzetbaar in the Super Bowl. (als hij geen terugslag krijgt na gisteren)

Ik kijk uit naar de Super Bowl!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 30, 2023 1:59 pm

Ja, dat was een stuk beter dan Eagles-49ers…
Toch jammer dat die pot zo’n sof werd. Was op papier wel fijne matchup en had het SF gegund om naar de Superbowl te gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo feb 12, 2023 12:28 pm

Vannacht de Super Bowl.

Voor het eerst twee Quarterbacks van kleur:
De Super Bowl van zondag is op voorhand al historisch. Met Patrick Mahomes (Kansas City Chiefs) en Jalen Hurts (Philadelphia Eagles) staan er voor het eerst in de 57-jarige geschiedenis van de finale van het NFL-seizoen twee zwarte quarterbacks tegenover elkaar. "Hopelijk is dit over tien jaar niet meer bijzonder."

Doug Williams keek twee weken geleden met kippenvel op zijn armen en tranen in zijn ogen naar het grote tv-scherm in de kelder van zijn huis in de Amerikaanse staat Virginia. Kansas City Chiefs had net in de halve finales van de play-offs afgerekend met Cincinnati Bengals (23-20) en de voormalig Americanfootballer wist meteen wat dat betekende.
"Ik kan bijna niet uitleggen hoe belangrijk dit is", zei de 67-jarige Williams vlak na die wedstrijd tegen de Amerikaanse sportsite Andscape. "We zijn van zo ver gekomen en er waren zo veel hindernissen. Maar het is gelukt: we hebben twee zwarte quarterbacks in de Super Bowl."

Williams was 35 jaar geleden de eerste zwarte quarterback die in actie kwam in de belangrijkste sportwedstrijd in de Verenigde Staten. Hij leidde Washington Redskins naar een overtuigende zege op Denver Broncos (42-10) in de 22e editie van de Super Bowl.
Zwarte quarterbacks in Super Bowl

1988: Doug Williams
2000: Steve McNair
2005: Donovan McNabb
2013: Colin Kaepernick
2014 en 2015: Russell Wilson
2016: Cam Newton
2020, 2021, 2023: Patrick Mahomes
2023: Jalen Hurts
Alleen Williams (Super Bowl 22 in 1988), Wilson (Super Bowl 48 in 2014) en Mahomes (Super Bowl 54 in 2020) wonnen met hun team.


Waarom kregen zwarte quarterbacks weinig kansen?
Zwarte spelers waren op dat moment al niet meer in de minderheid in de NFL, maar ze kregen zelden de kans op de belangrijkste positie in het American football. De quarterback is de leider van de aanval en heeft daardoor de meest complexe rol op het veld en de grootste invloed op het resultaat.

"Eigenaars en coaches van NFL-clubs vonden zwarte quarterbacks niet slim genoeg. En hadden het gevoel dat ze niet in staat waren om witte spelers te leiden", zei sportjournalist Jason Reid, schrijver van het boek Rise of the Black Quarterback: What It Means for America, deze week tegen de Amerikaanse omroep NPR.

"Een zwarte quarterback werd meestal gevraagd om te switchen naar een positie waarbij het meer om je fysieke kwaliteiten dan om je intelligentie gaat. Dat kwam neer op institutioneel racisme."

Williams moest ook vechten voor zijn kans. Hij was jarenlang de startende quarterback met het laagste salaris en speelde - mede daardoor - midden in zijn carrière (1983-1985) drie seizoenen niet in de NFL. Die achtergrond verklaart waarom een Super Bowl met twee zwarte quarterbacks zo emotioneel voor hem is.

"Ik heb op sociale media berichten gezien met de vraag waarom altijd benoemd moet worden dat we zwart zijn", zei Williams maandag tegen USA Today. "Het is erg jammer dat sommige mensen dat niet begrijpen. De weg naar dit punt is heel zwaar geweest."

Hurst en Mahomes willen jongeren inspireren
Mahomes (27) en Hurts (24) waren nog lang niet geboren toen Williams in 1988 de Super Bowl domineerde. Ze spelen bovendien in een tijd waarin 11 van de 32 NFL-clubs aan het begin van dit seizoen een zwarte quarterback in de basis hadden staan, een nieuw record.
Toch lieten de sterspelers van de Chiefs en Eagles op de vele persconferenties in aanloop naar de Super Bowl telkens weten dat ze het bijzonder en belangrijk vinden dat ze zondag in het State Farm Stadium in de staat Arizona voor een primeur zorgen.
"We schrijven historie", zei Eagles-quarterback Hurts. "Het is erg cool om de eerste in iets te zijn. Ik hecht veel waarde aan het platform dat ik heb, en ik weet zeker dat Patrick er net zo over denkt. We willen de volgende generatie quarterbacks inspireren. We willen aan een vijfjarig kind in Philadelphia, Kansas City of waar dan ook ter wereld laten zien dat alles mogelijk is, wat anderen ook van je vinden."

Mahomes vertelde vorige week dat hij sinds zijn entree in de NFL in 2017 steeds meer kennis heeft opgedaan over de geschiedenis van de zwarte quarterback. "Doordat mannen als Doug Williams uitblonken op het hoogste niveau, hebben gasten als ik en Jalen een kans gekregen in de NFL. Als wij goed blijven spelen, zullen wij weer de deur openen voor kinderen die nu dromen van een toekomst als NFL-quarterback."

Mahomes won de Super Bowl al een keer, in 2019. Hurts kan zondag de vierde zwarte quarterback worden die zijn ploeg naar de belangrijkste prijs in de Amerikaanse sport leidt, na Williams, Russell Wilson en Mahomes. "De vooruitgang die we geboekt hebben, is geweldig", zei Williams. "Ik kan me goed voorstellen dat over vijf of tien jaar de helft van de NFL-clubs een zwarte quarterback heeft. Hopelijk is het dan niet meer bijzonder als twee van hen tegenover elkaar staan in de Super Bowl."
De 57e Super Bowl begint in de nacht van zondag op maandag rond 0.30 uur Nederlandse tijd. (nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo feb 12, 2023 11:59 pm

Nog half uurtje.

Go Chiefs!!!!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 13, 2023 1:02 am

We zijn begonnen geloof ik, he? :smallgrin.gif:

Go Chiefs!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door raymon » ma feb 13, 2023 1:05 am

Leuke wedstrijd tot nu toe.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 13, 2023 2:39 am

raymon schreef:
ma feb 13, 2023 1:05 am
Leuke wedstrijd tot nu toe.
Maar Mahomes geraakt op zijn enkel vlak voor die Rihanna-meuk - my god wat saai, één toon - en het is afwachten of hij überhaupt door kan.

Eagles hebben echt de edge, spelen met lef, gaan voor kansen en hebben met Hurts een nifty QB.

Heb er een hard hoofd in dat Chiefs dit nog gaan redden met een halve Mahomes. Kan nauwelijks rennen wat wel een deel van zijn game is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 13, 2023 2:59 am

Hij begint de tweede helft toch wel aardig. :-)

Maar met je eens dat de Eagles 'the edge' hebben. Ik hou wel van hun speelstijl. No guts, no glory.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 13, 2023 3:46 am

ferry schreef:Hij begint de tweede helft toch wel aardig. :-)

Maar met je eens dat de Eagles 'the edge' hebben. Ik hou wel van hun speelstijl. No guts, no glory.
Wow, chiefs komen wel heel sterk terug. Mahomes opgelapt onder de repeterende zangbreuk van Rihanna. Worden hete 9 minuten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 13, 2023 3:51 am

En Eagles vechten meteen terug…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie