NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 13, 2023 3:53 am

Als Chiefs geen antwoord hebben op die ‘sneaks’ wordt het toch lastig. Alles binnen de paar yards weten de Eagles over de lijn te duwen. Raw power.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 13, 2023 2:13 pm

Wat een geweldige wedstrijd, met beslissing in de laatste seconden. Al was het managen van de klok ook skillful gedaan natuurlijk om de Eagles geen tijd meer aan de bal te geven.

Mahomes is wel een hele grote meneer zo hoor. Knap. En Kelce, wat een speler, en wat een connectie heeft hij met Mahomes. Mooi om te zien. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 13, 2023 8:51 pm

ferry schreef:Wat een geweldige wedstrijd, met beslissing in de laatste seconden. Al was het managen van de klok ook skillful gedaan natuurlijk om de Eagles geen tijd meer aan de bal te geven.

Mahomes is wel een hele grote meneer zo hoor. Knap. En Kelce, wat een speler, en wat een connectie heeft hij met Mahomes. Mooi om te zien. :biggthumpup.gif:
Wel een heel lullige penalty… Besliste de wedstrijd. En hoe die gozer nèt op tijd inhield om geen TD te scoren. Afbeelding
Slim, want Hurts was echt magisch in het pushen van een drive. Met nog een kleine twee minuten te gaan en time-outs in hand was het zeker close geworden.

En Mahomes hinkepotend een superbowl winnen, met zelfs aantal runs…. Wat een beest. Na al die run aan het einde van de wedstrijd tegen de Bengals. Dit gaat verder de lore rond hem vormgeven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 13, 2023 9:38 pm

zeux schreef:
ma feb 13, 2023 8:51 pm
Wel een heel lullige penalty… Besliste de wedstrijd. En hoe die gozer nèt op tijd inhield om geen TD te scoren. Afbeelding
Slim, want Hurts was echt magisch in het pushen van een drive. Met nog een kleine twee minuten te gaan en time-outs in hand was het zeker close geworden.
Ja dat bedoelde ik met het managen van de klok. Om daar het besef te hebben om GEEN TD te scoren terwijl je zo de endzone in kunt stappen... Dan zit je wel goed in de wedstrijd, zullen we maar zeggen.

Die holding penalty was wel heel licht inderdaad. Ik las in The Guardian dat de Eagles speler zelf toegegeven heeft dat het Holding was: "“It was a holding. I tugged his jersey,” Bradberry said. “I was hoping they would let it slide.”" Maar deze zal ook vaak niet gegeven worden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9021
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: NFL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 14, 2023 7:44 pm

Heb net stukje van het derde kwart zitten kijken op ESPN, maar jeeeeeeezus wat is deze sport langzaaaaam. Er wordt ongeveer 3 seconden gespeeld en dan ligt het weer 20 seconden stil ofzo. Dit oogt nog saaier dan de Grote Rondo van FdB. Waarom is dit eigenlijk zo populair daar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » di feb 14, 2023 7:52 pm

Landjepik, daar houden ze van. :neutral.gif:

En het fysieke zal ze aanspreken. Denk ik.

Ook al zitten de tribunes vol (honderden dollars per seat), vind ik het een tv-sport. Live zijn die plays nòg sneller voorbij en mis je voor de helft de actie omdat je op zo'n teringafstand zit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9021
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

NFL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 14, 2023 8:33 pm

Hmmm ok. Honkbal vind ik ook al zo’n momentensport. Veruit het liefst kijk ik NBA, volg dat graag, dat golft op en neer (tuurlijk behoudens de time-outs, met name aan het eind van de wedstrijd; maar zijn dan vaak nagelbijtend spannend). En dan toch zijn AF en baseball daar populairder. Maf land.

Wat ze wel goed doen: zuivere speeltijd. Zouden we in het voetbal nog wat van kunnen leren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » di feb 14, 2023 8:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di feb 14, 2023 8:33 pm
Hmmm ok. Honkbal vind ik ook al zo’n momentensport. Veruit het liefst kijk ik NBA, volg dat graag, dat golft op en neer (tuurlijk behoudens de time-outs, met name aan het eind van de wedstrijd; maar zijn dan vaak nagelbijtend spannend). En dan toch zijn AF en baseball daar populairder. Maf land.

Wat ze wel goed doen: zuivere speeltijd. Zouden we in het voetbal nog wat van kunnen leren.
Haha, honkbal is mijn sport. :-)
Techniek, tactiek, vaardigheid, power, eigenlijk geen situatie hetzelfde (maar niet per se atletisch).

Live Honkbal kijken vind ik heerlijk, maar ik ken het spelletje inmiddels natuurlijk door en door.
NFL: wat ik zei: ik heb de jumbotron nodig om uit te vogelen wat er gebeurt...
NHL: dat gaat snel, maar is wel heerlijk spektakel. Eén keer vlak achter de boarding gezeten - wowie, dat knalt er op - andere keer eerste ring, waardoor je het iets meer van boven ziet en het spel beter te volgen is (die puck gaat ook razendsnel).
NBA: paar keer wedstrijd in Miami gezien (met James, Wade en Bosh --> moest die laatste eerlijkheidshalve even opzoeken :blush.gif: ), maar op de een of andere manier heb ik er veel minder mee. Veel geren, veel spektakel, maar ik mis denk ik toch het zuiver stretegisch/tactische (al is dat er natuurlijk ook, maar anders dan in MLB en NFL). Wil wel nog een keer Knicks in Madison Square zien, maar hik tegen de $ 300 aan... :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NFL

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2024 2:29 pm

Prachtige confrontatie tussen de 49ers en de Packers zeg. Echt een wedstrijd waar alles in zat. Deze play off ronde is halverwege nu al interessanter dan die van vorige week. Dat was allemaal wat te eenzijdig.

Terugkijken via Gamepass is wel echt een uitkomst. Kun je lekker op je eigen moment kijken en al die onderbrekingen klik je zo weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: NFL

Bericht door elliquido » zo jan 21, 2024 9:10 pm

Marillion schreef:
zo jan 21, 2024 2:29 pm
Prachtige confrontatie tussen de 49ers en de Packers zeg. Echt een wedstrijd waar alles in zat. Deze play off ronde is halverwege nu al interessanter dan die van vorige week. Dat was allemaal wat te eenzijdig.

Terugkijken via Gamepass is wel echt een uitkomst. Kun je lekker op je eigen moment kijken en al die onderbrekingen klik je zo weg.
Vanmorgen op espn herhaling gekeken zonder onderbrekingen. Kijkt prettig. Geweldige wedstrijd.

Ravens waren ook ongelofelijk in de blitz defence
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NFL

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2024 9:26 pm

Ja, ijzersterke defensie. Niet voor het eerst bij de Ravens.
Ze hadden vrijwel elke play direct volop druk op Stroud. Daar hadden de Texans geen antwoord op.

Ravens tegen de 49ers zou een interessant duel zijn. Je moet van goede huizen komen om deze defensie te weerstaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 21, 2024 9:58 pm

Marillion schreef:
zo jan 21, 2024 2:29 pm
Prachtige confrontatie tussen de 49ers en de Packers zeg. Echt een wedstrijd waar alles in zat. Deze play off ronde is halverwege nu al interessanter dan die van vorige week. Dat was allemaal wat te eenzijdig.

Terugkijken via Gamepass is wel echt een uitkomst. Kun je lekker op je eigen moment kijken en al die onderbrekingen klik je zo weg.
Heb het helaas niet kunnen zien. Vanavond/vannacht wel. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie