NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 07, 2005 12:02 am

Let the game begin :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 07, 2005 2:37 am

Ik vind het een erg interessante wedstrijd tot nu toe, maar ik ben hem bij een carnaval-afterparty aan het kijken en de bacardi vloeit rijkelijk, dus het is af en toe wel lastig om te volgen... :alc:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 07, 2005 3:43 am

ja dat geloof ik graag, alleen begint new england steeds sterker te worden.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » ma feb 07, 2005 4:01 am

24-14 met nog 2 minuten te gaan Het zou kunnen, maar ik zeg een gelopen koers. Voor het eerst in hoeveel jaar prolongeert een team de titel?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » ma feb 07, 2005 4:09 am

Oei. TD en conversie voor de Eagles. 24-21 met nog 1 minuut 48. 1 Field goal en we gaan verlengen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 07, 2005 9:45 am

Super Bowl: Patriots prolongeren titel

New England Patriots heeft de 39ste editie van de Super Bowl gewonnen. De titelverdediger versloeg Philadelphia Eagles met 24-21 in Jacksonville. De Patriots wonnen de Vince Lombardi Trophy als zevende team in de NFL-historie voor de derde keer. Na 2002 en 2004 ging de American Football-titel voor de derde keer in vier jaar naar de Patriots.


De zege van de Patiots was niet bepaald overtuigend. Quarterback Tom Brady, de MVP van 2002 en 2004, speelde geen hoofdrol, maar was desondanks goed voor 236 yards en twee touchdownpasses. Ploeggenoot Deion Branch was met 11 receptions en 133 yards, een evenaring van het Super Bowl-record, echter de absolute uitblinker. "Ze zeggen dat grote spelers opstaan in grote wedstrijden", zei hij na afloop. Voor het eerst sinds Jerry Rice in 1989 (San Francisco) werd een wide-receiver verkozen tot MVP. De van een blessure teruggekeerde receiver Terrell Owens van de Eagles stelde daar 9 receptions en 122 yards tegenover.

De Eagles namen voor ruim 78.000 toeschouwers in Florida afstand in het vierde kwart. Na het eerste (0-0), tweede (7-7) en derde kwart (14-14) was de stand nog gelijk. Met 8:40 minuten op de klok besliste Adam Vinatieri het duel met een fieldgoal (24-14). De inhaalrace van de Eagles bleek niet krachtig genoeg (24-21). Vinatieri, oud-kicker van Amsterdam Admirals, bezorgde zijn ploeg in 2002 en 2004 met late fieldgoals de Super Bowl."Deze spelers verdienen deze trofee", aldus coach Bill Belichnick van de Patiots. "Ze hebben het hele jaar fantastisch gespeeld. Ze waren op hun best in de grote wedstrijden. Ze verdienen het, Ze verdienen het echt."


[Copyright 2005, Novum Nieuws / Infostrada Sports]

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 07, 2005 11:01 am

beelzebub schreef:24-14 met nog 2 minuten te gaan Het zou kunnen, maar ik zeg een gelopen koers. Voor het eerst in hoeveel jaar prolongeert een team de titel?
Sinds de Denver Broncos in 97 and 98.

Ik had Patriots -6.5, en under 47.5 total. Met nog twee minuten te gaan zat ik op rozen. Door die laatste, zeer onnodige 30-yard TD speelde ik slechts gelijk. Enorme verdedigingsfout. :bis:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma feb 07, 2005 12:39 pm

Weer eens geprobeerd te kijken, maar het blijft een zwaar neppe sport. Beetje duwen en trekken, balletje gooien, niet gevangen? Ooh nog een keer gooien. Jezus we zijn al 2 minuten achter elkaar bezig, effe pauze houden.

Ok, het was nog te preferen boven Ajax-Twente, maar dat zei meer over die wedstrijd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 07, 2005 2:01 pm

JA ieder zijn eigen smaak he ;)

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di feb 08, 2005 12:06 am

Jinne schreef:Weer eens geprobeerd te kijken, maar het blijft een zwaar neppe sport. Beetje duwen en trekken, balletje gooien, niet gevangen? Ooh nog een keer gooien. Jezus we zijn al 2 minuten achter elkaar bezig, effe pauze houden.

Ok, het was nog te preferen boven Ajax-Twente, maar dat zei meer over die wedstrijd.
Hehe. Dat dacht ik ook toen ik begon te kijken. Nu is het mijn favoriete sport. :yes: Explosief, agressief, strategisch, boordevol actie. Een voetbalwedstrijd moet heel goed zijn om daar tegenop te kunnen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di feb 08, 2005 12:28 am

Vroeger werden (bijna) alle wedstrijden live op Eurosport uitgezonden, toen was het hier iedere maandagmiddag monday night football.

Toen was het mijn favoriete sport, nu kan ik eigenlijk alleen nog maar de Superbowl zien (was Fox er nog maar) en is mijn interesse een stuk minder. Vooral omdat je weinig tot geen binding meer hebt met de spelers.

Maar tactisch en qua spektakel kan voetbal er echt niet tegenop. Vrienden van me snappen het echter niet en vinden het enorm irritant dat het spel "na iedere 10 seconden 1 minuut stil ligt".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2006 10:40 pm

Laat ik dit topic over een in Nederland bijzonder populaire sport (:eusa_liar: ) maar eens van een update voorzien.

De play offs zijn inmiddels weer in volle gang. Na de wild card games zijn we beland bij de divisional play-offs met het volgende programma:

Washington Redskins @ Seattle Seahawks 10 - 20
New England Patriots @ Denver Broncos 13 - 27
Pittsburg Steelers @ Indianapolis Colts 18 - 21
Carolina Panters @ Chicago Bears ?

Regerend kampioen New England is dus uitgeschakeld en de volgende ploegen zijn nog over:

Seattle Seahawks
Denver Broncos
Pittsburgh Steelers
Carolina Panters / Chicago Bears ??

Wie gaat de superbowl dit jaar winnen? Ik heb sinds kort de beschikking over NASN zodat ik de wedstrijden kan zien maar ik heb nog niet zo'n goed beeld van de teams. Voorlopig gok ik op de Seahawks.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » ma jan 16, 2006 12:39 pm

Heb van de zomer in Charlotte een preseason game gezien tussen de Panthers en de Redskins. Grappig dat ze allebei vervolgens bij de laatste 8 komen. Panthers winnen weer een uitgame. Nadat ze de Giants weggeveegd hadden in East Rutherford NJ (wat nou NEW YORK Giants?) winnen ze nu ook in Chicago van de Bears....

Ik gok op een finale Steelers-Seahawks...
De Steelers hebben zo'n confidence boost gehad na hun winst op de onverslaanbaar geachte Colts dat ze de Broncos zeker ook moeten kunnen pakken nu....

De Panthers winnen niet van de Seahawks...simpelweg omdat de Seahawks een trapje beter zijn dan de Bears en de Giants...

Vervolgens pakken de Steelers de SUPERBOWL..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 23, 2006 11:00 am

NFL: Seahawks debuteren in Super Bowl

Seattle Seahawks heeft in navolging van Pittsburgh Steelers beslag gelegd op een plaats in de Super Bowl. De Seahawks waren in de American Football-finale van de NFL National Conference (NFC) met 34-14 te sterk voor Carolina Panthers. Seattle maakt voor het eerst zijn opwachting in de Super Bowl, die voor de veertigste keer op het programma staat.

Running back Shaun Alexander, meest waardevolle speler (MVP) van het reguliere NFL-seizoen, was tegen de Panthers goed voor 132 yards en twee touchdowns. "We zijn van ver gekomen", aldus Alexander. "Het heeft vijf jaar geduurd om deze groep bij elkaar te krijgen, maar nu horen we bij de elite."

Pittsburgh Steelers is op 5 februari in Detroit de tegenstander van de Seahawks. De Steelers werden door een 17-34 zege op Denver Broncos kampioen van de American Conference (AFC).
Sportweek

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » wo jan 25, 2006 12:00 am

Ik had erop moeten gokken.....
Steelers winnen hem!
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 12:01 am

Steelers - Seahawks: No one cares.

Laat de Steelers maar winnen. Ik vind Bettis wel sympathiek.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 28, 2006 11:16 pm

Harm schreef:Lekker tijdens carnaval dus....

Snappen die Amerikanen dan helemaal niets???
Alsof Nederlands carnaval op echt carnaval lijkt. :X

Maar je gaat nu naar Rio. Dat wint het ook van Arubaans carnaval. :xyxthumbs:



M'n broertje heeft me laatst de regels uitgelegd en hij is voor de Steelers. We gaan het waarschijnlijk samen kijken en ik doe gewoon met hem mee. Het lijkt me wel lachen, die Superbowl.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za jan 28, 2006 11:50 pm

vriendin van mij gaat naar de superbowl in een skybox (zij is australier) en ik zeg wow er zullen veel mensen jaloers op je zijn... zegt zij hoezo? ze had geen benul van hoe groots de sport en de superbowl in het bijzonder in de VS is. Godver wat zou ik daar graag bij willen zijn.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 30, 2006 12:28 am

zometeen begint het feest, na de saaie finales van 2004 en 2005 verheug ik me op deze superbowl finale. Steelers met de zeer sympathieke Jerome Bettis verbaaste me tegen Denver - het team wat de regerend kampioen in de converence semi-finals versloeg. Een gevarieerd aanvalsspel, en een zeer aggressieve verdediging die ook behoudend kunnen spelen. De Colts en de Broncos werden op twee verschillende manieren verslagen.
Daarom zet ik mn geld op de steelers.

Wat kan jij ons vertellen ove de verdediging van de Seahawks, Steef. Ik hoorde namelijk dat zij zich niet gewaardeerd voelden.

heeft running back Alexander nou een NFL record gehaald of ik het een clubrecord?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2006 12:32 am

Zometeen? Het duurt nog een week hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:32 am

Het begint toch op 5 februari? :hypocrite:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 30, 2006 12:39 am

:blush:

Je hebt gelijk. Ik had het programma gidsje van NASN verkeed gelezen. En ik zat verdomme al klaar met de nodige versnaperingen!!!

:blush:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:41 am

Dat zuigt voor je. Ik ben in ieder geval blij dat het pas volgende week is. Ik heb morgen nog SO namelijk. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 30, 2006 9:56 am

:D Das balen Doc. Nu heb je wel twee keer voorpret! :cheer:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 30, 2006 10:02 am

Ik was met de voorpret ook tevreden al heb ik mijn vreetpartij een weekje moeten uistellen. :sad:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie