NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

NFL

Bericht door Feest » vr jul 23, 2004 10:13 pm

Jaja, de trainigskampen beginnen bijna en de seizoensopening is nog maar 48 dagen weg. Tijd derhalve om te praten over de National Football League.

Zijn de Patriots, met Corey Dillon, nog sterker dan vorig jaar? Kan T.O. eindelijk de Eagles naar de Superbowl helpen? Krijgt Gibbs de Redskins -met Portis- weer op de rails?

Roept u maar. Mijn dark horse voor dit seizoen zijn de Falcons, mits Vick fit blijft dit jaar.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jul 23, 2004 11:38 pm

Ik ben dit jaar weer voor de Baltimore Ravens en met name voor nummer 52 Ray Lewis

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 24, 2004 11:57 am

Het is moeilijk om er hier iets over te zeggen want je ziet in Nederland helaas veel te weinig beelden van de NFL.

Als ik naar de rosters van de ploegen kijk denk ik dat de Dallas Cowboys mischien wel weer eens in staat zijn om ver te komen. Ze hebben met Vinny Testaverde een ervaren quarterback die in staat zou moeten zijn om zijn wide receivers te bedienen. Met mannen als Keyshawn Johnson en Terry Glenn moet er door de lucht toch wel één en ander mogelijk zijn. Met Eddie George hebben ze bovendien weer een running back die in staat moet worden geacht om een heleboel yards en touchdowns te verzamelen.

Ik weet niet hoe fit Testaverde en George nog zijn maar ik verwacht dat Dallas met deze offense toch iets neer moet kunnen zetten.

Filosoof
Berichten: 70
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:43 pm

Bericht door Filosoof » za jul 24, 2004 9:39 pm

Tampa Bay is mijn team...maar sinds de Superbowl heb ik ook een zwak voor de Panthers. Sympathieke coach, goede qb en een hecht team...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 24, 2004 10:26 pm

Tampa Bay behoort zeker tot de favorieten. Ze hebben met Brian Griese en Brad Johnson twee goede quarterbacks. Verder zijn er veel goede wide receivers beschikbaar zoals McCardell, Schroeder, Jurevicius, en Galloway. Tenslotte is met Michael Pittman en Mike Alstott ook de running game gevaarlijk.

Als je daar de traditioneel sterke defense bij op telt heb je een duidelijke kandidaat voor de super bowl.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jul 27, 2004 12:18 pm

Ik vind Steve McNair al enkele jaren een geweldige quarterback. Hopelijk komt hij weer ver met de titans. Qua aanvalsspel vind ik dat denk ik de beste ploeg. Maar ik zit er niet diep genoeg in om te kunnen bepalen of ze kansen hebben dit seizoen.

Qua spel doet McNair me aan een quarterback denken die al gestopt is, ik weet zijn alleen naam niet meer. Kan dat Warren Moon geweest zijn?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 17, 2005 11:14 pm

Inmiddels is het NFL seizoen al toe aan de conference championships:

Atlanta Falcons @ Philadelphia Eagles
New England Patriots @ Pittsburgh Steelers

Deze ploegen gaan dus uitmaken wie er op 6 februari in Jacksonville om de superbowl mag gaan strijden.

Kijk hier voor een preview:

http://www.superbowl.com/playoffs/gamebygame/week3

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jan 17, 2005 11:42 pm

Ik denk dat de Eagles de Falcons verslaan vanwege de kwaliteiten van McNabb en Terell Owens. Die laatste heeft trouwens wel bewezen dat de jinx van de EA games reeks niet bestaat.

Maar ik verwacht dat de Pats uiteindelijk de Superbowl weer zullen winnen. Overigens wel vreemd dat er nu al zo'n lange tijd een team uit de AFC domineert, voorheen waren het vooral de NFC teams met af en toe eens een AFC overwinning.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 17, 2005 11:51 pm

The Harminator schreef:Ik denk dat de Eagles de Falcons verslaan vanwege de kwaliteiten van McNabb en Terell Owens. Die laatste heeft trouwens wel bewezen dat de jinx van de EA games reeks niet bestaat.

Maar ik verwacht dat de Pats uiteindelijk de Superbowl weer zullen winnen. Overigens wel vreemd dat er nu al zo'n lange tijd een team uit de AFC domineert, voorheen waren het vooral de NFC teams met af en toe eens een AFC overwinning.
T.O. ligt er al een tijdje uit met een blessure hoor. En niet T.O. maar Ray Lewis stond op de voorkant van Madden 2005.

Jaja, Mike
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 23, 2004 2:00 am

Bericht door Jaja, Mike » di jan 18, 2005 12:14 am

Gun de Eagles wel een succesje. Zaten drie keer in de Conference-final, verloren drie keer....daardoor had ik vorig jaar niet de Superbowl die ik hoopte...Eagles vs. Patriots...Al was de SB uiteindelijk niet echt verkeerd te noemen...

Maar Patriots lijken eindelijk voor weer een dynastie te zorgen, na een lange tijd. En Brady kan nog heel lang mee...(al ligt het niet alleen aan hem als ze weer winnen).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 18, 2005 11:10 am

Ik ben erg benieuwd naar het duel tussen Donovan McNabb en Michael Vick maar in Nederland kom je waarschijnlijk weer niet verder dan de uitslag op teletekst.

Weet iemand hier toevallig of je via internet live beelden kunt zien?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » di jan 18, 2005 11:17 am

Vind er in de NFL elk jaar een spelerscaroussel plaats waardoor een team niet jaren achtereen kan domineren ofzo?

Van de vier grote sporten/bonden zijn er een aantal die elkaar niet overlappen qua seizoen. Zijn er geen spelers die multi-getalenteerd zijn en bijvoorbeeld zowel football als baseball spelen? Volgens mij was er eentje toch? En nee, dan bedoel ik niet Michael Jordans mislukte honkbal avontuur. :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 18, 2005 11:18 am

Marillion schreef:Weet iemand hier toevallig of je via internet live beelden kunt zien?
Misschien is dit wat?
http://proxy.espn.go.com/nfl/realTime?CMP=ILC-RealTime

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jan 18, 2005 8:25 pm

beelzebub schreef:Vind er in de NFL elk jaar een spelerscaroussel plaats waardoor een team niet jaren achtereen kan domineren ofzo?

Van de vier grote sporten/bonden zijn er een aantal die elkaar niet overlappen qua seizoen. Zijn er geen spelers die multi-getalenteerd zijn en bijvoorbeeld zowel football als baseball spelen? Volgens mij was er eentje toch? En nee, dan bedoel ik niet Michael Jordans mislukte honkbal avontuur. :D

Deion Sanders deed 't een tijdje. Daarvoor Bo Jackson.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jan 18, 2005 11:54 pm

Steef schreef:
The Harminator schreef:Ik denk dat de Eagles de Falcons verslaan vanwege de kwaliteiten van McNabb en Terell Owens. Die laatste heeft trouwens wel bewezen dat de jinx van de EA games reeks niet bestaat.

Maar ik verwacht dat de Pats uiteindelijk de Superbowl weer zullen winnen. Overigens wel vreemd dat er nu al zo'n lange tijd een team uit de AFC domineert, voorheen waren het vooral de NFC teams met af en toe eens een AFC overwinning.
T.O. ligt er al een tijdje uit met een blessure hoor. En niet T.O. maar Ray Lewis stond op de voorkant van Madden 2005.
Dat was toch niet wat ze op vakantie op ESPN zeiden in augustus.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 24, 2005 12:28 am

De Philadelphia Eagles hebben zich als eerste geplaatst voor de superbowl. Na drie maal op rij te hebben verloren in de finale van het NFC championship versloegen de Eagles de Atlanta Falcons met 27-10:

http://www.superbowl.com/gamecenter/rec ... 23_ATL@PHI

De Patriots en de Steelers maken vanavond in een onderling treffen uit wie de tegenstander van Philadelphia zal worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jan 24, 2005 12:37 am

Ik kan niet wachten op de superbowl, lekker weer de hele nacht opblijven om een geweldige show te zien. :cheer:

Jammer dat Baltimore er niet in is geslaagd. :sad:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 24, 2005 9:55 am

De New England Patriots zullen het gaan opnemen tegen de Philadelphia Eagles.
Here are five things to look for in the upcoming Super Bowl:

1. Donovan McNabb finally matured into a championship caliber quarterback during playoff victories over the Vikings and Falcons. But Tom Brady didn't need to mature and has the big edge in this game. While the win Sunday improved McNabb's record to 1-3 in NFC championship games, Brady is already 3-0 in AFC title games and 2-0 in the Super Bowl. That puts the pressure on McNabb. While he expects that, the problem is he has now entered the biggest, most overblown forum in sports. For two weeks, he'll be asked if he can win THE BIG GAME. While McNabb comes up with different ways to answer that question, Brady can just ease through the press conferences. He's won two Super Bowl rings and will be getting questions about dynasties, not how he'll deal with the pressure of the Super Bowl. McNabb is well equipped to match up against the two-time Super Bowl MVP. He completed 38 of 59 passes for 466 yards and four touchdowns in two playoff games this year and is playing well. McNabb held back tears after advancing past the NFC championship. This was an emotional triumph for him. But Brady has been here before and is ready for what it takes. Advantage: Brady.


2. The Eagles have the big name secondary. They have three Pro Bowlers in cornerback Lito Sheppard and safeties Michael Lewis and Brian Dawkins. The Patriots just have smart players. What will be interesting to see is how physical the Patriots cornerbacks will be. Even though Asante Samuel and Randall Gay are relative unknowns, they will be physical with the Eagles receivers. Todd Pinkston and Greg Lewis, who's developing into a dangerous deep threat, are skinny and struggle against physical corners. Terrell Owens could be available but he probably won't be much of a factor coming off his leg injury. He won't go the whole game and at best will be a spot player. Even though the Eagles have the athletic edge because their secondary is filled with stars, the Patriots just win with their scheme. Disguise is their forte. They have an amazing ability to fake blitzes and drop into eight-man coverages. Call this matchup a wash. The Patriots had a defensive quarterback rating of 75.3, allowing only 18 regular season touchdown passes and a 58.6 completion percentage. The Eagles allowed opponents a 75.8 rating and 60.7 completion percentage. No quarterback likes going against either secondary.


3. Talk about different running philosophies. The Patriots clearly have the best pure running back in Corey Dillon. The Eagles use the versatility of Brian Westbrook to try to trick defenses. The advantage goes to the Patriots, who used to be the team that had to resort to trickery to run the ball. What a difference a year makes. In their first two Super Bowl wins the Patriots got by with Antowain Smith. He was lucky to get 16 carries a game. They ran with Smith just enough to keep the other team honest. Now, they run with Dillon to win. He's the type of physical runner who can dominate a Super Bowl. Not only could he rush for 100 yards, he could get 150. He's that good. Westbrook is vital in the Eagles offense, but they are more finesse. He rushed for 96 yards on 16 carries in the NFC championship game, but he's not the type of back to get 25 carries and wear down teams during the second half if the Eagles have the lead. He creates matchup problems for defenses. Dillon creates fatigue problems for defenses. The more Dillon runs, the better the Patriots' running game gets. Dillon runs and overpowers defenses.


4. This game features great coaching. Bill Belichick and Andy Reid are clearly among the best at what they do, but look at the assistants. Jim Johnson and Brad Childress of the Eagles and Romeo Crennel and Charlie Weis of the Patriots should all have head coaching jobs in the NFL. Only Crennel, who is the leading candidate for a patient Browns franchise, is going to get an NFL head-coaching job. Childress and Johnson have been to four NFC championship games. Weis is off to Notre Dame. For Crennel and Weis, this is their final shot with the Patriots in a big game. Weis can use the Super Bowl to help sell Notre Dame to recruits in the future. This Super Bowl will be one of the smartest in memory. Weis is a master of quick passes and play-action passes. Crennel may be the best in NFL history in terms of disguising basic Cover 2 schemes. Johnson terrifies opponents with all of the blitzes that he runs and is also a master of the fake blitz. Childress is just sound. He makes the West Coast offense work.


5. The Patriots linebacking corps is amazing to watch. Inside linebackers Tedy Bruschi and Ted Johnson make plays against the run and against the pass. Outside linebacker Willie McGinest might not be an every-down player anymore, but he consistently makes big plays. He led the team with 9½ sacks. Many of his sacks come late in games. Mike Vrabel is a former defensive end who can make plays in coverage or along the line of scrimmage. It's hard to figure out from play to play how the Patriots will use their linebackers. Bill Belichick can remove two defensive linemen and go to a scheme that features a combination of nine linebackers or defensive backs. The Eagles aren't as deep. Jeremiah Trotter started as a backup middle linebacker, finished the season as a run-stopper who shaved 50 yards off the team's rushing yards allowed per game, and is going to the Pro Bowl. The Patriots' linebackers might not have the greatest stats, but they do what's necessary to win big games.
http://sports.espn.go.com/

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 24, 2005 10:10 am

Ze vergeten nummer 6: blote tieten! :boobs

Maar dan wel graag van een echte vrouw..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 27, 2005 12:08 am

Raymon schreef:Ze vergeten nummer 6: blote tieten! :boobs

Maar dan wel graag van een echte vrouw..
Dit jaar komt Alicia Keys optreden. :D

Zondag 6 februari vanaf 00.00 uur kijken naar SBS6 dus!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jan 27, 2005 1:22 am

Lekker tijdens carnaval dus....

Snappen die Amerikanen dan helemaal niets???

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 27, 2005 6:03 pm

Harm schreef:Lekker tijdens carnaval dus....

Snappen die Amerikanen dan helemaal niets???
Zuid Amerikanen? Die snappen zeker wel wat carnaval is. Beter dan die Brabo's. ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jan 27, 2005 7:18 pm

maartoe schreef:
Harm schreef:Lekker tijdens carnaval dus....

Snappen die Amerikanen dan helemaal niets???
Zuid Amerikanen? Die snappen zeker wel wat carnaval is. Beter dan die Brabo's. ;)
Daarom ga ik er volgend jaar ook naartoe maartoe :cheer:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jan 29, 2005 4:04 pm

Ik hoop dat je Rio bedoelt en niet Oeteldonk ;) , dan ben ik namelijk best wel jaoers op je! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za jan 29, 2005 7:19 pm

Zoals het er nu uitziet eerst 3 dagen Rio, en dan nog een week Porto seguro, daar vieren ze namelijk 10 dagen carnaval i.p.v. 5 :cheer:

Ik ga ook dit jaar maar één dag carnaval vieren. Ik heb een hekel aan carnaval, maar 1 dag krijg ik nog wel opgebracht.

Plaats reactie