NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 2:01 am

Patriots zagen er defensief niet goed uit bij die twee plays van de Eagles...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 2:04 am

Patriots koekje eigen deeg van Eagles.

Wat een nifty play.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 2:39 am

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 2:47 am

Gronk, Gronk, Gronk & Gronk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 3:06 am

Daar ontsnappen de Eagles.
Cruciaal is echter dat de Patriots defense boter is. Iedere drive komen de Eagles in de red zone. Ze zullen echt beter moeten gaan spelen om deze wedstrijd nog te winnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 4:12 am

1:05 to go, 8 punten verschil. TD + 2 point conversion needed.

End of game lijkt me. Eagles geven dit niet meer weg. Terechte overwinning.

Defense Patriots was shit. Dat heeft ze de game gekost. Maar Foles speelde ook goed. En de gutsy call om op de eigen 48 line (of zo) voor een fourth down te gaan verdient ook respect. Paar zeer goeie plays.

Slim gespeeld en optimaal gebruik gemaakt van de gatenkaas in de Patriots defensie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 4:17 am

Brady slachtoffer van de MVP-curse. :-)

Iedere speler die als MVP van het seizoen de Super Bowl in ging, verloor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 05, 2018 4:39 am

Wel benieuwd wat Brady gaat doen. Retirement looming?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 05, 2018 10:30 am

Ik heb net even de hoogtepunten zitten kijken. Wat een wedstrijd!

Die touchdown van Foles, nadat Brady al eerder zo'n trick play probeerde, was geweldig. En dan die sack op Brady in het 4e Q... wow. Gronk was ook weer geweldig.

Jammer dat het er weer op zit!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: NFL

Bericht door InnerHarbour » ma feb 05, 2018 10:48 am

Ferry schreef:Mooi dat het er weer op zit!
Heb het even voor ja aangepast. :hypocrite.gif:

Tijd voor baseball, nu nog pitchers voor de Orioles. :biggrin.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NFL

Bericht door wimpey » ma feb 05, 2018 11:01 am

Ferry schreef: Jammer dat het er weer op zit!
Ik zou die spelers wel eens op het rugbyveld willen zien. Zonder helmen, shoulder pads en in spelsituaties die langer dan 3 seconden duren.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 05, 2018 11:13 am

Tja, ieder zijn meug. Het is niet aan mij om het American Football te gaan verdedigen. Andere sport, andere regels. Ik kan zowel rugby als American football wel waarderen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door raymon » ma feb 05, 2018 12:35 pm

wimpey schreef:
Ferry schreef: Jammer dat het er weer op zit!
Ik zou die spelers wel eens op het rugbyveld willen zien. Zonder helmen, shoulder pads en in spelsituaties die langer dan 3 seconden duren.
Totaal andere sport. De impact van American Football is zo vele malen groter dan bij Rugby, niet te vergelijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NFL

Bericht door wimpey » ma feb 05, 2018 1:38 pm

rayon schreef: De impact van American Football is zo vele malen groter dan bij Rugby, niet te vergelijken.
Dit mag je me effe uitleggen.

Over de tackles in het AF hoeven we het volgens mij niet te hebben. Die lui zijn van top tot teen ingepakt en tacklen op het bovenlichaam. Een rugby-tackle beneden de knieën van iemand die op volle snelheid ligt komt vele malen harder aan.

Een fase bij het AF duurt enkele seconden. Dat kun je niet vergelijken met rugby. Frankrijk - Ierland: laatste aanval duurt ruim 5 minuten met 41 fases. En dan kunnen die Fransen niet effe een volledig new 'defense team' het veld in sturen he.

Dus ik ben zeer geneigd om je stelling als onzin af te doen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door raymon » ma feb 05, 2018 3:29 pm

wimpey schreef:
rayon schreef: De impact van American Football is zo vele malen groter dan bij Rugby, niet te vergelijken.
Dit mag je me effe uitleggen.

Over de tackles in het AF hoeven we het volgens mij niet te hebben. Die lui zijn van top tot teen ingepakt en tacklen op het bovenlichaam. Een rugby-tackle beneden de knieën van iemand die op volle snelheid ligt komt vele malen harder aan.

Een fase bij het AF duurt enkele seconden. Dat kun je niet vergelijken met rugby. Frankrijk - Ierland: laatste aanval duurt ruim 5 minuten met 41 fases. En dan kunnen die Fransen niet effe een volledig new 'defense team' het veld in sturen he.

Dus ik ben zeer geneigd om je stelling als onzin af te doen.
https://thetab.com/uk/plymouth/2014/01/ ... rugby-4259

http://www.telegraph.co.uk/film/concuss ... dangerous/

https://www.quora.com/Which-is-a-toughe ... n-football


Some articles. I'm sure there are more.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: NFL

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 05, 2018 6:51 pm

Gevoelsmatig kom ik ook vaker artikelen tegen over brain damage in het AF dan in rugby. Wat ook nog eens veel leuker is om naar te kijken!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 05, 2018 7:59 pm

In het American Football vliegen ze er door all bescherming ook harder in, hoofd eerst. Wimpey heeft wel gelijk dat in rugby spelers veel vaker getackled worden omdat een wedstrijd nou eenmaal niet zo vaak wordt onderbroken.

In rugby is er ook een hoop discussie over hersenletsel tegenwoordig, en zijn er verscherpte protocollen voor Head Injury Assessments. (die dan vervolgens weer misbruikt kunnen worden zoals bij Frankrijk gisteren :-)

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NFL

Bericht door wimpey » di feb 06, 2018 12:37 pm

Raymond, thx. Het verbaast me wel, want ik had die padding en helm inderdaad niet als aanvalsmechanisme ingeschat.

Niettemin zou ik die AF gasten graag eens op een rugbyveld zien. :smallgrin.gif: Het maakt nogal een verschil of een aanval 20 fases duurt of 20 seconden. Impact van de hits, ok: AF. De hoeveelheid hits die een gemiddelde speler uitdeelt / incasseert lijkt me bij rugby veel hoger liggen. Het gemiddelde loopwerk per speler eveneens.

Rugby op topniveau lijkt me dus qua overall belasting effe wat zwaarder dan AF.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NFL

Bericht door Marillion » di feb 06, 2018 12:44 pm

Het is denk ik vooral anders. En het verschilt zelfs per positie. Gemiddeld genomen kun je wel stellen dat bij rugby veel meer uithoudingsvermogen komt kijken. Neem inderdaad zo'n lange aanval als die van Ierland tegen Frankrijk. Zoiets bestaat niet in het AF.

Maar de enorme impact van hits op met name running backs en receivers is denk ik weer iets dat je in rugby niet ziet. Bij rugby tackle je niet alleen met kracht maar ook met respect voor je tegenstander. In het AF zijn de hits soms echt bizar hard. Dan is het uitschakelen van de tegenstander gewoon het doel.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NFL

Bericht door wimpey » di feb 06, 2018 4:18 pm

Marillion schreef: Maar de enorme impact van hits op met name running backs en receivers is denk ik weer iets dat je in rugby niet ziet. Bij rugby tackle je niet alleen met kracht maar ook met respect voor je tegenstander. In het AF zijn de hits soms echt bizar hard. Dan is het uitschakelen van de tegenstander gewoon het doel.
Je kunt met respect prima hard hitten. En die hits kunnen, de spelers dragen nu eenmaal geen helm en padding, ook verdomd hard aan komen. En in blessures eindigen.

Maar de regels zijn aangepast om de sport gezond te houden. Ze hebben bijv. de spear tackle en het stampen in de ruck (om de bal vrij te krijgen) eruit gehaald. Wat mij betreft prima, een tackle als die op O'Driscoll destijds heeft niets met sport te maken. Jonge spelertjes zien zoiets en gaan dat kopieren...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma jan 21, 2019 3:08 pm

Iemand nog NFL gekeken gisteren? Patriots opnieuw in de finale, niet te geloven. Ik heb de eerste helft gekeken, en toen zag het er niet naar uit dat KC serieus mee kon gaan doen. Omdat ik vanmorgen vroeg op moest maar gaan slapen, maar zag vanmorgen dat het pas beslist werd na overtime. Mahomes is echt goed. (Brady ook, obvs)

Die regels bij overtime zijn ook raar eigenlijk he, dat het bij een TD meteen afgelopen is? Je bent afhankelijk van de toss om een kans te maken. Zou toch eerlijker zijn als je allebei een keer possession krijgt?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 21, 2019 4:23 pm

Ferry schreef:Iemand nog NFL gekeken gisteren? Patriots opnieuw in de finale, niet te geloven. Ik heb de eerste helft gekeken, en toen zag het er niet naar uit dat KC serieus mee kon gaan doen. Omdat ik vanmorgen vroeg op moest maar gaan slapen, maar zag vanmorgen dat het pas beslist werd na overtime. Mahomes is echt goed. (Brady ook, obvs)

Die regels bij overtime zijn ook raar eigenlijk he, dat het bij een TD meteen afgelopen is? Je bent afhankelijk van de toss om een kans te maken. Zou toch eerlijker zijn als je allebei een keer possession krijgt?
Haha, ik ben ook na de eerste helft gaan slapen. Vanmorgen even in de condensed vorm de tweede helft gezien. KC kwam goed terug. Maar oi oi, die Brady op zijn veertigste nog steeds ontzettend scherp. Clutch. Hoed af.

Heb je ook Rams-Saints gezien? Over de no call eind vierde kwart voor de Pass Interference èn helmet-to-helmet - beiden niet gecalled - zal nog lang worden nagepraat. Daardoor lopen Saints superbowl mis...

En ja, beiden een possession lijkt mij ook fairder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door raymon » ma jan 21, 2019 4:32 pm

Ik ben zondag over 2 weken in de VS, ga wel even kijken of ik een mooie plaats kan vinden om de SB te kijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma jan 21, 2019 8:50 pm

zeux schreef:Haha, ik ben ook na de eerste helft gaan slapen. Vanmorgen even in de condensed vorm de tweede helft gezien. KC kwam goed terug. Maar oi oi, die Brady op zijn veertigste nog steeds ontzettend scherp. Clutch. Hoed af.

Heb je ook Rams-Saints gezien? Over de no call eind vierde kwart voor de Pass Interference èn helmet-to-helmet - beiden niet gecalled - zal nog lang worden nagepraat. Daardoor lopen Saints superbowl mis...

En ja, beiden een possession lijkt mij ook fairder.
Rams-Saints ook gezien ja. Daar zal inderdaad nog lang over nagepraat worden. In beide games won het team waar ik NIET voor was :1evil.gif: . Hoewel mijn vrienden in Atlanta het altijd fijn vinden wanneer de Saints uitgeschakeld worden. :-)

Een sports bar in de US is altijd goed om wedstrijden te kijken, Ray. Twee jaar terug in Atlanta de SB gekeken met de Falcons tegen de Patriots. Geweldige ervaring. Lekker chicken wings op tafel, biertje erbij... (Niet zo'n geweldige ervaring voor de locals, omdat Brady zijn ding weer deed nadat de Falcons een grote voorsprong hadden genomen in de 1e helft. )

Kreeg een mailtje van NFL UK dat de volgende wedstrijden dit jaar in Londen gehouden worden; 2 in het nieuwe Spurs stadion en 2 op Wembley:

• Carolina Panthers at Tampa Bay Buccaneers
• Chicago Bears at Oakland Raiders
• Cincinnati Bengals at Los Angeles Rams
• Houston Texans at Jacksonville Jaguars

Misschien wel leuk om een keer te gaan kijken.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door raymon » ma jan 21, 2019 9:36 pm

Bedankt Ferry :)

Waar ik zit (Herndon) zit niet al te veel maar in Reston wel dus daar zal ik wel heen gaan. Wings en bier inderdaad. Altijd goed :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie