Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mar 14, 2016 8:10 pm

Ja, dat zou er toch wat over zijn of niet soms? We hebben het hier niet over een dikbetaalde sporter maar over een puber in een sport in de marge (zeker bij de vrouwen).
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma mar 14, 2016 8:16 pm

Toch vind ik het een vreemde zaak, dat ze nu juist stopt. De straf is toch nog niet uitgesproken? Er ligt alleen een eis.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mar 14, 2016 8:32 pm

Ik kan wel een aantal redenen bedenken. De kosten, de heisa, het feit dat ze nog jong is en nog een andere carrière kan beginnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma mar 14, 2016 8:39 pm

De kosten zijn tot morgen ook nog wel uit te houden volgens mij. Het zou pas vervelend zijn als ze in hoger beroep zou moeten.

Het kan ook nog zo zijn dat ze schuldig is....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Baseman » di mar 15, 2016 8:27 am

Haar broer is betrapt op doping en voor 2 jaar geschorst, daarna zijn haar broer en vader betrapt van diefstal (nadat het bedrijf van haar vader failliet is gegaan). Ze heeft haar familie dus ook niet echt mee...

Bij haar collega's gingen trouwens al langer geruchten over haar fiets. Blijkbaar heeft het merk waar ze op reed maar 1 frame en haar frame was afwijkend, de buis aan de onderkant was een stuk dikker en men wist dat haar vader thuis aan carbonreparatie deed. Ze is ook gepakt na een anonieme tip.

En natuurlijk wordt ze keihard aangepakt, ze is de 1e die beschuldigd wordt van mechanische doping.
Men wil een afschrik effect creëren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » di mar 15, 2016 2:02 pm

Baseman schreef:Haar broer is betrapt op doping en voor 2 jaar geschorst, daarna zijn haar broer en vader betrapt van diefstal (nadat het bedrijf van haar vader failliet is gegaan). Ze heeft haar familie dus ook niet echt mee...

Bij haar collega's gingen trouwens al langer geruchten over haar fiets. Blijkbaar heeft het merk waar ze op reed maar 1 frame en haar frame was afwijkend,
Jep, er waren bij concurrenten al een tijdje verdenkingen richting haar. Met name de manier waarop ze eerder in het seizoen iedereen af had gereden met een onmogelijk staaltje demarreren / een gigantisch gat slaan.
Marillion schreef:Ik weet ook niet hoe dit precies in elkaar zit. Wat ik wel weet is dat ze niet is betrapt op het gebruik van die fiets in de wedstrijd. De manier waarop ze vervolgens is veroordeeld gaat alle perken te buiten. Het is een puber.
Een aantal van die Belgische families zijn zo verdomd fanaat van het wielrennen dat ze hun kinderen zo ongeveer bij de oren naar koersen sleuren. Met name diverse Vlaamse meisjes hebben daardoor vaak huilend aan hun geflipte vaders gesmeekt om te mogen stoppen met koersen, lees bijvoorbeeld deze column van Marijn de Vries:

Ik ben boos, maar niet op Femke Van den Driessche

Och, Femke Van den Driessche. Tot zaterdag kende bijna niemand je. Nu staat je naam wereldwijd geschreven, met erachter: fraudeur. Bedrieger. Omdat er een motortje is gevonden in een van jouw fietsen.

Afbeelding

Zelf zeg je dat het jouw fiets niet is. Hij is van een vriend, die een van jouw fietsen heeft overgekocht. Die vriend was mee naar het WK, zaterdag. Daar was hij het parcours gaan verkennen, op jouw oude fiets. Hij had het ding tegen de vrachtwagen gezet, jouw mechaniekers hebben ‘m gepakt, schoongemaakt en tussen jouw fietsen gehangen. Zo’n vergissing is snel gemaakt.

Je wenkbrauwen dansen in wanhopige boogjes boven je ogen en je linkerwang gloeit rood als je het allemaal uitlegt, voor de camera van de Vlaamse televisie. Stamelend herhaal je dat het een misverstand is.

Je vader, in zijn dikke grijze kabeltrui, zit naast je zijn handen te bestuderen, maar valt ineens in: de vriend heeft het motortje om jou bij te houden. Die motortjes zijn gewoon te koop hoor, er rijden meer wielertoeristen mee, het is op televisie geweest.

Dat kan ik me herinneren: Erik Dijkstra fietste vorig jaar in het programma ‘Bureau Sport’ Michael Boogerd zoek op de Muur van Geraardsbergen, op een fiets met een onzichtbaar motortje in de trapas.

Schijn tegen
Ik wil je verschrikkelijk graag geloven, Femke. Maar je hebt de schijn zo vreselijk tegen. Hoe kan het dat jij laatst in de Koppenbergcross tien seconden sneller de zeshonderd meter lange bult op kletste dan al jouw concurrentes? Tien seconden! Ik heb de beelden teruggekeken: een waanzinnig groot gat - op de volledige wereldtop.

En wat te denken van je broer, die op dit moment geschorst is wegens dopinggebruik. Dat schrijven de Vlaamse kranten tenminste, in de bijzinnen over jouw bedrog.

Ik ben bang dat het gewoon waar is. Dat je echt een fiets met een motortje hebt. Het maakt me verdrietig. En boos. Maar niet op jou. Want geen enkel kind van 19 doet, wil en kan dit zelf. Daar zitten volwassenen achter. Leer mij ze kennen, de door fanatisme verblinde ouders, tot alles in staat - mits hun kind maar presteert.

Winnen moeten ze
Kinderen die gedwongen op de rollers warmrijden in het startvak van een wedstrijd - zelfs in de stromende regen. Kinderen op de duurste carbon-fietsen, met wielen die ik niet eens kan betalen. Kinderen die zich kapot trainen. Plezier? Winnen moeten ze. Omdat pappa dat wil.

Ik heb ze in mijn ploeg gehad, Vlaamse meisjes die niets liever wilden dan ermee kappen. Maar niet durfden, omdat ze pappa dan zouden teleurstellen. Intussen stelden ze pappa elk weekend teleur, want als je iets niet leuk vindt, dan win je ook niet. Ik kreeg er buikpijn van hoe ze na elke koers met gebogen hoofd naar hun ouders sloften.

Ze zeggen dat jij sterk onder de invloed van je familie staat. Jouw grote pappa met zijn kale hoofd lijkt me ook niet een man om mee te spotten. Ik vrees dat hij elke stap, hap en trap van jou bepaalt.

De storm die nu over je heen raast, is veel te groot voor 19-jarige meisjesschouders. Zelfs als het allemaal een vergissing is: jouw leven is kapot. Onwillekeurig moet ik denken aan de jonge Vlaamse renner Jonathan Breyne, die in 2013 betrapt werd op doping - en een zelfmoordpoging deed. Hij werd net op tijd gevonden. En later vrijgesproken.

Ik hoop zó dat er mensen zijn die jou goed opvangen. Maar ik heb mijn twijfels. Daarom een dringend verzoek, lieve zuiderburen: let op Femke Van den Driessche.

Alsjeblieft.
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... sche.dhtml

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mar 15, 2016 8:07 pm

Khraa schreef:De kosten zijn tot morgen ook nog wel uit te houden volgens mij. Het zou pas vervelend zijn als ze in hoger beroep zou moeten.

Het kan ook nog zo zijn dat ze schuldig is....
Ik zeg ook niet dat ze onschuldig is. Geen idee, ik was er niet bij en heb geen dossierkennis. Zoals hier al gezegd weet ik dat de familie niet bepaald brandschoon is en de verklaring van die vriend was ook niet overtuigend.

Mijn verontwaardiging zit vooral in het feit dat een heel land (of toch zeker een provincie) en het grootste gedeelte van de wielerwereld dat kind volledig heeft afgebrand. Zelfs nog voor de zaak is behandeld en dus zonder kennis van zaken. En dan ook nog door mensen die zelf in ieder geval ook het nodige op hun kerfstok hebben. Zo'n Patrick Lefevre bijvoorbeeld. Kijk voor de grap eens terug bij welke ploegen hij betrokken is geweest en of daar wellicht iets op is aan te merken.

Het is een zwaktebod om dit meisje nu te gebruiken om een voorbeeld te stellen. Het peloton zit nog vol met renners en ploegleiders met een dubieus verleden. Die mensen hebben grof geld gepakt met hun bedrog en mochten, soms na een tijdelijke schorsing, gewoon doorgaan. Daar zullen wel andere belangen spelen. Jij weet wat van mij en ik weet wat van jou. En dan met z'n allen als een stel hyena's op zo'n puber af om even een punt te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di mar 15, 2016 8:41 pm

Precies, even over de rug van een ander een punt maken. En in een flink aantal gevallen hebben de mensen die dat punt maken zelf ook nog eens een onzuiver geweten. Bah.

Los van of zij, of haar entourage, wel of niet schuldig is (ze hebben de schijn wel tegen), heb ik zo het idee dat het een gevalletje is van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Mechanische doping is wel weer wat anders dan 'traditionele' doping (het woord traditioneel geeft eigenlijk al aan hoe verziekt de wielersport is (geweest)). Maar ik geloof nou niet dat diezelfde mensen bij de eerste renner die betrapt werd op traditionele doping meteen riepen dat het een grote schande was en er een levenslange schorsing moest volgen. Sterker nog, ze gingen het nadoen.

Ik keur het absoluut resoluut af. Het gaat me alleen om de hypocrisie erom heen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » di mar 15, 2016 9:09 pm

Dat er nog steeds mensen zijn die het wielrennen volgen verbaast mij vele malen meer dan het zoveel duizendste geval van vals spelen in die sport.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mar 15, 2016 9:25 pm

Het blijft een mooie sport. Zo simpel is het. Als het alleen maar eerlijk moet zijn adviseer ik je sowieso om een andere hobby dan het volgen van een sport te kiezen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7907
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » di mar 15, 2016 9:28 pm

Inderdaad. Het is een fantastische sport om te kijken, maar elke emotie over de winnaar is bij mij weg weggeëbd. Bureau sport had vorig jaren item wie nu eigenlijk de schone Tourwinnaars waren in het armstrong tijdperk. Van de top 10 bleven er weinig over kan ik je melden. Maw, Het wielrennen kan me gestolen worden qua sportiviteit en waardering voor de prestaties. Echter een kasseienkoers blijft mooi om te zien.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di mar 15, 2016 9:30 pm

Voetbal is met al zijn schwalbes een sport van valsspelers, Schaatsen, doping, tennis, doping, Atletiek, doping, hockey, geen sport, honkbal, doping.

Volgens mij is geen een topsport vrij van valsspelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » di mar 15, 2016 9:39 pm

Marillion schreef:Het blijft een mooie sport. Zo simpel is het. Als het alleen maar eerlijk moet zijn adviseer ik je sowieso om een andere hobby dan het volgen van een sport te kiezen.
Waarvan akte. Er was een tijd dat ik zo'n beetje alle sporten enthousiast volgde en zeker ook het wielrennen. Inmiddels volg ik alleen nog Ajax en MLB. Heeft te maken met gebrek aan sportiviteit maar ook met het feit dat het nieuwe van de sport er voor mij na 20 jaar wel af is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mar 15, 2016 9:54 pm

Ik zie topsport in grote lijnen net als een goede film, serie of boek. Als het maar spannend is en leuk om te volgen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 1:45 am

elliquido schreef:Inderdaad. Het is een fantastische sport om te kijken, maar elke emotie over de winnaar is bij mij weg weggeëbd. Bureau sport had vorig jaren item wie nu eigenlijk de schone Tourwinnaars waren in het armstrong tijdperk. Van de top 10 bleven er weinig over kan ik je melden.
Ja in dat item kreeg de Belg Kurt van de Wouwer met terugwerkende kracht 2 Tourzeges op rij achter de naam. Die Kurt staat in België een grote huldiging te wachten als tweevoudig Tourwinnaar zeiden ze bij Bureau Sport toen. :smallgrin.gif:

Uiteindelijk slaat het weggeven van Tourzeges aan B-renners ook nergens op. Alsof concurrenten van Armstrong zoals Ulrich, Zülle en later Contador niet tjokvol verboden middelen zaten.

Iemand als Carlos Sastre is weliswaar nooit gepakt, maar ook hij lijkt me uiterst verdacht. Wat dat betreft lijkt het mij helemaal niet zo raar om Armstrong ooit, over een X aantal jaar, gewoon zijn Tourzeges weer terug te geven.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo mar 16, 2016 6:51 am

De huidige ontwikkelingen laten ook wel duidelijk zien dat wielrennen geen uitzondering is. In bijna elke topsport wordt volgens mij structureel doping gebruikt.
Zeker ook in voetbal. Dus prima als je wielrennen niet meer leuk vindt om te kijken, maar dan zou ik adviseren om in z'n geheel niet meer naar topsport te kijken.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » wo mar 16, 2016 10:36 am

Dubbel schreef:Dat er nog steeds mensen zijn die het wielrennen volgen verbaast mij vele malen meer dan het zoveel duizendste geval van vals spelen in die sport.
Ik heb er soms wel een dubbel gevoel bij. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 10:52 am

Zou Sagan nu toch een tikje gefrustreerd beginnen te raken? :smallgrin.gif:

Misschien moet hij eens bij zichzelf te rade gaan of hij wel zo slim koerst ipv af te geven op anderen.
Sagan uit forse kritiek op eindzege Van Avermaet in Tirreno-Adriatico

Peter Sagan heeft woensdag forse kritiek geuit op de eindzege van Greg van Avermaet in de Tirreno-Adriatico.

Sagan eindigde in het klassement als tweede achter de Belg op één seconde achterstand. De 26-jarige Slowaak wist bovendien geen enkele etappe op zijn naam te schrijven.

"Van Avermaet koerst zoals hij koerst. Als hij op die manier wint, toont hij wie hij is. Het is niet mijn stijl om op die manier te winnen", zei Sagan tegen Het Laatste Nieuws.

Vooral de zesde etappe van maandag zit Sagan nog dwars, toen hij in de sprint werd afgetroefd door Van Avermaet. Volgens Sagan verzette de uiteindelijke winnaar bij zijn ontsnapping wel heel weinig werk.

"Dat is wielrennen, zeker?", aldus een geïrriteerde Sagan. "De ene werkt hard, de andere niet. Iedereen beslist zelf maar hoe hij koerst. Ik heb in de Tirreno vaak in ontsnappingen gezeten met renners als Nibali en Rodriguez. Zij deden altijd meer werk dan Van Avermaet."

Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » do mar 17, 2016 10:56 am

Voetbal Inside op maandag 14 maart: :smallgrin.gif:

Wilfred Genee: Jan Boskamp, die gaat trouwens 127 kilometer fietsen René. Denk je dat het verstandig is dat Jan dat gaat doen?

Vd Gijp: Nou, dan zou ik die fiets van dat Belgische meisje nemen. Met dat motortje.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mar 19, 2016 10:47 am

En vandaag dan La Primavera!

Nog een prooi voor Van Avermaet? Of Cancellara? Of gaat Sagan nu wel een keer winnen?

Gaviria is nog een redelijk onbekende jonge renner, maar wordt nu al tot de outsiders gerekend.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » za mar 19, 2016 11:34 am

Ik hoop op Cancellara of Sagan, maar denk dat 't Matthews wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mar 19, 2016 9:23 pm

Het is een verrassende winnaar geworden: Demare. De hele top drie is eigenlijk verrassend. Wel leuk voor Demare. Was altijd al een talent en is nog steeds vrij jong.

Gaviria liet zich goed zien. Hij valt dan wel in de laatste kilometer, waar Sagan veel hinder van heeft, maar tot op dat moment had hij ook gewoon kunnen winnen. Ik was nog even bang dat Bouhanni de show zou stelen, maar gelukkig niet. Wat een vervelende renner is dat, niet vies van een kwakje uitdelen. Nou hoort dat er ook wel bij maar hij haalt naar mijn smaak wat teveel fratsen uit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » za mar 19, 2016 11:10 pm

Ik heb niet alles gezien, maar wat waren er ongelofelijk veel valpartijen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo mar 20, 2016 11:42 am

Hij wordt ervan beschuldigd dat hij de ciptessa met hulp is op gefietst. Met huidige gps data moet dat toch vrij makkelijk vast te stellen zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mar 26, 2016 10:43 pm

De E3 Prijs van afgelopen vrijdag was een mooie koers. Dit soort berichten maakt 'm nog iets mooier:
Eritrese renner verdwaalt in E3 Harelbeke

De wielerkoers E3 Harelbeke duurde vrijdag voor Mekseb Debesay iets langer dan verwacht. De Eritrese renner van Dimension Data verdwaalde en kwam pas na 21.00 uur aan in zijn hotel. Het was voor de 24-jarige Debesay zijn eerste koers in Vlaanderen en direct een die hij niet snel zal vergeten, vertelt ploegleider Pierre Heynderickx tegen Het Nieuwsblad. "Hij raakte achterop in een groepje dat op twintig kilometer van de finish besloot om binnenwegen naar Harelbeke te nemen."

"Maar Debesay was bang de weg kwijt te raken en besloot de pijltjes van de koers te volgen om zo naar de finish te gaan. Helaas, hij dwaalde van het juiste pad af. Op een bepaald moment had hij al 206 kilometer op zijn teller, terwijl de wedstrijd maar 200 kilometer was. Maar Harelbeke vond hij niet", aldus Heynderickx.

Verlossend telefoontje
Ten einde raad vroeg de verdwaalde renner hulp aan een toerist. "Die man stelde voor dat ze samen naar zijn huis in Lierde zouden fietsen. Hij liet hem een douche nemen, gaf hem schone kleren en bood onze hongerige renner eten aan."

Terwijl Debesay zijn maag vulde, maakte de ploeg zich ongerust. Heynderickx: "Ik had al bij de politie geïnformeerd, bij de wedstrijdjury van de UCI en de organisatie, maar niemand had enig idee. Tot ineens een verlossend telefoontje kwam."

Bron: nos.nl
Nil volentibus arduum

Plaats reactie