Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mar 30, 2020 8:48 am

Hebben jullie de documentaire op Netflix van Movistar al gezien? El Día Menos Pensado. Echt een heerlijk inkijkje in het jaar van Movistar. Heb me kostelijk vermaakt om het gebrek aan communicatie en leiderschap. Vooral de afleveringen over de Tour zijn kostelijk.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mar 30, 2020 9:48 am

Ja, hoewel ik het idee kreeg dat er alsnog flink gecensureerd is.
Die rit van Soler was wel het hoogtepunt. Die ploegleider ging bijna letter uit z’n autodak

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mar 30, 2020 9:59 am

Dat klopt inderdaad. Je zag soms wat knipwerk. Ook dat feestje na de tour etappe overwinning van Nairoman is prachtig. Sommige renners hebben echt schijt aan de camera en feliciteren hem niet eens. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mar 30, 2020 10:48 am

Ah, is 'ie beschikbaar? Dan ga ik zeker deze week kijken. Ze hebben wel een leuk seizoen uitgezocht. Beetje zoals die Ajax docu.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mar 30, 2020 11:25 am

Ja, begon lekker voor ze met de giro, maar zelfs daar zie je de interne strubbelingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 02, 2020 1:34 pm

De Belgen zijn creatief. Aanstaande zondag is er een "blijf in uw kot" editie van de Ronde van Vlaanderen.
Sterrenensemble voor Ronde op rollen met o.a. Evenepoel, Van Aert en Van Avermaet

Geen "echte" Ronde van Vlaanderen dit weekend, maar we organiseren wel een Ronde van Vlaanderen op rollen. 13 profrenners nemen het vanuit hun kot tegen elkaar op. De deelnemerslijst voor deze unieke koers doet watertanden met onder anderen Wout van Aert, Remco Evenepoel, Jasper Stuyven en Greg Van Avermaet.

8 ploegen die normaal zouden deelnemen aan de Ronde van Vlaanderen zagen ook wel iets in deze alternatieve editie: CCC, AG2R, Trek-Segafredo, Deceuninck-Quick Step, Team Jumbo-Visma, Lotto-Soudal, Team Sunweb en EF Education First.

Die ploegen sturen niet hun minste renners de rollen op. De Belgische kleuren zijn goed vertegenwoordigd met Van Avermaet, Evenepoel, Naesen, Van Aert, Lampaert, Wellens, De Gendt en Jasper Stuyven, de winnaar van de Omloop eerder dit jaar. Ook titelverdediger Alberto Bettiol doet zondag mee.

Bron: Sporza.be
Vanaf 15:30, met virtuele beklimmingen van de Kruisberg, Oude Kwaremont en Paterberg. Als ik het goed heb 32 virtuele kilometers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do apr 02, 2020 1:45 pm

Gaaf he! Ga ik misschien nog wel even kijken haha. Zag er virtueel namelijk goed uit van wat ik zag.

Snap niet dat de Tour nog zo lang wacht met schrappen. En de UCI heeft hun WK twee weken alweer veilig gesteld. Dat is net de UEFA. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do apr 02, 2020 7:01 pm

Hoe voelen ze dan dat er kasseien liggen? Of wordt het gewoon vermogen stampen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 02, 2020 7:25 pm

Dat laatste. Je kunt het wel zo instellen dat het afhankelijk is van je gewicht hoe snel je dan virtueel gaat. Anders zou je alvast al je geld op Thomas de Gendt kunnen zetten.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » do apr 02, 2020 7:31 pm

32 km is wel wat kort, denken jullie niet?
Al gaan de bovengenoemde namen in zo'n periode wellicht zo ontzettend diep in het rood dat het alsnog een zeer boeiende strijd wordt.

Ik weet wel dat Christian Eriksen een keer bij Holland Sport dat wielerspel op het einde won terwijl 2 wielrenners en een schaatser zijn tegenstander waren. :smile-ajax.gif: Maar goed, dat duurde 32 seconden :smallgrin.gif: in plaats van 32 kilometer.

Ik vermoed dat dit zondag wel heel mooie televisie gaat worden voor de echte wielerjunks.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do apr 02, 2020 9:37 pm

De Gendt was al op zwift platform geboycot omdat z’n vermogens onwaarschijnlijk waren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 02, 2020 9:41 pm

:smallgrin.gif:

Het is een leuk initiatief maar toch vooral een geintje met een commercieel tintje. Want dit is natuurlijk ook gewoon reclame voor online fietsen. Ik heb er niets mee maar dat wint de laatste jaren veel aan populariteit. En in de huidige situatie zal het best verkopen.

Met wielrennen heeft het niet zoveel te maken want je mist een heleboel aspecten. Weersomstandigheden, sturen, tactiek, combines, valsspelen, etcetera.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do apr 02, 2020 11:21 pm

Alleen weersomstandigheden en sturen (aan dat laatste wordt gewerkt)
De rest is allemaal meegenomen in zwift

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za apr 04, 2020 9:33 pm

Tour in september? Zou dat leuk zijn?
John Degenkolb benadrukt dat de Tour de France dit jaar moet doorgaan, anders worden de problemen in het wielrennen nog veel groter. Door de uitbraak van het coronavirus lijkt de kans dat de Ronde van Frankrijk komende zomer verreden wordt klein en dus vindt de Duitser dat er snel een nieuwe datum in 2020 moet worden vastgelegd.

"Mijn wens is dat de Tour in 2020 doorgaat, op wat voor manier dan ook", aldus Degenkolb, die rijdt voor de Belgische formatie Lotto Soudal.

"Het doorgaan van de Tour is essentieel voor onze ploeg om te kunnen overleven. We hebben al vrijwillig afstand gedaan van onze salarissen. Het hangt nu van de sponsoren af. Maar 70 tot 80 procent van alle sponsorinkomsten is in de Tour te verdienen."

Volgens de 31-jarige Degenkolb, die de Tour al zes keer reed, maken meer renners en ploegen zich grote zorgen. "Ik heb lange tijd voor het huidige Team Sunweb gereden. En Sunweb verdient zijn geld met vakanties. Ik kan me niet voorstellen dat daarmee op dit moment veel geld verdiend wordt. In het slechtste geval moeten veel team stoppen omdat er geen geld meer binnenkomt van sponsors."

'Grote problemen met 'salamipolitiek"
Tour-organisator ASO hoopt nog altijd dat het evenement van 27 juni tot en met 19 juli kan doorgaan, hoewel het dodental in Frankrijk door het coronavirus nog altijd snel oploopt.

Degenkolb ziet een Tour op de oorspronkelijke data er niet meer van komen en vindt dat de ASO en de Franse overheid nu snel duidelijkheid moeten geven.

"Ik heb grote problemen met de 'salamipolitiek' van dit moment. Steeds wordt er weer een plakje maatregelen toegevoegd. Je kunt beter voor een langere termijn kiezen. Dan kun je ook al data gaan vastleggen voor wedstrijden later in het jaar."

"Kies bijvoorbeeld nu al voor een Tour in september. Zo krijgt iedereen perspectief en kunnen wij wielrenners weer ergens naartoe gaan leven."
https://www.nu.nl/wielrennen/6042673/de ... rgaat.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za apr 04, 2020 9:40 pm

Dubbel schreef:
za apr 04, 2020 9:33 pm
Tour in september? Zou dat leuk zijn?
John Degenkolb benadrukt dat de Tour de France dit jaar moet doorgaan, anders worden de problemen in het wielrennen nog veel groter. Door de uitbraak van het coronavirus lijkt de kans dat de Ronde van Frankrijk komende zomer verreden wordt klein en dus vindt de Duitser dat er snel een nieuwe datum in 2020 moet worden vastgelegd.

"Mijn wens is dat de Tour in 2020 doorgaat, op wat voor manier dan ook", aldus Degenkolb, die rijdt voor de Belgische formatie Lotto Soudal.

Een ander idee dat ik een aantal weken terug iemand hoorde opperen sprak mij wel aan.
In het najaar één grote ronde houden en dan zorgen dat er 21 etappes zijn waarvan er 7 dagen in Italië, 7 dagen in Frankrijk en 7 dagen in Spanje gekoerst wordt.

Dan gaat door de Vuelta start die in 2020 in Nederland zou zijn een streep, maar dat kan alsnog in 2021 of 2022 wel ingehaald worden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za apr 04, 2020 10:10 pm

Kunt wel heel mooi parcours samenstellen.
Stel dat je deze wint als Dumoulin, baal je dan alsnog omdat het de tour had kunnen zijn, of is dit nog groter?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za apr 04, 2020 10:33 pm

Cruijff schreef:
za apr 04, 2020 9:40 pm
Dubbel schreef:
za apr 04, 2020 9:33 pm
Tour in september? Zou dat leuk zijn?
John Degenkolb benadrukt dat de Tour de France dit jaar moet doorgaan, anders worden de problemen in het wielrennen nog veel groter. Door de uitbraak van het coronavirus lijkt de kans dat de Ronde van Frankrijk komende zomer verreden wordt klein en dus vindt de Duitser dat er snel een nieuwe datum in 2020 moet worden vastgelegd.

"Mijn wens is dat de Tour in 2020 doorgaat, op wat voor manier dan ook", aldus Degenkolb, die rijdt voor de Belgische formatie Lotto Soudal.

Een ander idee dat ik een aantal weken terug iemand hoorde opperen sprak mij wel aan.
In het najaar één grote ronde houden en dan zorgen dat er 21 etappes zijn waarvan er 7 dagen in Italië, 7 dagen in Frankrijk en 7 dagen in Spanje gekoerst wordt.
Eén superkoers. Klinkt aanlokkelijk. Er zullen vast financiële belangen zijn die het onmogelijk maken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za apr 04, 2020 10:46 pm

zeux schreef:
za apr 04, 2020 10:33 pm
Eén superkoers. Klinkt aanlokkelijk. Er zullen vast financiële belangen zijn die het onmogelijk maken...
De Fransen zullen het absoluut willen blokkeren, vrees ik. Maar zou in potentie een superkoers kunnen zijn.
Iniesta schreef:
za apr 04, 2020 10:10 pm
Kunt wel heel mooi parcours samenstellen.
Stel dat je deze wint als Dumoulin, baal je dan alsnog omdat het de tour had kunnen zijn, of is dit nog groter?
Je zou echt een waanzinnig goed parcours kunnen samenstellen, ja.
Of dit groter dan de Tour is --vooral als je de 'echte Tour' later in je carrière nooit weet te winnen-- weet ik niet. Is nu ook nog niet te zeggen, misschien. Maar als ze het goed in elkaar kunnen draaien dan wordt het sowieso wel een koers en een verhaal waar over 50 jaar of 100 jaar nog steeds over gesproken wordt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 04, 2020 10:50 pm

Voor mij klinkt meer als de in het voetbal voor landenteams opgezette Nations League. Een curiositeit die mij een stuk minder zou interesseren dan de drie grote rondes afzonderlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za apr 04, 2020 11:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 04, 2020 10:50 pm
Voor mij klinkt meer als de in het voetbal voor landenteams opgezette Nations League. Een curiositeit die mij een stuk minder zou interesseren dan de drie grote rondes afzonderlijk.
Zou kunnen, al valt het parcours in met name de Tour regelmatig best tegen. Je zou dan wel echt in alle drie die landen de mooiste én de beste plekken kunnen meepakken.
Voor de echte wielerjunks zou het schitterend zijn als bijvoorbeeld of de Tour of de Giro verplaatst wordt naar laat in september als de Vuelta al een week of 2 (of gewoon al de volle 3) weken bezig is. Dan heb je niet na 3 weken Tour opeens dat heel lege gevoel, maar de wielerliefhebber komt 5, 6 weken op rij dagelijks aan zijn trekken.

De Nations League is bepaald geen WK, maar in het voetbal ben ik er toch wel voorstander van. Het verlost ons van een hoop nutteloze oefenpotjes. Niet alleen de 1-1 van Ajax bij Bayern en daarna 2 maal knokken tegen Benfica, maar ook de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk in diezelfde maanden gaven spelers als Frenkie, Daley & De Ligt het gevoel dat ze in Europa van geen enkel team hoefden te verliezen.

Als er geen Nations League was geweest, maar een oefenpotje, had het niet hetzelfde effect gehad. Ten eerste zou je niet in zo'n korte tijd én thuis én uit tegen zulke ploegen wedstrijden organiseren én een 3-0 winst op Duitsland en het declasseren van Frankrijk in de Kuip had een echt veeeeeeel kleinere waarde gehad indien het een oefenpotje betrof en niet een toernooi.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 05, 2020 9:39 am

De Tour staat met afstand op de eerste plaats, vooral door de sponsorbelangen. Er zijn sponsors die alleen voor de Tour in de wielersport zitten. Als er nog ruimte zou zijn voor één grote ronde dan zal het deze worden.

Hoe het verder gaat is uiteraard ook in de wielersport onduidelijk. Het kan nog maanden duren voor er weer koers is. Idealiter zou je de mooiste koersen nog willen rijden. Dus klassiekers zoals Vlaanderen, Roubaix, Milaan San Remo, Luik, wedstrijden zoals de Strade Bianche en uiteraard de grote rondes. Misschien kunnen ze die koersen clusteren. Bijvoorbeeld een week met de Strade Bianche, Milaan San Remo en Il Lombardia. Een traditioneel blok met de belangrijkste voorjaarsklassiekers in België en Noord Frankrijk. Dat betekent wel dat je andere koersen moet schrappen, en daar zitten ook belangen aan vast.

Voor de grote rondes is van toepassing dat het niet te ver naar achteren zou moeten omdat veel bergpassen op enig moment gesloten zijn. Dan kun je het hooggebergte niet meer in. Iets wat sommige renners misschien wel aantrekkelijk zouden vinden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » zo apr 05, 2020 9:42 am

Het schijnt dat in 2021 er plek op de kalender is :confused.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 05, 2020 9:50 am

Het zou zomaar kunnen dat het die kant op gaat. Al verwacht ik wel dat het in de loop van het jaar dusdanig onder controle is dat er weer iets mogelijk is. Wielrennen heeft dan nog als voordeel dat er over heel de wereld wedstrijden zijn en dat je dus per gebied kunt bepalen of het verantwoord is of niet. Groot risico daarbij is echter weer dat renners en begeleiding dus ook van over de hele wereld komen en dus een potentieel risico zijn.

Alle sporten zitten in de wachtkamer. Zo simpel is het op dit moment. Maar op enig moment zal er wel weer iets mogelijk zijn.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo apr 05, 2020 11:33 am

Marillion schreef:
zo apr 05, 2020 9:39 am
De Tour staat met afstand op de eerste plaats, vooral door de sponsorbelangen. Er zijn sponsors die alleen voor de Tour in de wielersport zitten. Als er nog ruimte zou zijn voor één grote ronde dan zal het deze worden.

Dat diverse enorm grote multinationals alleen sponsoren voor de Tour is een feit.
Maar ook hier blijkt dus weer dat dit extreem ongezond is. Dat is net zo bizar als Engelse clubs die de volledige tv gelden in één klap over de balk smijten en geheel van die gelden afhankelijk zijn voor hun huishouding.

Dit valt dus onder de dingen die hopelijk definitief veranderen door corona, want wielrennen is zo ontzettend veel meer dan alleen de Tour.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo apr 05, 2020 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 05, 2020 11:46 am

Het is niet voor niets dat de Tour en de verschillende voetbalcompetities nog uit alle macht proberen om die wedstrijden door te laten gaan. Dat is inderdaad de ongezonde invloed van de sponsorgelden.

De wielersport zit sowieso gek in elkaar. Alle ploegen maken gebruik van naam sponsoring. En de contracten zijn altijd voor de korte termijn. Van sponsors en dus ook van renners. Dat zit in het huidige model ingebakken. Je kunt overal gratis koers kijken dus komen de inkomsten van sponsors en van steden die betalen voor een start, passage of finish.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie