Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Mano » do aug 06, 2020 11:06 am

schouder aan schouder duwend sprinten. :excited.gif:
Je ziet het vaker en ook al zijn er geen hekken in de buurt, blijft het gevaarlijk.


Deze hekken stonden wel erg pools. (schots en scheef met kieren)

Groenewegen gaat een douw krijgen. Dat is de huidige maatschappij.
Daarna zien we het nog 3x gebeuren zonder gevolgen en hebben we DAAR weer commentaar op.


Sprinters en dalers zijn daredevils.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 06, 2020 11:36 am

Dat de UCI gisteravond al met een bericht over Groenewegen kwam spreekt wat dat betreft boekdelen.

Laat heel duidelijk zijn dat hij inderdaad een flinke straf moet krijgen. Maar situaties als deze komen met enige regelmaat voor en feit is dat de UCI verantwoordelijk is voor de veiligheid van renners. Daar doen ze dus niks mee. In het verleden niet en nu niet. Het is wat dat betreft bizar maar hoe beter Jakobsen uit deze situatie komt hoe kleiner de kans dat er structurele maatregels worden getroffen.

Als je kijkt naar een aantal reacties uit de sport zelf van mensen die niet direct emotioneel betrokken zijn dan zie je dat daar een probleem ligt. Hier bijvoorbeeld:
Vrije vertaling: Los van de discussie over maatregels tegen Groenewegen moet de organisatie van de Ronde van Polen begrijpen dat een finish waar je snelheden van 85km/u haalt zelfmoord zijn. Dit speelt al jaren maar men wil spektakel, hier heb je je spektakel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58867
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do aug 06, 2020 11:46 am

Voor mij is dit gewoon een zware criminele bewuste actie ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do aug 06, 2020 11:51 am

Dat ‘het vaker’ gebeurt, betekent ook nog niet dat dit ‘normaal sprinten’ is.

En dat oordeel lijkt mij vrij breed gedeeld, anders laat de UCI er niet door de strafcommissie naar kijken en word je niet uit een koers gezet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do aug 06, 2020 11:51 am

Het klopt dat dit vaker gebeurt maar tot 1995 gebeurde het ook vaker dat er transfersommen werden gevraagd voor spelers die transfervrij waren.

Er kan een moment komen dat we dit fenomeen (uitwaaierende sprinters) niet meer als normaal beschouwen maar als levensgevaarlijk, onverantwoord en ja, misschien zelfs crimineel.

Ik ben benieuwd of Lefevere echt naar de rechter stapt en zo ja met welke aanklacht en wat daar dan uit komt. Wat mij betreft zit hier wel wat voorwaardelijke opzet bij. Als je met deze snelheid iemand klem rijdt zou je kunnen weten dat dit het mogelijke gevolg is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 06, 2020 12:05 pm

zeux schreef:
do aug 06, 2020 11:51 am
Dat ‘het vaker’ gebeurt, betekent ook nog niet dat dit ‘normaal sprinten’ is.

En dat oordeel lijkt mij vrij breed gedeeld, anders laat de UCI er niet door de strafcommissie naar kijken en word je niet uit een koers gezet.
Dat zeg ik ook niet. En volgens mij is dat ook niet de richting van reacties zoals ik die heb geplaatst.

Wat ik aangeef is dat de UCI dit al jaren toestaat. Vaak gaat het net goed maar is de situatie op zichzelf vrijwel identiek. Pas wanneer er daadwerkelijk sprake is van een crash krijgt een renner wel eens een straf. Daarmee vertel je dus feitelijk dat dit gedrag in orde is zolang niemand z'n nek breekt. Gevolg daarvan is dat sprinters dit blijven doen.

Het beoordelen en treffen van sancties tegen Groenewegen is één. Maar als het enkel daarbij blijft is het niets meer dan symptoombestrijding. De UCI zou haar verantwoordelijkheid eindelijk eens moeten nemen als het gaat om de veiligheid van een parcours en het stellen en handhaven van passende regels.

Wat Levefre betreft. Ik heb geen idee of je veel kans maakt voor een rechtbank. Als renner weet je wel wat de risico's zijn als je op deze snelheid de deur sluit voor je tegenstander. Maar wat je daarmee kan in een rechtbank? Strafrechtelijk denk ik niet, misschien civiel?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » do aug 06, 2020 12:09 pm

Peter doet dit voorkomen.

Ja, die strafzaak wordt lastig. Lijkt me wel dat carrière Jakobsen voorbij is of op zijn minst voor jaren verbroken, in de bloei van zijn leven, met veel kans op succes.

Dit is lichamelijk, sportief en materieel een gigaklap voor die jongen. En dit staat nu wel op het conto van Groenewegen, of hij veroordeeld wordt of niet.

En ja, UCI zal zeker iets moeten doen aan de parcoursen. Als ze dat nu nog niet doen, kun je hun gaan aanklagen voor nalatigheid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58867
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do aug 06, 2020 12:12 pm

Volgens mijn info is deze aankomst jaren goed gegaan.Toegegeven het is een achterlijke aankomst met zulke snelheden en zou anders moeten.Maar als Groenwegen deze achterlijke actie achterwege laat is er niks aan de hand.

Sprinters zoeken elkaars achterwiel op om dan de jump te maken.Misschien moet je een breder aankomst parcours hebben en vanaf de beide zijkanten 2-3 meter speling, strobalen of wat dan ook, publiek verder weg want die willen er ook met hun snufferd bovenop zitten. Creëer/realiseer het maar. Sprinters/renners mogen daar niet in komen, verboden gebied, diskwalificatie of anderszins.Valpartijen zullen blijven alleen niet met volle snelheid de hekken meer in zoals nu ..

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wielrennen

Bericht door WP_Legend » do aug 06, 2020 1:22 pm

inderdaad als ik dit als leek zit te bekijken denk ik die actie is waarschijnlijk niet reglementair, maar zou in voetbal een geelrode kaart zijn, het is niet zo duidelijk als een tackle van achteren met 2 gestrekte benen.

Ik denk eerder dat de omstandigheden verkeerd waren die hekken zijn absoluut niet fit for purpose!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do aug 06, 2020 2:45 pm

Marillion schreef:
do aug 06, 2020 8:30 am
Aanvullend op die vraag. Hier een duidelijk beeld met het verschil in effect van het type hek dat is gebruikt bij de Tour de France en de Ronde van Polen:
Hier zie je goed dat de effecten van de val in sterke mate worden bepaald door de hekken die er staan. Dat zal zeker een rol spelen bij een eventuele rechtszaak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 06, 2020 2:58 pm

Precies, daarom moet je ook naar het complete plaatje kijken en niet alleen naar de overtreding van Groenewegen.

Ondertussen houden ze Jakobsen toch een dag langer in coma:
Ziekenhuis houdt Fabio Jakobsen zeker nog tot morgen in kunstmatig coma

Na zijn verschrikkelijke val in de Ronde van Polen zou Fabio Jakobsen vandaag uit zijn kunstmatig coma gehaald worden. Maar de artsen hebben beslist om te wachten tot morgen. Deceuninck-Quick Step-sprinter Fabio Jakobsen onderging de voorbije nacht een operatie van 5 uur. Het ziekenhuis in Sosnowiec, dat Jakobsen behandelt, zou om 14u meer info vrijgeven over de toestand van de Nederlandse renner.

Verwacht werd dat Jakobsen vandaag uit zijn kunstmatig coma gehaald zou worden. Maar de artsen hebben beslist om dat al zeker tot morgen uit te stellen. "We willen niks overhaasten", meldt het ziekenhuis. "We zullen vermoedelijk morgenochtend een poging ondernemen om de renner uit zijn kunstmatig coma te halen." De behandelende arts Pawel Gruenpeter blijft voorzichtig. "Ik hoop dat er geen schade is aan zijn zenuwstelsel. We mogen niet vergeten dat de patiënt gisteren ongeveer een uur lang gereanimeerd werd", gaf de arts nog mee.

Bron: Sporza.be
Die laatste opmerking geeft toch wel aan dat we zeker niet te snel te optimistisch moeten zijn. Een uur lang reanimatie? Ik vraag me af hoe ik dat moet zien. Ik dacht eerlijk gezegd dat je dat niet zolang kunt doen zonder aanmerkelijke schade.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wielrennen

Bericht door Ramona » do aug 06, 2020 4:05 pm

Duke schreef:
do aug 06, 2020 2:45 pm
Marillion schreef:
do aug 06, 2020 8:30 am
Aanvullend op die vraag. Hier een duidelijk beeld met het verschil in effect van het type hek dat is gebruikt bij de Tour de France en de Ronde van Polen:
Hier zie je goed dat de effecten van de val in sterke mate worden bepaald door de hekken die er staan. Dat zal zeker een rol spelen bij een eventuele rechtszaak.
Kunnen jullie meerdere keren naar die beelden kijken? Ik heb ze steeds gemeden en dat blijf ik doen. :blush.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » do aug 06, 2020 6:23 pm

Marillion schreef:
do aug 06, 2020 2:58 pm
Die laatste opmerking geeft toch wel aan dat we zeker niet te snel te optimistisch moeten zijn. Een uur lang reanimatie? Ik vraag me af hoe ik dat moet zien. Ik dacht eerlijk gezegd dat je dat niet zolang kunt doen zonder aanmerkelijke schade.
Hoe lang mag je reanimeren?

In principe bestaat er geen harde grens voor de duur van een reanimatie, die op alle situaties van toepassing is. Zie ook de vraag over zuurstoftekort en de vraag over wanneer professionals mogen stoppen. Natuurlijk kun je niet oneindig blijven doorgaan. Zelfs met perfecte borstcompressies en beademingen, krijgen de hersenen minder zuurstof dan met een kloppend hart en een spontane ademhaling. De toestand van het slachtoffer verslechtert dus langzaam. Zonder borstcompressies en beademingen daalt de overleving iedere minuut met ongeveer 10%. Met reanimatie daalt die overleving iedere minuut met 3%. Je maakt dus wel degelijk verschil!

Wanneer mag een professionele hulpverlener stoppen met reanimeren?

Een professionele hulpverlener mag stoppen als deze inschat dat de reanimatie niet zinvol is. Artsen mogen hierin min of meer zelf een inschatting maken afhankelijk van de situatie. Hoewel ambulancemedewerkers een vrij gedetailleerde landelijke richtlijn hebben, mogen ze ook min of meer zelfstandige beslissingen nemen op basis van de situatie. Natuurlijk moet iedere professionele hulpverlener zijn of haar keuzes achteraf uit kunnen leggen volgens de normen van de beroepsgroep. Volgens de richtlijn: als het ambulancepersoneel zelf 20 minuten bezig is met reanimeren en er al die tijd geen schokbaar ritme is geweest, mag een ambulanceverpleegkundige de reanimatie staken. Bij een schokbaar hartritme zal de reanimatie in principe doorgaan. Verder is er nog een aantal specifieke situaties waarbij een ambulanceverpleegkundige mag stoppen of niet hoeft te beginnen.

bron: https://taskforceqrs.nl/

ik weet niet wie de reanimatie gedaan heeft, maar als je er vanuit gaat dat die door geschoolde mensen is gedaan mag je er vanuit gaan dat er in dat uur tekenen zijn geweest dat het hielp. Anders waren ze wel gestopt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do aug 06, 2020 6:26 pm

Frank schreef:
do aug 06, 2020 6:23 pm
Marillion schreef:
do aug 06, 2020 2:58 pm
Die laatste opmerking geeft toch wel aan dat we zeker niet te snel te optimistisch moeten zijn. Een uur lang reanimatie? Ik vraag me af hoe ik dat moet zien. Ik dacht eerlijk gezegd dat je dat niet zolang kunt doen zonder aanmerkelijke schade.

In principe bestaat er geen harde grens voor de duur van een reanimatie, die op alle situaties van toepassing is. Zie ook de vraag over zuurstoftekort en de vraag over wanneer professionals mogen stoppen. Natuurlijk kun je niet oneindig blijven doorgaan. Zelfs met perfecte borstcompressies en beademingen, krijgen de hersenen minder zuurstof dan met een kloppend hart en een spontane ademhaling. De toestand van het slachtoffer verslechtert dus langzaam. Zonder borstcompressies en beademingen daalt de overleving iedere minuut met ongeveer 10%. Met reanimatie daalt die overleving iedere minuut met 3%. Je maakt dus wel degelijk verschil!

Een professionele hulpverlener mag stoppen als deze inschat dat de reanimatie niet zinvol is. Artsen mogen hierin min of meer zelf een inschatting maken afhankelijk van de situatie. Hoewel ambulancemedewerkers een vrij gedetailleerde landelijke richtlijn hebben, mogen ze ook min of meer zelfstandige beslissingen nemen op basis van de situatie. Natuurlijk moet iedere professionele hulpverlener zijn of haar keuzes achteraf uit kunnen leggen volgens de normen van de beroepsgroep. Volgens de richtlijn: als het ambulancepersoneel zelf 20 minuten bezig is met reanimeren en er al die tijd geen schokbaar ritme is geweest, mag een ambulanceverpleegkundige de reanimatie staken. Bij een schokbaar hartritme zal de reanimatie in principe doorgaan. Verder is er nog een aantal specifieke situaties waarbij een ambulanceverpleegkundige mag stoppen of niet hoeft te beginnen.

bron: https://taskforceqrs.nl/

ik weet niet wie de reanimatie gedaan heeft, maar als je er vanuit gaat dat die door geschoolde mensen is gedaan mag je er vanuit gaan dat er in dat uur tekenen zijn geweest dat het hielp. Anders waren ze wel gestopt.

Die verbrijzelde luchtpijp - brrr, wat moet ik mij daar bij voorstellen? - zal ook niet hebben geholpen. Net als de schade in de mond. Echt niet teveel in detail aan denken, het is vreselijk. Goede kans dat die jongen nooit meer echt de oude wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58867
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do aug 06, 2020 8:04 pm

Crimineel dus.Door zo'n achterlijke actie vermoedelijk verminkt voor zijn leven.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Mano » vr aug 07, 2020 10:27 am

Is het alleen crimineel als het misgaat?
Want dan kan je 24 tours terug kijken en zie je het minimaal 24x terug. de meeste liepen alleen goed af.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2020 11:56 am

Ondertussen in Frankrijk. Vandaag de 1e etappe van de Tour de L'Ain. Daar zou normaal vrijwel niemand naar omkijken maar vandaag wel. De eerste confrontatie waarbij de klassementsploegen van Jumbo-Visma en Ineos elkaar treffen. En den Tom die voor het eerst in 420 dagen weer eens aan de start staat van een koers.

En morgen dus Milaan San Remo met het gewijzigde parcours en de vertrouwde finale. Krijgen we een confrontatie tussen twee veldrijders in de finale?

Het parcours is iets langer en ook met iets meer hoogtemeters. Maar dat zal niets uitmaken ten opzichte van eerdere edities. Ik verwacht een grote groep aan de voet van de Cipressa en waarschijnlijk ook nog wel de Poggio. Hopelijk gaat dit allemaal goed want beide afdalingen zijn zeer technisch en bieden weinig ruimte voor foutjes. Dat is toch een spannende combinatie met een peloton dat niet weet hoeveel tijd er nog is om zich te bewijzen dit seizoen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 07, 2020 12:20 pm

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Groenewegen veroordeeld kan worden, al ben ik niet thuis in het Poolse strafrecht.

Je zult buiten gerede twijfel opzet moeten kunnen bewijzen en dat wordt lastig, als Groenewegen zelf niet zegt dat hij het bewust deed.

In sport heb je een bepaalde risicoaansprakelijkheid; je weet dat je in het wielrennen kan vallen, al dan niet door gedrag van anderen. Groenewegen week van zijn lijn af, maar dat gebeurt in sprints vaker. Een opzettelijke schouderduw met die snelheden lijkt me menselijkerwijs onmogelijk; en dan is er nog de vraag of de hekken wel op een juiste wijze stonden opgesteld.

Een (Nederlandse) uitzondering in de profsport is de zaak Niels Kokmeijer. Die werd zodanig geblesseerd door Rachid Bouaouzan dat hij nooit meer kon voetballen; de rechter oordeelde dat Bouaouzan zijn tackle zodanig inzette dat hij bewust de kans aanvaardde Kokmeijer zo vreselijk te verwonden, dat voorwaardelijk opzet werd aangenomen. Ik zie iets soortgelijks eerlijk gezegd niet in de zaak Groenewegen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2020 12:35 pm

Justitie in Polen heeft wel een onderzoek gestart. Al zegt dat denk ik niet zoveel gezien de enorme publiciteit.
Poolse justitie opent onderzoek naar Groenewegen na veroorzaken valpartij

De politie in de Poolse stad Katowice heeft vrijdag een offcieel onderzoek geopend tegen Dylan Groenewegen. De renner van Jumbo-Visma veroorzaakte woensdag een zware valpartij in de Ronde van Polen waarbij Fabio Jakobsen ernstig gewond raakte. In eerste instantie spitst het onderzoek zich toe op het onbedoeld toebrengen van ernstig letsel, zo meldt het Poolse medium TVP vrijdag. Behalve Jakobsen raakte ook een jurylid van de koers ernstig gewond. Enkele andere renners liepen kleinere verwondingen als een gebroken vinger of gebroken halswervel op bij de valpartij. Groenewegen zelf brak zijn sleutelbeen en moest worden geopereerd.

De Poolse officier van justitie gaat onderzoeken of de verwondingen zijn veroorzaakt door Groenewegen of het gevolg zijn van de omstandigheden van het ongeval. Woensdag deed de politie uitgebreid sporenonderzoek bij de finish van de eerste etappe van de Ronde van Polen. Er werden onder meer enkele fietsen van renners in beslag genomen als bewijsmateriaal en getuigen werden ondervraagd.

Bron: nusport.nl
Het onbedoeld toebrengen van ernstig letsel. Ik weet niet hoe ik dat moet wegen binnen de context van de Poolse wet maar puur gevoelsmatig klinkt dat wel als wat er is gebeurd. Hij heeft in mijn ogen absoluut een onacceptabele sprint gereden. In principe mag je al niet zo van je lijn afwijken, al gebeurd dat in de praktijk vaak onbestraft. En het zetten van z'n elleboog (iets wezenlijk anders dan een schouderduw) is een tweede fout. Dit alles heeft hij natuurlijk niet gedaan met de gedachte om zijn tegenstander op deze manier de hekken in te laten vliegen en andere collega's ook zwaar te laten vallen. Tegelijkertijd weet je wel dat dergelijke manoeuvres op die snelheid risico's opleveren. Daar staat weer tegenover dat een ieder die aan zo'n sprint deelneemt weet dat er risico's aan vast zitten. Het is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een normale verkeerssituatie.

Voor wie wat meer gevoel wil krijgen bij de zwakke positie van renners en de fouten die vanuit de UCI, de organisatie en de ploegen (structureel) worden gemaakt. Luister eens naar de eerste 20 minuten van deze podcast.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2020 12:52 pm

Goed nieuws vanuit Polen! Jakobsen is wakker.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr aug 07, 2020 1:02 pm

In elk geval goed begin! Nu maar hopen dat ie goed herstel kan hebben, zo ver mogelijk gezien verwondingen. Nu is het ook maar afwachten, bij alles in het gezicht gebroken krijg je snel idee dat alles in kleine stukjes ligt, terwijl dat in werkelijkheid niet zo extreem hoeft te zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 07, 2020 1:18 pm

Schouderduw of bekkenduw?

Volgens mij roeptJakobsen nog naar hem als je filmpje hierboven ziet.

Hopelijk is 'goed' ook echt goed als in de zin dat hij kan herstellen hiervan. En dan hopen dat hij weer kan gaan sprinten op oude niveau (als hij nog durft).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2020 1:43 pm

Ik ben inderdaad heel benieuwd naar de definitie van goed in deze context. Gaat 'ie hier echt volledig van kunnen herstellen?

Waarschijnlijk is het nog te vroeg om daar antwoord op te geven. Maar voorlopig is er in ieder geval nog geen bericht over enige vorm van blijvende schade. Dat is al een totaal andere wereld dan direct na de crash toen ik eigenlijk nog weinig voor z'n kansen gaf. Petje af voor de medische hulp wat dat betreft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr aug 07, 2020 1:53 pm

Is wat gedoe over lees ik. Is zonder overleg met ploeg en familie naar buiten gebracht dit bericht. Laten we hopen dat het gaat om het proces en niet de inhoud.

Afwachten. Ik gaf er geen cent meer voor...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 07, 2020 2:24 pm

Peter schreef:
vr aug 07, 2020 1:53 pm
Is wat gedoe over lees ik. Is zonder overleg met ploeg en familie naar buiten gebracht dit bericht.
Sowieso strooien ze nogal met expliciete medische bulletins. Volgens mij mag je in NL nog niet eens benoemen dat een sporter 'au' heeft doordat ie zijn teen tegen een tafel stootte en wij weten nu al tot in behoorlijk detail wat er bij Jakobsen speelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie