Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo aug 19, 2020 8:12 am

Geen Froome en Thomas in de Tour. De eerste zag je wel aankomen, maar Geraint Thomas is toch wel verrassend.

Thomas gaat voor Giro, Froome voor Vuelta.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo aug 19, 2020 9:01 am

zeux schreef:Geen Froome en Thomas in de Tour. De eerste zag je wel aankomen, maar Geraint Thomas is toch wel verrassend.

Thomas gaat voor Giro, Froome voor Vuelta.
Ja dit is heel verassend. In zo’n voorbereidingswedstrijd weet je nooit of ze voluit gaan, maar kennelijk niet goed genoeg dus. Goed nieuws voor Roglic en Jumbo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo aug 19, 2020 9:25 am

Niet perse goed nieuws. Ineos maakt gewoon duidelijk sterke keuze hier, Jumbo had meer profijt gehad als ze deze keuze niet hadden durven maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 10:38 am

Alles op Bernal. Al was het daar in de praktijk ook op neergekomen. En bij Jumbo is het alles op Roglic. Wanneer iedereen op z'n fiets blijft zitten zal dat het duel worden. En dan heb je daarachter een vrij brede groep kanshebbers voor de 3e plek.

Dumoulin moet ondertussen vooral hopen dat hij niet te snel in dienst moet gaan rijden. Wellicht ontstaat er dan toch nog een situatie dat hij goed genoeg is en voor zijn eigen kans kan rijden. Al zie ik dat eigenlijk alleen gebeuren als er iets mis gaat met Roglic.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo aug 19, 2020 12:12 pm

Met Roglic gaat regelmatig iets mis.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 12:28 pm

Ja, dat kan zeker gebeuren. Hij wil z'n aandacht nog wel eens laten verslappen op het verkeerde moment. En zeker in de Tour is het zo gebeurd en lig je ineens op de grond of mis je de aansluiting als het op de kant gaat. De koers zal misschien nog wel chaotischer dan normaal zijn omdat de druk om te scoren overal gigantisch is. Niemand weet hoelang het seizoen duurt en sponsors willen publiciteit.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo aug 19, 2020 1:19 pm

Dat er is mis gaat met Roglic valt toch wel mee? Kan me weinig missers voor me halen, in ieder geval niet een misser ala Kruijswijk die in de afdaling van de giro tegen een sneeuwmuur klapt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 1:39 pm

Vooropgesteld, er gaat veel meer goed dan fout inderdaad.

Zijn zwakke punt is dat hij nog wel eens moeite heeft om de hele tijd geconcentreerd te blijven. Zo bracht hij vorig jaar zijn eindzege in de Vuelta nog even in gevaar door niet op te letten en zo achter een breuk in het peloton te zitten. En die val in de Dauphine is ook een goed voorbeeld. Tijdens de ravitaillering is hij even afgeleid en daar ligt 'ie. Dat is niet de eerste keer. Ploegmaats geven het ook wel eens aan. Hebben ze 'm net naar voren gereden en is 'ie ineens weg. Kunnen ze hem weer halen.

Bewegen en positie behouden in het peloton gaat volgens mij wel steeds beter maar dit is ook gewoon een nadeel van iemand die op late leeftijd gaat koersen. Je leert dat nooit meer zo intuïtief als iemand die in zijn jeugd is begonnen.

Ik denk ook dat hij soms nog iets te graag wil laten zien hoe goed hij is. Hij laat echt geen dagzege liggen als hij 'm kan pakken. Op zich is dat te prijzen maar als je de Tour wil winnen moet je ook wel eens vrienden maken.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo aug 19, 2020 2:15 pm

Vorig jaar Vuelta ging het om niet van voren zitten bij de start en vervolgens werd het direct op de kant getrokken

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 4:53 pm

Ah, dat had ik niet helemaal meer scherp.

Nu moeten we het ook niet overdrijven. Iedere renner zit wel een keer te slapen. Dumoulin bracht zijn Giro zege in 2017 ook in gevaar door tijdens een rit lekker achterin het peloton te hangen waarna het peloton brak omdat Nibali en Quintana ten aanval gingen.

Maar Roglic heeft voor een kopman van dit niveau denk ik wel bovengemiddeld veel leermomenten. Niet zo gek gezien zijn korte loopbaan op de fiets.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo aug 19, 2020 5:55 pm

Hij is toch ook nog niet heel erg lang prof? Of vergis ik me? Dumoulin begon ook erg laat met fietsen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do aug 20, 2020 8:12 am

Kruiswijk niet naar Tour. Grondahl Jansen zijn vervanger.

Ken die Noor niet, goede helper in de bergen?

Het zou een blessing in disguise kunnen zijn, want of drie kopmannen had gewerkt, weet ik niet.

Kruiswijk gaat zich nu op Giro in oktober richten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do aug 20, 2020 8:35 am

Kan ie weer een ijsschots inrijden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do aug 20, 2020 8:45 am

Grondahl is wat meer allround dan klimmer.
Qua balans in het team komt dat goed uit denk ik. Met Bennet, Kuss en Gesink heb je al drie echte klimmers.
Daarnaast zal of Roglic of Dumoulin uiteindelijk ook als laatste helper dienen.
Dan heb je Tony voor vlakke. Van Aert en Grondahl voor allround, Gesink voor start bergen. In het initiële plan zou Gesink ook regelmatig gebruikt moeten worden om te helpen op het vlakke

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 20, 2020 8:54 am

brigade zuid schreef:
do aug 20, 2020 8:35 am
Kan ie weer een ijsschots inrijden.
Jij ziet altijd weer kansen hé? :smallgrin.gif:

Er staat straks in ieder geval gewoon een ijzersterke tourploeg. Naar de Giro toe vind ik het eigenlijk wel leuk. Hij heeft daar bovendien met Laurens de Plus ook een prima adjudant. Mocht Kruijswijk het niveau van die ene Giro nog eens benaderen kan het daar nog gek lopen. We gaan het zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » do aug 20, 2020 5:40 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 21, 2020 10:53 am

Nu.nl:


'Ploeg uit Tour gezet bij twee coronagevallen'
Het coronavirus kan verstrekkende gevolgen hebben in de komende Tour de France. Een ploeg wordt uit de koers gezet als twee renners of stafleden positief worden getest op het COVID-19-virus of duidelijke symptomen vertonen. Indien één renner van een ploeg besmet is, zal alleen die persoon uit de koers worden gediskwalificeerd. Volgens VeloNews staat die maatregel in een document met gezondheidsvoorschriften dat organisator ASO naar de deelnemende teams heeft gestuurd.


Het wordt dus een loterij...

Aankomsten zijn a priori chaotisch na de finish. Dat wordt een lastig probleem. Benieuwd hoe ze daar steeds een soort parc fermé van kunnen maken straks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 21, 2020 12:59 pm

Ik vraag me af wie de test doet. Ik weet dat het bij meerdere koersen dit jaar zo was dat ploegen dat zelf maar moesten faciliteren. Ik neem aan dat de ASO hier nu de regie heeft?

Want stel je anders het volgende scenario voor: Je hebt de gele trui in handen maar de laatste week heb je twee positieve gevallen binnen je ploeg (renners en/of begeleiding). Als jij zelf de test in handen hebt? Pak je dan je koffers of heeft die ene renner ineens last van z'n rug en moet de mechanieker omwille van familie omstandigheden met spoed terug naar huis? Denk dat ik het wel weet.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr aug 21, 2020 1:09 pm

Dit kan nog komische situaties opleveren. Roglic die een dag voor Parijs met zes minuten voorsprong op nummer twee uit koers moet omdat de chef-kok en mecanieker van Jumbo Visma positief testen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 21, 2020 1:14 pm

Ik mag toch aannemen dat die test door Franse medici worden gedaan... (en moet toch ook een lab achter zitten?)

Bij AG2R is het al mis:
AG2R-renner Larry Warbasse heeft positief getest op het coronavirus. Ploeggenoten Geoffrey Bouchard, Axel Domont en Ben Gastauer, die zaterdag net als de Amerikaan de Ronde van Lombardije reden, zijn vrijdag uit voorzorg uit de Ronde van Limousin gehaald.

AG2R meldt in een verklaring op de site dat Warbasse geen symptomen heeft. De dertigjarige klimmer wordt net als alle WorldTour-renners door zijn ploeg regelmatig getest op COVID-19.

Bouchard, Domont en Gastauer hebben niet positief getest, maar ze hebben door hun deelname aan de Ronde van Lombardije recent wel contact gehad met Warbasse.

AG2R wil geen risico nemen, waardoor het trio vrijdag niet meer op zal stappen voor de vierde en laatste rit van de Ronde van Limousin. Bouchard en Domont zullen zondag ook niet meedoen aan de wegrit bij de Franse kampioenschappen. (nu.nl)


Als ik kijk naar de MLB, is daar nu het vierde team 'aan de beurt': mijn Mets. Wedstrijd van gisteren postponed, en eerste wedstrijd Subway Series van vanavond ook. Weekend hoogst onzeker.

De Miami Marlins en de St Louis Cardinals hadden te maken met uitbraken waarbij 18 tot 20 man besmet waren. Marlins hebben week niet gespeeld (in toch al ultrakort seizoen van acht weken), Cardinals zelfs twee weken niet. Ook bij de Cincinatti Reds een paar gevallen. Daar zijn ook wedstrijden van uitgevallen.

Het lijkt mij bijna onmogelijk dat de Tour met niet één of maar enkele gevallen te maken gaat krijgen. En stel dat Jumbo of Ineos om die reden naar huis moet, dan kun je de Tour beter stoppen, want dan is het zo zwaar gedevalueerd, dat de winnaar altijd surrogaat gaat zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 21, 2020 1:14 pm

Jöhnk schreef:
vr aug 21, 2020 1:09 pm
Dit kan nog komische situaties opleveren. Roglic die een dag voor Parijs met zes minuten voorsprong op nummer twee uit koers moet omdat de chef-kok en mecanieker van Jumbo Visma positief testen.
Precies, maar die verantwoordelijkheid ligt tot op heden bij de ploegen. Er is toch geen ploeg die dan uit koers stapt?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 21, 2020 1:15 pm

Jöhnk schreef:
vr aug 21, 2020 1:09 pm
Dit kan nog komische situaties opleveren. Roglic die een dag voor Parijs met zes minuten voorsprong op nummer twee uit koers moet omdat de chef-kok en mecanieker van Jumbo Visma positief testen.
Of een ploeg die even 'tactisch' infiltreert bij de ander met een besmet persoon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » za aug 22, 2020 10:40 am

DIT IS DE SUPERPLOEG JUMBO-VISMA
TOM DUMOULIN GENIET VAN WEELDE: ’IK HEB DIT NOG NOOIT MEEGEMAAKT’

door Hans Ruggenberg & Léon de Kort

Jumbo-Visma start na de coronavertraging over precies een week in Nice aan zijn ultieme missie van dit jaar die moet eindigen in de Tour-zege. Onderweg verloor de Nederlandse topploeg in Steven Kruijswijk een van zijn kopmannen, maar met Tom Dumoulin en Primoz Roglic is er nog altijd een superduo over. Het regende overwinningen vanaf de hervatting van de competitie, liefst tien zeges werden er in een tijdsbestek van twintig dagen geboekt, meer dan welke ploeg ook. Dit zijn de acht renners die Jumbo-Visma naar de heilige graal in het wielrennen moeten sturen.


Tom

Dumoulin

(29, Ned)


Als het gaat om meestrijden voor de eindzege in een grote ronde heeft Tom Dumoulin de meeste ervaring in de ploeg. De Limburger won de Giro d’Italia van 2017 en werd een jaar later tweede in Italië, om twee maanden daarna in de Tour eveneens als runner-up te eindigen. Zijn aanloop naar deze Ronde van Frankrijk ging allesbehalve over rozen. Een knieblessure hield hem maanden in de lappenmand, om mentaal verder gesloopt te worden door een conflict met Team Sunweb, waarbij een breuk geforceerd werd voor zijn overstap naar Jumbo-Visma. Toen hij begin dit jaar zijn rentree wilde maken, werd Dumoulin overvallen door darmklachten en vervolgens knalde daar de coronacrisis overheen. 420 dagen reed de Limburger geen wedstrijd, om op wervelende wijze terug te keren. Zijn mentale veerkracht en talent opgeteld bij zijn trainingsethos, doordachte groei naar een vormpiek en het feit dat hij nu wél een ijzersterke ploeg om zich heen heeft, maken Dumoulin een favoriet voor de eindzege. „Ongelooflijk, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is echt een superploeg. Meer kan ik niet wensen.”


Primoz Roglic

(30, Slov)

Hij lachte wat verlegen, maar ontkende het ook niet, daags na zijn overwinning in de Tour de l’Ain. Primoz Roglic, de moderne uitvoering van Alberto Contador die er gedurende zijn carrière veel aan was gelegen zoveel mogelijk (verschillende) etappekoersen op zijn naam te schrijven, heeft ook een onweerstaanbare drang tot scoren wanneer hij in een meerdaagse koers aan de start staat. Elf ronden, inclusief de Vuelta, staan er reeds genoteerd op zijn palmares. Daarom was het uiteraard een bittere pil dat hij een week later, in bijna gewonnen positie, zijn leiderstrui van de Dauphiné moest afstaan na de opgave (door een crash). Dat gebeurde uit voorzorg, want de strijd om de meest gewilde graal in de wielersport krijgt voorrang. En als de Sloveen winnaar van de Tour wordt, hoeft-ie nog minder in de rats te zitten. Dan komt het klassement van die kleine Tour vanzelf nog een keer.

Robert Gesink

(34, Ned)

„Het heeft even geduurd om de mindset te veranderen, maar ik ben inmiddels gewend aan deze rol”, verzekert Robert Gesink, die op zijn 34e klaarstaat voor zijn negende Ronde van Frankrijk. In 2010 eindigde hij als vierde, vijf edities later volgde nog een zesde plaats. Jarenlang joeg de ’Condor van Varsseveld’ op topnoteringen, binnen de geel-zwarte brigade geldt hij nu als een controleur van het koersverloop. „Vroeger zag je dikwijls hoe ik m’n kloten afdraaide tijdens de finale om er vooraan bij te blijven. In mijn huidige rol doe ik in feite nog hetzelfde, alleen vroeger in de race. Dat is anders, maar het geeft minstens zo’n goed gevoel. Het is mooi om onderdeel te zijn van een groepsproces met een aantal gasten dat voor dat ene doel vecht: de gele trui in Parijs. Daar zet ik graag mijn persoonlijke ambities voor opzij.”

Wout van Aert

(25, Bel)


Superlatieven komen tekort voor dit exceptionele wielerdier. Een jaar geleden lag de Belg in de kreukels toen zijn dijbeen in de tijdrit van de Tour door een uitstekende haak van een dranghek werd doorkliefd. Er volgde een lange revalidatie, waarna Van Aert sterker terug kwam dan ooit. Hij liet iedereen zijn hielen zien in Strade Bianche, won op weergaloze wijze het monument Milaan-Sanremo, pakte een rit in de Dauphiné en reed naar de Belgische titel tijdrijden. Jumbo-Visma heeft in Van Aert een luxeknecht in huis die eveneens in de Tour van 2019 liet zien dat hij zelfs de grootste sprinters kan kloppen. Kopman Dumoulin voelde zich in de Dauphiné bijna bezwaard dat Van Aert voor hem het vuile werk moet opknappen. „Richie Porte en Mikel Landa moesten lossen op een klim en Wout fladderde gewoon nog lekker mee. Die gast is zo sterk, dat is echt niet normaal.”


Sepp Kuss

(25, VSt)

Na twee keer de Vuelta en een Giro te hebben gereden, debuteert Sepp Kuss op het grootste toneel, en in wat voor rol! De Amerikaan uit Colorado (Durango) die tijdens de Tour de France 26 wordt (13 september), heeft zich de voorbije weken bewezen als het ideale loodsmannetje van Primoz Roglic in het hooggebergte. Natuurlijk doen zijn benen ook pijn en is er sprake van zuurstofschuld wanneer hij het tempo bergop dicteert, maar Kuss is een jongen bij wie afzien leuk lijkt. Hoewel de ranke klimmer overtuigd is van zijn exceptionele kwaliteiten, prijst hij zich gelukkig met de aanwezigheid van een soortgelijk type als George Bennett én Robert Gesink, de meest geroutineerde man bij Jumbo-Visma op het gebied van klassementsambities. „Zijn ervaring kan de doorslag geven: soms is dat op de moeilijke momenten nog belangrijker dan de kwaliteit van de benen”, zegt de winnaar van de slotetappe in het Criterium du Dauphiné.

George Bennett

(30, NZe)

Deze Nieuw-Zeelander was het kopmanschap toegezegd in de Giro d’Italia, maar door dat plan ging rap een streep, toen bleek dat Laurens De Plus moest worden vervangen. Bennett, teamspeler pur sang, haalde de schouders op en richtte zich in de koersloze coronaperiode op dat doel. Hij moet straks, zodra er klimkilometers in de Tour aankomen, met Kuss de kastanjes uit het vuur halen voor de tandem Roglic/Dumoulin. Van een duel alleen tussen Jumbo-Visma versus Team Ineos wil hij niets weten. „Er zijn veel meer kapers op de kust, we moeten iedereen in de gaten houden”, oordeelt de Kiwi. Dat de vorm meer dan uitstekend is, bewees Bennett sinds de hervatting van de competitie. Na ereplaatsen in twee etappekoersen - vijfde in het klassement van de Ronde van Burgos en Tour de l’Ain - volgden er zelfs een zege in de semiklassieker Gran Piemonte en de tweede plaats in de Ronde van Lombardije.

Tony Martin

(35, Dui)


Zijn ’vechtpartij’ op de fiets met Luke Rowe kostte der Panzerwagen uitsluiting in de Tour van 2019, maar het tekende Tony Martin die daarmee liet zien dat hij voor zijn mannen staat. De Duitse wegkapitein leek zijn beste tijd te hebben gehad, bij Jumbo-Visma toont hij echter elke koers weer dat hij nog altijd niet opgebrand is. Der Tony is een meester in het controleren van de wedstrijd en kan ook nog kilometerslang op kop sleuren om vluchtersgroepen binnen handbereik te houden. Als viervoudig wereldkampioen tijdrijden is zo’n klus wel aan onze oosterbuur besteed. „Met Tony hebben we de sterkste man van het peloton, dat scheelt al”, zei Gesink vol respect over zijn generatiegenoot. Martin won tevens vijf Tour-etappes en is in de herfst van zijn carrière bereid om zich volledig weg te cijferen voor zijn ploeg en kopmannen Dumoulin en Roglic.

Amund

Grøndahl Jansen

(26, Noo)


De Noorse kampioen werd op het laatste moment opgeroepen als vervanger van de aan zijn schouder geblesseerde Steven Kruijswijk. Jansen was de afgelopen jaren vooral een onmisbare schakel in de sprinttrein van Dylan Groenewegen, die de Scandinaviër vorig jaar bedankte door hem in de ZLM Tour voor zijn eigen kans te laten gaan. De Noor greep die mogelijkheid met beide handen aan door de derde etappe te winnen. Naast Tony Martin zal de sterke Viking zich vooral bekommeren om de controle in de koers en tevens als bodyguard fungeren voor Dumoulin en Roglic in de nerveuze finales. „Amund is klaar om de taak op zich te nemen onze ploeg en kopmannen zo goed mogelijk te ondersteunen”, liet sportief manager Merijn Zeeman weten.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za aug 22, 2020 8:29 pm

Morgen het NK, mogen ze 52 keer de VAM berg oprijden in Drenthe. Tikje over de top maar als dit de methode is om toch een NK te organiseren dan is het prima. Bij de vrouwen leverde het een mooie koers op.

Jammer dat Terpstra niet zal starten. Daar ga ik tenminste vanuit. En als hij al start is hij nog lang niet goed genoeg. Zal nu wel Van der Poel tegen Jumbo worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo aug 23, 2020 4:12 pm

Van der Poel geeft weer eens ouderwets fietsles tijdens het NK. Begint met aanvallen als er nog goed 70km te gaan zijn en tegen de tijd dat er nog 40km over zijn kan niemand hem nog volgen. Lijkt wel of hij er gelijk een extra training van maakt om hardheid op te doen.

Nu staat Jumbo hier niet met de sterkste renners aan de start maar indrukwekkend is het wel. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie