Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wielrennen

Bericht door Ramona » wo sep 16, 2020 4:19 pm

De ruimte die wielrenners nu krijgen...zo moet het zijn. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 4:32 pm

De laatste twee kilometers eindelijk mano a mano. Daar zitten we dus al die tijd op te wachten maar dan is het wel prachtig. Vechten voor elke centimeter. Daar willen we meer van zien.

Mooie vondst deze klim hoor. Die laatste kilometers zijn zo onregelmatig en ook nog eens op hoogte. Dan heb je niets meer aan hulp van een ander.

Bij Landa aan tafel zal het stil zijn vanavond. Hele ploeg oproken om vervolgens zelf zo'n beetje als eerste van de toppers te moeten lossen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo sep 16, 2020 4:41 pm

Jammer dat pogacar tijd verloren heeft. Had wel een secondenstrijd in de tijdrit willen zien. Nu is het wel gespeeld denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 16, 2020 4:53 pm

Marillion schreef:
wo sep 16, 2020 4:32 pm

Bij Landa aan tafel zal het stil zijn vanavond. Hele ploeg oproken om vervolgens zelf zo'n beetje als eerste van de toppers te moeten lossen. :smallgrin.gif:
Ongelooflijk he.

Waarom gaat Lopez niet op 8 kilometer of zo?

Er is geen lef.

Als je kijkt naar het algemeen klassement dan zie je Porte op 4, Yates op 5, Uran op 6. Fietsen alleen maar mee. Ze staan in Top 10, maar volledig anoniem. Kampioen volgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 4:54 pm

Het is nog wel een verschil dat een slecht moment of pech heel duur kan zijn. Maar de etappe van morgen zal het een lastig verhaal zijn om wat te proberen gezien de slotkilometers.

Ik vond 't wel mooi hoe Pogacar bleef doorvechten. Voor zo'n jonge gast is 'ie al taai zat.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo sep 16, 2020 4:55 pm

Nog steeds binnen een minuut, dan mag roglic echt geen zwak moment hebben anders ben je die voorsprong zo kwijt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo sep 16, 2020 4:56 pm

Morgen berg op 30 kilometer van de finish. Dat schiet ook niet op. Daar ga jer niet op aanvallen als je nog zo lang moet.
Vrijdag hobbelig, maar feitelijk vlak.
Zaterdag de tijdrit.
Zondag de champagnerit.

Vandaag was echt de dag voor jongens als Lopez. Hij gaat, maar heel erg laat.

Nu is het wel gedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 4:57 pm

zeux schreef:
wo sep 16, 2020 4:53 pm
Marillion schreef:
wo sep 16, 2020 4:32 pm

Bij Landa aan tafel zal het stil zijn vanavond. Hele ploeg oproken om vervolgens zelf zo'n beetje als eerste van de toppers te moeten lossen. :smallgrin.gif:
Ongelooflijk he.

Waarom gaat Lopez niet op 8 kilometer of zo?

Er is geen lef.

Als je kijkt naar het algemeen klassement dan zie je Porte op 4, Yates op 5, Uran op 6. Fietsen alleen maar mee. Ze staan in Top 10, maar volledig anoniem. Kampioen volgen.
Antwoord zal denk ik bij de meeste toch vooral zijn dat het van niet harder kunnen is. Zo lang mogelijk aanklampen is dan wat er rest. Als je dan aanvalt kom je misschien 10 seconden weg en zak je er daarna doorheen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » wo sep 16, 2020 5:48 pm

Ik heb weinig met de stijl met Roglic deze Tour. Rijdt wel extreem voorzichtig helaas. Laatste 2,5 uur zitten kijken, maar pas in de laatste 10 minuten werd het echt leuk. Jammer wel.

Morgen wel een gevaarlijke etappe en volgens mij worden er een aantal Jumbo's minder. Gesink en Bennett moesten er toch wel vrij vroeg af, zonder arbeid verricht te hebben. Ik zou zorgen dat die morgen in ieder geval met de vlucht mee zijn, zodat die na die laatste klim nog wat kunnen doen als dat noodzakelijk is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 7:08 pm

Hij doet 't zo omdat dit zijn kans op winst zo groot mogelijk maakt. De liefhebbers van mooie koers blijven op hun honger zitten maar neem 't hem maar eens kwalijk als dit de route is naar winst van de Tour. En hij moet er natuurlijk nog altijd heel goed voor zijn.

Roglic kan ook absoluut anders koersen. Hij is eigenlijk best goed vergelijkbaar met Pogacar. Alleen heeft die laatste niet zo'n ploeg. Gek genoeg fietst Jumbo feitelijk ook voor hem de hele dag op kop. Hij profiteert op dezelfde manier.

Dit is eigenlijk niet tegen te gaan. Je kan moeilijk op de laatste klim alle helpers aan de kant zetten. Maar wat zou dat mooie koers opleveren.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » wo sep 16, 2020 8:37 pm

Wat een beestachtige klim zeg, die Col de la Loze. :biggthumpup.gif:

Het zuur schiet je al in de benen als je thuis op de bank ligt te kijken. Die laatste 5 km a 10% zijn monsterlijk. Kan wel eens een klassieker gaan worden.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » wo sep 16, 2020 9:53 pm

Op de VRT waren ze wel heel schaamteloos voor Pogacar aan het supporteren. Wel natuurlijk in het licht van de 'spankracht'. :hypocrite.gif:

De Tour is inderdaad verreden. Pogacar gaf in de laatste etappes de indruk bergop sterker te zijn dan Roglic, maar dat was dus niet zo.

Zaterdag een tijdrit op een parcours zoals in Bergen waar Dumoulin wereldkampioen werd en Roglic (uit mijn hoofd) nummer drie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo sep 16, 2020 10:12 pm

Ik luister normaal altijd graag naar Wuyts en De Cauwer maar was deze keer verplicht om via een stream te kijken en kwam daarom bij de NOS uit.

Dat vond ik op zich ook wel iets prettigs hebben omdat ze bij Sporza de afgelopen weken teveel waren getransformeerd tot de Wout van Aert fanclub. Dat gejubel dat hij Bernal had gesloopt. Kom op, Bernal was gewoon niet in orde. Echt, petje af voor Van Aert hoor. Maar ik kan maar een beperkte hoeveelheid nationalisme hebben. Helaas heeft elke zender dat want bij de NOS ging het de afgelopen weken echt wel iets teveel over Dumoulin.

Wel een hele mooie taalvondst van Ducrot bij de steile slotkilometers van vandaag toen de het spel in de kopgroep tot een ontknoping kwam: Dit is schaken met je vingers tussen de deur. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 17, 2020 8:51 am

Marillion schreef:Ik luister normaal altijd graag naar Wuyts en De Cauwer maar was deze keer verplicht om via een stream te kijken en kwam daarom bij de NOS uit.
Oeh! Stond er een gast met een blaffer in je nek die zachtjes in je oor fluisterde: “Je moét een stream kijken maat. Want anders....”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 17, 2020 10:32 am

Een zeer ongelukkige combinatie van thuiswerken, lekkage en herrie van een droogapparaat zorgde ervoor dat ik enigszins in een hoek was gedreven. Daar stond geen televisie dus dan maar via nos.nl. De Belgen schermen hun stream om voor mij onverklaarbare redenen af voor buitenlanders.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 17, 2020 11:12 am

Is iets geografisch. Maar VPN doet wonderen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 17, 2020 11:36 am

Ja, weet ik maar dat geeft dan soms weer een probleem met andere verbindingen die ik nodig heb. Het valt allemaal niet mee dat thuiswerken in Tour tijden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » do sep 17, 2020 12:05 pm

Marillion schreef:
do sep 17, 2020 11:36 am
Ja, weet ik maar dat geeft dan soms weer een probleem met andere verbindingen die ik nodig heb. Het valt allemaal niet mee dat thuiswerken in Tour tijden. :smallgrin.gif:
ITV4 in Engeland zendt het ook uit (op internet), maar geen idee of je dat wel zonder VPN over internet kan kijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do sep 17, 2020 12:34 pm

Normaal gesproken mogen alle locale netwerken de beelden niet beschikbaar stellen buiten de eigen regio
nos betaalt voor rechten in Nederland. Als ze het dan open stellen voor iedereen, schenden ze de rechten in andere landen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 17, 2020 3:01 pm

Dat zal het wel zijn ja.

Terug maar de koers. Hirschi kan dus ook te ver gaan in een afdaling. Onderuit geschoven maar gelukkig zonder serieuze gevolgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 17, 2020 4:33 pm

Wat doen die muppets van de NOS moeilijk?

Prima opgelost toch? Mooie winnaar. Die Carapaz gaat nog genoeg winnen. En die pakt de bollen. Kwiatkowski is een trouwe sergeant. Mooie beloning.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » do sep 17, 2020 4:39 pm

zeux schreef:Wat doen die muppets van de NOS moeilijk?

Prima opgelost toch? Mooie winnaar. Die Carapaz gaat nog genoeg winnen. En die pakt de bollen. Kwiatkowski is een trouwe sergeant. Mooie beloning.
Vind die twee ook muppets, maar ze hadden er wel voor mogen sprinten. Al was het maar voor de schijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 17, 2020 4:44 pm

Trab schreef:
do sep 17, 2020 4:39 pm
zeux schreef:Wat doen die muppets van de NOS moeilijk?

Prima opgelost toch? Mooie winnaar. Die Carapaz gaat nog genoeg winnen. En die pakt de bollen. Kwiatkowski is een trouwe sergeant. Mooie beloning.
Vind die twee ook muppets, maar ze hadden er wel voor mogen sprinten. Al was het maar voor de schijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Why?

Hoe vaak gebeurt het niet dat zelfs bij twee renners uit verschillende ploegen de een de trui krijgt en de ander de rit. Ze hebben samen gevochten om die punten voor de bollen te verdienen. Daar heeft Kwiatkowski hard aan meegeholpen. Michael Boogerd zei ook - terecht - bij een sprint zou Kwiatkowski toch winnen. Nu komen ze beiden juichend over de streep. Team effort. Geen problem mee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 17, 2020 4:46 pm

Prima zo, het was teamwork en ze verdelen de buit. En Kwiatkowski zou dat inderdaad altijd winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 17, 2020 8:54 pm

Zeer opmerkelijk:
Jumbo-Visma-directeur Zeeman uit Tour de France gezet wegens wangedrag

Merijn Zeeman, sportief directeur van Jumbo-Visma, is donderdag na de achttiende etappe van de Tour de France uit de koers gezet. De Nederlander wordt wangedrag verweten door de Tour-organisatie.

In een verklaring van de organisatie staat dat Zeeman zich woensdag bij de fietsencontrole na de zeventiende rit heeft laten gaan tegen de jury. Er wordt gesproken van intimidatie en grof taalgebruik. Jumbo-Visma heeft nog niet gereageerd op de uitsluiting van de 41-jarige Zeeman. De Nederlandse ploeg komt vermoedelijk later op donderdag met een reactie.

Het nieuws van Zeeman is een domper in een verder succesvolle Tour voor Jumbo-Visma. De formatie rijdt ijzersterk en lijkt met kopman Primoz Roglic op weg naar de eindzege. Overigens kreeg ook Wout van Aert donderdag een straf van de organisatie, al gaat het bij de Belgische renner van Jumbo-Visma om een lichte sanctie. Hij krijgt een tijdstraf van tien seconden omdat hij zich had afgezet tegen een ploegleiderswagen. Er zijn nog drie etappes te gaan in de 107e editie van de Tour de France. Vrijdag wacht de renners een glooiend parcours, zaterdag volgt een klimtijdrit en zondag volgt de traditionele rit naar Parijs.

Bron:nusport.nl
Nil volentibus arduum

Plaats reactie